Under nogle klipper, der rager ud over sandet.

Isis Valir Lutharis

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Xenix 09.02.2010 18:57
Isis så på ham, næsten medlidene, men alligevel for underholdt til at føle med ham "Det er væsentligt lettere at holde balancen hvis du snor det nederste stykke af halen til en lille cirkel, og så rejser dig!" sagde hun og demonstrerede, hvordan man lettest stod oprejst, "Når du bevæger dig rundt på landjorden i din havform er der kun én vej frem, og det er med dem der!" sagde hun og pegede igen på hans vinger med en slet skjult fornøjelse.
Hun sukede opgivende, da han trak i sine horn, hun var udemærket klar over hvad han prøvede på "Dem der får du ikke af, med mindre du har lyst til at knække din egen hjerneskal!" sagde hun, igen med det mest naturlige tonefald hun kunne finde, "Og desuden så er der altså otte af dem, bare på dit hoved!"
Hun rømmede sig, og besluttede sig for at holde pauser mellem de oplysninger hun gav ham, for at han ikke skulle få hjertestop eller det der var værre, og med de lyde og bevægelser han kom med, kunne det godt ligne at der var et på vej.
"Nej du har ret, du får nok svært ved at svømme, om ikke andet de første timer, men én ting er sikkert, jeg slæber dig ikke op fra bunden én gang til!" sagde hun med en hævet finger mod ham, og mod hans storre gule opspærrede øjne, han ville få et chok hvis han kom i nærheden af et spejl, det var sikkert.
"Oooog, så fordi jeg syntes det kunne være spøjst at se dig om noget du selv har foragtet så meget, eller i hvert fald provokeret. Fed tanke, ikke?" sagde hun med et stort smil og lagde hovedet på skrå.
"Og hvis jeg lige skal korrigere dig en gang til, så er du ikke en fisk, du er fra dybhavsfolket, der er stor forskel!"

(Yeps og den teori er faktisk blevet afkræftet for ganske nylig ^^ )

~*~Dybhavsfolk~*~
Ray Xulfor

Ray Xulfor

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 179 cm

Alwyn 09.02.2010 20:31
Ray lignede en der skulle til at tude. (Faktisk lignede han mere en blanding af en mand, slange og flagremus, krydset med en ged og en øgle, men det er en mindre detalje.)
"Men... Hvor--ff---foooor?" fremstammede han grædefærdigt. Han var pludselig bundet til det eneste element hvor han ikke kunne færdes. Eller ... Var han? Måske... Måske kunne han virkelig ? Han sank en klump og skævede ned til vandet. Gad vide hvordan han så ud nu. Han følte sig fristet til at kigge ud over kanten.
Bare et lille kig.
Et hurtigt billed.
En forklaring.
HVAD SOM HELST!!
... Nej. Så. Rolig. Tag en dyb indånding og pust ud.
"JEG DØR!!!" hylede han.
Så meget for den terapi.
"Jeg er DØDSENS!! Du!! Du har dømt mig til DØDEN! Jeg kan slet ikke SVØMME!! Hvor-Hf-ff-AahAHAHHAA!"
Og så brød han ud i en skinger latter.
"Det her - Dét her! Det er SÅ ironisk! Det må være en drøm! En ond ond drøm! Ingen anden forklaring. Jeg skal bare... Vågne."
Og med disse ord forsøgte han igen at tage et skridt fremad, hvilket resulterede i at han - igen - faldt til jorden.
"D'eeh-he-he!"
Han skubbede sig selv op igen, foldede halen som hun havde instrueret og forsøgte at bevæge vingerne. Det var helt nyt for ham at styre en hale og vinger. Meget nyt, faktisk. Hvordan gjorde man? Hvor SAD de overhovedet? Okay - Nu havde han den vidst; venstre vinge kom med nogle underlige spjæt. Men så heller ikke mere. Den unge knægt så fortabt ud, da han så beklagende ned af sin skælbelagte krop.
"Man må da kunne sno sig på en eller anden måde. Som slanger. Men den fungerer måske mere som en søpølse end en slange..."

( Ja. True. Lidt sjovt egentlig. )

Isis Valir Lutharis

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Xenix 09.02.2010 21:04
Isis så efterhånden smånervøst på ham, hun havde ikke troet at det kunne være så slemt at blive forvandlet, men Rex lod til at være grædefærdig og fuldkommen ødelagt, på den anden side, var det ikke ham der havde haft så travlt med hende og hendes påklædning, nu kunne han lære set - basta!
"Nah jeg tvivler på at du dør, ikke når du er så tæt på vandet som nu, det der ville true dig mest nu er sult!" sagde hun og bevægede sig tættere på ham, med et lille bask med vingerne, der fik hende til at lette 10 cm over jorden og hun kom derved tættere på ham.
"Og nej, det er ikke en drøm, det kan godt være at du ikke kan svømme,..." hun holdt en kort pause og var nødsaget til at undertrykte et grin før hun fortsatte "Men så kan du i det mindste ikke drukne......HAHAHAHAH!" Isis kunne ikke holde det tilbage mere, et individ der ikke kunne svømme var da simpelthen for sjovt.
Hun sukkede opgivende da han endnu engang væltede, men nu kunne han i det mindste stå op, og.... bevæge den ene vinge, eller var det bare spasmer han havde? Bare han dog ikke udviklede den slags i chok, hvis man overhovedet kunne det. Hun kunne i realiteten godt hjælpe ham med at finde sine vinger, så han vidste hvilke muskler han skulle bruge, men det ville bare være for let.
"Jou, i realiteten kunne do godt bevæge dig fremad som en slange, men det ville ikke være så civiliseret, vel?" sagde hun med et kækt smil, desuden ville man få skrabet huden af, men det var en detalje han nok kunne være foruden

~*~Dybhavsfolk~*~
Ray Xulfor

Ray Xulfor

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 179 cm

Alwyn 09.02.2010 21:15
Ray, der havde svært ved at fatte situationen, fangede ikke rigtigt andet end den sidste sætning. Han vendte sig imod hende og gloede vantro på hende.
"Civiliseret?!" udbrød han. "Du har forvandlet mig til en flyvende søpølse og så påpeger du at det ville være UCIVILISERET AT BEVÆGE SIG SOM EN SLANGE?!"
Han tog nogle dybe indåndinger.
"Okay. Okay. Jeg må slappe af. Falde ned. Okay, lad os se. Vand..."
Han snoede sig (meget ucharmerende, med hakkende bevægelser) hen til kanten af klippen, hvor han lagde sig på maven og klamrede sig til kanten. Han gloede ned i vandet. Bølgerne gjorde det umuligt for ham at se noget.
"Jeg må prøve. Jeg kan ikke blive SET sådan her! Jeg kan ikke engang komme hjem! Jeg bor i bjergene! ÅH GUD! Jeg er fanget i dette sindssyge land, blandt mordere, kæmpe fisk, idioter og-- KYAH!!"
Og så faldt han i... Plask!
Hvor han normalt ville sprælle med benene, rokkede hans hale nu fra side til side. Han kastede rundt med armene og blafrede med vingerne for at holde sig oppe.
"Pfhøj ptøørh!" vrælede han og - uden rigtig at ane HVORDAN han gjorde det - foldede vingerne sig ud og han sprang (ved hjælp af vingerne) ud af vandet og fik fat i klippen, så hang, med det der ville svare til hans knæ's placering, i vandet.
"... Jeg... Kan ikke... Svømme..." peb han grædefærdigt.
"Åh bare dræb mig n---"
Og så knækkede den lille sten han holdt fast i, og han skvattede igen i vandet. Denne gang sank han dog straks ned, dels af overraskelse og dels grundet den kæmpe sten han pludselig klamrede sig til. Efter nogle sekunder hvor han kæmpede med at holde vejret, gik det op for ham at han kunne trække vejret... Hvordan i... ? Han tog sig til halsen og mærkede til sin rædsel... Gæller ?!
Og så skreg han igen.

Isis Valir Lutharis

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Xenix 09.02.2010 22:00
Isis krydsede armene med et skævt smil "Havfolk kan godt være civiliserede, og desuden var det ikke mig der forvaldlede dig!" sagde hun mens Rex ormede sig hen til kanten, det var vidst meget godt at vandet var oprørt, hvis han kunne se sig selv var han nok brudt grædene sammen.
"Forresten burde du virkelig ....." PLASK, Isis vendte straks blikket ned mod ham, men han var selvfølgelig faldet i vandet. Isis fløj ud til hanten hvor hun stillede sig og så ned på Rex der mere eller mindre kæmpede for sit liv nede i vandet, indtil han sprang op og greb fat i kanten, "Årh så slemt er det heller ikke, du kan jo ikke drukne hvad er problemet..... ARGH!" skreg hun, idet den yderste del af klippen knækkede og derfor tog Isis med i faldet.
Isis så på Rex der ligeledes under vandet og sukkede igen, "Havde du virkelig forventet andet end gæller? Du kan leve under vand!" sagde hun så, hendes stemme var dybere og en smugle forvrænget, faktisk mindede den lidt om sang, men det var også sådan man kommunikerede under vand. Rex kunne også, det vidste han sikkert bare ikke endnu

~*~Dybhavsfolk~*~
Ray Xulfor

Ray Xulfor

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 179 cm

Alwyn 09.02.2010 22:10
Ray stirrede på hende igennem vandet. Han kunne faktisk se igennem vand. Han så rundt og studerede området, før han igen så på hende. Han åbnede munden.
"Arr--arghre--asruu--"
Han lavede en bevægelse der kunne minde om en rømmelse.
"Jeg..."
Så tav han.
"Wow..."
Hans stemme lød anderledes. Ligesom Isis' stemme, så var den nærmest køn. Lidt syngene måske?
"Okay, det her er meget... underligt." lød det fra ham. Han vippede med halen og bevægede sig rundt i nogle underlige rullende bevægelser. Det her ville blive en lang, hård kamp. Men i det mindste sank han ikke. Betød det at hans magiske evne ikke virkede? Han turde ikke prøve at bruge den. Han vippede med halen igen og hang pludselig med hovedet nedad.
"Oh, rundt... Op igen."
Og sådan navigerede han sig selv lidt rundt, før han tilsidst brød ud i en lavmelt latter.
"Ved du hvad? Det her er faktisk sjovt og - hej fisk - det er lettere end man tror. Er I ikke bange for fiskere og sådan?"
Han så efter fisken der lige var svømmet forbi. Den så faktisk mere skræmt ud end ham. Hvordan en fisk så så skræmt ud, kunne diskuteres.

Isis Valir Lutharis

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Xenix 09.02.2010 22:33
Isis smilede stort til ham, da det gik op for ham at det faktisk ikke var helt umuligt "Hvis du bruger vingerne også, så går det væsentligt hurtigere, og så er det desuden lettere at styre når man bruger dem!" sagde hun og vinklede sine egne før hun slog et slag med halen og skød gennem vandet, ligeledes ved hjælp af vingerne, og i løbet af få sekundter vendte hun tilbage til Rex der selv var ved at få fod på det.
"Det gør os heldigvis hurtigere end de fleste dyr i havet, og fiskerene kan ikke stille noget op, for det første lever vi på dybere vand, og vores kløer kan let skære net eller line over!"
Isis betragtede kort Rex, han var faktisk en ganske nydelig havmand, ikke at hun ville indrømme det, han virkede også bare meget mere... voksen? Kunne det passe? Han lignede i hvert fald ikke den lille dreng hun havde skændes med på land

~*~Dybhavsfolk~*~
Ray Xulfor

Ray Xulfor

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 179 cm

Alwyn 09.02.2010 22:43
( Btw, han er ikke voksen endnu XD Ved ikke helt om jeg skal gøre ham voksen. Men når jeg begynder at skrive ham som 'Rex' og ikke 'Ray', så er han voksen :3 )

Ray, der forsøgte at gøre hende kunsten efter, baskede vildt med halen, arme og vinger hvilket fik ham til at glide rundt i vandet i alle mulige tilfældige rækkefølger.
"Whoa..." lød det fra ham, da han endelig stoppede med at bevæge sig. Det var som om al hans vrede var forsvundet. Han kunne tale og ånde under vandet. Og ikke mindst se.
"Hvor længe vil dette vare? Hvor længe skal jeg være sådan her?" spurgte han og vendte sig imod hende. Det var underligt at se igennem vandet. Det var næsten som om man kunne se saltet. Og fiskene der strøj forbi fra tid til anden gjorde ikke situationen mindre sær. Han dykkede, ganske pludseligt. Der var ikke så langt ned, da de endnu var forholdsvis tæt på stranden. Han lod fingrene bore ned i sandet. Det var egentlig flot og kulden var slet ikke til at mærke. Underligt. Havfolk måtte have et utroligt varme-anlæg i deres kroppe. Underligt.
Han svømmede hen til nogle klipper (og måtte tage fra eftersom han kom med lidt for meget fart) og lod fingrene glide henover de muslinge- og tangbesatte overflader. Utroligt! Han havde aldrig prøvet noget lignende. Det var en fantastisk oplevelse.

Isis Valir Lutharis

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Xenix 10.02.2010 21:16
Isis kunne ikke lade være med at smile, om ike andet bare lidt over hans reaktion, hun havde ikke troet at han ville vende sig til det så hurtigt, men det gik vidst ganske nemt på trods af at han før havde været ved at dø af skræk.
Hun kløede sig kort mellem hornene og sank til bunds hvor hun bare kiggede efter Ray.
"Det er meget forskellige fra person til person!" sagde hun så ganske ærligt, men undlod at nævne urteblandingen der kunne fremskynde processen væsentligt.
"Men det lade ikke til at være så slemt som du først troede, bare vent til du kommer helt til bunds, hvor solen ikke skinner, dine øjne vil kunne se i mørket uden problemer!" sagde hun så med et fortsat lille smil, han havde i det mindste ikke svømmehud mellem fingrene, som mange andre, hvilket han vel kunne prise sig lykkelig over !

~*~Dybhavsfolk~*~
Ray Xulfor

Ray Xulfor

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 179 cm

Alwyn 11.02.2010 19:39
Ray, der endnu svømmede rundt for sig selv, lyttede til hvad hun sagde. Han susede igennem vandet og smilte lykkeligt. Han havde aldrig kunnet svømme før og nu var han pludselig havets konge! Han styrtede afsted. Han var hurtigere end nogen båd han nogensinde havde set, hurtigere end alle fisk!
Han så sig over skulderen og betragtede hende imens han susede forbi.
"Se i mørket, det lydt lidt overdr-"
Dunk...
Han var svømmet lige ind i en sten. Heldigvis en lille en, så han blot lå med kroppen ind over den, men farten havde fået ham til at miste pusten i lange sekunder.
"Aa...uuh...huhuv..." peb han og skubbede sig selv væk fra stenen. Han hang underligt i vandet og brugte vingerne - ikke at det var særlig godt brugt - til at komme tilbage imod havkvinden. Det tog lang tid nok til at han igen fik pusten. Hans mave havde fået en skramme, men det var der intet problem i. Han lod hånden glide henover overkroppen. Huden var skrabet lidt af, men ikke noget som saltvandet ikke ville hjælpe imod.
"Ehem..." rømmede han sig og lod derefter en hånd glide igennem håret; det var bare en normal bevægelse.
"Så. Vi blev vidst ikke introduceret. Mit navn er Ray. Ray Eric Xulfor."
Han rakte høfligt hånden frem imod hende.

Isis Valir Lutharis

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Xenix 12.02.2010 18:49
Isis smilede og fulgte ham roligt med blikket, et lille fnis forlod hendes læber idét han ramlede ind i stenen, den kommende observans vilel glæde ham, man var per automatik mere opmærksom på sine omgivelser i vand, da eventuelle farer kunne komme alle vegne fra, på land var det ikke så tit man kunne blive angrebet oppe og nedefra, men den sandsynlighed var desværre uhyggelig stor under vand!
"Tja, det lyder nok overdrevet, men det kan du faktisk, takket være dine nye øjne!" sagde hun så og lagde hovedet på skrå mod ham, det sværeste ville nok være at forklarre ham hvordan han skulle transformere sig tilbage til menneske, han havde trods alt to dage af gangen i sin menneskelige form.
Isis tog forsigtigt fat i hans hånd og nikkede mod ham "Mit navn er Isis.. Isis valir Lutharis!" sagde hun så og pillede et lille stykke tang ud af hans hår, det kom sjovt nok autoatisk, men man havde heldigvis spejle, også under vand, til at afhjælpe den slags, da det ikke var så vel anset at svø,mme rundt med tang i håret

~*~Dybhavsfolk~*~
Ray Xulfor

Ray Xulfor

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 179 cm

Alwyn 12.02.2010 19:57
Ray gav hendes hånd et klem og smilte roligt. Det var en underlig fornemmelse at have vand i munden...
"Hyggeligt at møde dig, Isis."
Han åbnede munden og gjorde et forsøg på at blæse luft bobler, men der kom ikke meget ilt ud af munden på ham. Han rømmede sig og vendte ansigtet imod Isis.
"Hvad spiser vi så, egentlig? Fisk? Eller bare tang?"
Han lod et noget irriteret blik hvile på det tang, som hun lige havde fjernet fra hans sorte hår. Han lod en hånd køre op i hovedbunden, i et forsøg på at finde andre havplanter, der kunne have forvildet sig derop.
"Jeg gætter på at man ikke slagter søkøer eller flyvefisk," sagde han, i et forsøg på at være morsom. Han fejlede og rømmede sig for at komme videre i teksten. Pludselig var der noget der gik op for ham. Nu da han var et hav-menneske...
"Hey! Jeg kan jo se Aquamarin nu! Du må tage mig dertil! Jeg har altid drømt om at se undervandsbyen!"
Han lød spændt og over-glad; som et lille barn ved juletid.

Isis Valir Lutharis

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Xenix 13.02.2010 12:50
Isis smilede og nikkede til ham "I lige måde!" sagde hun så, og kunne ikke lade være med at le for sig selv over den måde de havde mødtes på, og det faktum at hun havde forvandlet et komplet vandskræk menneske til en af hendes egne.
"Ja vi spiser fisk, tang ville jeg personligt aldrig røre med et spyd, det er simpelthen så uciviliseret!" sagde hun bestemt og skar en grimasse, der var mange havfolk der nød smagen af tang, men Isis så det som ren og skær dovenskab at spise det, da det for det første var let at få fat , og for det andet ikke smagte fantastisk, så kunne man lige så godt ofre sig og fange en fisk!
Isis sukkede håbløst idét han nævnte undervandsbyen, "Jo du ka godt se Aquarin, men vi bliver der ikke længe, det er typisk lavvandsfolket der er bosat der, og dem mænger jeg mig ikke med!" sagde hun bestemt og viftede med hånden, Isis havde aldrig brudt sig om lavvandsfolket, nok mest af alt fordi de ahvde fået en sygelig idé om at de var guds gave grundet deres såkaldte 'skønhed', i Isis' verden var der mange mennesker der var smukkere end dem. "Desuden tror jeg du vil finde bunden væsentligt mere interessant!" sagde hun så og smilede skævt, lavvandsfolket havde en idé om at de skulle bygge stenhytter, hvorimod dybhavsfolket som Isis blot byggede skulpturer og boede iblandt dem, da hytter absolut ingen funktion havde under vand, desuden gjorde dybhavsfolket også væsentligt mere ud af at dekorere deres bygninger og byer end de fjollede lavvandsbeboer.
"Aquarin er dén vej!" sagde hun så og pegede ud mod det åbne hav, mens hun nærmest forventede at Ray førte an, det var bedst sådan, så havde hun også en mulighed for at sørge for at der ikke kom farer bagfra, samtidig med at hun havde udsyn i tilfælde af at Ray kvajede sig om kom til skade

~*~Dybhavsfolk~*~
Ray Xulfor

Ray Xulfor

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 179 cm

Alwyn 13.02.2010 19:02
"Tænk at I spiser fisk," var det eneste Ray sagde før han slog et slag med halen og svømmede i den retning, som hun havde vist.

Ray førte an. Afsted imod Aquarin! ... Det vil sige... Han svømmede et par sekunder, stoppede, dykkede ned for at se på noget interessant, hvorefter han igen svømmede et par sekunder, stoppede, undskyldte for at han havde stoppet før, og så svømmede han igen et par sekunder, stoppede, dykkede ned for at se på noget interessant, and so on and so forth.

De var svømmet i en del tid. Ray måtte indrømme for sig selv, at det var hårdere at svømme end som så. Med vinger, hale og arme, skulle man tro at det gik stærkt, men når man var så dårlig til at svømme, og så ubegribeligt bange for det våde element, som Ray var, så kunne det næsten ikke gå langsommere. Han måtte mange gange stoppe for at få vejret (og andre gange for at studere noget interessant).

De færreste ville nok bemærke det (truth is; de fleste ville nok bemærke det, men nu da Isis var bag ham...), men han så faktisk ud til at vokse en smule, for hvert sekund. Det var meget meget lidt, men det var som om hans krop ændrede sig en smule. Hans hår var stadig domineret af den sorte farve, men små grå går var ved at titte frem. Ray vidste selvfølgelig ikke hvad der skete, trods han havde en underlig fornemmelse i maven. Han mente, at dette skyldtes forvandlingen til fiske-menneske-ting, men hvad han ikke vidste var, at han meget snart ville blive sig selv igen. (snart og snart...)

Isis Valir Lutharis

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Xenix 13.02.2010 19:18
Isis rystede på hovedet og begyndte at svømme efter Ray "Det er da ikke underligt at spise fisk, hvad skulle der være så underligt ved det, det gør i da også!" sagde hun roligt mens hun lagde lidt afstand til Ray som svømmede ca. 10 meter forean hende.

Dog måtte hun hurtigt vende sig til at svømme i små ryk, da Ray tilsyneladene havde fået åbenbaret en verden han aldrig havde set før, det var der jo mange mennesker der ikke havde, men Isis kunne ikke se hvad der var så interessant, ¨på den anden side havde hun jo teet sig ligeledes da hun kom op på land første gang, alt var anderledes, vejret, byggestilen, opførslen osv. Én ting Ray nok ville få et føl på tværs over under vand var nok, at alt hvad de havde af hæmninger på land stort ikke set eksisterede, man var som regl meget nærgående, hvilket folk på overfladen også havde syntes var underligt ved Isis.

Isis bemærkede umiddelbart ikke Rays transformation, men hun havde heller ikke tænkt vidre over det, dog fik hun endelig øje på Aquarin og hun gav et opgivende lille suk fra sig, det var længe siden hun sidst ahvde været der, men det var der sjovt nok også en grund til, nu kunne Ray også få lov til at føre an ind i byen, og så kunne han selv være udenom hvad han havde lokket hende til, på den anden side var Rays nye krop også væsentligt stærkere end mange af de fesne lavvandsfolk, så hvis det kom til konflikt ville det ikke blive noget problem, da Rays horn og kløer var fantastiske forsvarsmekanismer i sig selv.
"Velkommen til Aquarin!" sagde Isis roligt, og lød næsten som en tourguide, Aquarin var faktisk en meget smuk by, der var masser af liv, og ligeledes boder, boligkvarterer, slum osv.

~*~Dybhavsfolk~*~
Ray Xulfor

Ray Xulfor

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 179 cm

Alwyn 13.02.2010 19:59
Ray så meget forundret ud, da han blev præsenteret for denne nye verden. Fisk overalt. Rokker, ål, underlige væsner han aldrig før havde beskuet; og så de forbandede skygger der fra tid til anden gled henover havbunden. En sitren gled ned langs den unge mands rygrad og han suttede sig. Ubehageligt, var det. Meget endda.

"Det er da yderst besynderligt at havfolk spiser fisk. Altså... Mennesker spiser jo heller ikke dværge, vel?" påpegede han og forsatte med at svømme.
Aquarin voksede foran ham og des tættere på des prægtigere var den. Der var små hytter; af hvad de var lavet af, skulle Ray ikke kunne sige, men han var jo heller ikke så gammel endnu. En form for ler, måske? Eller selvfølgelig koral.
Han slog et slag med halen og betragtede indbyggerene oppefra. Han holdt sig selv over byen, så han så ned på den, som en ørn våger over sit bytte. Han så en kende misfornøjet ud. Væsnerne der tullede rundt blandt bygninger og hvad der kunne ligne et market, lignede ikke ham. De fleste havde ikke horn og da slet ikke vinger. De så meget anderledes ud. Mere... Havfolk-agtige ud end Isis og ham selv. Han rømmede sig og vendte sig imod førnævnte.

"Du, hvordan kan det være at de er anderledes fra dig? Fra os?" han rømmede sig og slog endnu et slag med halen. Nogle af folkene under dem lignede faktisk bare den typiske "havfrue" og "havmand" type. Mennesker med finner. Og så var der nogle mere avancerede racer også. Ray havde aldrig set noget lignende. Der var flere forskellige racer samlet i Aquarin's market, end der nogensinde havde været på de markeder han selv havde været på. Han sank en klump.
Han ønskede brændende at kigge sig omkring, men han havde godt hørt Isis' suk da de var ankommet. Måske var det noget han skulle lave senere for sig selv...

Isis Valir Lutharis

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Xenix 13.02.2010 20:58
Isis lod sig langsomt, meget langsomt, dale ned mod gaden, hvor alle beboerne svømmede og handlede, dog ville det tage sin tid at komme de 20 meter ned med det tempo Isis satte for dagen. "Nej, men søde Ray, nu er vi heller ikke fisk!" sagde hun så mens hun overvejende så på Ray, det var dog utroligt så mange gange det skulle siges.

Isis så ligeledes ned på alle de forskellige havfolk der nu engang befandt sig i handelsgaden, den eneste race der ikke var til at få øje på var blot hendes egen, typisk, hvis Ray skulle se noget fantastisk, så skulle han se byen på bunden af det dybe hav, men det måtte vente.
Til sidst stoppede hun kun 10 meter over havbunden hvor alle de andre havfolk svømmede rundt og så alvorligt på Ray, før hun besvarrede hans spørgsmål "Fordi det der er lavvandsfolk!" sagde hun bestemt og hævede øjenbrynene "De lever i deres egen bobbel, komplet ubeskyttede! Ved du hvorfor vi har dem her?" sagde hun bestemt og pegede på sine horn, delvist på armene, og delvist på hovedet "Fordi vi er udviklede til at kæmpe for at overleve, nede på dybt vand er der hajer og andre rovdyr der let kan fortære os, hvis det ikke havde været for vores praktiske udvikling!" sagde hun bestemt og skævede ned mod en havmand der tilsyneladene havde hørt hende, og sendte hende et arrogant blik, som hun dog gengældte. "Den dag en af deres slags bliver angrebet, er de færdige!" sagde hun så, med et lille skadefro smil, før hun dykkede de sidste meter ned hvor hun gav sig til at vente på Ray

~*~Dybhavsfolk~*~
Ray Xulfor

Ray Xulfor

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 179 cm

Alwyn 13.02.2010 21:23
"Men I bor jo omkring fiskene." påpegede han.
Det var underligt, faktisk. For et eller andet sted var det jo underligt at folk der nærmest var halve-fisk åd fisk. Men på den anden side så var det vel ligesom at mennesker åd kylling, køer, grise, får osv. Han rømmede sig og rystede på hovedet. Det var underligt. Svært at vælge.

Ray svømmede ned ned Isis og betragtede folkene omkring dem. Han så rundt på de forskellige havfolk. De simmede rundt og skænkede dem et par rolige blikke. De var ikke så interessante som Isis' race. Men de var også skabt til at bekæmpe hajer, som hun sagde. Tanken skræmte ham. Han rynkede næsen og skuttede sig. Hajer. Og hvad kunne der ellers være under vandet? Kæmpe blæksprutter, manta'er, drager. Alt muligt! Han skælvede en smule.

"Ja de ser lidt ynkelige ud." påpegede han og stirrede på de forbipasserende havfolk. Underlige væsner. Han rynkede næsen og bed tænderne sammen. Nogle af havfolkene sendte vrede blikke, da de hørte at han kaldte dem ynkelige. Han rømmede sig og vendte opmærksomheden imod Isis.

"Hvad siger du så til at vise mig en af de dybere byer?"

Isis Valir Lutharis

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 170 cm

Xenix 13.02.2010 22:02
Isis smilede lidt igen til Ray "I bor da også sammen med de dyr i spiser!" sagde hun så med en lille latter "I beholder dem endda og spærrer dem inde tæt på hvor i bor så i er sikre på at de ikke stikker af!" sagde hun og bed sig i læben for at holde et lille fnis tilbage.

Isis tog sig selv i at stirrer på en havkvinde der var ved at forhandle nogle smykker så vidt hun kunne se, upraktiske folk, det måtte man give dem, hvor ville Isis gerne se den dag at en haj eller lignende tilføldigvis kiggede forbi, og hvordan blodbadet ville udvikle sig ..... Isis stoppede sig selv i sin barbariske tankegang før Ray igen snakkede, hun vendte sig hurtigt mod ham da han nævnte at de så ynkelige ud, og måtte igen undertrykke et lille smil "Tja, det kan man godt kalde dem!" sagde hun så, udemærket klar over at både hende og Ray bar til stor provokation. Langsomt lænede hun sig ind til Ray, helt tæt ind til hans ører før hun hviskede "Og husk så lige at lyd bevæger sig 10 gange hurtigere gennem vand, så hvis man skal snakke om folk, er det på det her niveau, med mindre man vil være meget upopulær!" sagde hun så og blinkede til ham, før hun svømmede væk fra mængden, og de mange utilfredst blikke der fulgte dem, og Isis kendte udemærket godt grunden til at de ikke angreb, dybhavsfolket var set som en overlegen race, som helst skulle ignoreres og undgås i kamp.

"Jeg vil meget gerne vise dig de dybere byer, tro mig, du bliver overrasket! vink farvel til solen!" sagde hun så og kastede et sidste blik ned på den oplyste gade, før hun gav sig til at svømme, turen ville tage et par timer, og med Ray på slæb sikkert omkring 5, men det ville være det værd, det var hun sikker på

~*~Dybhavsfolk~*~
Ray Xulfor

Ray Xulfor

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 179 cm

Alwyn 13.02.2010 22:23
Ray sagde intet til alt der skete. Det med at lyden bevægede sig hurtigere, samt blev forstærket, i vandet, var ikke noget han havde tænkt over før nu, og han skammede sig lidt over de ting som han havde sagt; eftersom andre nu havde kunnet høre det. Han ønskede straks at glemme dette og komme videre. Han satte kursen efter Isis, svømmede i et par sekunder på ryggen for at kunne se lyset fra overfladen, en sidste gang. Derefter gik det nedad.

Da de var kommet længere ned, kunne Ray mærke at temperaturen faldt. Det sitrede lidt i kroppen og man skulle vende sig til kulden. Og mørket. Det var helt uvant for Ray, at hans øjne kunne se igennem noget, som han vidste var mørke. Alt var bare silhouetter. Mon han ville kunne se mere end det? Han sukkede og forsøgte at følge med i Isis' tempo.

"Jeg tænkte på noget," sagde han, for at bryde stilheden der var vokset imellem dem.
"Bliver vi slet ikke påvirket af trykket?"
Det undrede ham faktisk meget. Rigtig meget! Men det var ikke det eneste der undrede ham. Han forstod stadig ikke, hvordan det kunne være at han egentlig svømmede rundt sammen med Isis. For et par timer siden var han klar til at grille hende, for at kunne få aftensmad.
Han sukkede og kløede sig i nakken.
"Hm... Det var underligt," lød det mumlende fra ham, da det hår han fik fat i med fingrene, var betydeligt længere end han huskede det. Ikke kun 1-2 centimeter, men nu var det nok omkring 5-7. Meget underligt. Han valgte ikke at tænke yderligere over dette.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1