Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 11.05.2020 18:45
Maximillian stoppede i et øjeblik, med at tænke og med at overveje, og kiggede blot ned på Merry, som hun lå der i solen på græsset. Hun så så almindelig ud, men hun virkede tilfreds med sit liv. Han var egentlig kommet her af en grund, men blot at se på hende, så kunne han næsten overveje at måske der kunne komme med ud af opholdet. Han var ikke sikker på hvad, men en følelse af forventning spredte sig alligevel i ham, trods han ikke var helt sikker på omkring med hvad.

”Det håber jeg så sandelig, jeg er allerede ganske glad for at det var din dør jeg bankede på,” svarede han tilbage. Høflighedsformen endelig droppet mellem dem.
Han satte hænderne i jorden bag ham, og lænede sig lidt tilbage, med et lille smil på læberne. Det ville nok ikke være så slemt her, uanset hvor kort tid det måtte være.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 11.05.2020 19:38
Der gik et stykke tid hvor der var stilhed imellem dem. Hvis man ikke var synderligt observant ville man nemt have troet at Merry var faldet i søvn som hun bare lå der behageligt med hænderne bag hovedet og bene over kors i græsset. Hun nød også solens stråler igennem skyerne og brisen der fik træerne til at synge og græsset til at kilde hendes kind fra tid til anden.

"Hvordan endte du hos Castillo familien. Jeg husker dem ikke som nogle særligt, barmhjertige arbejdsgivere. Især ikke Lord Castillo selv. Ikke for at tale grint om de afgåede" sagde hun så ud af det blå. Den observante havde ville have lagt mærke til at Merry havde ligget og tænkt så det knagede over hele situationen. Hendes øjebryn havde bevæget sig et par gange og hun havde indånden som om hun ville havde sagt noget flere gange, uden faktisk at give lyd fra sig.
Hendes minder om Castillo familie havde været strengt professionelle, hvilket hun huskede hun var glad for da hun ikke synderligt brød sig om de ældre i familien. Børnene.. måske, men så tæt var hun heller ikke blevet med dem.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 11.05.2020 19:53
Maximilliana havde valgt en sjælden gang at bare nyde vejret. Han sad lidt og bare pillede ved græsset, pillede op og smed det væk fra sig igen. Han ville nok senere være forarget over at det gjorde at han blev lidt grøn under neglene, men for nu nød han det bare.

Han drejede hovedet mod Merry, som hun begyndte at snakke igen, nu et spørgsmål om hans ophav. ”Jeg har altid arbejdet for Castillo familien,” sagde han blot og trak på skuldrene. Ingen grund til at fortælle hende at han var blevet taget tilfange for 2000 år siden, og havde været tvunget til at arbejde lige siden. Hun vidste der var forskel på deres aldre, men han havde ikke tænkt sig at fortælle hendes præcist hvor meget. ”De var sådan set okay, man lærte at leve med det, og ellers var det jo bare et spørgsmål om før jeg blev givet videre til næste generation.” Det var altid overhovedet i familien der havde haft ham, med mindre de havde bestemt sig for at give ham videre til et nygift par.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 11.05.2020 20:04
Hun åbnede det ene øje og skævede lidt op til ham. Lærte at leve med det, gentog hun for sig selv med lidt af en væmmelse. Hvis man generelt ikke viste hvor længe man levede kunne det betyde alt imellem 100 år og flere tusinde. Det var måske hendes stædighed eller stolthed der fik hende til at grimmes ved tanken om at skulle affinde sig med sit lod i livet.

"Så du ville bare leve med det generation efter generation af Castillo afkom?" spurgte Merry og lukkede øjet igen. Hun havde ingen anelse hvad hans situation havde været med den familie men det lød ikke ligefrem som om det var et frivilligt arbejde og arbejdsgiver forhold han havde haft.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 11.05.2020 20:23
Maximillian trak på skuldrene, og nu var det endelig hans tid til at smide sig med ryggen ned i græsset. En kort grimasse kom over hans ansigt, som han mærkede græsset, og næsten kunne mærke dyrene i det, men han log det forsvinde fra sit sind. Formegentlig ville sådan noget som et bad også være noget Merry var villig til at dele ud til ham.
”Der er ikke meget man kan gøre i sådan en situation. Nogen gange må man håbe på at tiderne forandrede sig. Hvilket de da i den grad gjorde,” sagde han og vendte kort hovedet mod hende, og smilede, i tilfælde af at hun kiggede hans vej.
Han var allerede meget glad for at være her i stedet for i Dianthos. Han skulle heller ikke være bange for at Merry prøvede at binde ham fast til noget. Han kunne sikkert bare gå når han fik lyst.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 11.05.2020 21:02
Merry vendte sig rundt i græsset så hun kunne se ham. Hun havde den sær lyst til at pille yderligere i emnet, finde ud af hvordan de gik bort.. hvorfor han egentlig var tvunget til at arbejde for dem, selvom hun måske havde en ide. Visse rygter gik jo om den familie. Navne var vist nok en ting Merry havde læst omkring dæmoner og måske generelt skabninger af Kzar Mora. 

Hun lå bare og stirrede på han imens hun tænkte indtil det gik over i en form for analyse at hvordan han så ud. Max så umiddelbart ikke ud til at være andet et ualmindeligt smukt menneske. Om det var sådan han var født kunne hun ikke engang vide sig sikker på. Hans letter solblegede mørke hår, den slanke men elegante form af hans krop og hans fejlfri hud som ikke engang ville kunne røbe hans alder for hende. Det var måske bare noget han havde besluttet sig for engang. Hvor længe havde han mons tro set sådan ud? Årtier, måske mere end det? Længere tid end flere gange af Merrys egen livstid? Det fik hende virkelig til at sætte sig selv i perspektiv. Hvilket gjorde hun følte sig meget lille lige pludselig.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 11.05.2020 21:16
Maximillian følte øjnene på sig, og han nød det. Han havde altid været glad for opmærksomhed, det var vel en naturlig del af det at være en del af hovmodsslægten. Alligevel gik der lang tid hvor Merry ikke sagde noget, så han endte med at vende sig mod ham, og kiggede lidt undrende på hende, som hun blev ved med at stirre.

”Lyst til at fortælle mig, hvad der går igennem dit smukke lille hoved?” spurgte han. Så hurtigt igennem sætningen, at man næsten skulle tro at han ikke havde sagt smukke, især som han ikke selv reagerede på det, men det var der, og ganske bevidst. Merry var næppe den smukkeste Maximillian havde set. Hun var normal. En adelig aura om sig, men hun var svær at placere fordi hun bare... var der.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 11.05.2020 21:29
Merry vendte blikket lidt væk som om hun skammede sig over komplimentet hun lige havde modtage men vendte blikket tilbage igen. "Som sådan ikke, men siden du spørger så høfligt." sagde hun og satte sig op med støtten fra en af sine arme.

"Hvordan ser du menneskeheden som en race Maximillian?" spurgte hun imens med den frie hånd rakte ud og løftede hans hage blidt med fingerspiderne for at fortsæt kunne studere hans væsen. Hendes blik var ikke synderligt fyldt med følelser af begær eller lyst for han lige nu. De var mere farvet af en form for fasination for det ukendte.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 11.05.2020 21:36
Maximillian var ikke ligefrem parat på at blive rørt af Merry, ikke på en sådan intim måde, og han blinkede lidt af hende, men han trak sig ikke væk, men kiggede ind i hendes øjne med sine egne.
”Menneskeheden?” spurgte han lidt tøvende. Det var et meget filosofisk spørgsmål. Ikke at han ikke kunne tage det, men han kunne næppe fortælle sandheden. Menneskerne var sjove at lege med, men næppe meget værd fordi de levede så kort. Det ville Merry ikke synes om. Maximillian havde bare aldrig mødt et andet menneske, hvor han ærgrede sig over det når de endelig døde. Han plejede at have kastet dem væk langt før det.
”I er sjove,” sagde han endelig, med et lille smil på læberne. ”Jeg kan ikke forstille mig hvordan det må være at livet har en ende, men I gør alt hvad I kan for at præge landet inden I går.” Langt de fleste dæmoner tænkte slet ikke i de baner. De brugte tiden på åndssvage ting, for de kunne altid tage sig af tingene når det næste århundrede kom forbi.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 11.05.2020 21:49
"Heh, sådan er det jo når man har deadlines" svarede Merry og tog hånden til sig igen. "Hvis du pludseligt viste du kun havde 5 år tilbage, ville du så ikke prøve at så samlet løse tråde hist og her og få udrettet et aller andet?" spurgte hun med et lidt skævt smil. Hans svar havde været langt mere opløftende end hun havde regnet med. Hun havde haft møder med elvere der havde sammenlignet mennesker med myrer. Små, ubetydelige og ens. Til tider endda små irriterende.
Merry ville not ikke engang have løftet øjebryn af ham hvis han var kommet med et svar i samme dur. For ærligt så, skabninger med kortere levetid og en over all svagere race, ses ret oftest som en resurse mere end personer med deres eget liv og følelser. 

Ah, der var den igen. Følelsen af at være lille og ubetydelig. Den havde ikke plaget hende så meget de seneste par år faktisk. Men det var meget sjovt at den stadig sad i hende når disse emner blev bragt op.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 11.05.2020 22:01
Maximillian tænkte sig om. Hvordan ville det være hvis han skulle nå alting på 5 år. ”Jeg tror jeg ville blive overvældet,” sagde han. Han havde altid en formodning om at han kunne nå tingene senere. Han kunne besøge sin mor senere. Han kunne gøre noget med sit liv senere. Hvis han kun havde 5 år, hvad skulle han så gøre? Så ville han vel også sætte sit præg på verdenen inden det var for sent?

Det var dog ikke blot ham der skulle udspørges, og han kiggede, igen med interesse i øjnene på hende. ”Hvad med dig? Fra et perspektiv for et kortlevet menneske. Hvad mener du så om os langtlevende væsner?” spurgte han. Arrogant var det første ord han selv kom til at tænke på, men Merry virkede mere uskyldig og sød i sin tankegang.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 12.05.2020 19:10
Merry fnøs igennem et bredt smil. Arrogant. Det var nu nok altid den stereotype hun var stødt på. Den snerpethed over at skulle konversere intelligent med lavere stående dyr. 

"Der er to måde jeg ser på ... jer." startede hun med et lille nik til Max og et kort hævet øjebryn "Der er de hævede skabninger der har levet så længe at de har udviklet sig et gude kompleks. De tæller ikke timer, dage eller uger, for ikke at tale om år. De tæller i begivenheder. Hvornår de sidst overtog et land, hvornår de sidst fik taget livet fra et andet langt levende væsen, hvornår de faktisk følte sig dødelige igen... 
De kan være ubehagelige at interagere med da de ser ret lavt ned på os med kortere levetid. Så de kan kort beskrives som egoistiske, nådesløse og til tider meget ondskabsfulde

Hun sukkede og skubbede håret bag ørene for ligesom at viske den mentale tavle ren igen. 
"Og så er der de jordnære, som jeg selv kalder dem. De er dem som ikke ser tid som en ting der definerer et væsens værdi. De kan til tider faktisk beundre kortere levende væsener for alt de de udretter på så kort tid. Det er dem der græder for deres venner der dør før dem. Det er dem som stadig elsker og mærker verdenen omkring dem forandre sig imens de selv er stillestående. Hvis nogen fortjener en gude status så syntes jeg ærligt det er dem" afsluttede hun og smågrinte lidt over sin monolog hun havde kastet sig ud i.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 13.05.2020 17:00
Som Merry begyndte at tale, kunne han hurtig genkende typerne. Lidt mere ekstreme end de ofte var. Der var ofte små ting som dæmonerne bekymrede sig om, som deres verden endte med at dreje sig om. Selv var Maximillian nok af den første del, selvom han ikke havde vist det til Merry. Han var heller ikke så ekstrem. Han så ting ved mennesker og andre væsner, som kunne bruges. Deres skatte og hjem ofte, men han havde ofte ikke et behov for at danne et bånd mellem dem.
Han udgav sig så for at være den anden, hvilket Merry ikke behøvede at vise at det blot var Maximillian der legede med hende. Med tiden ville han nok også godt kunne lide hende, som et barn kan lide sit kæledyr.

”Det var.. imponerende,” sagde han med et let smil. ”Jeg har mødt begge slags, men jeg tror et eller andet sted, så bliver alle lidt hærdet af at se så mange dø af alderdom.” Han så lidt eftertænksom ud, en anelse trist ved tanken. Skuespil mere end noget andet. Det krævede mere end en lille filosofisk samtale for Maximillian til at lade paraderne falde helt. ”Det må dog være trist ikke at kunne leve uden nogen form for kærlighed.” Ikke helt en løgn, men hans form for kærlighed var lidt mere alternativ.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 16.05.2020 21:56
Merry smilte til ham i et forsøg på at forsikre ham om at det egentlig ikke var et emne der var for seriøst. Hun havde mødt begge personer hun beskrev og alt derimellem. Intet af det var sort på hvidt men det var bare hvad hun havde erfaret sig i sin stadig korte leve tid.

"åh jeg tror skam begge former for person har kærlighed i deres liv. Spørgsmålet er mere hvor den kærlighed er rettet mod" sagde hun med et lille tap på sin næse. "egoisme er en meget dyb kærlighed til sig selv" tilføjede hun inden hun rejste sig op og børstede sin nederdel af.
Man kunne lige ænse godset fra hvor de stod og hun nikkede i retningen af det som et tegn på at de nok burdte tage tilbage. Hvor meget end Merry var underhold så havde hun trods alt udskudt sit arbejde gevaldigt idag og solen begyndte efterhånden at nærme sig horisonten. 
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 19.05.2020 22:07
Maximillian kiggede lidt op mod skyerne. Måske havde hun ret, men var det virkelig en form man kunne kalde kærlighed. "Jeg ved ikke om det er en rigtig form for kærlighed," sagde han, til trods for at han godt vidste at det lå ligeså meget til ham selv. Han var egoistisk, og han havde sørget for at elske sig selv, når andre ikke kunne. Den eneste form for kærlighed han stræbte sig efter var den fysiske slags.

Da Merry så ud til at rejse sig, strakte han sig selv, før at han fik rejst sig op, og begyndte ihærdigt at børste græsset og den smule jord han havde på sig af. Der sad lidt i håret, hvilket også gjorde at han blev nødt til at ødelægge frisuren han havde, til hans store utilfredshed, selvom han ikke lod det vise.
"Jeg har vidst også taget rigeligt af din dag," pointerede han og kiggede mod solen der var ved at gå ned i horisonten. Måske hun kunne vise ham hans foreløbige kammer og så kunne han finde en bog at hygge sig med. Ville i hvert fald være rart at slappe lidt af.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 12.07.2020 21:18
Merry smilte tilbage til ham. "Du har intet taget. Jeg har frivilligt givet det og været underholdt hvert øjeblik" fortalte hun Max inden hun rakte ud og pillede et blad ud af hans hår. 

Turen tilbage til godset gik hurtigere i en lige linje end den de havde taget over skydebanerne. I døren stod butleren med et lille fad med et par breve i hånden, som Merry samlede op på vejen ind. "Vil de være venlig at vise den unge herre til sine gemakker. Han har formegetlig haft en lang rejse som han sikkert kunne trænge til at slappe af ovenpå... " startede hun imens hun bladrede igennem papirene i hænderne på hende. Da hun kom indenfor ved trapperne stoppede hun dog op. "Nej. Stryg det.. Vil du få fat i Sterre, Linda og Cherri? De kan vise ham hans værelse, det vil de sikkert finde meget underholdene." sagde hun med et bredt smil, dog uden at løfte blikket fra et af de nu åbnede breve som hun skimtede igennem.

Merry løftede så endelig blikket og så på Max "Ellers noget jeg kan hjælpe med, kære?" sagde hun i en afslappet tone, hvilket sende butlerens strenge blik ekstremt hurtigt tilbage på Max. Hvis blikke kunne gøre skade havde Max mistet hovedet nu, men butleren stod standhaftigt og tavs og ventede på Max's svar på Merrys spørgsmål. 
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 12.07.2020 21:39
Maximillian sendte et blindende smil tilbage i Merrys retning, da hun sagde at den frivilligt var blevet givet. "Så takker jeg for at du har givet mig så meget af din tid," sagde han og bukkede lidt af hende. Ikke så høfligt som det kunne være, men nok til at indikere at han gjorde det, måske lidt for sjov, men ligeså meget for at vise bare lidt respekt.

Turen tilbage var behagelig, trods dens længde, og han forholdt sig lidt i baggrunden, da Merry bad om hvem der skulle vise vej. Det lød til at hun ville lade et par piger vise ham op, hvilket han lidt følte hurtigt kunne få ham i problemer, men det var næsten svært ikke at udnytte det. Lidt måtte han holde sig tilbage med det, men heldigvis kunne hans store tilfredshed skjules fra hans ansigt. "Jeg tror at jeg har det fint. Endnu engang tak for at du lader mig blive, til trods for at jeg praktisk talt er en fremmede. Du ved hvor jeg er hvis du mangler mig til gengæld," sagde han med et smil, og rakte ud efter hendes hånd for at tage den og kysse hende blidt på hånden. 
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 12.07.2020 22:34
Merry lod han tilfredst kysse hendes hånd. Dette mindre skuespil var nu meget sjovt når de nu havde ligget og diskuteret følelsesmæssig filosofi for øjeblikke inden. 
Hun sendte butleren et sidste blik, hvilket fik ham til at vende om på foden for at finde de omtalte stuepiger. "Ja, heldigvis." hun sendte lige et blik efter døren hvor butleren var forsvundet. "Og jeg er sikker på at Linda gerne fortæller dig hvor du kan finde mig hvis der er noget som helst nu mangler. Hun ved af en eller anden grund altid hvor jeg befinder mig" sagde hun lidt lavmælt til ham inden hun vendte opmærksomheden til sine breve og gik op ad trappen og forsvandt omkring et hjørne. Det hurtige øje kunne fange hende i at stjæle et sidste blik end ad trappen på ham dog.

Merry har forladt tråden.

Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 12.07.2020 22:41
"Det skal jeg huske" sagde han med et nik og hemmelighedsfuld smil på læberne. Det var dog ikke helt villigt Maximillian lod hende gå. Hans mentale evner strakte sig længere og længere, indtil han endelig gav slip på hende, selvom fra udefra stående, så kiggede han blot efter hende.
Da hun endelig var helt væk, så vendte Maximillian sig mod butleren og nikkede, klar på at gå videre. Han havde ikke tænkt sig at forstyrre hende i aften. Først ville han lige falde til, og måske finde en bog at læse, for at slappe af, men i morgen, ja der var det endnu en plan. Måske de to af dem kunne hygge sig lidt mere end hvad Merry umiddelbart tænkte på nu, og hvis ikke? Så var der alle tjenestefolkene.

Maximillian har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal , Mong, Chibi
Lige nu: 3 | I dag: 10