Græsset var vådt og kildede mod hendes ansigt, men hun maste sig ned i mod jorden. De fire ryttere kom forbi dem, alle godt bevæbnet. Hun vidste ikke, hvem de var, eller hvad de ville hende, men de to mænd, der var kommet ind på deres værelse, havde haft mord i blikket. Godt Zirra havde lugtet lunten, ellers havde de måske begge været døde.
”Rytter nummer tre var ham, jeg klaskede ned med stolen.”
De blev liggende lidt efter de var redet forbi, men så snart Zirra begyndte at røre på sig, trak Cora sig fri og satte sig op for at se efter mændene.
”Vi skal hurtigt videre, jeg ved ikke, hvor langt hesten løber før de fanger den.” Hun skævede mod kvinden fra lyset og konkluderede, at hun nok ville få det lidt køligt, men hun sagde ikke noget om jakken. I stedet kom hun på benene og ventede til at Zirra havde fået sko på, hvorefter hun rakte hende en hånd for at hive hende på benene.
Uden at slippe hendes hånd, trak hun hende uden tøven mod noget buskads. Det så ufremkommeligt ud, men når man kom tættere på, var der en lille, næsten usynlig dyreveksel, der ledte ind i skoven. Det varede ikke længe, inden det var som om hele verden ændrede sig. Lyset blev mere dæmpet og lydene det samme. Skoven hvilede tungt omkring dem.
De gik ikke langt, før Cora slap Zirra og gik om bag et stort træ. Hurtigt fjernede hun et par grene og blotlagde sin taske, hun havde gemt godt dagen før. Hun børstede et par myrer af og slyngede den så over skulderen, inden hun vendte sig mod Zirra.
”Jeg kan ikke betale dig for din hjælp … men jeg kan hjælpe dig mod din destination.” Cora vidste ikke, hvor Zirra skulle hen, men hun regnede med, at hun skulle til Dianthos. Hun var jo fra Lyset. Ikke at Cora ville tage hele vejen til Dianthos, byen var livsfarlig for hende, men hun ville gerne følge hende så langt som muligt. For en sikkerheds skyld.