Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2555 år

Højde / 181 cm

Helli 29.05.2019 14:44
Maximillian tog de tre kort op på hånden, og ventede på at Lady Linley startede spillet, som han ikke engang havde fået reglerne på, hvilket bare gjorde at hans ansigt fortrak sig i en forvirret og undrende mine da hun endelig spillede noget. Det har var intet om de spil han selv var vant til. I hvert fald ikke noget han havde spillet de sidste århundrede. Hvilket måske havde noget at gøre med den stand han havde brugt tid med.

Nu når han allerede var klar over at han havde gjort opmærksom på at han ikke var sikker på hvad der foregik, så virkede det lidt dumt at grave hos Lady Linley for at få reglerne. "Jeg må bekende, at jeg ikke er helt sikker på reglerne stadigvæk," indrømmede han, selvom det lød til at det havde noget med at skabe en historie af kortene. Noget han ikke ligefrem havde forventet at skulle gøre.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 30.05.2019 11:06
Merry fik et smørret smil på læberne og små grinte lidt inden hun trak på skuldrene. "Bare rolig.. Det er ganske let. Bare prøv dig frem, så kan jeg fortælle dig om du vinder eller taber. " sagde hun og rykkede lidt rundt på sine kort.

Hun kiggede hen over kortene op på ham og derefter ned på hans kort. "Spar har mange svagheder så det er svært at lægge noget som ikke slår ham" sagde hun og prikkede så på bagsiden af et af de kort Maximilian hans på hånden "Prøv at lægge den der" forlangte hun uden den mindste chance for at vide hvad der var han havde på hånden.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2555 år

Højde / 181 cm

Helli 31.05.2019 22:10
Siden Lady Linley ikke var villig til at give ham reglerne, så måtte han jo ty til sin telepati. Der var ingen grund til at gøre sig selv til grin, fordi han var lidt usikker på reglerne. Og det tog da heller ikke særlig lang tid før at han kunne læse dem, eller i hvert fald dele af dem, og have den generelle ide om hvad der egentlig foregik. Han havde vidst ikke været helt ved siden af hvad han originalt havde tænkt.

Han kiggede på Lady Linley lidt før at hans øjne kiggede tilbage ned på de trekort han havde i hånden, og så tilbage på spar syv der lå ned, og så på den ruder to som Lady Linley havde peget. Okay, hvis han skulle være lidt kreativ så ville han være det.
"Selv med syv pile fra spar, så har de ingen chance mod ruder tos solide diamant ruder," sagde han endelig som han lagde ned sit kort og kiggede lidt afventende på Lady Linley.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 31.05.2019 22:33
Hun smilte tilfredst, han havde vist fattet det en smule. Nu var det bare et spørgsmål om han var kreativ nok til at diskutere sig til en sejr. "Hm?... Det må godt nok være nogle enorme ruder af ren diamant som toeren burger" sagde hun i et mistroisk tonefald. "Hvordan i al verden kan det lade sig gøre?" spurgte hun udfordrende. Hun kunne godt bare have lade hans forsøg glide hen over bordet, men hvis han var så god til kortspil og at håndtere samtaler så skulle han diske op med noget bedre end det der vitterligt lå i hans kort.

Spørgsmålet var mest af alt om han havde forstået hvordan hvert kort kunne få en personlighed og en rolle at spille imod hinanden. Men det ville jo vie sig i hans svar. "Og hvorfor skulle ruder to forsvare hjerter 7 på den måde?"
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2555 år

Højde / 181 cm

Helli 19.08.2019 14:45
Max kneb øjnene lidt sammen. Han var måske ikke den mest kreative dæmon, når det kom til ting som at digte, men han burde i hvert fald godt kunne gøre det. Det var vel lidt ligesom at finde på kreative måder at afstraffe folk fra, hvis han også bare lige sørgerede for ikke at indikere at han var mere tilbøjelig til det makabre fremfor det romantiske.
”Ruderne har ikke meget at angribe med, så derfor har de fokuseret på den bedste måde at forsvare sig selv på, for de mere aggressive spar. Så ruderne af diamant blev specifikt lavet til det formål. De forsvare hjerterne for de er blodbrødre. Ganske vidst ikke af samme slægt, men når blodet er det samme der løber i deres årer, så har de intet valg, selvom ruderne sætter sig selv i fare for at forsvare dem,” forsøgte han. Han var stadig ikke sikker på spillet.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 25.10.2019 22:32
"Hmm.. rørende" svarede Merry imens hendes smil var blevet en del bredere. Hans forsøg på at følge hendes spil var ganske underholdende, det var sjældent at folk faktisk gad spille det med hende. Folk over 8 år i hvert fald. Hun så ned på sin hånd imens hun nikkede anerkendende til den nye regelder var imellem rudere og hjertere.

"Det er dog tragisk hvordan sparene dog aldrig giver hjerterne fred i landet. Selv deres regenter har meldt ud at de en dag vil vinde hjerters kongerige med ren råstyrke.." forklarede hun og lagde et par ned: Spar dame og spar konge."De har ikke langt låg på overhovedet at de erklære en fuld krig imod hjerterne" Merrys stemme blev lidt sørgmodig over fortællingen men kunne ikke lade være med at smile igen igen da hendes blik gik fra kortene og op på manden foran hende. På trods af at hun tydeligvis var en fuldvoksen kvinde havde hun en barnlig skygge over sig og et opstemt glimt i øjet i dette øjeblik som hendes etikette ikke kunne skjule over for Maximillian.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2555 år

Højde / 181 cm

Helli 28.10.2019 17:03
Spillet var faktisk en smule frustrerende for Maximillian. Han elskede gode historier, men at konstruere dem selv, var aldrig rigtig noget han havde valgt at bruge energi på. Det behov han havde han ikke, og de spil han var vant til, var ikke så meget de narrative, som dem der brugt mere logik. Han var dog ikke villig til at bukke sig endnu.

Hans øjne gik fra kortene og Merry, ned til hans egen hånd. Der var ikke noget specielt godt, heller ikke i de fleste kortspil han ellers kendte. Han måtte se på mulighederne, og ikke på begrænsningerne. Han sad og rodede lidt med kortene, så de blev ved med at skifte plads.
Til sidst tog han et kort op og lagde det ned. Spar knægt. "Selvom sparrene er hjerteløse, er der dog en der har fundet et hjerte midt i det hele. Han vil ikke stå for at hans nation vil gå i krig mod de omsorgsfulde hjerter, og bruger i stedet for sin position han har hos sparrene, til at agere spion, og give hjerterne mulighed for at vinde i den kommende krig."
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 21.03.2020 13:30
Merry smilte et bredt og tilfreds smil inden hun selv kiggede i sine kort. Hun smed et par stykker ned og fortsatte historien omkring hvordan kortenes stridigheder var ensbyrdtes. Hvordan billedkortene var regenter og hvordan landes love var sat sammen. Sådan fortsatte de frem og tilbage indtil hun sad med to kort tilbage på hånden som de sidste. 

"jamen jamen, det ser ud til at landet er lidt på en skillevej imellem krig og frem, kaos og ro... " hun holdt de to kort op foran Maximillian. "Vil den ærede Gud af Skæbne vælge landets endegyldige?" hentydede hun til at han skulle vælge et af kortene. Fra hendes vinkel var det ene kort rød og det andet sort så afhængigt af hvilket kort han trak fra hendes hånd ville hun lægge dem ned i den rækkefølge. Hvilket teknisk set ville sige hun vandt spillet siden hun kom af med alle hendes kort før ham. Men for Merry var det helt ligegyldigt. Hun havde det, for første gang i meget meget langt tid, det sjovt.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2555 år

Højde / 181 cm

Helli 21.03.2020 13:47
Det var et underholdende spil, om end ikke hvad han var vant til af kort spil. Det krævede mere fantasi end taktik, og han kunne ikke lade vær med at hygge sig med det. Det var næppe et han kunne snyde sig til at vinde alligevel, og det virkede på visse kanter mere civiliseret, mest af alt fordi han holdt sig tilbage med de mere slibrige detaljer han sagtens kunne have pålagt kortene.

Han kiggede på de to kort, og han kunne ikke lade vær men bare lige at række ud mentalt, og det lidt som om han allerede godt vidste det. Så han rakte frem og trak det ene ud og lagde det ned, så hun selv kunne lægge det andet ned.
”Du slog mig, jeg håber jeg i det mindste kæmpede en brag kamp,” sagde han, i en næsten opgivende tone, men smilet på hans læber og blikket i hans øjne afslørede ham. Han var ikke nær så trist som tonelejet havde givet udtryk for.
”Og jeg må indrømme jeg er en anelse overrasket over, at du fandt et spil jeg trods alt ikke kendte,” han havde jo alligevel prøvede sin del.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 21.03.2020 14:20
Merry fnøs lidt over resultatet og smed det sidste sorte kort ovenpå det som han havde valgt. Deres fantasi verden var endt i en krig der havde ødelagt og brændt hele kongeriget ned, nuvel....
Hun trak lidt på skuldrene over hans 'sure mine' og smilte uskyldigt "Ja, nej, det her heller ikke synderligt mange jeg har stødt på kom kender til det. To... måske tre personer i mit liv" svarede hun. Det var lidt af et spil uden mening andet end som samtale starter. Ingen reel vinder eller taber som sådan. Der for kunne det ikke rigtigt spilles å og derfor blev det heller ikke rigtigt spredt blandt voksne skabninger.

"... Så.. Maximillian.. Hvis jeg husker rigtigt har De ikke været på Linley Godset før. KUnne de tænke Dem en rundvisning, nu hvor de bliver her på ubestemt tid?" spurgte hun inden hun rejste sig op og rettede hendes nededel til. Hun havde næste ikke rørt sig ud af flækken hele dagen. Så hvis hun kunne bruge Maximillian som en undskyldning for at få rørt sig lidt viste hun ham gerne rundt.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2555 år

Højde / 181 cm

Helli 21.03.2020 14:26
”Lyder lidt som om De næsten har været med til at opfinde det,” sagde Maximillian. Det ville ikke ligefrem være uhørt. Adelsfolk der kedede sig, fandt ofte på lege og spil så de kunne underholde sig selv, indenfor de umådelige kedelige rammer de havde valgt dem selv. På nogle punkter kunne menneske virkelig godt tage ved lære af dæmonerne. Selvom ikke alle dæmoner var lige rare måtte Maximillian erkende.

”Nej, ikke rigtig, men jeg vil næppe være påtrængende,” startede han ud med at sige, ”men jeg ville ikke sige nej til Deres selskab, hvis De havde lyst til at vise mig rundt.” Hun kunne naturligvis sætte en tjener til det, hvis hun ikke brød sig om selskabet, men man var ikke mentalist af ingen grund, hun havde haft det sjovt, og hun ville næppe være kommet med det forslag, hvis det ikke var fordi hun selv tilbød det. Desuden ville han gerne lære mere at kende om hende, uden blot at gå direkte ind og læse det. Det var sjovere at lade det komme, som man snakkede med hende.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 21.03.2020 14:40
Et kortvarigt kækt smil viste sig på hendes læber da han spurgte ind om Merry selv havde opfundet spillet. Tæt på, tænkte hun, men strøg tanken væk igen. "I disse tider er de eneste trin der gennemgår godset , tjenere eller genfærd. Så lad mig endelig" sagde hun og nikkede imod døren til at han skulle fælge med hende, inden hun satte afsted selv.

Hun startede ud med bare at føre ham til de mest basiske ting der var at se. Indgangen, balsalen, spisestuen plus den formelle spisesal. Te stuen, rygestuen, møderummet, hendes kontor, gange, gange gange, og flere stuer. Der var endda et dedikeret rum til fægtning hvor væggene var prydet med sværd og kårer. 
Hun viste ham naturligvis hvor hendes eget og hans nye værelse skulle være og da de kom til et stort vindue på anden sal hvor man kunne se ud over staldene og de meste af godsets grund, introducerede hun ham for staldene, markerne, bøndernes huseringer og bueskydnings arealerne.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2555 år

Højde / 181 cm

Helli 21.03.2020 15:07
”Det må alligevel være en ensom tilværelse hvis det er tilfældet,” sagde han, før han rejste sig op. Han kunne ikke forstille sig at bo i sådan et stort hus, og så alene. Han havde selvfølgelig altid haft et behov for nærvær grundet hans slægt, og han gjorde sig derfor ikke særlig godt alene. Et stærkt bånd mellem folk havde han ikke behov for, men alligevel nok til at det fysiske nærvær ikke var et problem. Forhåbentlig var det ikke en umulighed mellem ham og Merry, ellers ville han nok ikke blive her længe, selvom hun var en interessant person.

Han lod hende vise rundt, kom med et par enkelte kommentarer engang imellem, men ellers blot nød hendes blide stemme.

”Ah, det er et område jeg trods alt husker, fra mine få besøg,” indrømmede han, som han så bueskydningsarealerne igen. Det var jo derfor de havde besøgt hende i sin tid, hvor han ikke havde lagt meget i hende. Der havde hun bare været som enhver anden adelsfrøken.
"Træner De stadig meget?" spurgte han. Hun havde været en formidabel bueskytte, noget han aldrig selv havde gjort sig i.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 21.03.2020 15:30
Merry havde næsten være klar til at gå videre da hun stoppede sig selv med et lidt overrasket udtryk over sig. Var det Maximillian der havde eskorteret børnene til deres undervisning hos hende? Nogle gange imponerede hun sig selv over hvor mange ting der kunne flyve hende over hovedet når folk ikke var vigtige for hendes arbejde eller hendes liv. 

Hun havde hverken lagt mærke til ham på banen eller synderligt hos deres familie. Var det en smule skam hun følte. Hun rystede det hurtigt af sig inden hun kiggede ud igen på banerne. "Jamen hvis De har fulgt med at jeg underviste ynglingerne så har De måske lært en ting eller to?" spurgte hun så lidt udfordrende. Om han kunne skyde eller ej var hun egentlig ligeglad med. Merry kunne lære ham det på ingen tid alligevel så uanset hans svar var hun klar til at hive ham med derned.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2555 år

Højde / 181 cm

Helli 21.03.2020 15:47
Maximillian havde været vant til at blive overset. Det havde faktisk været en af de ting han holdt af, da han stadig var slavebundet. Der ønskede han ikke at sætte sit navn eller ansigt på de ting der føltes som om de var der for at ydmyge ham. Han viste sig kun når han følte han kunne få noget ud af tingene. Som en varm krop ved siden af sig, eller lidt morskab, og det var ikke noget han havde turde med Merry dengang. Men tingene ændrede sig heldigvis.

”Oh næppe, jeg har aldrig rigtig haft lov til at holde et våben, og har nok alligevel ikke evnerne til det,” sagde han. Han havde heller aldrig rigtig haft interessen. Måske hvordan man holdt en kniv for at dræbe hans herre præcist og lige til, men det var tanker han havde lagt bag sig for mange år siden, fordi han ikke havde muligheden med båndet.
”Men hvis nogen kunne lære mig det, så er jeg sikker på at det er Dem,” sagde han så. Hun virkede interesseret, og ærligtalt, så ville han ikke være imod at lære det. Om et par årtier ville man måske også blive ganske god til det, der var ingen hast i livet for en som ham.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 21.03.2020 15:56
Merry nikkede vel tilfreds og gik forbi ham ned ad gangen igen hvor de kom fra. Der var stadig næsten over halvdelen tilbage af godset hun kunne vise ham, men interessen havde falmet meget hurtigt. Med hastige skridt gik hun imod trappen der førte ned til en af udgangene der hørte til tjener staben. "Jeg håber De er i god fysisk form, Max" sagde hun tilbage med stoppede sig selv igen midt på trappen. "Hvis det da er i orden at jeg tiltaler Dem som Max?
At hun var blevet så afslappet med manden at hun ligefrem forkortede hans navn kom alligevel lidt bag på hende. Men han virkede dog ikke som typen der ville tage det for nært. Ham måtte da også være en smule vant til det med et så langt et fornavn.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2555 år

Højde / 181 cm

Helli 21.03.2020 16:05
Maximillian fulgte efter hende. Hans skridt længere end hendes, så hans tempo behøvede ikke at være ligeså hurtigt, selvom det da stadig var et rask tempo. Han var dog lidt overrasket over at Merry alligevel var så villig til at tage en udgang tilhørende tjener staben. Han havde ellers været hos mange, hvor de var for fine til den slags, også selvom det var den mest direkte rute.

”Max er fint, hvis jeg altså må tiltale Dem som Merry,” sagde han. Frøken Linley eller Komtesse Linley var alligevel lidt for distancerende, selvom det ville være den rette måde for ham at omtale hende på. Han var trods alt ikke nogen af navn eller stand, blot en simpel tjener, en dæmonisk en af slagsen endda.
Han havde dog aldrig været særlig tilknyttet sit navn Maximillian. Det var ikke et han selv havde valgt, men det de havde valgt at kalde ham som tjener, og det som han nu brugte her, fordi det ville være underligt at tage et andet dæknavn, når det kom til en der kendte til hans baggrund.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 21.03.2020 16:35
Merry nikkede veltilfreds over deres nye enighed. Der var ikke mange andre der omtalte hende uden titel, hvilket var lidt af et friskt pust. For enden af trappen mødte den lettere tunge dør dem og da hun slyngede den åben mødte et par unge ansigter dem på den anden side fra et par stuepiger der havde fag en fulde af rene klæder. Uden tæven trådte de til side og kiggede ned i jorden væk fra Merry og Max. 

Merry fortsatte som intet var hent forbi dem lige ved at støde ind i den ene med hendes tøj, hvis ikke den den unge kvinde havde hoppet lidt til siden.
Næsten lydløst forsvandt stuepigerne ind igennem døren og lukkede dem efter sig. Et godt øre kunne dog høre dem hviske indbyrdes om at de aldrig helt viste hvor de havde den unge grevinde og den ældste skænte lidt på den yngre for at have stået for tæt på lady Linley.

Banerne var ikke så langt væk fra gårdspladsen de var endt i nu og kunne ses hen over en pænt klippet hæk som Merry gik langs med i retning af en åbning. 
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2555 år

Højde / 181 cm

Helli 21.03.2020 16:45
Merry var så meget anderledes end dem Maximillian var vant til. Det fik det nærmest til at kilde i hans mave af interesse og begejstring. Det var et stykke tid siden han været så interesseret i en anden person, længere tid siden han havde fundet den interesse i noget der ikke var en dæmon. Galavant havde trods alt været den sidste han aktivt havde vist interesse, selvom det ikke havde været til Galavants fordel.

Maximillian kiggede kort på stuepigerne, men skyndte sig ellers videre efter Merry, ud af døren og væk. Han kunne dog ikke lade vær med kort at opfatte stuepigernes tanker, og hvisken.
”Er dette en normal vej De plejer at bruge for at komme ud på skydebanen?” spurgte han, de begge måtte jo vide at det ikke var normen for en adelig frøken. Noget tydede på at det ikke var den normale vej hun brugt dog, men Merry virkede ganske velkendt på disse gange, så det kunne ikke være unormalt.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 21.03.2020 23:14
Hun kiggede tilbage over skulderen og forbi ham imod døren de var kommet fra. Det var sjovt nok ikke noget hun havde tænkt over i lang tid. Siden hun var lille havde hun brugt de døre og gange hun havde tilgængelige. Men når hun overvejede det en ekstra gang så kunne hun godt se at der måske var et mønster i den måde hun færdes i hendes hjem.
Små gange til hurtig adgang. Store døre til gæster og gestusser. Hemmelige gange for nødsituationer. 

"nej, det er det nok ikke.. Jeg går normalt ad orangeriet eller te stuen ved siden af hovedindgangen" svarede hun og pegede imod et par store glasdøre i den modsatte retning af hvor de var kommet fra. "jeg var måske lidt for ivrigt for at komme herned" sagde hun en lettere forlegent tone. Merry skubbede lågen op der førte ind til banerne og gik en lige linje til halvtaget hvor et par buer hang uden streng over hinanden. På et par sekunder havde hun spændt en op som hun sandsynligvis selv skulle bruge. Derefter tog hun et par stykker ned og gik hen til Max med et entusiastisk udtryk over sig. "stå stille, tak" bad hun og satte to op ved siden af ham og sammenlignede hans højde med dem inden hun besluttede sig for en til ham. 
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1