Chilitoke 22.06.2019 17:52
Ser ingen ulemper ved ideen overhovedet.
Det tættes jeg kan se på en ulempe er at det begraves i succes og der derfor ikke er nok mentorer til nye folk, eller at alle på siden melder sig som mentorer, hvilket måske kan få initiativet til at virke lidt overflødigt.
Jeg mener desuden også at chatten ikke er et godt sted at prøve at få svar på noget som helst, og årsagen der til er at den kan vise 6 linjer afgangen og bevæger sig med en rasende hast hvis der er meget mere end tre person der anvender den. Derud over kan den virke meget inforstået eller intimiderende hvis man inge PbP erfaring har. Så at have en klar og 'officiel' kanal uden støj virker mere fornuftigt i mine øjne.
Bekymring der nævnes højere oppe omhandlende 'trådansvar' kan løses ved forventnings afsteming ved at gøre det klart i materiale til både Mentor og 'ny person' hvordan deres forhold er og hvad der forventes fra begge sider der af.
Hvis man er bekymret for en for tæt kopling eller overbelastning af mentorer eller hvem end der skal tildele mentorer til 'ny person' kunne det være en løsning at decentraliserer mentor positionen, således at en 'ny person' ikke er direkte tilknyttet en enkelt mentor men derimod er bekendt med en samling af person, og at der også var et centralt sted at man kunne kontakte disse fx ved at lave en 'mentor tavle' under social forum.
På denne måde har den 'ny person' altid havde et sted at kunne stille sine spørgmål eller finde ud af hvem det lige var der var mentor i tilfælde af at man ikke husker så godt, eller at ens fortrukne mentor tog en uge til Sverige
Kortversion, istedet for at der bliver knyttet mentorer på en-mands hold, så melder mentorer sig friviligt og de bliver markeret som mentor og nævnt på en mentor liste, der er at finde på 'mentortavlen' samt i en 'velkommen til siden PM der sendes til nye folk.
((Edit for grundliggende feedback omkring ideen))