Brainstorm: KLs 15-års jubilæum

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 19.02.2020 22:18
Hej alle! 

Så er det i år, d. 6. juni 2020, at KL fylder hele 15 år!

Det skal vi naturligvis fejre - både herinde på siden, og med et stort weekendsarrangement. Denne her tråd er derfor oprettet med henblik på, at folk kan komme med input til, hvad der kan foregå!

Vi har kickstartet idéerne til dagens Discord-møde, og der har ind til videre været talt om følgende:

Jubilæumsfesten (IRL) :
- Sammenskudsgilde (nemmest for alle)
- Maskebal
- Quiz ("Gæt en karakter ud fra et par linjer fra en tråd")
- Hemmelige missioner under tallerknen (Som f.eks. at man skal råbe "skål" hvergang der bliver sagt "halvdyr")
- Tilbringe noget af tiden udendørs hvis vejret er godt
- Præmier (til vindere af quiz eller skrivekonkurrence)

Fejringen inde på siden:
- Skrivekonkurrencer (Alfekrystallerne vender tilbage)

Hvis jeg har glemt noget i ovenstående, så sig endelig til :)
Flere idéer og kommentarer er meget velkomne i denne tråd.

Ps. Jeg planlægger at lave en lille præsentation til jubilæumsfesten, så skulle man ligge inde med noget gammelt materiale fra KL - screenshots, billeder, tekster el.lign, må man gerne sende det i min retning :)
~ Krys ~

Nao

Nao

3765
karakterer

Nao 22.02.2020 09:09
Det bliver fedt - Hvis jeg skal med ;) høhø - spøg til side.

Jeg har ingen nye ideer, blot kommentarer, - hvilket også er fint! hah

Jeg synes jeres ideer er cool. 
Som jeg huker det, så lå der en park tæt på? Vi spillede hvert fald Varulv et år, uden for, hvilket var meget fedt, så der sker lidt, right?

Jeg kan gode lide ideen med de hemmelige missioner, tilgengæld vil jeg mene at man virkelig skal være aktiv og have en finger på pulsen, hvis man skal gætte karaktere ud fra linjer fra tråde. Altså, jeg kan ikke huske hvornår jeg har læst en tråd, hvor jeg ikke har deltaget og hvis man så tager nogle af dem som ikke har været aktive i hundrede år  - Becca, Alexander, osv. de vil jo også have relativt svært ved det, udne at jeg skal ligge noget i munden på dem, men kan i følge? Med mindre man tager tråde som "alle" måske kender til ikk? Toilettråden? ;) 

Men ellers bliver det da en fest uden lige.
Muri

Muri

King of Lummer

8639
karakterer

Muri 22.02.2020 12:03
Også bare lige en hurtig kommentar til 'Gæt en karakter ud fra et par linjer fra en tråd'.

Måske det kunne ændres til et par linjer fra profilen? :3
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 23.02.2020 12:26
Hvad med "Stat din sidemakker"? 
Ideen er at alle har et karakterark med færdighedspointene her fra siden liggende. Så skal man udfylde færdighedspointene enten for sin sidemakker eller arket kunne have prædefineret hvem, man skal stat'e. 
Så længe det ikke er en selv :p.

Så kan vi læse dem op, fx under desserten.
Nao

Nao

3765
karakterer

Nao 24.02.2020 00:32
Det er sjovt, Alianne! 
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 25.02.2020 21:51
Vi har også snakket lidt om at lave KL-T-shirts i forbindelse med jubilæet, så det har jeg lavet en seperat tråd til under off-game-snak: https://krystallandet.dk/viewtopic.php?t=12323 :3
~ Krys ~

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 04.04.2020 18:27
Quiz omkring plot og karakterer og begivenhedshistorier, men hvor folk bliver det ind i hold! Hvert hold skal have en god blanding af gamle og nye medlemmer, aktive og inaktive, og folk, der har mange karakterer og få.
Hvert hold stiller deres egne spørgsmål til "holdet til venstre". Så kan alle være med, og der bliver ikke buzzerræs. Måske noget at svare på så mange spørgsmål som muligt på et minut.

Jeg tænker, der kunne ære spørgsmål om specifikke karakter (som folk der har skrevet med karakteren måske kan huske), til tidslinje, færdig gør denne sætning fra kl against humanity, til racerne, til hvordan man skrev tråde "i gamle dage", til pokalerne, og alt muligt. Ideelt ville alle deltagere så smide 1-3 spørgsmål i hatten, og man kan sagtens finde noget i Rollespilsinfo eller noget.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 24.06.2020 12:57
Jubilæumsfesten er lige om lidt .. Hjælp os med at blive klar! :O

"Hemmelige bord-missioner"
Hver plads på bordet kommer til at have en lille social mission tilknyttet. Eksempel fra Ques forslag - at råbe skål, hver gang nogen siger "halvdyr".
(Man udfører naturligvis kun sin mission, hvis man har lyst)
Hjælp os med at finde på missioner - tilføj jeres forslag her:
https://docs.google.com/document/d/1xRbAWqDMGWAmwwanFFsc3UcGTyWVY0O9RCuHuWr_7Xs/edit?usp=sharing

Quiz-spørgsmål:
Vi kommer til igen at lave karakterquiz (Gæt en karakter ud fra et udsnit i en tråd), og måske også en generel KL-quiz!
Hjælp os med dette ved at sende mig idéer til spørgsmål og sjove tråde på PB!

Musik:
Vi har den berygtede "KL Playliste" fra tidligere arrangementer ... hjælp os med at udvide den, så vi har masser af musik til jubilæumsfesten:
https://open.spotify.com/playlist/2Yd6XcGKZFO3OM8sq2OT8R?si=QXPHKzhmRYuwu8aQ0weumg
~ Krys ~

3 3

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator
Lige nu: 1 | I dag: 3