James
Intet, arbejder hvor han kan hvis han gider
James kiggede stadig overrasket på ulven, det var et fabel agtigt dyr. Det var utroligt at man kunne leve så tæt med en ulv. Eller det vil sige nu blev han jo nok selv en form for ulv så det kunne man vel. Men alligevel sådan en her ulv var helt sikkert ikke til at tage fejl af! Det var utroligt hvordan ulven og Mira levede side om side, og nærmest delte sjæl sammen. Det var smukt! Hvis han bare kunne leve så tæt med nogen så ville han da være glad! Han blinkede et par gange for at komme til sig selv igen. Han var bare så fascineret af det hele.
"Jeg kan udmærket godt forstå dig. Det må være pragtfuldt at finde nogen at dele sit liv sammen med." for James delte de 2 en skæbne sammen, og kunne sikkert overkomme en del. Det var utroligt!
James så Mira's bekymrende mine og sendte hende et smil. Han åbnede munden for at skulle til at sige noget med Mira kom ham i forkøbet. Endnu engang skulle han lige til at sige noget, men da Mira fortsatte ventede han til hun var færdig. Hvor var hun dog egentlig venlig at spørge ind til hans bid og om der kunne gøres noget. De fleste ville vel bare løbe skrigende væk hvis de fik af vide man måske ville blive varulv. Han kiggede ned i jorden og roede lidt i jorden med spidsen af sin ene sko. Det var et svært emne at tale om som han ikke engang kunne kende svaret på. Der var så mange ting han ikke engang forstod ved at have denne her forbandelse hængene over hovedet.
Da Mira var færdig med sine spørgsmål kiggede han på hende og bed sig i læben.
"Jeg ved ikke engang hvad hun hed. Men det var i Medanien, hun lever. Hun angreb bare helt uden jeg havde gjort noget." startede han og kiggede lidt væk. Nok var det ikke helt sandt, han havde vidst været lidt provokerende, men det havde jo ikke været med hans gode vilje, for det lå aldrig til ham at være sådan. Men når alt kom til alt havde han haft slået hul i hovedet, og hun havde været mindst lige så næsvis som han selv havde været. Så han kunne ikke bære hele skylden på sig selv! Han kiggede op og rystede så på hovedet til Mira.
"Jeg tvivler på at der er noget der kan gøres. Jeg har spurgt de fleste steder og de sender mig væk med det samme. Jeg tror de er bange for hvad jeg kan finde på at gøre. Men jeg er ellers altid så fredelig. Jeg gør aldrig nogen noget, jeg afskyr vold. Ikke engang mine evner bruger jeg til vold. Så en modgift er vidst langt væk. Det handler vel bare om at overleve hvis jeg kan overleve" et suk kom over hans læber. Han var for ung til det her, og han var ikke engang faldet til nogen steder. Hvorfor skulle han også altid bruge sit liv på at finde sin søster?
"Jeg kender desværre ingen, jeg har prøvet at opsøge hende der bed mig, men uden held. Det er som om hun er sunket i jorden. Jeg mangler nogle svar på hvad det er der forgår" kom det roligt fra ham og kiggede væk fra Mira. Han kunne godt mærke at han var blevet en del sårret over at være blevet bidt. Men hvad kunne han gøre ved det?
Endnu engang viste det bare at James ikke vidste hvordan man agerede sig blandt mennesker sådan som han skiftede emne hele tiden. Det var bare en James ting. Han havde levet for længe alene til at kunne forstå hvordan det hele forgik at fører en samtale.
"Jeg tror din beskytelse er mere vigtig end noget andet." kom det roligt fra ham og kom til at tænke på hvordan ulven havde stået og knurret i starten.
"Jeg er sikker på han er mere opmærksom på dig end sine omgivelser. Eller det kunne jeg da forstille mig at han er." sagde han forsigtigt.[/b]