Blæksprutten 14.04.2019 16:05
Han vidste ikke hvad han skulle forvente. Ville hun stride imod, eller kysse ham tilbage? Han kunne mærke hvordan hele hendes krop straks rystede, men siden hun kyssede ham tilbage, behøvede han ikke at bekymre sig. Hun var dejlig, præcis som første gang, men tankerne om hendes hemmelighed havde fået ham til at glemme alt om det. Med hænderne rørte han ved hende, og hele hans krop pressede sig mod hende. Han havde lyst til hende igen, men ville det være over stregen at tage hende op ad muren, i en klam baggård? Bertram mærkede efter hendes snører på dragten, men han nåede aldrig at finde dem, da hun undervejs fortrød?
“Hvad er der?” Sukkede han mod hende, som hun trak sine kys til sig og forsøgte at skubbe ham af sig. Han lod sig ikke rokke på stedet, før han fik en forklaring “Har du travlt eller sådan noget?”. Bertram rynkede lidt på de store, røde øjenbryn, som han kiggede på hende, for at finde frem til et svar selv. Dette måtte bestemt være et tilfælde hvor hendes krop sagde nej, men hendes stemme noget andet. Han gav hende ikke rum til at komme med et svar, før han kyssede hendes pande, og derefter hendes kind. “Jeg beder dig...” Tiggede han lokkende og vampyrisk forførende, for at få hende omvendt, før det gik op hende, at hun var ved at begå de samme fejl med en vampyr igen. Hans hænder fandt endelig frem den snører, der holdt hele den stramme dragt tæt mod hendes krop, og han så til, som han pludselig kunne se hud. Med lidt medgørlighed fra Zirra, ville han kunne få dragten ved at trække den ned. “Jeg har længdes efter dig, Zirra” Hviskede han, som om han forsøgte at tale til hendes syndige side.
Alianne_ 14.04.2019 17:22
Åndssvage vampyr, sådan at røre ved hende og få hende til at føle sig så godt tilpas. Zirras trang til at slå Bertram blev fordoblet, men stadig fuldstændigt overrumplet af trangen til at have ham tæt på, indånde hans duft og mærke hans nøgne hud."Jeg-jeg..." prøvede hun at få frem, men han afbrød hende. "Det her undskylder ikke..." Afbrudt igen. "Du stjal stadig... Brød stadig..."
Zirra blev irriteret over ikke at kunne få et ord indført. Ja, hun havde travlt. Med at komme ud på sin opgave, eller, primært at få sovet lidt inden den, travlt med at komme væk fra Bertram, travlt med at samle tankerne, travlt med at få alt det tøj af ham. Nej, nej, travlt med at komme hjem!
Dragten var todelt, og Bertram havde fået fat i snøren til bukserne, der hurtigt løsnede sig og lod Zirras hofte blive synlig. Bare følelsen af stoffet, der gled væk, fik gåsehud til at springe frem på hende. Hvorfor skulle hun også være så forbandet følsom. Nok fordi det var så sjældent, hun havde mulighed for at være intim med folk.
"Jeg-jeg bliver nødt til at tage på arbejde," hviskede hun med skælvende stemme. Det var en dårlig undskyldning, men hun kunne ikke sige Jeg bliver nødt til at komme væk fra dig inden jeg lader det her ske. Han ville med garanti ikke godtage dén forklaring, og det ville vise ham, at hun gerne ville have ham.
Lige som hun skulle til at tage sig sammen og lægge mere kraft bag sine hænder, dukkede to mænd op i baggårdens åbning.
"Hvad sker der heromme? Vi hørte tale om en vam..."
Værtshusets udsmidere. Knægten havde sladret.
Zirra gjorde det hurtigste, hun kunne komme på, inden de kunne nå at få øje på dem. Uden at se på Bertram, for hun ville ikke give ham fornøjelsen af at smile skævt til hende, flåede hun hans skjorte op, så et par knapper sprang og hun kunne hive den halvvejs ned ad hans ene arm. Hurtigt blev brevet, hun stadig havde i hånden, proppet tilbage i tasken, og hun skyndte sig at åbne tre knapper i sin trøje, så den høje krave faldt ned på hendes skuldre og hendes kraveben blev blottet. Med et fast tag i Bertrams hår, tvang hun ham til at begrave sit ansigt i hendes hals - det absolut sidste sted, hun ønskede ham lige nu, men det var bedre end at han så imod de nyankomne og viste tænder - svang sit ene ben op over hans hofte og lagde sit eget hovede tilbage i et støn, hun ikke behøvede skuespille sig til. Hendes bukser var allerede pinligt langt på vej ned over hendes baller, men jo mere de lagde mærke til bar hud og jo mindre de havde lyst til at tjekke op på hvad de havde i munden, des bedre.
"Oh," lød det fra den ene udsmider, og hans stemme bar præg af et let fjoget grin.

☽✧ I'm stronger, when I bleed ✧☾
Blæksprutten 14.04.2019 18:23
Bertrams hørelse var skarp, men selektiv. Han lod ikke til at høre efter, hvad Zirra forsøgte at fortælle ham. Hun måtte lære at leve i nuet, og Bertram havde allerede givet hende brevet. Hun havde ikke længere noget at være vred over, ifølge ham. Han nød lidt at høre hende stride imod, for det lød ærlig talt ikke helt som om, at hun mente det, når hun sagde, at hun var nødt til at tage på arbejde. Han kunne mærke, at en del af hende ønskede at være hos ham, hvor det var noget tydeligere at se og mærke på Bertram, hvad han ville.
Som dragten løsnede sig, gik det op for ham, at han havde løsnet op for bukserne. Det passede ham perfekt, og han gik straks i gang med at hive ned på dem, men kæmpede lidt med dem, da de, selv efter at være løsnet var stramme og tætsyede. De nåede ned under hendes balder, men nåede aldrig længere ned, før han gøs til lyden af minimum to mænd, der snakkede sammen. Han hørte dem nogenlunde samtidigt med Zirra, men han stivnede fast på stedet, uden at vide hvad han skulle gøre, eller hvor han skulle løbe hen, hvorimod Zirra straks skred til handling. Mændende havde tydeligvis opdaget dem allerede, men Zirra havde fri mulighed for at gøre nogle ting med deres tøj, der fik det til at virke som om, at de allerede var godt i gang. I guder! Hvis blot hun var så ivrig før de kom, så havde han ikke behøvet at kæmpe med hendes besværlige påklædning!
Bertram lod sit hoved begrave ved hendes hals, og han begyndte straks at lege med, og kysse hende sensuelt og befamle hendes lår, så det kunne ses.
Han kunne høre herrens fjogede grin et godt stykke væk, og himlede med øjnene, ude af stand til at nyde sine kys på Zirra, så længe der var publikum på. Han fortsatte indtil han kunne høre deres skridt forsvinde tilbage mod krodøren igen, og stoppede derefter brat og så sig om skulderen.
“...Pis.” Hans ører vrikkede en smule, hvilket gjorde det tydeligt, at han kunne høre ting, som elvere og i det hele taget vampyrer var i stand til at kunne høre. Skjorten han havde på, som var den eneste han ejede, skulle nu have syet nye knapper i, før han kunne se nogenlunde anstændig ud igen.
Alianne_ 14.04.2019 19:07
De var alt for gode til at leve sig ind i det lille stykke skuespil, og at hun nødt det, afslørede Zirras stramme tøj om hendes bryster lidt for tydeligt. Det ville være så meget lettere, hvis hun bare havde tævet ham, taget brevet, og var skredet. ...For det havde helt sikkert virket.Indtil de to mænd var sikkert ude af baggården igen, nødt hun Bertrams leg med sin hals og vandren af hænder. Det var for at de ikke blev opdaget, så det var tilladt at nyde legen lidt der, var det ikke?
Hans pludselig stop med det hele, overraskede hende, og hun tog sig ben ned på jorden igen for ikke at få overbalance til siden. Rødme skyllede op i hendes kinder over hvor meget hun havde nydt det. Det var som om hun altid kunne leve sig bedre ind i ting, hvis der var behov for at spille skuespil, og fordi konsekvenserne aldrig rigtig ville bide hende i røven. Det havde jo bare været skuespil for at nå noget, komme ind et sted, eller som nu få opmærksomheden væk fra, hvad der egentlig foregik.
"Henter de flere?" spurgte hun, da hun opdagede Bertrams vrikkende ører. Han kunne uden tvivl høre mere end hende, og hun begyndte lidt forhastet at vride bukserne tilbage op på plads. Hvis de to hentede flere til at hjælpe, ville de være på spanden, og måtte hellere smutte med det samme. Zirra tænkte slet ikke over Bertrams ødelagte skjorte - hun var vant til at sidde og sy sit tøj sammen igen efter en gren havde revet noget i stykker ude i skoven. Det var en stor del af hendes hverdag at hendes tøj kom til skade. Hellere det end hende.

Blæksprutten 14.04.2019 20:29
Bertram vidste ikke, om Zirra stadig havde planer om at smutte udenom ham, så han vendte sig hurtigt om til hende igen, og pressede hænderne mod muren, blokerende for begge sider af hende. Altså... Hun ville stadig være i stand til at manøvrere sig under hans arme, hvis hun virkelig ikke ønskede at stå tæt med ham.
“Nej. Eller det tror jeg ikke. Men ordet vampyr er blevet nævnt inde i kroen, så det varer ikke så længe før at der dukker en jæger eller vampyrer fra andre klaner op, så jeg vil ikke tage chancen og blive” Svarede han. Man kunne velsagtens kalde ham for en kryster, men han var ikke typen, der søgte ballade, og derfor heller ikke dumdristig. Han lænede sig ind til hende igen, og gav hende et langvarigt kys, og smilte derefter varmt til hende igen.
“Jeg er glad for at du fandt mig... Er du sikker på at arbejdet ikke kan vente til solopgang?” Spurgte han, fortsat smilende. Han ville tage hende videre et andet sted, men hans hjem var stadig ikke åben. Der var så uhumsk, at han ikke kunne byde Zirra, eller nogen anden kvinde, at overnatte der. Personligt følte han sig hjemme der, og på grund af den manglende trappe, havde han kunne være i fred i mere end 20 år. Lige indtil Zirra sendte sine venner efter ham, selvfølgelig...
Alianne_ 14.04.2019 21:05
Endnu engang lod Zirra sig suge ind i kysset fra den her fantastiske, helt igennem forfærdelige vampyr. Hun fortsatte dog med at tage tøj på igen, for kulden havde stadig tag i natten, og en bar mås var ikke rart op imod muren. Det var med vante bevægelser, hun fik snøret det hele sammen igen, og hun måtte læne sig ind mod Bertram for at binde knuden på ryggen. "Jeg skal virkelig, virkelig af sted, Bertram," sukkede hun og bandede straks indvendigt over at hendes tone var så hengiven og lyste af lyst til ham. "Jeg er allerede bagud med forberedelserne. Måske..."
Hun havde ikke lyst til at sige det. Hendes krop havde lyst til at sige det. Måske de kunne ses, når hun var hjemme igen?
"Jeg... Jeg har stadig brug for at tænke lidt. Det her... Jeg ved ikke hvad det her mellem os er..." Hun begyndte at knappe trøjen igen, så den kom op og dækkede halsen og de ugegamle tandmærker fra ham.
Prøvende dukkede hun sig under hans ene arm for at se, om han ville lade hende smutte fra ham.
"Det er nok højst fire-fem dage, jeg er væk."

Blæksprutten 14.04.2019 21:32
Han lod hende passere hans arme, da det først lød som om at hun ville fortælle ham, at de kunne mødes senere eller den følgende dag, men han så noget utilfreds ud, da det kom frem, at hun først kunne mødes med ham om endnu en uges tid igen. Men han havde jo brug for hende nu?
“Hmm” Brummede han tænksom, og tog armene ned fra væggen og krydsede dem i stedet “Hvor kedeligt. Hvad skal jeg lave i 4 nætter?”. Bertram vidste det nu godt. Han ville nok gå rundt og bekymre sig om, hvilke problemer en gruppe af Zaladintilbedere, kunne udsætte en ung kvinde for, hvis hun blev taget. Han spændte læberne, for ikke at dele det med hende. Hun virkede som en selvstændig kvinde, og den slags kommentarer ville sikkert virke fornærmende på hende. I stedet skrånede Bertram hovedet og kiggede på hende og hendes påklædning. Bukser klædte hende godt, men han havde egentlig heller ikke set hende i andet. Han vidste, fra Cal, at hun havde kjoler i gemmerne, men om det var noget hun egentlig gik rundt i, vidste han ikke. Hun var ret drenget, var hun ikke?
“Hvad os angår, så vil jeg gerne være der for dig, så længe solen er nede” Svarede han og smilte et beskeden smil, men han forblev alvorlig “Men som du nok ved, så er jeg ikke levende mere. Jeg kan ikke reproducere, og jeg ville aldrig kunne give dig en familie. Derfor bliver det heller ikke til andet end sex og et venskab”.
Erfaringerne med Bertrams kærester igennem generationer talte for sig selv. Han ville aldrig kræve af nogen, at de ikke måtte søge ud, og skabe sig en familie med en passende og levende mand. Et liv kun med kærlighed til en mand, der aldrig forandrede sig, hverken personlighedsmæssigt eller udseendemæssigt, var et ikke et værdigt liv.
Alianne_ 14.04.2019 21:50
"Jeg ved godt hvad et forhold med dig indebærer på den front," svarede Zirra. Så dum var hun heller ikke. "Og du bliver heller aldrig min eneste partner. Det... Det har også været lidt svært at forstå for andre, men hvis jeg er flere måneder i Balzera, får jeg mine lyster stillet undervejs. Men Bertram, hvis noget med dig indebærer, at du går i mine ting og læser fortrolige dokumenter... Så bliver jeg nødt til at genoverveje, om jeg kan have både dig og mit arbejde i samme liv."Zirras hånd lå på Bertrams side som hun snoede sig udenom ham, let og kærtegnende. Hendes ord virkede så velovervejede, at hun selv blev helt overrasket. så meget havde hun slet ikke tænkt over det, men hun havde vist fået fundet præcis de ord, hun havde planlagt at bruge længere tid på at tænke sig frem til. Hun kunne mærke, hvor meget hun ønskede at se mere til ham. Hun vidste næsten intet om ham endnu, og det tændte hendes interesse og nysgerrighed. Han var ikke løbet væk, da han fik færten af hendes arbejde, så det var et klart plus. Og så havde det været virkelig god sex, men nu havde hun også været i et gedint underskud på den front.
Hun tog et par skridt væk, og smilede let for sig selv. Det her var virkelig noget rod, men måske det var på tide at prøve det ad. Før i tiden havde hun kun været sammen med helt almindelige borgere, og det var ikke ligefrem gået godt.
"Angående hvad du skal bruge fire nætter på, vil jeg anbefale dig at få syet din skjorte," tilføjede hun med en drillende tone, og forsvandt ud i natten.

Blæksprutten 15.04.2019 19:15
Ah ja. Zirra havde godt hintet om, at hun havde været sammen med flere mænd. Men det var mærkeligt at høre hende være så åben omkring det. Var det ikke syndigt, særligt for kvinder at gå fra mand til mand? Uanset hvad, havde hun ingen grund til at gå stille med dørene omkring Bertram. Han vidste godt at hun ikke tilhørte ham, og særligt ikke efter kun en nat, hvor det gik galt til sidst. Måske kunne han alligevel godt blive jaloux, hvis han fik navn og ansigt på en af hendes elskere?
Han kiggede på hende en smule uimponeret. Han skulle åbenbart ikke tro, at han var specielt, og han måtte heller ikke blande sig i hendes ting igen? Hun skulle bare vide, at man ikke kunne sætte regler for en vampyr. “Så lad være med at friste mig” Sagde han og fulgte hende med øjnene, som hun snoede sig udenom ham og virkede flirtende i sine bevægelser, lige efter, at hun med sine ord, havde bedt ham om at holde afstand. Bertram rakte ud efter hendes arm, men det blev kun til en kærlig strygen med fingrene ned langs hendes arm, da hun var på vej væk. Hun ville virkelig gerne afsted? Bertram blev stående og indikerede ikke, at han ville prøve at holde hende tilbage denne gang.
Han lignede mest af alt en kasseret familiehund, lige indtil hun foreslå, at han kunne sy knapper i sin skjorte. “Hva eh..?” Det fik hans opmærksomhed til at rette sig ned ad ham selv og lukkede sin lange, tunge jakke, for at skjule nøgenheden “Zirra, den kommer du til at sy for mig, når du kommer tilbage fra dit togt!”. Han ville nok ikke kunne vente så længe, og dagene var lange og kedelige nok til, at han nok kom til at finde nål og sytråd frem i alt sit lort.
Han bakkede selv nu, og fik denne gang fat i tagrenden. Det var åbenbart en smutvej han foretrak, frem for at følge hende ud på gaden. Han stoppede dog sig selv, inden han valgte at klatre op, og kiggede tilbage på hende “Og eh... Pas nu godt på dig selv, mens du er væk...!”.
Han bakkede selv nu, og fik denne gang fat i tagrenden. Det var åbenbart en smutvej han foretrak, frem for at følge hende ud på gaden. Han stoppede dog sig selv, inden han valgte at klatre op, og kiggede tilbage på hende “Og eh... Pas nu godt på dig selv, mens du er væk...!”.
Alianne_ 15.04.2019 20:17
Der gik ti dage, før Zirra landede tilbage i Dianthos igen. Missionen havde været ganske vellykket... Sådan, indtil dag 3 i hvert fald. Cal havde holdt hårdt på at infiltrere, mens Zirra virkelig helst bare ville observere, og Cal havde som altid alle de rigtige argumenter klar til, hvorfor hendes måde var den rigtige. De havde også fået væsentlig mere information, da de først havde iklædt sig noget bondetøj og var gået til kulten som håbefulde unge, der havde fået nok af provinslivet og ville tjene Zaladin i stedet. De havde været ganske indbydende og klare på at oplære de to unge kvinder, men de havde hurtigt fanget, at de stillede alt for mange spørgsmål.
Så hjemturen havde været lidt længere mod nord, lidt længere mod øst, og lidt længere undervejs, end nogen af dem havde haft lyst til. De var nået helskindede hjem til Dianthos med den information, de skulle bruge, men trætte, kolde, våde og mudrede. Bare for at sikre sig, de ikke var blevet forfulgt, var de blevet holdt i et sikkerhedshus lidt ekstra tid.
Under hele turen havde Zirra ikke kunnet få Bertram ud af hovedet. Cal havde selv spurgt mere ind til hendes nye mandeven, og Zirra havde fortalt så meget hun kunne uden at komme ind på hans race og langfingrede tendenser. Bertram havde virkelig sat sig fast i hendes tanker, og det var til stor morskab for Cal, der drillede med, at Zirra aldrig havde været så forelsket før. Men Zirra følte sig ikke forelsket. Det var mere en fascination af det adrenalinkick han havde givet hende, og den enormt gode sex, de havde haft. Hun var stadig splittet over om hun skulle være sur på ham over tyveriet og det faktum, at han havde spist af hende, men for nu havde fascinationen taget over.
Hun havde prøvet at finde ham, da hun kom hjem, men han havde ikke været på sin adresse eller nogle af de værtshuse, hun havde mødt ham på. Og før hun vidste af det, var hun blevet smidt ud på mere arbejde.
Zirra skubbede sig ud fra muren, hun havde stået lænet op ad den sidste time, da hendes mål forlod bygningen overfor. Han havde en lang frakke på og en hat, der skjulte ansigtet. Stille og roligt bevægede hun sig efter, mens hun stak hænderne i lommerne, som om hun frøs. Vejret var blevet lidt varmere, men her efter solnedgang kunne vinden stadig bide lidt.
Hun vidste ikke meget om målet. En mand der var mistænkt for at skabe ravage i nabolaget. Der havde været anmeldelser af alt muligt. Ulovligt stofsalg, overfald og endda kidnapninger.
Zirra skulle følge efter ham et par nætter og tjekke, om det passede, og hvad han lavede. De to første nætter havde ikke givet pote. Nu forlod han endelig sit hjem, og Zirra var efter ham med det samme. Der var stadig folk på gaden, for så sent var det ikke endnu, og hun kunne let blande sig med de andre fodgængere.

Blæksprutten 23.04.2019 22:13
De ti dage var gået hurtigt, ligesom de plejede, når man var i dvale i døgnets lyse timer. Skjorten var stadig den samme, men knapperne var skiftet ud med nogle nye allerede natten efter, at Zirra tog afsted. Hvor farligt det end var, så havde han forsøgt at kanalisere med Zirra, for at se, om hun var okay, men han havde ikke fået et eneste svar tilbage. Det kunne såmænd betyde at hun var død, men egentlig fungerede hans evner sjældent, når han ønskede det, og han brugte dem sjældent i praksis, så han ville ikke antage den slags. Hvis der gik en nat mere, uden at han hørte fra hende, ville han blive nødt til at finde ud af noget, ud fra de informationer, han havde stjålet fra hende. I nat var dog bare, en almindelig nat, som alle andre, hvor han skulle have noget menneskeblod at styrke sig på. Det var en skammelig tilværelse. Zirra ville nok være uimponeret over ham, hvis hun vidste, at det var den eneste spænding han havde i sit liv... Men når man nærmede sig de 500 år, så blev man bare gammel og sær, og han betragtede sig selv som fast inventar i Dianthos’ skumle gader.
Bertrams indre ur vækkede ham fra sin dvaletilstand, og herefter kravlede ud af en dynge, bestået at flere lag tæpper, lagener og puder, nok til, at isolere ham fuldstændig fra det lys, der trængte igennem de huller i taget, som han havde forsøgt at lappe til med brædder eller stof. Puderne og tæpperne i hans ‘seng’ havde alle forskellige mønstre og farver, som om de var blevet stjålet fra 15 forskellige hjem, men efter mange års støvlag, så havde de alle en mat grålig farve over sig. Bertram gik ikke op i at gøre det pænt og nydeligt, og han var ikke spor generet af støv, rotter eller edderkopper. Men han brød sig ikke om, at Zirra havde været deroppe – Hvis hun altså havde set det. Det kunne kun gøre hende endnu mere bevidst om, hvor død og forstenet han faktisk var, når hun så hvordan han levede. loftlejligheden var i det hele taget et snævert L-formet værelse, med gamle træpaneler fyldt med knaster og sprækker, og åbnede man den eneste dør i rummet, ville man blive mødt af et lille sort rum, med hul i gulvet. Trappen var brændt ned for mange år siden, sammen med dele af taget, og det havde også efterladt væggen og gulvet ved døren forkullet. Den eneste vej ind og ud, var gennem det store hul i den modsatte ende af værelset, hvor man frit kunne hoppe hen til den nærmeste bygning, og klatre ned derfra. For Bertram var det hverdag, at klatre op og ned, så det varede ikke længe, før han befandt sig på gaden.
Aftenen var endnu ung. Man kunne se, at himlen stadig havde et orange skær ved horisonten, men den slags generede ham ikke nok til at holde ham på værelset. Han gik roligt imellem travle folk på gaden, der var ved at tage hjem eller videre mod deres faste barlokationer. Han gav alle et velovervejet blik. Det skulle ikke bare være en sløv, uheldig sjæl på en bar i dag. Alkohol i blod kunne nemlig smages, men det havde ingen effekt på vampyrer, udover at de havde kedelig bismag. Måske skulle han faktisk gøre sig fortjent til blodet i aften? Bertram tænkte det stadig igennem, og var helt og aldeles uengageret i hvad der foregik omkring ham. På et tidspunkt kom en mistænkelig type løbende i hans retning, og puffede sin skulder hårdt ind mod ham, antageligvis ikke med vilje, men Bertrams rødbrune øjne lynede efter ham. Han skulle bare vide, hvor farligt det var, at få vampyrers opmærksomhed rettet mod sig. Beslutsomt drejede Bertram skarpt, og gik i hans retning med hastige skridt, og alligevel havde han ikke behov for at sætte i løb.
Alianne_ 24.04.2019 08:30
Målet satte i løb. Zirra så sig om efter noget, der kunne have fået ham til at gøre det, men så intet, der lige umiddelbart kunne have givet anledning til det. Zirra hævede sit eget tempo, men ikke for meget, for hun skulle ikke se ud som om hun fulgte efter ham. På vej ned ad gaden, stødte han ind i en anden, for så at dreje skarpt ind ad en lille gade. Zirra tog et par løbende skridt derhen, nu hvor han ikke var i syne mere, men den forbipasserende på gaden havde set sig sur på den løbende mand, og var på vej i retning af ham.
Det var en dårlig idé. Selvom Zirra stadig ikke vidste, hvad han var ude på, skulle civile i hvert fald ikke blandes ind i det. Gik han om hjørnet, ville han højst sandsynligt blive det næste offer for, hvadend der var i gærde. Zirra tog fat i den civiles skulder og skyndte sig at tale dæmpet til ham.
"Lad være med at følge efter ham! Han er ude på nog- Bertram?!"
Det sidste holdt hun ikke stille, og hun så forudret op på det skønne røde hår og de fantastiske brune øjne. Og så tog hun fat om hans ansigt med begge hænder og overfaldt hans læber med sine egne.

Blæksprutten 24.04.2019 09:26
Da han drejede ind i en mere privat gade, var Bertram overbevist om, at han var den eneste, der var ude efter ham. At det lige præcis var ham, der skulle angribes i aften, var et rent tilfælde. Han var bare uheldig. Bertrams øjne og tanker fokuserede kun på hans udvalgte aftensmad, så han bemærkede slet ikke Zirras forhastede skridt, der nærmede sig ham, og hendes hånd, der pludselig tog fat i hans skulder. Han stoppede brat op til lyden af hendes stemme, som han genkendte på stedet, og han kiggede om på hende med et særdeles overrasket udtryk. Zirra!? Han mærkede hendes hænder på sine kinder, og helt naturligt tog han om hende og kyssede hende tilbage på hendes kys med samme længsel efter hende, som hun tilsyneladende havde hos ham. Han kunne ikke forstå det. Hun havde været væk så længe, at han havde troet, at det var slut med at se hende. Han havde ikke regnet med, at hun havde savnet ham. Hendes kys mindede ham om, at han også havde savnet hende. Modvilligt måtte han afslutte kysset kort efter det var begyndt, for at se hende i øjnene alvorligt, men også stadig med forvirring over, at hun var dukket op i det blå. “Vores person stikker af” Sagde han. Hans ene hånd gled ned og fandt hendes, og herefter trak han hende videre i retning af manden.
Hvis Zirra havde tænkt sig at stole på, at Bertram ville kunne finde manden, selv efter at han havde fået et forspring, ville han føre hende igennem en privat bygning, gennem hoveddøren, og gøre en smutvej igennem deres gård, og om på den næste gade, hvor der var en chance for, at manden var på vej hen. Hvis de var hurtige nok, ville de måske kunne spærre vejen for ham.
Hvad Zirra ville med manden, kom ikke Bertram ved, men selvfølgelig ville han opgive sin jagt for at hjælpe hende med hvad han kunne.
Alianne_ 24.04.2019 10:31
Uden videre lod hun sig trække med. Et lille længselsfuldt suk undslap hendes læber, og hun holdt ekstra godt fast i Bertrams hånd. Savnet for ham havde overtaget hendes tanker, og det var et held, at han tydeligvis gerne ville hjælpe hende med at gøre sit arbejde i dag. "Jeg skal bare følge efter og se, hvad han laver," forklarede hun, mens de gik igennem bygningen. "Der har været nogle voldsomme rapporter, så vi må hellere holde afstand."
Da de nåede ud i gården, blev de mødt af to mørke figurer, der stod i portåbningen ud til haven. De havde begge to et bat i hænderne, og stod afventende med fakkelskær bag sig, så deres ansigter var henlagt i mørke.
"Afstand var nu ikke lige vores idé," kommenterede en stemme bagfra, og Zirra snurrede rundt og så manden med hatten komme gående ud fra samme bygning, de lige havde løbet igennem. Hvordan var han kommet så hurtigt om bag dem? "Du er sikkert en meget flink fyr," fortsatte han henvendt til Bertram. "Du kan smutte uskadt - vi skal bare låne din kæreste."
Hatte-manden trak et kortsværd fra bæltet, og Zirra trak sin egen kniv i en hurtig bevægelse, mens hun hev Bertram i hånden, så han forhåbentlig gik et par skridt tilbage sammen med hende, så de kunne se alle deres modstandere.

Blæksprutten 24.04.2019 11:07
Ved Zaladin! Manden måtte have planlagt, at få Zirra til at følge efter ham, for at lokke hende i en fælde som denne. Han havde aldrig set Zirra gøre brug af sine våben og vidste derfor ikke, hvor meget hun kunne håndtere på én gang, men tre mand måtte da være overkanten. Sikke en... En kryster!
Bertram kiggede på manden med smalle øjne, men drejede sig om mod de to mænd, som var udstyret med bat. Han kunne ikke umiddelbart vurdere om de var mennesker, dæmoner eller andet, men det faktum at de havde våben på sig, måtte betyde, at de ikke kunne overraske ham med magiske angreb af farlig karakter. “Desværre for dig, er jeg ikke nogen flink fyr” Svarede han spydigt, mens han lod sig bevæge langsomt tilbage sammen med Zirra. En lavmælt hvæsen kom pludselig fra Bertram, og han lagde ikke skjul på tænderne. De var hans våben, såvel som hans hænder, som han knyttede, så snart han kunne slippe Zirras hånd.
Hvis manden med den suspekte påklædning troede, at han ville lade dette passere, måtte han være født i går. Bertram var vant til at deltage i slagsmål, uanset om han havde del i konflikten eller ej, men normalt ville han aldrig kaste sig over folk, der havde våben med. Men denne gang var det noget andet, for de ville have slået på Zirra med to bat, hvis ikke det var fordi han ikke havde været her. Et skarpt våben, kunne være farligt at få stukket i brystet, men et bat kunne trods alt kun knuse hans krop midlertidigt. Han ville ikke vente på at de angreb først, så i en hurtig bevægelse sprang han mod hovedpersonens små hjælpere, med åben og intimiderende vampyrmund, samt en knyttet næve, der blev sendt afsted mod den førstes mands ansigt. Overraskelsen ved, at Bertram var så hurtig om at angribe, gav ham en åbning til at ramme ham hårdt nok til, at han væltede ind i den næste person. Herefter blev der svunget et bat efter ham, som han delvist fik afværget nok til, at han ikke blev ramt alt for hårdt.
Alianne_ 24.04.2019 14:14
Zirra havde trukket sig længere tilbage, da Bertram farede mod de to til venstre for dem. Aldrig havde hun set ham bevæge sig så hurtigt, men hun blev nødt til at kigge væk fra hans kamp, for manden trådte ud til hende med hævet kortsværd. Det kunne hun næppe slås imod. Hun tog et par skridt tættere ind mod muren, og rystede en smule på hånden, der holdt kniven, for at se skræmt ud. "Du kommer ikke til at kunne slå mig med dén der," hånede han, og ignorerede, at hans kumpaner ret meget var ved at tabe til Bertram ved siden af dem. "Bare overgiv dig nu, og jeg slår ikke ham der ihjel."
"Hvad vil I med mig?" spurgte hun tilbage og sneg en hånd mod sin bæltetaske.
"Ah-ah! Ingen pludselige bevægelser, lille spurv." Han viftede sværdet i retning af hende.
Spurv. Et kendt øgenavn, Lysets spionmester selv havde fået udbredt. Det gjorde det lettere at vide, når nogle vidste, at man var spion. Zirra tilbageholdt et tilfreds smil - mere behøvede hun ikke. De var enten fra Mørket eller nogle der arbejdede sammen med Mørket, og det var alt hun havde tænkt sig at grave i det nu. Nu ville hun bare væk.
Alle hendes fem ildfluer dukkede op rundt om mandens ansigt, og han kom med et overrasket udbrud og begyndte at prøve at fægte dem væk med sit sværd. Det gav Zirra en åbning, og hun placerede et spark lige i maven på ham, så han vaklede tilbage og hun kunne smutte udenom ham. Hun rakte ned i sin bæltetaske og kastede en bunke lysende sten mod Bertrams angribere, og trak sig tilbage mod indgangen til bygningen igen.
"Bertram! Kom! Vi skal væk herfra!"

Blæksprutten 26.04.2019 22:12
Et enkelt bat havde ramt ham i ryggen, men ellers havde Bertram haft held med at kunne spark den ene væk med sit meget lange ben, mens han kunne holde den anden beskæftiget med at komme fri fra hans jerngreb. Deres pusten og stønnen fremstod allerede opgivende, og Bertram fik en fornemmelse af, at de havde fortrudt, at have indgået en aftale med hr. Mystisk i første omgang. Det ændrede dog ikke på, at Bertram var rasende på Zirras vegne, og havde derfor ikke tænkt sig, at lade dem slippe så let. Mens den ene mand endelig havde været klog nok til at holde sig på afstand, for at tage sig af de mystiske lys, der truede med at angribe ham, gav det Bertram en åben mulighed for at angribe den sidste, der stadig svingede ham med battet. Han gav ham en knytnæve i ansigtet, så han fik blodlæbe. Det startede noget op i Bertram med det samme. Det kunne ses på hans ansigtsudtryk, som hans pupiller blev små og fokuserede på hans mund. Han knurrede og rev ham til sig. Tænderne var synlige og snart alt for tætte på hans pulserende hals, til at han ville kunne stoppe sig selv.
Da Zirra kaldte efter ham, stivnede han på stedet og tøvede. Tydeligvis var han splittet mellem fornuft og et fortjent måltid. Men at æde fra en mand, der stadig havde to venner omkring sig, var næsten en invitation til at blive angrebet. “AARGH!” Råbte Bertram frustreret, og skubbede i stedet manden væk fra sig, som en fjeder, der blev sendt afsted. Manden snublede bagover sin egen kammerat.
Bertram løb i Zirras retning og greb hendes arm, måske lidt hårdt, men han fik hende skam hurtigt væk fra gården, og væk i sikkerhed, ved den nærmeste gyde.
Alianne_ 26.04.2019 22:24
Zirra løb alt hvad remmer og tøj kunne bære, og da de nåede gyden, var hun meget forpustet, og måtte stoppe op med hænderne på lårene og fokusere på at få vejret i et par minutter. Hendes puls faldt, og hun tørrede sved af panden og lænede sig tilbage ind mod muren i gyden. "Puh, det var tæt på," prustede hun. "Der er jeg glad for, jeg havde dig med! Det kunne vist være gået ret galt..."
Hendes stemmeføring var lidt mere afvisende, end den burde være, og det dækkede over tankerne om, hvor galt det kunne være gået. Havde de fået overrumplet hende alene, var hun næppe smuttet derfra så let som nu, og hun havde ikke særligt meget lyst til at tænke på, hvad de havde gjort med hende, var hun faldet i deres hænder.
Med en kraftanstrengelse skubbede hun tankerne væk og løftede blikket til Bertram. Hvorefter hun på ingen måde havde brug for at skubbe tankerne væk, for det gjorde han helt af sig selv. Hun havde ikke meget vrede tilbage imod ham fra hans tyveri. De sidste ti dage havde givet hende mulighed for at tænke det nærmere igennem, og at Bertram vidste, at hun var spion, gjorde faktisk det hele meget lettere. Eller det gjorde i hvert fald, at han ikke ville indlede et forhold i den tro, at hun var en almindelig sekretær og derefter forlade hende, når han fandt ud af, at det på ingen måde var tilfældet. Der var pludselig en masse svære samtaler, der ikke skulle tages.

Blæksprutten 26.04.2019 23:45
Bertram lænede sig med ryggen op ad den modsatte mur og tog hårdt i sit eget strithår, så det var hulter til bulter, da det endelig blev sluppet igen. Han led. Han havde allermest lyst til at rende tilbage til manden og æde ham, og han vidste at han ville være i stand til at kunne opsnuse ham, hvis han skyndte sig! Hans hænder gned ugideligt igennem sit ansigt, som han forsøgte at blive sig selv igen, og mellem fingrene kunne han se, at Zirra havde valgt, at læne sig op ad muren overfor ham. Det lod ikke til, at hun lagde mærke til, hvor hårdt han havde det med, at lade ham gå, så for at bevare sin uskyld, forsøgte han at prøve at skjule det så godt han nu kunne. Opføre sig lidt normalt, altså...
Bertram havde mange spørgsmål, som han ønskede svar på. Hvordan var hendes sidste mission gået? Hvorfor søgte hun ikke tilbage til ham? Hvorfor stødte han først ind i hende igen ved et rent tilfælde? Men ingen af hans spørgsmål var passende lige nu... Hele situationen, som Betram havnet i, var vigtigere. “Hvem var manden?” Spurgte han forvirret, som han forsøgte at samle tankerne. Han vidste ikke helt, om Zirra mente det. Hun lod til at have styr på sine ting. Hun ville sikkert godt kunne klare ham... Han var jo bare et menneske, gættede han. Bertrams blik undersøgte hende, for at se, om hun var kommet galt afsted. Hun så umiddelbart ud til at være i et helt stykke, men alligevel blev hans øjne hængene ved hendes hals... Han var meget bevidst om, at han krævede hendes blod, og at det var farligt at stirre, men han følte sig sikker nok, så længe hun holdt sig ved sin egen mur.
Alianne_ 26.04.2019 23:56
Zirra svarede ikke. Så snart hun så Bertram - sådan rigtigt så ham - ændrede hendes mine sig fuldstændig. Han var helt ude af den. Han prøvede at holde sammen på sig selv, det var tydeligt, men han klarede det ikke så godt. Han mødte ikke hendes blik. Allerhelst ville hun skynde sig hen til ham, men samtidig var hans blik rettet mod hendes hals, og... hun vidste godt, hvad det betød.
"Bertram..." sagde hun med næsten lige så meget medlidelse i sig som han led. "Jeg... Jeg er ikke sikker på, det er sundt, hvis du... Altså mig... Jeg er ikke svimmel mere, og jeg tror healeren fik gjort en smule men... Har jeg overhovedet nok blod til at du ikke kommer til at... tage for meget?"
Zirras trang til at fjerne al den lidelse fra Bertram havde overtaget hendes rationelle selv, der ellers gerne ville have mindet hende om første gang, han havde spist af hende. Hvordan det ikke havde været en god oplevelse, hvordan det praktisk talt havde været et overgreb, og hun risikerede at få alle de følelser frem igen, hvis han spiste af hende igen. Men samtidig... Hvordan kunne hun ikke ønske at hjælpe ham? Og det var bedre end at en civil skulle opleve et overgreb.
Hun skubbede sig lidt ud fra væggen, men turde ikke komme tættere på ham. Han begyndte at virke mere i kontrol, eller også var det bare fordi han prøvede at fokusere på noget andet. Det kunne hun altid fortælle ham. Lige nu var Bertrams sult mere presserende end de kidnapning, Zirra nok lige havde undgået.

Trådnomineringer:
Nomineret af: Alianne_
Nomineringsårsag:
“Lang, laaaaang tråd. En af de eneste tråde, jeg har ladet starte på en kro og derfra se hvor førte hen. Og sikken tråd! Vi havde ingen plan fra starten af, men tråden kørte så godt af sig selv, at vi ikke behøvede det. Præmissen var nok. Vi følger en hæsblæsende og blodsugende start på et akavet og hedt forhold mellem en lidt for langfingret vampyr og et lidt for hemmelighedsfuldt menneske. Det er historien om lyst over forstand, der udvikler sig til kærlighed mellem to væsner, der begge har svært ved at finde sig tilpas i deres relationer til andre. Tråden var også kickstarten til venskabet mellem skaberne af karaktererne, og det i sig selv synes jeg er grund nok til en nominering - sikke mange aftener, vi har brugt på at stirre ind i skærmen og vente på det næste svar! Det var den mest læste tråd i 2019, og den mest savnede, så snart den blev lukket. Vi glæder os allerede til der dukker en fortsættelse op, for Bertram og Zirras forhold skriver sig selv som intet andet <3.”
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3
Lige nu: 0 | I dag: 3