Sata's ene hånd var blevet på halsen af Nila, som de havde går hen til porten og var blevet italesat. Hun gav et lille hop i sig, og et kort øjeblik var Sata bange for at hun bare forvandlede sig lille igen, men hun forblev faktisk i sin store størrelse for nu, hvilket fik ham til at ånde lidt lettet op, inden at han rettede blikket mod vagten.
"Jo, det er det,"" sagde vagten, selvom han stadig så lidt tøvende mod de store drager, som nok i hans øjne var direkte frygtindgydende, især Dion som lignede den mest aggressive af typerne. Den almen befolkning var jo ikke vant til at se drager overhoved.
"Uhhhmmm... I så fald, så... vent et øjeblik!" lød det endelig fra vagten, inden han kort forsvandt fra syne.
Sata kunne ikke helt stoppe med at hæve et øjenbryn, og hvis han ikke vidste bedre, så ville han næsten sige at vagten måske var gået indenfor for at bekræfte det ene eller det andet med måske vagtkaptajnen.
Men i sidste ende var det lige meget, som porten langsomt blev åbnet og de blev mødt af en anden vagt, tydeligvis lidt mere højtstående.
"Velkommen til. Vi forventede ikke jeres ankomst før om et par dage, så vi undskylder for den manglende velkomst." Lød det fra ham.
Sata kiggede lidt på de andre vogtere, før han trådte et halvt skridt frem, med et smil i hans øjne.
"Det er helt i orden. Vi kom væsentlig hurtigere frem end vi havde forventet. Jeg håber ikke at vi er til nogen ulejlighed," sagde han, før at han vendte blikket lidt mod Elemér og Dion.
"Så vi lader Dion blive udenfor?" spurgte han, i en hentydning at han nok skulle presse lidt mere på, hvis Elemér havde et problem med at Dion ikke kunne komme indenfor. Både Nila og Zuhal ville jo trods alt have masser af plads til at blotre sig i indenfor trygge rammer.