Stemningen føltes også lidt som om at den dalede og blev køligere mellem dem, især som Aldamar trak sig væk, og hånden der ellers havde hvilet på ham, faldt væk, og ned på madrassen, som Fabian studerede fyrstesønnen.
Ordene betød ikke nødvendigvis at Fabian forstod mere af hvad der var sket, hvilket bare voksede lidt mere irritation nede i Fabians mave, og efter lidt overvejelse, satte han sig selv op, og trak sine ben til sig. Hvis Aldamar blev rigtig sur, så følte Fabian trods alt at han skulle forsøge at beskytte sine dyrebare. Ikke fordi at Aladmar nødvendigvis ville gøre det, men det var sket før med andre folk. ”Nej, for jeg kan ikke fikse et kærlighedsløst ægteskab, uanset hvor meget nogen tror det,” sagde han, en lille kant af irritation i hans stemme, selvom nogen ikke ligefrem var henvendt til Aldamar. ”Desuden bad du mig om at komme med undskyldninger for at forsætte det her, og det var hvad jeg gjorde.” Det hjalp nok ikke at forsætte tonen fra tidligere, men Fabian var træt, og irriteret over hvordan Aldamar havde fået ondt i røven over noget. Det havde været så behageligt.
Han ville dog ikke overrumple Aldamars mulighed for at tale, selvom undskyldningen var på tippen af hans tunge, for bare at komme tilbage til noget mere behageligt. Hvis der dog var noget der kunne redde denne her aften. Desværre var de også så meget inde i samtalen, at selv Fabian ikke tænkte at han kunne komme med en kæk kommentar og komme uden om det.