Aldamar's øjne glimtede en anelse mere i forventning da Fabian kom endnu nærmere, og han kunne have svoret på at deres læber mødtes. Men ikke som han gerne ville det, idet at Fabian næppe gjorde antræk til andet end...
at snakke. Stemmens hvisken var lavmælt, men Aldamar hørte det hele som han så ned på ham med store øjne.
Hvis han fandt ham kedelig? Langsomt trak han sig tilbage og Aldamar fulgte ham med blikket, stadigvæk med følelsen af hans ånde imod sit ansigt og et studerende udtryk til at skjule det ærgerende.
Jah, hvad ville han så gøre ved det?
Aldamar havde mest af alt lyst til at tage hvad han - i hvert fald her til aften - mente var hans, men sad alligevel og lod det fjollede spørgsmål for tænkeplads og tid.
"Mmmh..." den tænkende lyd havde en næsten knurrende underkant i frustrationen, og Aldamar flettede fingrene fri fra hinanden fra bagved nakken, og lod dem i stedet glide over hans kortklippede sider for at starte den behagelige nussen igen, men gjorde ikke mine til at trække ham nærmere, omend han fulgte ham med blikket.
"Jeg ville ikke kunne gøre så meget" ord der lød til dels besejrede, men det var ikke fordi at han var overvundet. Nej, han kunne nok sagtens gå ud og finde en 'af Fabian's slags'. Han kunne sagtens finde andre måder at komme omkring sig selv på.
Men... Aldamar var kræsen. Selektiv. Og utrolig mistænksom anlagt.
"Måske ville jeg også skrive en dårlig anbefaling i hævn over at blive kaldt kedelig, men ellers. Jah så måtte jeg vel acceptere det..." tilføjede han imens at han også selv lænede sig tilbage, og holdt sit fokus ved at bide sig en anelse i indersiden af kinden.
Fordi fokus var svært at holde, når han udemærket godt vidste at Fabian lokkede, som en eller anden succubus eller fejltegnet fristelse. Men han havde danset den her uretfærdige dans i lidt over 10 år, og dansede ikke med 'så let'.
Aldamar stoppede sin nussen igen, og smilede en anelse skævt.
"Medmindre du gerne vil have mig til at gøre noget ved det?" Et løftet øjenbryn, og adelsmandens mundviger sitrede, hvis jah var svaret.