Den Dansende Solblomst

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 13.07.2019 23:50
"-Kære venner! I har hørt nok af mine ord! Lad musikken og dansen flyde, nyd denne glædens fest!" rungede Elisors ord som han afsluttede hans tale og musikken spredte sine glade toner gennem skoven. Åh hvor han havde savnet at hører glæden danse med vinden som partner!
"Elisor du har overgået dig selv- Sikke en god tale!" klingede de rosende ord mod ham som han blandede sig med sit folk. Nok fik han æren for at samle Elverly til fest, men intet af dette kunne gøres uden alle de andre elvere, noget han på ingen måde var bange for at fortælle dem gang på gang.

Efter noget tid lykkedes det Elisor at finde sig et glas vin og en pause til at nyde synet af hans folk der morede sig, det havde ej været meningen at han skulle have dvælet så meget ved ordnens fald i hans tale, for han kunne ikke just fejre døden! Det ville være at gå imod hvad Sommerblomstens fest stod for, så heldigvis kunne han opfordre til at fejre lysets sejer i menneskenes hjerteland.
Det ville nok tage år før tingene vendte tilbage til hvad de var før, men for nu havde Kile vendt sit åsyn fra hans folk hvilket måtte være nok en stund.

Elisors tanker blev afbrudt blidt af tonerne fra musikken der bød op til dans. Smilende tappede han sin fod i takt til musikken, mon han kunne finde en partner til en dans?
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 04.08.2019 21:56
Netrish lyttede til talen holdt af Stemmen, og lod blikket glide til de andre gæster for at gisne hvordan de gjorde her, og til sin overraskelse så hun, at der ikke blev klappet. I stedet forsvandt taleren hurtigt i et hav af folk der personligt bød deres komplimenter i stedet.
Det elviske sprog holdt stadig mange hemmeligheder for Netrish, der havde brugt det meste af sit liv blandt mennesker, men den tid hun havde brugt i Elverly, havde allerede gjort underværker, og hun havde forstået helheden af talen, om end ikke de enkelte ord. Tales holder, Sommerens stemme så vidt Netrish forstod, havde brugt en rum tid på at påtale Ordenen, og havde givet Netrish håb for fremtiden. Selv her, under træernes kroner, forholdte de sig til verden udenfor. Netrish forstod ikke helt de blomstrede analogier, men så stor del af talen der var dedikeret til Ordenens fald kunne kun være et positivt tegn.

Musikken spillede op, og festen tog hurtigt fart. Mad og vin blev nydt, og en intrikant kædedans var begyndt. Netrish havde set mange folkedanse rundt om i landet, og deltaget i en håndfuld ligeså, men hun kunne knap andet end stirre i fascination som de yndefulde elvere svævede rundt, blandt trærene.. indtil kæden passerede hende selv, og en smilende ung elverherre greb hendes hånd, og trak hende med i dansen. Netrish var ingen stor danser, men hun havde set nok til at følge med, uden at gøre sig selv til grin. Det var heller ikke længe før hun selv forlængede kæden, ved at gribe en ventende hånd fra en sorthåret elver - en elver hun i forbifarten ej genkendte som taleren fra før.
You got what everybody gets. You got a lifetime.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 09.08.2019 23:36
Elisor havde som så mange af sit folk tiden på sin side nok til at kende til nært alle der boede i Elverly, det var sjældent at der kom rejsende fra andet end de andre elverfolk, folk der tydeligt nok skilte sig ud til at de var fremmede. Men Kiles orden havde bragt så mange ukendte ansigter til skoven at det både var en glæde og en sorg. Så mange elvere der ej havde været en del af deres egne kun guderne måtte vide hvor længe. 

Alligevel stod et smil malet på hans læber som en af livets kæder blev dannet, smilende ansigter dansende hånd i hånd. Det var i sandhed en livets fest! På kædens tredje omgang fangede en ungelver hans hånd og trak ham med. 
Hendes trin var en smule ude af trit, men på ingen måde nok til at det var et problem, andet end for en garvet danser som Elisor. 
Der var noget bekendt over hende, men han kunne ej sætte en finger på hvad det var indtil at han så hende øjne. 
Med et skiftede hans øjne fra himlens blå til smaragdernes grønne, et syn dansende for hans indre blik. Et syn af hans kone der endelig sluttede hvad der havde været døende mellem dem så længe, han så sin egen accept af det, for hun fortjente glæde i hendes liv, og ej den bitterhed der havde fulgt dem. Fulgt dem lige siden de havde mistet deres datter.
"Amalean..." mumlede Sommerens Stemme fraværende som himlen vendte tilbage til hans øjne.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 10.08.2019 16:33
Netrish dansede, og indså først for sent hvor meget sværere det var, med en mand på hver side af sig. Hendes blik var fokuseret på fødderne - hendes egne og sine dansepartneres, og det var kun i små glimt af gangen hun så op.
Det var i et af disse små øjeblikke, hun fangede blikket fra det nyeste led i kæden. Is og himmel mødtes, men netop som Netrish følte Kiles gave byde sin visdom, fortrak den himmelblå farve i elverens øjne sig, og blev overtaget af den dybeste grøn.
Dette var ikke elverens øjne, men Kiles Velsignelse bød stadig Netrish svar, svar på spørgsmål hun end ikke kendte. Hvad hun så kunne ej forklares med ord, men én ting viste hun med vished. Hvad ends endelig hun så var det ikke dødligt, ej heller som nogen udødelig hun havde set før.

Det overvældende syn fik hende til at miste fæstet på dansen, og som en fod bevægede sig for at gøre op for den andens fejltrin, gik de unægteligt i vejen for hinanden. Hurtigt slap hun sit tag i Livets dans for ikke at trække alle med sig ned, og kæmpede et øjeblik for at genvinde balancen. Heldigvis havde hun stadig støtten fra kædens sidste led, som hun stadig holdt ved - og han ved hende.
Der var noget unægtelig.. familiært ved elveren, som det blå var vendt tilbage til hans øjne. Netrish havde set flere sorthårede elvere, og endnu flere blåøjede. Men dette var den første hun havde mødt der besad begge. Ligesom hende selv.

Netrish havde hørt ham mumle noget, et ord hun ikke kendte. "Undskyld, jeg forstår ikke" svarede hun lavmælt. Hendes elvisk var simpelt, en kende langsomt og bar tydelig accent, ikke fra en anden del af skoven eller en anden gren af elvisk, men af Krystalisiansk.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 17.08.2019 00:00
Hvor mærkeligt det end måtte have virket for dem der så på, var det ej unormalt at led kom på og brække af livets kæde. Kæden fortsatte ufortrødent som de to sorthårede elvere kom ind til siden, og flere elvere tog glædeligt deres plads.

Elisor havde efterhånden fået sans nok for hvor han var og hvad der faktisk var hent, og selvom han havde oplevet meget gennem hans mange år, skød et øjenbryn op i panden på ham, båret der af undring.
"Jeg undskylder selv" svarede han med rolig stemme, ordne tydelige og ej forhastet. "Det er et navn, så det er nok derfor det lyder ukendt" tilføjede han med et venligt smil, choket over hendes besynderlige elvisk havde lagt sig for nu, men der var stadig meget Sommensen Stemme ønskede at vide.
"Undskyld min nysgerrighed, men hvorledes kan det være at de ikke har lært hvor tunge som barn? Har de været holdt uden for at rejse til vor skov?" Lød spørgsmålene et efter et, det undrede ham at han en elver kunne være hvad vokset op uden andre af sit folk, en tanke der løb ham koldt ned af ryggen. Han kendte kun til et barn det kunne være sket for, men det kunne ej passe. Nok havde han set at han ville møde sin datter igen ja, men hun ville bære Kile ved sin side.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 17.08.2019 15:48
Det tog ikke lang tid for Netrish at genvinde fatningen udadtil, trods den mærkværdige hændelse. Hendes tanker var dog ikke så rolige som hendes ydre foregav. De grønne øjne.. Det måtte have været en form for magi. Det var et syn der nu fik Netrish til at stirre på manden mere end var høfligt. Det var hvert fald den grund hun tillage det selv.
Mens hun stirrede mødte hun dog aldrig hans blik, ikke direkte. Altid fokuserede hendes øjne på noget ved siden af. Hans øjenbryn, hans næseryg. Hun viste hvad hun havde set ikke var hans liv, men hvad end det var, ønskede hun ikke at gentage oplevelsen.

En lettelse løsnede Netrish stivhed en anelse op, som elveren talte roligt. Engang ville hun nok have taget på vej, og følt sig talt ned til, men i sandhed var det en velsignelse der tillod hende at forstå det meste af hans tale. "ah, et navn" gentog hun med forståelse, men der var undring i hendes blik. Måske det havde haft noget med hans magi at gøre?

Trods elverens indsats for at gøre sig let forståelig, gik der stadig et øjeblik, inden Netrish svarede. "Jeg voksede op blandt Krystalisianerer. Mit hjem var blandt dem. Jeg tænkte sjældent på at besøge skoven, før jeg stødte på en af dens Stemmer"

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 25.08.2019 22:01
Elisors øjne hvilede kort på den yngre elver, forundret over hendes stirren, det var ej stirren af ærefrygt, men af undring som hun søgte en mening der flygtede som præcist udenfor hendes rækkevidde. Men det der sprang ham mest i øjnene var at hendes blik aldrig fandt hans, noget han oftest så blandt folk med evner som hans egen.

"Min datters navn ja" tilføjede han i et forsøg på at give hende lidt kontekst, selvom det måske blot ville give hende flere spørgsmål. Elisor selv havde været afklaret i hans valg med at forsøge at redde sin datter, men at vide at hun ville vende tilbage til skoven smertede stadig hans hjerte, kun overgået af længsel for at møde hende.

Sommerens stemme rynkede kort brynene over svaret, både af hvor skræmmende en tanke det måtte være at vokse op blandt forårsblomster når man selv var som et træ, men ligeså for hvor meget det var lig en historie han selv kendte alt for godt.
"Det lyder som et liv der kunne være ensomt, Kile må have været en tro følgesvend..." ordne nåede blot at forlade hans læber før sandheden indhentede hans sind.
"Voksede de op vest fra menneskenes største havne by? Eller blev de fundet af deromkring som barn?" spørgsmålene førsøgte at bruste som en flod om sommeren, men hans tunge gjorde sit for at lade hende forstå hans ord uden at drukne i dem.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 28.08.2019 21:36
Netrish nikkede kort "Og dit syn omhandlede hende" tilføjede hun retorisk, ganske sikker i sin sag om, at han måtte have set et andet sted end her. Hvis det var tilfældet dog, og han havde set sin datter, forklarede det dog ikke hendes egen, særprægede oplevelse. Men for hvert øjeblik der passerede, blev hun mere og mere sikker på, hun blot var blevet spillet et pus. At hun ikke rigtig havde set, hvad hun troede hun så.

Netrish fik dog ikke mange øjeblikke til at dvæle ved tanken, som Stemmen fortsatte, og pludselig fandt en iver der forbavsede hende, og sendte spørgsmål ud, fyldt med ord hun endnu ikke kendte. "De har ganske ret" svarede hun, mens hun brugte øjeblikket på at fatte sig "Men ikke blot en følgesvend. Jeg tjener Kile, som Forkynder" klarede hun, med en anelse mere lavmælt stemme end før. Hun viste Kile var et... følsomt emne i skoven, men Stemmens tale, og egen brug af Gudindens navn, synes at forsikre Netrish om, at han forstod forskellen mellem Ordenens grusomheder, og Gudinden.

Den sidste del af Stemmens spørgsmål var dog stadig en gåde. Noget med menneskenes største... by? Og en barn der blev fundet der?
Netrish rystede en anelse på hoved, som hun mente at have gættet sig til meningen med hans spørgsmål, ud fra konteksten. "Jeg er ikke fra Dianthos nej. Men syd-højre herfra, nærmere vandet" forsøgte hun at forklare, men det var svært når hun ikke præcist kendte de rigtige ord for retningerne, eller ordrene for kyst eller hav.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 02.09.2019 21:58
Elisor rystede kort på hovedet "Hendes mor" rettede han ung elveren "Mit syn var et glimt af hvad kommer til at ske, med al sandsynlighed" forklarede han kort, det ville nok være for meget at forvente at hans syner var så kendte at elvere uden for skoven kendte til dem.

Hans hjerte kunne ikke holde til spændingen ved at vente på hendes svar, at det tog hende den ekstra tid at samle ordne i hendes sind føltes som en evighed, men han nægtede at lade det vise. Det første svar kom og han gav hende bolt et nik som svar, han ønskede ej at udskyde det næste og hun havde givet ham ret indtil nu!
Dog måtte Sommerens stemme blinke en gang som det andet svar kom, ikke på den måde han havde ventet, men som brikkerne faldt på plads truede tårene med at vælde frem.
"Jeg.. jeg skylder dig en forklaring" forsøgte hans sig frem på krystallisiansk, hans accent var tydelig men i det mindste var hans  ord forståelige. "Mine syner er kommer ofte når jeg er omkring steder, ting eller folk der bærer en betydning. For nogle måneder siden havde jeg et syn om at jeg ville se min datter igen, som jeg måtte efterlade syd øst herfra, nær en familie jeg var sikker op ville tage hende ind..." tårene brød endelig frem "Je-jeg havde set at hvis hun skulle vende tilbage til skoven ville det være med i følge med Kile..." Han kunne ikke tro det, men han havde fundet hende, hans Amalean.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 03.09.2019 20:35
Netrish nikkede kort til Stemmens forklaring af hendelsen. Et syn af hans kone, men tilsyneladende ikke noget videre alarmerende, siden de stadig stod og talte, og han ikke havde undskyldt sig? Det var en gisning. Netrish havde ikke kendt andre med den slags Syn - eller mange andre evner de havde talt om generelt når det kom til stykket.

Overraskelsen da Stemmen pludselig slog over i Krystalisiansk var tydelig i Netrish blå øjne, og han oprevede tilstand som han talte tilføjede bekymring til hendes blik. Men disse følelser blegede bort, som dug under solen, som Stemmen forklarede sig, og... sin situation.

Netrish blinkede, og selv hendes disciplin kunne ikke holde de sorte øjenbryn fra at søge længere og længere ind mod hinanden. Det var godt han havde skiftet til Krystalisiansk, for ellers havde hun aldrig troet sin egen oversættelse! Men hun forstod hvert et ord, og hver en sætning han formede. Det var blot..
"Så det du insinuere..." hun troede ikke på det. Hun måtte havde misforstået noget. Hørt noget forkert. Hun gik hans ord over i tankerne igen, vendte og drejede dem, men kunne ikke finde nogen anden måde at forstå dem på.
"Du tror at jeg er din..." hun stoppede midt i, og ordet nægtede at forlade hendes læber. Det kunne ikke være sandt. Efter alt den tid hun havde troet hun var alene.

Hun sank en klump "Du.. tror jeg er Amalean". Betydningen var der, trods ordet datter stadig var hende nægtet. Følelser vældede op i hende, i en storm der truede med at opsluge hende. Hendes flakkende blik fandt ham igen. Hendes ord viste ikke megen tiltro til hans påstand, men.. han havde reageret på hvor hun var vokset op, og hans oprørte væsen gav ærlighed til hans ord. "Jeg.. havde aldrig troet.. aldrig regnet med at finde andet end fjerne slægtninge her, hvis jeg var heldig" indrømmede hun paf, stadig ikke klar til at anderkende hvad der stirrede hende lidt i ansigtet. "Er der.. et sted vi kan sidde?"

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 03.09.2019 21:28
Elisor nikkede med en sikkerhed mindende om sikkerheden for at solen ville komme igen efter natten, alle følelserne der spillede over den unge elvers ansigt reflekterede den storm af føleser der rasede lige under huden på ham, men for hendes skyld holdt han den stangen. Han havde været skyld i alt for meget allerede så lige nu måtte han være stærk, for hende.

Du tror jeg er Amalean, hendes ord ekkoede stadig i hans sjæl, han ønskede at råbe at nej han troede det ikke blot, men han var sikker! Men alt han gjorde var at nikke some svar. "Jeg forstår at det er meget..." fumlede han kort med ordne, hvis det ikke have været for hans egene syner om at hun var på vej vidste han ej om han selv havde troet på at det ville ske. 
"Der er nogle bænke lidt herfra" nikkede han kort og gjorde mine til at hun kunne følge ham, undervejs samlede han en falske med vin op og til tjenerens overraskelse ej tog glassende med.

Bænken var lidt vej fra festen, men kunne stadig mærke festens åndedræt, men afstanden gjorde det nemmere at samle tankerne, Elisor tog en slurk af flasken og stillede den ved siden af som han satte sig på bænken. "Du må have mange sprøgsmål, og jeg vil gøre mit bedste for at svare dem" et sted skulle de starte.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 03.09.2019 22:05
Netrish fulgte med Stemmen, hun kendte end ikke hans navn endnu, og satte sig på bænken, drejet mod ham, trods hendes blik stadig undveg hans. "Det er meget, ja. Og trods jeg ser sammenhængen mellem dine ord, og mit liv, så.. Er det stadig svært at.. acceptere" prøvede hun at forklarer, mens hendes hænder vred sig mellem hinanden. Det virkede for godt til at være sandt, og... hun var nød til at være sikker.

"Jeg har et par spøgsmål, ja" bekræftede hun langsomt. Hundredevis hvis hun skulle være ærlig, der alle sværmede rundt i hendes sind, og kæmpede for opmærksomhed. Men hun stilnede dem. Hun var nød til at være sikker først.
"Hvor gammel ville Amalean være nu?" spurgte hun. Netrish kendte ikke sin præcise alder, men hun havde været fundet som spæd, så hvis Stemmens svar lå bare nogenlunde tæt på.. "Og.. menneske-familien du nævnte ville tage hende ind.. hvad hed de?" spurgte hun, og denne gang kom spørgsmålet hurtigere end det første. Hvis han havde vist Nardarlah familien ville tage hende ind, måtte han havde kendt dem, bare en lille smule!
"Og hvorfor efterlade hende til at starte med?" det sidste spørgsmål fløj ud af hende, sagte men sagt, trods hendes forsøg på at holde det tilbage. Det var ikke bebrejdende eller anklagende, men blot.. uforstående. 

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 03.09.2019 23:01
"Jeg.. forstår" Elisor havde svært ved at forstå hvordan han havde det med det hele, for en del af ham ønskede at hun kastede sig i hans arme og de kunne være en familie igen, men ligeså kunne han godt se at det ikke kunne ske, de havde været adskilt hele hendes liv, og hvordan kunne han gøre bod for det?

Han tog en dyb indånding han vidste ikke helt hvad han skulle forvente, men hvis de skulle have en fremtid sammen måtte han være ærlig. "Hun vil om et par dage være 184 somre, hun er født dagen før midsommer" forklarede han stille, det havde været en glædens dag, der stadig stod klart i hans hukommelse, han huskede hendes øjne, øjne meget lig dem der hvilede på ham nu.
Elisor rynkede brynene "Jeg er ej sikker på hvad de præcist hed, mener at de hed noget hen af Nardalas, Nardalah? Jeg forsøgte ikke at vide for meget om dem, valget var svært nok i forvejen" svarede han.
Det tredje spørgsmål var et han vidste ville komme, det spørgsmål han havde stillet sig selv så mange gang, hvorfor?
"Fordi jeg havde set at Kile ville finde hende i skoven, at hun ville følge hende og blandt vores folk betyder det døden, slutningen på det der ellers ej ville have en ende. Jeg... Jeg ønskede at hun ville få en chance for at leve et liv, om det måtte være uden mig eller Ilianor..." Tårene løb stille ned af hans kinder, det var det sværeste han nogensinde havde gjort, og hans største skam.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 04.09.2019 19:47
Netrish forsøgte at holde sine tanker rolige, at holde de rasende følelser fra sit ansigt. Men det blev svære og svære for hvert spørgsmål stemmen besvarede. Det virkede uvirkeligt, som en drøm. Men hun kunne ikke benægte den sandhed der stirrede hende i ansigtet længere, med øjne blå som hendes, og ravns-sorte lokker som hendes.

"Jeg..." hun tog en dyb indånding og samlede sig "For omkring 180 år siden blev jeg fundet af Menid og Yanis Nardalah. De tog mig ind, og opdragede mig som var jeg deres egen" fortalte hun. Hendes stemme startede kontrolleret, distanceret som fortalte hun om en historisk hændelse, og ikke sit eget liv. Men hun nåde knap halvvejs før hendes stemme knækkede, og følelserne brast igennem, efterfulgt af de første tåre.

Hun sænkede hoved for at skjule dem, men som hun atter løftede det, og hendes blik igen faldt på hans ansigt, så hun end sine egne tåre afspejlet på hans ansigt. "Ilianor..." hun gentog navnet lavmælt "Er det.. min moder?" spurgte hun så forsigtigt, og mødte hans blik. Hun kunne ikke se væk længere. Hun ønskede ikke at se hans livs ende, men ej heller kunne hun fortsætte med at flygte fra de øjne der var som hendes.

For et øjeblik så hendes øjne ikke Stemmen, de så end ikke igennem ham, men ind forbi alt han var, havde gjort og kom til at gøre, helt til enden. Til det tidspunkt Kile ville byde ham sin omfavnelse.
Det varede blot et sekund, men for Netrish føltes det som en livstid. Det var så sjældent hun havde set sådan et lys, og det kom stadig bag på hende. Men hendes fokus vendte tilbage til de blå, følelsesladte oceaner foran hende.
"Kile lader sig ikke nægte.." rystende lagde hun en hånd på hans knæ "Jeg ment til at tjene hende, i livet eller i døden" hun forsøgte at tørre øjnene inden hun fortsatte, men de lod til inden ende at have. "Men.. jeg er glad for i gav mig chancen for at tjene hende i livet - for at leve!"

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 04.09.2019 23:07
Som hans datter delte sin historie var det tydeligt at der ej var ingen anden sandhed, de havde endelig fundet hinanden igen!
Elisor nikkede og rakte forsigtigt ud for at tage hendes hånd i hans, en gestus om at hun ej behøvede at være alene mere. 
Han nikkede og smilte "Ilianor er hendes navn ja" og mødte hendes blik, hvad hun så vidste han ikke, men han var sikker på at hun så noget. 

Elisor rystede på hovedet "Nej hun er noget insisterende" en del af ham ønskede inderligt at de kunne have været sammen, at han kunne have set sin lille datter blomstre til den kvinde der stod foran ham nu, men han havde drejet skæbnen, ikke meget men nok til at de kunne mødes nu. 
"Tak.." Lød det gråd kvalt som han knugede hendes hånd der hvilede på hans knæ, det utroligt befriende at vide at hun ikke bar naj!
"Åh hvor er mine manere! Mit navn er Elisor, men jeg håber at du en dag kan kalde mig far" lo han varmt og gav hendes hånd et klem "Det behøver ikke være med det samme" fortsatte han "Hvad skal jeg kalde dig? At kalde dig Amalean ville nok føles sært for dig" tænkte han højt.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 08.09.2019 13:50
Ilianor og Elisor. Hendes forældre. Hendes slægt af blod og ikke blot af bånd, selvom det var tydeligt Elisor ønskede begge. Hans hænder føltes lune og trykke om hendes, som hans varme latter brød anspændtheden. Et smil prydede Netrish læber, som han satte ord på sit ønske om at være hendes far, i navn og gerning.
"Der er uden tvivl meget jeg kommer til at skulle vende mig til den næste tid" svarede hun, og hans latter havde smittet og sneget sig ind i hendes stemme ligeså. "Far" tilføjede hun så, en kende mere forsigtigt og prøvende. Det kom lettere til hende end forventet, men det var også over hundrede år siden, at den mand hun sidst havde kaldt far, manden der havde opdraget hende, var død.

"Det navn der blev mig givet er Netrish. Netrish Nardalah. Men de der er mig nær har altid kaldt mig Neelah" fortalte hun, og tilføjede sagte men fast "Og det håber jeg også du vil" mens hun gav hans ben et lille klem.
Det var en særpræget følelse, at have den fysiske kontakt, men stadig være distanceret. En del af hende ønskede at omfavne ham, og blot græde ved hans skulder til årenes smerte forlod hende. Til arrene på hendes sjæl var læget.
Men Netrish viste det var en naiv tanke. Havde hun ikke allerede forsøgt at tale og græde sin smerte væk i Valkars favn? Det havde hjulpet hende, uden tvivl. Men det havde også åbnet hende op og gjort henden sårbar.
Desuden... Hvis hendes fader viste hvad hun var gået igennem, hvilket liv hun havde levet siden han havde efterladt hende, ville han så kunne se på hende med de samme øjne? Ville han fortryde sit valg?

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 08.09.2019 22:04
Hvis ikke det var fordi at han kunne mærke hende, ville en del af ham blot mene at det var et forbandet livagtigt syn, et syn så klart som han kun havde oplevet en gang før. Men det var ej blot et syn det var virkeligt! De kunne endelig være en familie, eller nok nærmere forsøge og fejle som hans syn havde vist for ganske kort tid siden. 
Den tunge byrde af at vide hvad der ville ske forsvandt med et, forføjet af den varme der bredte sig i Elisors bryst, Far.
Hun havde kaldt ham far! Det var utrolig hvor befriende det det havde føltes, som en del af den skam der havde fulgt ham slækkede sit greb blot en smule.
Måske havde det blot været prøvende og forsigtigt, men for ham havde det føltes rigtigt. "Hvad end der er i min magt vil jeg bruge for at gøre det lettest muligt" nok havde han ej været fader i en livstid, men med guderne som hans vidne ville han gøre sit bedste.

Selvom han førsøgte at holde det tilbage kunne undringen over det menneske-elver navn læses op hans ansigt, men som dug for solen forsvandt det som hendes kaldenavn blev ham kendt. "Det vil være mig en ære Neelah" svarede han med et kort buk og et klem om hendes hånd. 
Et smil bredte sig kort over hans læber "Det er lidt morsomt, min broder Cornélian kalder jeg Neelian, det er noget af et tilfælde at dit kalde navn er så tæt på, måske det ligge til familien?" klukkede han kort.
Der var så meget han ønskede at dele med hende, så meget historie hun ej kendte! Selvom den nok mest presserende var hans forhold til Ilianor, men lige nu ønskede han bare at nyde øjeblikket, bare lidt endnu.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 09.09.2019 22:54
Netrish smil bredte sig en anelse. "Hvis du har et ekstra værelse.. Så vist har jeg boet hos en af de andre Stemmer, Askfey, men jeg ønsker ikke at tærre på hendes gæstfrihed unødigt.. Nu hvor jeg har fundet et hjem" sagde hun lidt forsigtigt og rømmede sig en anelse "det var også hende der fik mig til at genoverveje min indstilling til skoven, og bød mig en åben invitation" sagde hun så mere faktuelt men hendes smil vedblev. Askfey var vel, om nogen, grunden til Netrish var vendt tilbage til skovens ly.

Elisors ord om sin bror fik Netrish til at spærre øjnene en smule op, og så give et lille grin fra sig "onkel Neelian ligefrem? Det er pudsigt!" hun så på sin far, tænksomt "bliver du så kaldt.. Eelis?" gættede hun.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 09.09.2019 23:55
Elisor smilede ved spørgsmålet "Der er plads så længe at du ønsker det" svarede han kort, at hun havde mødt og kendte Askfey var på sin vis både en overraskelse men hvis nogen kunne overtale nogen til at vende tilbage til skoven ville det være hende. "Du må endelig minde mig om at takke hende, ej at jeg kan se hvordan at jeg kan gengælde hvad hun har gjort for mig, for os" Rettede han sig selv, noget sagde ham at Askfey ikke ville være enig, men det var et problem til en anden tid.

At kunne dele sin datters latter gav mere glæde til Elisor end han havde følt længe "Ganske!" gav han hende ret før han måtte afvise hende bud "Ikke just, blandt mine kære er jeg kendt som Eli, af andre den dansende blomst og af min broder Cornélian er jeg kendt som spætten" forklarede han kort og smilede kort. 
"Ilianor er dog nord på, men jeg skal nok få sendt besked om at du er kommet hjem"
hans kone fortjente at vide det, selvom han havde set hvad det ville koste ham.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 21.09.2019 16:31
Netrish nikkede svagt, mens smilet vedholdt på hendes læber "Tak, og ja vi skylder hende meget" bekræftede hun uden tøven. Askfey havde ikke blot fået Netrish til Elverly og huset hende, men også hjulpet hendes sproglige evner og forståelse af elvernes veje og kultur.

Den milde latter fortsatte som Elisor fortalte om sine kaldenavne "Den Dansende blomst og Spætten? Det lyder som navne der har en historie til dem" sagde hun smilende "Men jeg tænker vi har rigeligt tid til dem fremover" tilføjede hun og gav hans hånd et klem.
"Jeg håber at møde hende snart - hende og resten af familien. Jeg ønsker at lære jer alle at kende" vedholdt Netrish med en ihærdig glæde hun sjældent havde følt. Hun havde forventet fjern familie, måske kollegaer eller gamle venner, der havde kendt familien engang. Men hun havde fundet så meget mere. Sin blodsfader og moder, samt en onkel, og hvem viste hvor mange andre! Og ingen af dem ville blot forsvinde mellem hendes fingre med tidens sand, hvis Kile var nådig.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Blæksprutten, Mong, Lux , Serina, Tatti
Lige nu: 5 | I dag: 14