Vargas gengældte Livs kys, fast, men ikke så lidenskabeligt som før. Lige nu orkede han ikke mere, hylstret var flad for energi efter et døgns tid i englens krævende kløer, så at hun ville hjem, gav ham en blandet følelse, for han ville have mere. Han vil altid have mere. Men det var også på tide at han fik mulighed for at trække vejret. Og der var stadig den mystiske sjæl, der krævede hans opmærksomhed. Hans ene hånd fandt frem til hendes side og og hofte og gled blid over hendes hud, en hud der bar tydelige tegn over hans behandling af den under deres leg. Havde hun bedt ham lade være med at tage så hårdt ved, havde han ladet være, for ham var blid sex også godt, men han vidste, at hun kunne holde til det. Og at hun kunne fjerne dem som hun lystede. Det gav ham en lidt stolt følelse, at hun valgte at lade dem sidde.
"Jeg tror, at jeg overlever, selvom det bliver svært." Han betragtede hende strække sig og komme på benene. Han skubbede sig op fra den liggende position, dog ikke nok til at han decideret sad op. Træt og doven. Igen hundsede hun med en af hans vagter og han overvejede, om han skulle påtale det, men besluttede sig for, at det var en dum måde at afslutte hyggen på. Måske han skulle tage snakken med sine vagter i stedet, de var lidt for hurtige til at lystre en gæst uden at undersøge, om det var i orden. Han drak en tår mere af det kølige vand, tankerne givende ham et lidt spekulativt udtryk i øjnene.
Han blev afbrudt, da hun spurgte, om han ville savne hende. Han stillede sølvbægeret fra sig og smilede let til hende.
"Selvfølgelig vil jeg det." Hans stemme var tilpas alvorlig. Hendes spørgsmål var ikke ukendt for ham og han vidste, hvad hun ville høre. Det var en halv sandhed, for jo, han ville savne hende, men han ville også overleve uden at se hende igen. Han elskede hende ikke, men de havde en forbindelse bygget over tid og intimitet, en forbindelse, der ville være en skam at miste. Og han kunne lide hende, på sin egen måde. Hun var et krydderi på livet, der ville gøre det mere kedeligt, hvis det blev væk.
Han rørte sig ikke fra puderne, betragtede hende trække sit tøj på uden at gøre mine til at gøre det samme. Hvorfor skulle han? Det var hans hjem og han følte ingen skam ved at vise sin krop frem. Generthed var ikke et træk, dæmonens personlighed havde.
- No wealth, no ruin, no silver, no gold, nothing satisfies me but your soul -