Hendes spørgsmål fik ham til at tænke lidt. Havde Pleasance stået bag at tiden han var væk, trak ud? Det kunne ligne hende. Han lænede sit hoved mod væggen bag sig og gned sig i øjet. ”Den var kedelig,” fortalte han. Det var blot sandheden. Den havde slet ikke være hvad han ønskede. Han have håbet at han kunne komme tilbage hurtigt, men sådan var det ikke gået. ”Du må gerne hade mig,” sagde han lavmælt. Han ville godt kunne forstå hvis hun gjorde det. Han havde lovet at der ikke ville ske hende noget, men her var hun og hele hendes liv var ændret.
Chaos 07.03.2023 18:37
Det her var hans skyld. Hvis bare han havde skjult hende bedre eller ladet hende gå noget før, ville det aldrig være sket. Han trak sig væk fra hendes hånd. Han fortjente ikke at være så tæt på hende. Der var ingen tvivl om at han ville finde en måde at straffe sig selv for det her. Han sagde ikke noget i et langt stykke tid. Han vidste ikke hvad han kunne sige. Der var ingen ord der kunne gøre op for hvad hun havde mistet, hvad Pleasance havde taget fra hende. Han så ikke på hende et stykke tid heller. Ikke før hun stillede et spørgsmål der var dumt i hans mening. ”Hvordan kan du tro det?” Han synes ikke hun var hæslig. Hun var bare anderledes, mere ødelagt. Det var ikke meningen det skulle være sket at hun endte sådan her. Ikke på grund af Pleasance, i hvert fald. Det var ikke hans stil at gøre fysiske ting ved folk. Psykisk var en anden sag, men han mente aldrig han gjorde noget af en ond mening. Hendes spørgsmål fik ham til at tænke lidt. Havde Pleasance stået bag at tiden han var væk, trak ud? Det kunne ligne hende. Han lænede sit hoved mod væggen bag sig og gned sig i øjet. ”Den var kedelig,” fortalte han. Det var blot sandheden. Den havde slet ikke være hvad han ønskede. Han have håbet at han kunne komme tilbage hurtigt, men sådan var det ikke gået. ”Du må gerne hade mig,” sagde han lavmælt. Han ville godt kunne forstå hvis hun gjorde det. Han havde lovet at der ikke ville ske hende noget, men her var hun og hele hendes liv var ændret.
Sparks 07.03.2023 18:56
Det var en tydelig forundring over Pandoras ansigt, da han pludselig trak sig væk fra hendes berøring. Hånden faldt ned langs stolen hun sad i, men det var kun et øjeblik. Især efter han fortalte hende, at hun godt måtte hade ham.Pandora burde hade ham, burde hun ikke? Hvorfor gjorde hun så ikke? Hvordan kunne det være, hun stadig fik et smil frem på hendes læber? Der var så mange spørgsmål, hvor den eneste konklusion måtte være: fordi han sad her ved siden af hende. Langsomt rejste hun sig op, og i et forsøg på at begære sig bedre rundt prøvede hun at fokusere på hendes hørelse. Hørte hvordan han havde lagt hoved mod væggen, gned hans øje og brugte de små lyde til at digerer hende hen mod ham så hun kunne sætte sig ved hans side.
Fingrene dansede frem indtil de mødte hans kæbe. Langsomt gik hun i gang med at fjerne hans maske ”jeg kan ikke længere se dit ansigt, så der er ingen grund til du bære dette mens du er med mig” hviskede hun, derefter lænede hun sig frem og lagde hendes ansigt mod hans. ”Jeg hader dig ikke og har ikke lyst til det—du gjorde ikke det her ved mig og du ville være blevet straffet hvis du havde prøvet at stoppe det” hviskede hun blot, fordi det var den eneste sandhed hun så lige nu.
Chaos 07.03.2023 19:35
Chaunce bemærkede godt at hun rejste sig og kom nærmere, men han reagerede ikke før hun placerede sig ved siden af ham. Han spændte i alle muskler da hun rakte ud for at fjerne hans maske. Det var blot refleks men da hun pointerede at hun ikke kunne se ham, blev han mindre anspændt og lod hende fjerne masken uden modstand. Han lukkede øjnene i da hun lagde sig imod ham. Han åndede tungt ud ved hendes ord og han kunne mærke trætheden sætte ind i hans øjne. Han vidste godt hvad han var nødt til at gøre nu. Han var nødt til at spille for galleriet og lade som om Pleasance havde haft ret i at Pandora ikke længere levede op til hans forventninger, at hun pludselig ikke var nær så interessant. ”Det ville have været bedre. Jeg er vant til det.” Han kunne ikke fortælle Pandora om hans planer. Hendes reaktion var nødt til at være oprigtig og han ville ikke engang kunne fortælle hende om det efterfølgende. Der var stor chance for at Pleasance ville finde ud af alt han foretog sig med Pandora fra nu af. ”Du vil komme til at hade mig en dag. Jeg vil aldrig bebrejde dig for det.” Måske det var kryptisk og ikke gav meget mening, men han håbede at hun ville huske hans ord til den dag kom.
Sparks 07.03.2023 19:54
Der var en stilhed imellem dem for en tid. Ordene hang i rummet, det rum som måske udadtil så pænere ud end resten af fortet, men var mindst lige så faldefærdigt og rådnet. Endelig lod Pandora et lille suk forlade hende, hvor hendes fingre langsomt dansede hen over hans fine hud. Den føltes dog mere rug en sidst, måske var det fordi hun nu ikke kunne betragte ham med hendes øjne. Nu var hun nødt til at føle hver kurve af ham, for at vide hvordan han så ud lige nu.
”Jeg vil ikke være hvad du er vant til” hviskede hun stille imod hans øre og lod hendes næse finde siden af hans ansigt, hvor efter hun lagde armene omkring ham. ”Lad være med at gøre det, det er ikke hvad der vil hjælpe” kom der sagte fra hende ”jeg vil hellere blive her hos dig, indtil jeg har fået det bedre, hvis du stadig gerne vil have jeg kommer væk, så lad os finde ud af det der—du må ikke smide mig væk nu” hun havde brug for det, det var det eneste hendes hjerte begæret som hun sad her ved siden af ham lige nu.
Chaos 07.03.2023 20:09
Han tog en dyb indånding gennem næsen og åndede ud samme vej. Det her var ikke nemt. Han prøvede sådan at beskytte hende og han prøvede stadig at finde ud af hvorfor. Hvad var det præcis der gjorde hende så speciel. Hvorfor var hun ikke som de andre? Han pressede sine læber sammen da hun kommenterede at hun ikke ville være hvad han var vant til. Han vidste ikke helt hvordan han skulle forholde sig til den information. Det var ikke nemt for ham at bryde vaner, når de var så integreret i hans liv. Var det overhovedet muligt at bryde et livslangt mønster? ”Jeg er nødt til at gøre noget.”Da hun nævnte at hun bare ville være ved hans side, blev det pludselig meget seriøst for ham. ”Hvorfor? Hvorfor vil du blive hos mig?” Det var noget han var nødt til at vide. Han var nødt til at vide om hun bare følte han ikke var så slem ved hende, at han var nemmere at skubbe rundt med og ikke var nær så modbydelig. Det var bare så normalt for ham at forvente at alle ville udnytte ham af den ene eller anden grund. Det var måske ikke hendes intention, men han kunne kun finde på metoder hvorpå nogen ville bruge ham på den ene eller anden vis. ”Har du fået blod?” Det var væsentligt at vide om hun havde brug for noget.
Sparks 07.03.2023 20:22
Hvorfor?Hvorfor vil du blive hos mig?
Ja, hvorfor? Det var ikke fordi han ikke gjorde hende ondt. Det havde han jo, snakket til hende som var hun et dyr der skulle tæmmes. At hun ikke var en person, men et individ der var i samme hierarki som andre af de dyr han havde fået til at være i hans liv. Men han havde ikke opført sig sådan længe, hvortil det virkede som om, at de delte noget som hun aldrig havde delt med nogen anden før.
”Fordi, fordi din sjæl synger til mig” hun anede ikke hvordan hun skulle beskrive det. Hun havde hørt om sjæle venner før, men at hun nogensinde skulle opleve det selv. Det havde hun faktisk ikke regnet med.
Så spurgte han om noget andet og nikkede langsomt. ”Pleasance har sørget for, at jeg har fået lit hver dag” ikke de første tre dage, men hans blod havde slukket tørsten i sådan en lang periode at hun først havde opdaget det manglede, da Pleasance havde taget hendes syn og fjernet hendes livmoder.
”Jeg vil bare—jeg vil gerne lærer dig at kende, og jeg kan ikke lærer dig at kende hvis du allerede smider mig ud nu” hviskede hun kærligt og lod langsomt hendes læber finde hans kind.
Chaos 07.03.2023 20:50
Den udvikling der var sket med Chaunce de seneste uger var meget overvældende. Han var ikke sikker på hvem han var lige nu og det var bare virkelig forvirrende for ham. Han vidste ikke hvordan han kunne både være Pleasances bror og hvad end han var for Pandora. Han følte han var nødt til at vælge og det var virkelig ikke nemt. Hendes måde at beskrive det på var så poetisk at det virkelig talte til hans litteratur sjæl. Han havde brugt så mange stunder på at læse poesi og koncepter beskrevet på sådan en smuk måde. Om han selv var i stand til at udtrykke sig sådan, var en anden sag, men det lød også smukt fra hendes læber. Det var godt Pleasance i det mindste havde givet Pandora blod. Det gav ham håb for at han stadig kunne nå ind til hans søster. Hun havde ret. Måske var det bedst hvis hun bare blev her lidt endnu. ”Du kan blive,” fortalte han hende kort før han drejede sit hoved og søgte mod hendes læber. Lige før de mødte hendes, blev der banket på døren. Han trak sig og tog masken på igen. ”Kom ind.” Han rejste sig så det ikke så uanstændigt ud af de sad på gulvet så tæt. "Herre, din far vil gerne tale med dig." Han lagde hovedet tilbage og sukkede let. ”Tag Pandora med til mit værelse og lås døren. Lad ingen komme ind.” Han rakte tjeneren nøglen og så mod Pandora igen. "Bare vent på mig der." Han vidste godt hvad der ville ske nu, og det betød at han ikke ville have det godt bagefter. Normalt ville han bare tage sig af det alene, fordi Pleasance var sjældent meget hjælp når han var blevet straffet. Ikke fordi hun ikke bekymrede sig om ham, det var han overbevist om, han gik bare ud fra det bragte minder op i hende selv hun helst ville undgå.
Sparks 07.03.2023 21:11
På trods af hun ikke kunne se, kunne hun mærke og pludselig virkede det overskyggende hvor meget hun kunne mærke. Ikke kun overskyggende, overvældende på den bedste måde. Men før hun nåede at mærke hans læber mod hendes, da kom lyden af en hånd der bankede på døren. Et lille suk forlod hende, men også hun kom op og stå på benene. Hendes hænder trak dog i den ene side af korsettet under kjolen, og kunne mærke hvor ubehageligt den gnavede efter hun havde siddet ned på gulvet.
Pandora nikkede uden at kunne finde ham med hendes øjne. Derefter blev hun guidet tilbage til stolen, for derefter at blive rullet mod Chaunces rum. Selv Pleasance kom gående forbi og ønskede blot god dag, før hun forsvandt ned ad gangene. Det gjorde at Pandora åndede lettet ud, selvom hun ikke turde håbe på at det ville fortsætte sådan for altid. Men efter øjnenes syn var forsvundet og der ikke længere var mulighed for hende nogen sinde at give hendes bror et barn, så var det som om hun mødte en mere mild side af Pleasance. Sikkert den, som hendes bror havde forelskede sig i.
Igen blev hun placeret ved et vindue, hvorfor forstod hun ikke. Hun kunne lige så godt sidde og stirre ind i en væg. Men efter noget tid, begyndte hun at stå op og hive tøjet af hende. Mest af alt fordi det var så ubehageligt. I søgen på noget andet, fandt hun en skjorte og førte den overhoved. Det var her hun faldt over hendes dyr og med skælvende hænder løftede hun dem op og så dem med sine fingre.
Chaos 07.03.2023 21:21
Chaunce trådte ind i rummet hvor hans far var. Han fik ikke meget valg før han blev tvunget ned at sidde i en stol. Han blev bedt om at være stille og grunde de stærke mentalisme evner i familien, havde han ikke noget valg. Chaunce vidste godt hvorfor han blev udsat for det. Han havde skuffet hans far. Ej heller lød der er en lyd fra ham som han mærkede en intens smerte i hele hans krop. Han kunne have svoret at han mærkede knogler brækker, hud brænde og hans lunger der brændte som hvis han blev druknet, selvom han var udmærket klar over at der intet fysisk ville ske med ham. Der ville ikke være nogle som helst tegn på skader når de var færdige. Det eneste han ville have var smerten i hans sind, der netop ville forsvinde lige meget det samme. Det forsatte i mindst en time. Da de var færdige, hang hans hoved fra hans skuldre og det blev sværere og sværere for ham at holde sig ved bevidsthed. Det var netop det der fik dem til at stoppe. Han blev efterladt alene i stolen hvor han sad et øjeblik længere. Han formåede at rejse sig og bevæge sig ned mod hans eget værelse. Ellis kom op til hans side og med hans slangekrop støttede han Chaunce på vej tilbage til værelset. Han låste sig indenfor med hans ekstra nøgle. Han nåede ikke ret langt før han væltede mod sengen. Hans vejrtrækning var hindret og lød hvæsende. Ellis lagde sig ved siden af ham med hovedet i på hans skød. Han kunne slet ikke fokusere og havde slet ikke taget højde for at Pandora også var i rummet.
Sparks 07.03.2023 21:31
Hoved fløj mod lyden af døren der blev åbnet. Hvordan hun kunne høre hvordan tunge skridt trådte ind i rummet, hvorefter at en krop landede i sengen. ”Chaunce?” hviskede hun, før hun måtte erkende at personen der var kommet ind, slet ikke var i stand til at snakke lige nu. Forsigtigt kom hun op fra gulvet og kravlede mod sengen med famlende hænder. Da hun havde fundet det, fik hun trukket sig op. Forsigtigt, meget forsigtigt begyndte hun at mærke sig vej hen til kroppen. Mest af alt fordi hun kunne høre, at han ikke var den eneste i rummet. ”Hvad kan jeg gøre?” spurgte hun forsigtigt, da hendes hånd endelig fandt hans hånd og kunne give den et forsigtigt klem ”Vand? Har du brug for vand?”
Chaos 07.03.2023 21:51
Han brummede svagt da hun sagde hans navn. Han havde bare brug for hvile og lade den mentale smerte aftage. Han mærkede hendes hånd om hans og gav hendes et lidt klem for at forsøge at kommunikere, han var så småt begyndt at kunne sige lyde, men ord var stadig umulige for ham. Han vidste ikke hvordan han skulle kommunikere at han bare havde brug for at have hende ved hans side. Han gav hendes hånd det blideste ryk, som for at bede hende komme tættere på. Han var udmattet som bare pokker og han vidste han bare burde sove, men smerten i ham gjorde det næsten umuligt for ham at slappe af. Ellis udstødte en ulykkelig lyd og flyttede sit hoved op til hans skulder og gav hans kind et par slik. Sparks 07.03.2023 21:58
Hun forstod hurtigt hvad det var han havde brug for. Nærværet. Uden at tøve, kravlede hun forsigtigt op i sengen. Som en kat der æltede, prøvede hun at bruge hendes hænder til at føle sig frem. I håb om at hun ikke ville ende med at trykke på noget, som ville gøre ham ondt.
Endelig formåede hun at lægge hendes krop mod hans. Nu meget mere komfortabel da hun var iført en hørskjorte af hans, der gik hende til midt på hendes lår. Panden placerede sig mod hans skide, og i et håb om at hjælpe, prøvede hun at centrere så meget god energi ind i ham. Uvidende omkring at hendes nye evne, kunne heale mentale skader som var blevet påført ham.
”Det er okay, jeg er lige her, jeg går ingen steder” hviskede hun forsigtigt og pressede hendes læber imod hans kind.
Chaos 07.03.2023 22:04
Han ømmede sig en anelse da hun først kom op i sengen, men da hun lå stille lød der ikke nogen lyde fra ham. Han blev langsomt mere rolig og synes også smerten synes at mindskes. Hans øjne gled i og han blev mere og mere afslappet. Han formåede at få fat i hendes hånd igen og gav ikke slip, heller ikke da han gled ind i en let søvn. Hans vejrtrækning begyndte også at blive mere normal. Han vidste ikke at det var på grund af hende, men regnede bare med det var magien der aftog. Ellis løftede hovedet og så undrende på Pandora. Han peb en anelse. Han var bekymret for om der ville ske Chaunce noget. Rævehovedet blev lagt på Chaunces brystkasse nær Pandoras hoved og dyret stirrede bare på kvinden foran ham, nysgerrig på hvem hun var og om hun ville behandle ham og Chaunce ordentligt. Han endte også med at lukke øjnene og falde hen.
Sparks 07.03.2023 22:14
Havde Pandora kunne se, havde hun snakkede med Ellis. Men hun vidste ikke hvad der var, som var i sengen med dem, ud over den kunne pive. En form for hund? “Det skal nok gå alt sammen” hviskede hun om det var til hunden eller Chaunce hun hviskede det til, var ikke helt noget man kunne vide sig sikker i. Men der gik ikke længere før at Pandora faldt i søvn ved siden af sem begge, på trods af de ikke lå særlig hensigtsmæssigt.
Mens søvnen faldt over dem alle, begyndte Pandoras evne næsten at vibrerer i mørket. Slyngede sig som en dyne over Chaunce og helbredte så godt den kunne, de mentale skader han havde pådraget sig dagen forinde. Hvilket gjorde at den unge kvinde faldt hen i en dyb søvn for at restituerer.
Chaos 07.03.2023 22:31
Chaunce vågnede nogle timer senere. Han havde det allerede meget bedre. Han så på Pandora og Ellis der lå og sov op ad ham. Han prikkede til Ellis og fik ham til at flytte sig. Efter det fik han flyttet sig så forsigtigt som muligt så Pandora kunne komme ned at lægge i sengen. Han satte sig op og strakte sin krop før han rejste sig fra sengen og tog et glas vand fra kanden på bordet nær sengen. Han satte sig igen i sengen og betragtede den sovende Pandora. Han begyndte at overveje hvilke magier hun havde, siden hun kunne få ham til at knytte sig sådan til hende. Det kunne næsten ikke være andet, kunne det? Han vinkede Ellis hen der glad lagde sig i skødet på ham og så fik han rigeligt med kæl. Han kløede ham bag øret og ventede tålmodigt på at Pandora ville vågne. Han anede ikke at hun havde brugt magi på ham for at hjælpe ham med hans smerte og det var grunden til hun var så træt nu.
Sparks 08.03.2023 09:43
Pandora brummede da hun mærkede, hvordan at noget flyttede sig ved siden af hende. Bevægede sig rundt i sengen i søvne, mens hun formåede på mystisk hvis, at finde tæppet og lagde den over sig. Et gab forlod hende, før at hun faldt helt hen i søvnen igen. Det var trods alt ikke fordi at Pandora selv vidste, at hun havde brugt evner. Som nu gjorde at det var ekstra svært for hende, at vågne op.Dog gik der ikke mange minutter, før at det gik op for Pandora hun var vågen. Når man var født og opvokset med, at altid være på vagt, var det en svær vane, tendens, at lægge fra sig. Pandora åbnede dog ikke hendes øjnene, der var trods alt ikke det store behov for det. "Har du det bedre?" spurgte hun forsigtigt og gabte igen, mens hun trak en af puderne hen til sig og lagde den mod hendes brystkasse.
"Håber det er okay at jeg lånte en af dine skjorter, eller, jeg tror det er en af dine" grinede hun "jeg kunne ikke rigtig genkende hvad det var jeg havde i hænderne" sukkede hun og åbnede endelig øjnene, blot for at stirre ud i luften med de skyggede grønne øjne.
Chaos 08.03.2023 10:48
Han drejede blikket mod hende da hun talte. Af ren vane nikkede han bare, for så at blive mindet om han skulle blive bedre til at bruge hans ord. ”Ja, jeg er okay nu.” Han vidste at lidt søvn ville gøre det hele bedre. Han skævede mod skjorten da hun kommenterede på den. ”Det er fint,” sagde han kortfattet. Han lod sin hånd stryg over Ellis’ hoved. ”Jeg har Ellis med i dag. Et af mine kæledyr,” fortalte han. Det var sandsynligt hun måske allerede havde opfanget at de ikke var helt alene, men hun havde nok ikke fundet ud af hvem det var der lå ved hans side. Der lod svage bjæf fra Ellis som han lå og drømte. Han vidste at Ellis specielt var loyal og altid var ved hans side, når der var risiko for der kunne ske Chaunce noget. Det var ikke just fordi hans andre kæledyr ikke også var loyale, men det var lidt sværere for dem at være omkring så meget. I hvert fald nogle af dem. Ellis kunne lidt nemmere komme rundt omkring i fortet. ”Han er en vulpisnog,” fortalte han Pandora. Sparks 08.03.2023 11:08
Det var svært for Pandora ikke at analysere den måde han snakkede til hende på. Nu kunne hun ikke længere betragte hans øjne, den måde han kiggede på hende.Så da han svarede kortfattet på det med hans trøje, var hun ikke sikker på om det havde været okay. Måske var det nærmere, han ingen følelser havde om det: eller var han måske nervøs for hvad Pleasance ville sige, skulle hun se hvad det var hun havde på.
For nu valgte hun dog ikke at kommentere på det, men ventede i stedet på om der var andet Chaunce ville snakke om. "Ellis" gentog Pandora og nikkede, ufokuseret øjne gled rundt i rummet, som prøvede hun at finde ud af hvor dyret sad henne. Et smil flød dog hen over læberne, da hun kunne høre det lille bjæf fra det sovende dyr.
"En vulpisnog?" kom der spørgerende fra Pandora da hun ikke var sikker på, at hun nogen sinde havde set sådan et dyr før.
Chaos 08.03.2023 12:20
Chaunce havde lige lidt tilvænning i forhold til at Pandora ikke længere kunne se ham. Han var nødt til at udtrykke sig mere gennem sin stemme, hvilket ikke var alment for ham. Han bemærkede hvordan hendes øjne førte sig rundt. Han rakte ud efter hendes hånd og førte den mod det sovende dyr så hun kunne fornemme hvor han lå, som lige nu var på Chaunces mave. ”Man kan sige det er en slange og en ræv i et dyr. Hans hoved er en ræv og hans krop en slange,” forklarede han. Det var nok den nemmeste måde at beskrive det på. Det ville være nemmere hvis hun kunne se ham, men han valgte ikke at bringe det op. Han så længe på hende. Selv hvis hun påstod han ikke skulle føle skyld, sad den der stadig. Havde hun været en anden, en der ikke berørte ham sådan, ville han have været ligeglad, men hun betød mere for ham end han selv anede af. ”Jeg forstår det ikke. Du er blevet behandlet så forfærdeligt her og du vil gerne blive.”
Sparks 08.03.2023 12:38
"En slange og en ræv?" det lød umådeligt forvirrende i hendes sind, måske fordi hun ikke helt kunne forestille sig det i hendes hoved. Men det hjalp da han havde ført hånden hen, så hun kunne bruge hendes fingre til at se med i stedet. Hvilket hun gjorde, lige så forsigtigt lod hun hendes fingre føre sig hen over ørene. Ned af dens hoved og mærkede hvordan at kroppen blev som en slanges. Den var lang, hvilket overraskende hende umådelig meget. "Hvad forstår du ikke?" spurgte hun og de ufokuseret øjne vendte sig mod ham, for at vise ham at hun lyttede. Det var dog ikke fordi det gjorde så meget, da hun ikke kunne fokusere på hans ansigt. Chaunce fulgte dog hurtigt op med hvad han ikke forstod. "Du er her" hviskede hun men sukkede så, for han havde jo ret. Måske hun skulle forsvinde før der skete noget mere forfærdeligt. Men hvordan? Hvordan skulle hun befærde sig i en verden hvor hun ikke kunne se? Hun vidste ikke en gang hvor hun var. "Hvor skulle jeg tage hen? Jeg ved ikke en gang hvor jeg er, og jeg kan ikke længere se.. hvor mange dage ville jeg overhoved kunne overleve i min tilstand?"
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 8
Lige nu: 0 | I dag: 8