Astrid kneb sine øjne lidt sammen, som han ’fristede’ med at hun kunne stjæle et fra ham.
”Jamen det var lige præcis det jeg fandt ud af, at jeg nok ikke kunne. Jeg springer over denne omgang,” fik hun svaret ham og blinkede til ham, uden helt at tænke over det kunne lægge op til mere senere.
Hendes glas var tættere på at være tomt efter deres skål. Hun grinede blidt over han tilbød at tage karaflen med,
”Der er vist nok kun lige til mit glas alligevel,” Hun valgte at rejse sig nogenlunde samtidig med ham og gik hen for at fylde sit glas op. Det var nok fyldt lidt mere op, end man normalt ville fylde et glas, men nu var der jo en vinrest i, fra måltidet. Hun nikkede så bekræftende til at møde ham i salen.
Med sit fyldte glas hentede hun så Maria, som straks klargjorte et varmt bad til Astrid. Endelig kunne Astrid smide bæltet om livet, som havde klemt hende hele turen. Så snart bæltet blev åbnet kunne Astrid tage sig en langt dybere indånding. Det varede kun et øjeblik før tjenestepigen straks var ved Astrid og begyndte at klippe snorene i håret op, for efterfølgende at binde fletningerne op hver for sig, for efterfølgende at blive flettet løst igen.
”Vi sad fast i minen i nogle timer.” Så snart der var styr på håret røg hver en tøjdel. Tunika, bukser.
”Han kyssede mig, mens jeg troede han blot ville fjerne sod fra mit ansigt”. Smykket tilhørende Theresa hang dog stadig om halsen, som Astrid begyndte at træde op i det varme bad. Forsigtig blev den første armene skrubbet rene.
”Han har skadet sin arm.” Der blev nu gået videre til benene.
”Vi red ind i en skov… Der var så smukt.” Ryggen blev omhyggeligt vasket.
”Han holdt mig varm…” Med en forsigtighed blev fronten vasket.
”Han blev udsat for frygtfremkaldelsen.”
Inden Astrid vidste af det fik hun en spand varmt vand hældt over hovedet, for at fjerne eventuelle rester af sæbe og svovl.
”Maria!” grinede hun så højt som hun blev kylet ud af sin talestrøm. Der var efterhånden ikke en eneste ting Maria ikke vidste, men så igen, så kunne hun stole på Maria. Astrid havde desuden tømt sit glas mens hver en legemsdel blev skrubbet. Straks blev Astrid hjulpet i et klæde, som kunne tørre hende, for efterfølgende at Maria hev forskellige muligheder for tøj frem.
Eftersom det var aften, og Astrid ikke regnede med de skulle ud, mere for dagen, valgte hun at tage en grågrøn kjole på, og en gullig top udover. Begge dele var fyldt med fine broderinger. Astrids hår blev dog i fletningen, som blev bundet inden badet. Denne gang bar Astrid ikke nogen våben på sig, og heller ingen kappe til at skjule noget.
Med lange genopfriskede magtfulde trin bevægede hun sig så mod den store sal. Da hun nåede døren, bankede hun på, og ventede til hun fik lov at gå ind. Hun kunne dog ikke helt forstå hvad han skulle lave helt alene, eftersom hun ikke måtte komme ind.
Da hun endelig trådte ind i lokalet, foldede hun pænt sine hænder foran sig, som hun trådte nærmere Alaric, nysgerrig på hvad der skulle ske.
Everything you've ever wanted
is on the other side of fear
- Astrid af Isenwald