Plotmaster 16.09.2019 20:00

Rygter om Mørket
En varm krostue ved havnen på den vestlige kyst, ca. et par uger efter begivenhederne i Kzar Mora.
Der var stuvende fuldt på havnekroen. Efteråret havde for alvor ramt landet, og en kold blæst havde drevet mange af skibene i land. Svingende fulde krus øl var blevet båret rundt og for øjeblikket var alles opmærksomhed rettet mod en fortællende sømand:
"Det er rigtigt nok, siger jeg jer. Min kammerat er lidt af en eventyrer, ganske vidst, men han lyver aldrig. Når han siger, at han så en ø, han aldrig havde set før på horisonten.."
En anden sømand brød ind. Hans hår og skæg glinsende stadig en smule af regnvand, da han netop var kommet ind i den lune krostue.
"Der foregår noget. Jeg har bragt min skib i land i al hast, for da jeg sejlede nordpå så jeg en kæmpe flok af drager flyve mod syd. Sorte drager!"
Larm brød ud i krostuen. Flere råbte op at sømanden måtte lyve - der fløj ikke store flokke af drager rundt på den måde! Og da slet ikke de sorte Onyxdrager, som oprindeligt kom langt nordfra, og hvor mange nu tjente Mørket.
"Jeg har hørt, at den dæmon, som Lysets har været på jagt efter, nu står i spidsen for Mørkets Hær!"
Var der en, der brød ind. Rygter spredte sig hurtigt i Krystallandet - også på trods af, at de færreste havde nyt om, hvad der foregik bag Kzara-bjergenes takkede tinder.
Historierne blev vildere, som aftenen skred frem, men de startede alle det sammme sted: Lord Sabbatin, manden der så længe havde stået i opposition til Lyset var endeligt død og hans plads taget af en anden.