v0idwitch 10.11.2018 18:44
Marcel så ned på den kønne ungelver i fuldstændig chok, da fyren ikke gjorde andet end at tage sig til kinden. Havde han aldrig været i et slagsmål før? Rullet rundt på græsset, slået på sine brødre og skreget af sine søstre? Marcel havde da lært
lidt om at slås, på den der måde hvor det ikke var rigtigt seriøst, men man bare skulle bevise, hvem der bestemte. Der var ingen, der havde trukket et våben endnu, og Marcel forstod ikke, hvorfor elveren hverken forsvarede sig selv eller slog tilbage.
Underligere endnu, så lød han som om han troede, at han kunne bestemme over Marcel. Hvad var han, en eller anden elvisk prins?! Han lød sådan, sådan som han kastede ordrer om sig, på trods af sin tydelige frygt.
På trods af måden den kønne elver beordrede Marcel omkring, helt uden noget at have det i, kunne han ikke lade være med at få ondt af ham, så han tog en dyb indånding, lagde en hånd under elverens hage og brugte sin evne på ham. Hans mål var at berolige ham, ved at sænke hans hjerterytme, men ville elveren ikke beroliges, kunne det lige så godt føles som om han blev bedøvet mod sin vilje. For ikke at gøre det alt for tydeligt, at han brugte sin evne på ham, besluttede Marcel sig for at sige noget, der også var beroligende. Hvis han var heldig, ville elveren blive beroliget af hans ord, eller tro, at det var dem der beroligede ham.
"Jeg gør dig ikke noget." Han så ham i øjnene imens han sagde det, men han lettede sig ikke fra ham endnu.
"Jeg slipper dig om lidt, lille prins, og hvis du angriber mig igen, så vil du fortryde det. Men du kan frit løbe hjem til din mor og sladre til hende. Jeg lover dig, at vi aldrig ses igen."
Det var et svært løfte at holde, for selvom skoven var stor, så lykkedes det på en eller anden måde altid Marcel at ende ved en elvergrænse - men den løb jo også over det hele! Men Marcel var ikke typen, der gik vildt meget op i sine løfter og hvad var sandsynligheden for at han ville støde ind i lige præcis denne elver igen også?
"Er det en aftale?"