Erforias 03.09.2018 09:57
De tunge grå skyer drev dovent hen over den varme eftermiddags himmel. Sjældent færdes folk i denne del af Azurien, jorden var for våd til landbrug og der var rygter om at der skulle være banditter. Det første var sandt, det andet var dog noget vås.Valkar havde budt sin nye erhvervelse at følge ham. Under hele deres gå tur fra hvor handlen havde forgået havde et lille smil bredt sig over hans ansigt, en ganske skarp kontrast til deres sidste møde. Det møde taget i betragtning var det ganske overraskende at han ønskede at erhverve sig mandslinge indbrudstyven. Men i det store hele gav det ganske god mening. Han havde nu fundet ud af hvem det var der havde ønsket at berøve ham, samt mandslingen kunne bruges til at løse en anden problematik.
Lydløst løftede Valkar sin hånd, for at lave et tydeligt tegn på at mandslingen bag ham skulle stoppe. "Du har sikkert mange spørgsmål, og jeg agter ikke at svare på dem alle" kom det i en faktuel tone som han vendte sig om mod mandslingen.
Kontrasten mellem de to var slående, for selvom de begge så unge ud, var det som at se en adelsmand og en bonde. "Hvad jeg har tænkt mig at gøre er at svare tre af dine spørgsmål, to af dem med sandheder og en med en løgn. Så vælg dine spørgsmål med omhu"

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...