Alicia havde nu fået bindet af øjnene, og hun kunne godt se, hvorfor mange havde fundet Jacks far skræmmende; Han var høj og bredskuldret, og han bar mange ar. Hun lod sig dog ikke intimidere, og hun hævede let det ene øjenbryn ved hans spørgsmål, inden hun rystede på hovedet.
"Det ville være rart, hvis De ikke lagde ord i munden på mig. Jeg tror aldeles ikke noget. Jeg håber på at kunne lære noget. Hvis det viser sig, at jeg ikke har evnerne til det, vil De være den første, der får det at vide" svarede hun tilbage med et stålsat blik på den store ulv. Hun havde mødt lidt af hvert i sin levetid, så at han rent faktisk prøvede på at virke skræmmende, gjorde ham i hendes øjne kun mindre skræmmende.
Hun mærkede dog vreden syde under overfladen, da han spurgte, om hun havde en grund til ikke at blive dræbt. Hendes øjne begyndte at gløde kraftigt gult, og hendes pupiller forsvandt, som hun så ham direkte i øjnene.
"Hvad med at jeg absolut ikke har gjort Dem noget? Og hvis det ikke er nok, hvad så med at jeg hjalp Jack med at redde en håndfuld halvdyrsunger fra nogle jægere?" svarede hun sammenbidt, som hendes hår nu så ud som om, det selvantændte og egentlig mere lignede ild end almindeligt hår. Hendes kropstemperatur steg hurtigt, og det var nu temmelig varmt at være i nærheden af hende. Til sidst begyndte hendes hud at gløde svagt, og hendes blodårer lyste op, som om der flød ren ild gennem dem.
"Hvis De forventer, at jeg viser Dem respekt, ville det være rart, hvis De droppede Deres fordomme og viste noget den anden vej. En grund? Det kan jeg ikke give Dem, andet end at jeg blev tilbudt det? Og selvfølgelig er det svært, jeg havde ikke ligefrem regnet med, det ville blive en dans på roser." Det var tydeligt, at hun på ingen måde frygtede halvdyret. Hun var dog aldeles ikke fan af hans racisme heller, hvilket havde gjort hende temmelig sur, og hun kunne på ingen måde styre hverken sin kropstemperatur (der lige nu lå på omkring 100 grader) eller sit udseende.
- Vampyr, dæmon, menneske, elver. Det gør ingen forskel for mig.
- De ønsker aldeles ikke at se mit temperament i kog...
- Sååå... kan De lide brød?