Diskussion: Varulve og Vampyrer

Hvilke racer synes DU skal kunne være varulve eller vampyrer?

Kun menneskekarakterer skal kunne blive varulve.
Jeg vil gerne beholde de nuværende racer for varulve.
Færre racer skal kunne blive varulve (skriv hvilke i tråden)
Flere racer skal kunne blive varulve (skriv hvilke i tråden)
Kun menneskekarakterer skal kunne blive vampyrer.
Jeg vil gerne beholde de nuværende racer for vampyrer.
Færre racer skal kunne blive vampyrer (skriv hvilke i tråden)
Flere racer skal kunne blive vampyrer (skriv hvilke i tråden)
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 14.04.2019 10:09
At blive varulv eller vampyr på KL er en form for sygdom eller forbandelse. Vi har længe kørt med, at racer, hvor det ikke fysisk eller magisk giver mening at blive varulv eller vampyr, ikke kan påvirkes af forbandelsen.

I forbindelse med sidste Discord møde, havde vi dog en lille snak om, hvilke racer folk synes det giver mening for - og da vi ikke nåede en endelig konklusion, har jeg valgt at oprette en afstemning.

Nogle af de overvejelser, vi har haft, er bl.a.:
- Giver det mening, at lade nogle af halvdyrsracerne (halvulve f.eks.) kunne blive varulve, når andre (minotaurer, kentaurer) ikke kan?
- Er det en races magi, der forhindrer den i at modtage forbandelsen - eller har nogle racer f.eks. blod, som ikke er modtageligt over for hverken vampyr- eller varulveforbandelsen?

Afstemningen er mest for at finde ud af, hvor folks holdninger til det generelt ligger. Hvis folk egentlig er fint tilfredse med, hvordan det er i dag, så beholder vi det naturligvis sådan.
Hvis vi ender med at begrænse det yderligere, så vil karakterer, der allerede eksisterer med en ikke-længere-tilladt kombination være "særtilfælde" af forbandelsen og naturligvis få lov til at fortsætte med at spille som hidtil.

Skriv også meget gerne jeres holdninger i tråden herunder :)

EDIT:
Link til varulve-racebeskrivelsen: https://www.krystallandet.dk/viewtopic.php?t=10083
Link til vampyr-racebeskrivelsen: https://www.krystallandet.dk/viewtopic.php?t=10084
~ Krys ~

Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 14.04.2019 10:32
Varulve: Alle halvdyrsracer burde være på listen, da man kan begrunde det udfra at deres halvdyrsgen ikke er modtageligt overfor varulve genet. (Med mindre vi vil have en masse forskellige vardyr) Alfer ser jeg dog ikke en god grund til at have på listen, men jeg kan leve med det, fordi en mini varulv er måske en anelse mærkeligt xD

Vampyrer: Kun varulve og de 'magiske' racer som engle, dæmoner, elementaler og dragefødte, burde ikke kunne blive det. Jeg synes resten af racerne er der mere af kosmetiske grunde, end en real grund i KL lore.

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 14.04.2019 10:42
Helt generelt er jeg vist på team halvdyr forbliver halvdyr. Alt efter hvilken del af væsnet der er halvdyr, bliver det hurtigt noget rod. Ifht vampyrforbandelsen er det upraktisk at være en halvfugl og så skulle til at gro skarpe tænder i næppet. Hvordan bider man så overhovedet folk?

Jeg tænker selv på varulve- og vampyrforbandelser som en ændring på en (nu bliver jeg politisk ukorrekt!) "lesser race", værende mennesker, elvere, dværge, orker og lign. der ikke har noget ekstra magisk i sig som engle, dæmoner, halvdyr og sådan har for at fungere. Der skal være en nogenlunde ren base at arbejde med, ellers virker forbandelsen ikke. Til gengæld kunne det være fedt, hvis der så skete noget andet sært! Det kan være op til spillerne selv, men det kunne være fedt, hvis det var påkrævet at der sker noget hvis en ikke-modtagelig bliver bidt og får forbandelsen i sit blod. Fx bare en periode med sygdom, mens immunsystemet får slået det væk, men hvor der kan ske syrede ting, og man lige gror lidt ekstra tænder eller får speeded sin neglevækst op.
Lorgath

Lorgath

The Boop-Master

2651
karakterer

Lorgath 14.04.2019 17:45
Egentlig har jeg det personligt bare sådan, at racer, såsom engle og dæmoner ikke burde kunne blive til vampyrer eller varulve, men at resten teknisk set godt kan. Men det er mere fordi at engle og dæmoner enten er stærkt magiske eller også så er de allerede "døde" so to speak. :P

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 15.04.2019 10:18
For varulve synes jeg alle halvdyr skal tilføjes til listen, også lidt for nemheds skyld, da folk jo opretter nye hele tiden. Varulver ser jeg lidt som en korruption af at være halvt et dyr, så hvis man allerede er det, giver det ikke så meget mening at blive et halvt halvdyr.

For vampyrer synes jeg, der skal være færre på listen, men sådan noget som alfer bør tilføjes. Engler og dæmoner som 'døde' racer bør blive, og så andre magiske racer som elementaler og kunstige racer som dragefødte, ville derfor tilføje alfer. Halvdyrene (kentaure og minotaure) og trolde bør fjernes. Afhængigt af hvilken del af karakteren, der er dyr, kan selvfølgelig gøre det upraktisk, men forestiller mig, at folk så selv kan bestemme det og få det til at passe sammen med deres koncept. Man kunne måske også sige, at de så ikke nødvendigvis får skarpe tænder, men et skarpere næb fx, og stadig drikker blod, men måske ikke suger, og at de stadig får alle de andre symptomer som at blive udød og den slags.
Soul

Soul

The tea drinking Kitten!

113
karakterer

Soul 16.04.2019 17:20
Syntes der skal kigges på begge lister, og nogle argumenter for hvorfor, hvad og hvem påvirkes af de forskellige forbandelser.

Varulve:
Syntes der er mange på listen, hvilket endelig giver mening til varulve - da jeg ser dette som en naturlig "forbandelse/sygdom" , så den burde kunne påvirke mange, og syntes alfer, halvdyr og havfolk ikke skal undtages, fra at kunne blive påvirket. Syntes ikke jeg kan se en god grund til at de kan bekæmpe virussen, hvor jeg syntes resten af listen giver meget mening.

Vampyre:
Ved vampyre, syntes jeg at det skal være de højmagiske racer som ikke kan påvirkes, men samme tid kun de "humanisk" racer, fx en vampyr troll virker lidt...fjollet? xD bare mig? Så kan godt lig, de ikke menneskelige ikke er på listen.

Så jeg vil gerne se en liste kun på: Mennesker(Også topalis), halvdyr, orkere, elvere, og måske også dværge. Argumentet her, er at dette minder mere om en magisk forbandelse, som måske har haft en person som udgangspunkt og så bredt sig ud fra det.
The twin eyed demon, with a voice colder than ice: Opia
The emotional weapon, with a mind of its own: Lality

Use as you see fit:
Spørgs og du får et svar :) ligemeget emnet!
Facebook: https://www.facebook.com/stefanie.hvilsom
Discord: Zhadalina/Soulzero #4530

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 29.04.2019 19:23
Sådan som jeg ser den skal vi starter den her samtale et andet sted, skal vi overhovedet tage Vampyrer og Varulve under den samme ’hat’, eller ønsker vi dem så forskellige at vi med fordel bør betragte dem i vakuum?

Mit besyv til den samtale, er at de som racer bør behandles selvstændigt og ikke ’ens’, men at vi kan tage snakken om ’forvandlingsracer’ som en samlet. Med forvandlingsrace menes her en race der normalt var en ting, men blev forvandlet til denne anden ting. Nuværende eksempler på dette er Varulve, Vampyrer og Engle.

Når det kommer til disse forvandlingsracer, vil jeg mene at det store spørgsmål er om man skal beholde noget af sin oprindelige race eller ej. Personligt vil jeg forslå nej, for at det ikke bliver alt for absurd og for at undgå at der er nogen der er overbevist om at deres Minotaur varulv er fucking bomben og ligeså sej som en drage.

Det efterlader så det store spørgsmål hvad sker der ved forvandlingen, 
den nemme løsning er at sige at det ikke kan lade sig gøre, og slutte der eller at alle forsøg på at gøre det blot har resulteret i at væsnet døde og sjælen tog videre, og det kun er de oprindelige ’menneskeligende’ racer det kan lade sig gøre med.

Hvis man derimod syntes det er en kedelig løsning er her det andet forslag, en forvandlings race kan opstå af alle racer og vil forvandle en person til den givne forvandlings race. Så hvis du har en minutaur der bliver bidt af en varulv vil den i løbet af ganske kort tid, under et år, bliver forvandlet til en varulv. Altså en ’menneske’-ting der kan forvandles til et ulve monster. Vampyrer vil ligeledes miste deres oprindelige træk og blive forvandlet til blege mennesker med hugtænder. Engle vil blive genskabt i gudindens billede og derfor være ’menneskelige’ at se på.

Årsagen til at jeg laver denne skarpe opdeling hvor det enten kun virker med et meget smalt udsnit af vores racer eller den alle, men så bliver den oprindelige race slettet, er at vi i dag har alt for mange racer efter min opfattelse. Der er 22 i skrivende stund, så jeg tænker der ikke er grund til at gøre det mere rodet ved at lave vampyr/varulve/engle subracer af alle racerne eller bare nogen af dem for den sagsskyld. Det løser også spørgsmålet med halvdyr, hvis halvdyr fx kan hvorfor kan Minotaur så ikke, der står jo faktisk at det blot er et specifikt subset af halvdyr, osv.

Ops der er her en bonus samtale om hvorvidt Minotaur, Kentaur, satyr og havfolk bør være markeret som underracere til Halvdyr.

Nogen har nævnt at der måske er noget i blodet, eller et gen eller et eller andet der kan være forklaringen på at det kun virker med visse racer. Her vil jeg komme med det indspark at husk at lade tingene være magiske det skal være konsekvent men ikke nødvendigvis forklaret, så magien ikke forsvinder ind i en forklaring af mediclorians eller det der er værre.

Hvis man vælger at gå med den løsning af forbandelsen skifter dig til et menneskeligt væsen giver det også folk en mulighed for at spille på tabet af identitet og form i takt med at ’monstret’ tager over. Vil man tage det til det helt ekstreme kan man lave nogle vampyr slægte og have dem til at blive gradvist mere ens, jo ældre de bliver og mere og mere kommer til at ligne den der oprindeligt blev forbandet (eller Count Orlok ).

TLDR: 

Vi har mange racer, anden samtale.
Halvdyrs rod, anden samtale.
Gør det ikke for videnskabeligt så går magien lidt af det.

Forslag,
Lad det være tilladt at komme fra alle racer, men at man ’taber’ den oprindelige race.

Alternativt ,
Lad det være tilladt kun at komme fra de menneskelige racer, ingen halvdyr eller noget andet. Hvis der er tale om en blandings race som den oprindelige race, så skal begge være kompatible. I tilfælde af inkompatibilitet medfører det grufuld død og sjæleflugt.
Zera

Zera

485
karakterer

Zera 14.05.2019 11:30
Det er et meget interessant, og meget kompliceret spørgsmål.
På den ene side kan jeg godt følge dem, der ikke synes der burde være restriktioner, da det jo i bund og grund er rollespil og det handler om at have det sjovt, men på den anden side kan jeg også godt se meningen med dem. Jeg er fx. helt enig i, at en vartrold eller minutaer ikke giver meget mening. Omvendt er spørgsmålet så, hvordan de skulle "tabe" en race man er født som.

I min verden tænker jeg, at det giver mening at racerne med menneskelige træk (som mennesker og elvere) kan blive smittet med varulvens- eller vampyrens forbandelse. Man kunne gå ud fra, at der var noget i fx. halvdyrenes blod der forhindre dem i at blive smittet. Eventuelt fordi de allerede bære noget "beast" i sig og de to ting ikke kan forenes. Man kunne så også spille på, at de til gengæld kan blive voldsomt, voldsomt syge, hvis de bliver smittet med forbandelserne.
Det kunne også forklarer, hvorfor menneskeracen (her tænker jeg også elvere, dværge og andre subracer ind) kunne blive smittet: fordi de i forvejen ikke har dette "beast" i sig. 

Jeg er nok farvet af, at jeg har en tidligere elver, som nu er vampyr, men det tænker jeg ikke er noget problem da de skifter race, men jo stadig beholder de spidse øre ligesom dværgene ikke ville vokse syv meter, men forblive små, stubby varulv/vampyrer. 

Jeg er også enig i, at halvdyr bør høre under varulve, da jeg anser varulve for at være... well halvdyr. 
Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 24.05.2019 11:23
Jeg havde oprindelig stemt noget andet, men nu blander jeg mig alligevel i samtalen.

Jeg kan godt se, hvorfor engle og dæmoner ikke kan blive varulve og vampyrer (herindunder også dragefødte). Der kunne være for meget magi i dem til, at det kan lade sig gøre. Specielracerne er jo en kategori for sig, og her tænker jeg, at det skal være op til den enkelte person, om det giver mening, at de kan blive forvandlet eller ej.

Jeg deler den lige op i varulve og vampyrer seperat og starter med varulvene: hvorfor skulle halvdyr ikke kunne blive det? Det er jo ikke specificeret, om de har magi i sig eller hvor meget. Kun at det er mistænkt, at der er magi involveret. Et eksempel fra WoW: en Tauren (som egentlig bare er en minotaur) druid har f. eks. stadig sine horn i sine dyreformer. Ville det ikke være logisk, at en minotaur-varulv også havde sine horn, når den forvandlede sig? Og generelt så mere bulky ud end almindelige varulve? Det samme ville selvfølgelig også gælde for de andre halvdyr; at de har træk fra deres dyreside selv under forvandlingen. Jeg kan personligt ikke se noget forkert i det, og det ville også gøre ens halvdyrs-varulv lidt mere unik, og man har stadig muligheden for, at ens varulveform er helt standard, hvis det er det, man ønsker.

Det samme gælder for vampyrer. Jeg ser ingen grund til, at et halvdyr ikke kan blive vampyr. Igen ville det også gøre ens vampyr unik, at den ikke bare er et menneske.

En af de ting jeg godt kan lide ved KL er, at der er så meget frihed, og jeg ønsker virkelig ikke, at den frihed bliver indskrænket. Hvis man ønsker det mere enkelt, er der jo også fri mulighed for at lave det mere enkelt, men jeg synes ikke, man skal fratage andre retten til at lave noget unikt, hvis det er det, de har lyst til. Karakteren skal jo stadig godkendes af admins, som forhindrer, at den bliver for OP.
1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator
Lige nu: 1 | I dag: 3