Nej.
Nej, han sagde at sådan her havde det været så længe han havde været i sit erhverv, og sådan her ville det nok altid blive. Ord Aldamar ikke kunne tage til hjertet, fordi de var ikke sande, bare fordi det var Fabians nuværende sandhed. Han prøvede i hvert fald ikke at gøre deres forhold meget bedre, lød det som om.
Det skulle dog vise sig at blive mere personligt, og adelsmandens vejrtrækning blev en anelse mere tungtvejende ved de små stik fra de hårde ord. Konsekvensen af at leve? Fordi at han var dum nok til at tage en skøge med hjem, som han ikke kunne stole på? "Tal ikke, som om at jeg ikke har nogen idé om, hvordan verden hænger sammen... Fabian" brummede han, og lænede sig en anelse tilbage. Forventede han at Arys prinsen havde et urealistisk glansbillede af byen og dets beboere? Aldamar's glansbillede var for længst forsvundet, men det ville ikke være første gang nogle gjorde sig de tanker om ham, og en hvis hårdhed sneg sig ind i de blå øjne.
"Hvis jeg var i tvivl, ville jeg slet ikke tage en skøge under armen til at starte med" svarede han tørt tilbage, og nævnte hertil ikke, at Fabian var den første der nogensinde havde sneget sig til muligheden - det var ikke så vigtigt for hans pointer. "Men er du så desperat efter penge, at alle og alt er værd at satse på?" og det var så her det måske begyndte at komme ud på et sidespor hvad angik pointer. Og så når du satser forkert, så var det nu engang bare den konsekvens der fulgte med? Fulgte tankerne op på.
Fabians irritation, utilfredshed eller vrede skræmte dog ikke Aldamar væk, idet at han hellere ville se hans frustrationer end hører ham tale ham efter munden, bare fordi det var nemmest. Bare fordi det var mere rart. Aldamar hverken gjorde sjældent noget i sit eget liv på baggrund af at det var rart, da det som regel ikke var en mulighed han kunne vælge og vrage imellem; og her var Fabian måske en af de få undtagelser, da hans selskab ikke havde en praktisk vinkel men derimod kun en nydelsesvinkel.
Men heller ikke det var en vigtig pointe her... fordi det handlede ikke om ham lige nu, til en forandring. Nej... de lyseblå øjne gav sin fokus og opmærksomhed til Fabian, der nok så tvært syntes at håbe på at Aldamar droppede det.

Krystallandet