"Kunne jeg tage dig op på dit tidligere tilbud om te?" spurgte hun så efter et par minutter hvor hun havde bare siddet og vænnet sig til eftersmagen. Den var der bestemt endnu og den lod ikke til at forsvinde med mindre man skyllede den væk.
Anno 11.02.2016 17:55
Kench sad bare med åben mund for at undgå bare en lille smugle af smagen. Men hav havde ret hun kunne faktisk bruge sin stemme igen, og som hun kunne føle eliksiren løbe igennem hendes hals og ned forsvandt smerterne langt hurtigere end de havde gjordt med alt andet han havde hældt i hende. Det var virkelig en ubehagelig smag men når den var så effektiv ville hun ikke klage mere end det hun lige havde givet udtryk for."Kunne jeg tage dig op på dit tidligere tilbud om te?" spurgte hun så efter et par minutter hvor hun havde bare siddet og vænnet sig til eftersmagen. Den var der bestemt endnu og den lod ikke til at forsvinde med mindre man skyllede den væk.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Helli 11.02.2016 17:58
Caelon havde selv prøvet eliksirer der smagte ligeså grimt hvis ikke værre, så han forstod godt at hun ville have noget til at skylle det ned. "Jeg sætter noget nyt over," noterede han og gik over til ildstedet for at få sat noget mere vand over til te.Det tog ikke lang tid, før han havde fået lavet noget te og gik over og rakte det ned til Kench i en kop. Heldigvis var det stærk te. Hans smagsløg var ikke hvad de engang havde været med alle de her grimme ting han blev ved med at proppe i sig. Så stærk te var virkelig det han kunne smage bedste.

Anno 11.02.2016 18:04
Kench tog imod koppen med begge hænder og satte den op til næsen. Var der desværre noget elvere var god til var det er lave sød te. De havde godt nok ikke den samme stærke fornemmelse som de havde mere syd på i landet men duften af elvisk te var altid beroligende. Og nu var ikke en undtagelse. Hun tog en slurk af den og blev næsten helt lettet da smagen af eliksiren gradvist forsvandt fra hendes tunge. "Det må vel ligge til dit arbejde at du også laver god te" mumlede hun imens hun stadig holdt koppen helt op til ansigtet. Jo det var et kompliment, men det blev nok ikke bedre end at sige han kunne få varmt vand til at smage af noget.
Helli 11.02.2016 18:09
Caelon var heller ikke meget for at drikke te normalt, mest fordi han næppe kunne smage noget, men denne her te var god. "Ikke specielt, men en af de andre healere laver god te, som hun ikke har noget imod at dele med os andre. Hun laver alt slags te, og stærkere te, men det er nok mest for min skyld" kommenterede han. Han kunne egentlig ganske godt lide hende.Den anden eliksir han havde lavet tog han af varmen, før han gik over til en lænestol og satte sig ned. Han var rimelig udmattet, men nu havde han også været i gang hele dagen og passet på en invalid.

Anno 11.02.2016 18:17
Kench kikkede op på ham med et smørret smil. "Oh? En du rent faktisk ikke har noget imod?" spurgte hun hvorefter hun tog endnu en slurk. Det var egentlig ret utroligt at teen ikke dampede synderligt meget, men på den anden side så var det som altid en sauna inde i hytten. Lidt tilfældigt studerede hun koppen i hendes hænder som hun egentlig kunne holde nu uden at hendes fingerspidser sveg. Selvom at hendes fingre stadig var dækket af ar var der nu kommet en lille streg imellem de og de sorte lag hvor det så ganske normalt ud. Hun spærrede øjnene lidt op og kikkede nærmere, nu kunne Caelons lille elver crush rage hende en høstblomst, hun havde faktisk normal hud under det klamme kul lag!"Well.. Let me just show it to you instead?"
Helli 11.02.2016 18:25
Caelon kom med en meget tør latter. "Jeg hader ikke alle, selvom det er din overbevisning," sagde han tørt og kiggede ikke engang over på Kench, som han slappede lidt af i sine skuldre. Bare fordi at han hadede langt de fleste, eller fandt folk generelt ganske irriterende. Hun var venlig, ældre end ham, og havde også været der for ham, da han havde mistet sine forældre. Sådan en person kunne man ikke hade, selvom Caelon havde prøvet i nogle år. Det var dog på ingen måde romantiske følelser han følte. Det var bare en dyb beundring.
Anno 11.02.2016 21:39
Hende blik gik fra hendes hænder op til ham igen med hævede øjebryn. "Gør du ikke? Så det er bare mig der får særbehandling?" spurgte hun lettere overrasket faktisk. Hun skød ham til at være en indebrændt enspænder. Hun kunne godt sætte pris på alenetiden hun havde ude i sumpen for sig selv, men af og til var andre sjæle da velkommen til at underholde hende lidt. Og det virkede så åbenbart til at være det sammen med Caelon? Det skulle nok bare være meget bestemte personer, lød det til. Kench tog endnu et slurk fra koppen og lod den derefter hvilke i sit skød med et suk. "Det er måske ikke så overraskende alligevel" indførte hun lige inden han egentlig kunne få lov at svare."Well.. Let me just show it to you instead?"
Helli 11.02.2016 21:43
"Jeg ser bare ingen grund til at være venlig mod nogen der ingen indvirkning vil have på mit liv," svarede Caelon. Selvom det nok nærmere var, at han ikke havde lyst til at være venlig mod nogen der potentielt kunne forråde ham. Ligesom elverne havde gjort mod hans mor alle de år tilbage. Han lod dog hurtigt tankerne om hans mor falde væk igen. Det nyttede ikke noget at dvæle ved tanker som hvad der var sket, dengang for mange år siden.Han tog en dyb indånding og kørte en hånd gennem sit hår, så han kunne se ud af begge hans øjne, i stedet for kun det ene som han for det meste var vant til.

Anno 11.02.2016 21:49
"Auch... hårdt" sagde hun til hans kommentar om at hun ikke ville have nogen indflydelse på hans live overhovedet imens hun tog sit til brystet. Det endte dog med at hun stadig med begge hænder omkring koppen drak resten der var deri. Hun kikkede igen på ham og blev mindet om det ar han havde i ansigtet, hun havde vist nok set det sidste gang hun var der, men det avr ikke ligefrem noget han gik og viste stolt frem. "Så, er aret en del af det der foregår på armen eller har du bare været oppe og toppes med en ildbetvinger?" spurgt hun så stadig med koppen som om der stadig var væske i den. Hun tog benene op under sig da hendes ben var nogenlunde til at have med at gøre igen."Well.. Let me just show it to you instead?"
Helli 11.02.2016 21:57
Caelon tænkte ofte ikke over det store ar han havde over den ene del af hans ansigt. Det var så mange år siden efterhånden, og folk spurgte sjældent ind til det. Måske fordi de ikke tænkte at de ikke måtte spørge ind til det? Eller også kendte de allerede historien. "Bare en eliksir der ikke gik helt som planlagt," sagde han roligt, som om at han havde været ude for noget værre. Til trods for at smerten ved at føle ens hud nærmest smeltede af, aldeles ikke havde været rart. Heldigvis var hans øje jo blevet reddet.
Anno 12.02.2016 10:59
Kench gav et lille grin fra sig. Det jo egentlig rigtigt nok at man skulle jo starte et sted med at lære ting. HUn havde selv haft uheld og diverse ulykker da hun skulle lære sin egen magi, men at han havde fået en eliksir direkte i hovedet gav hende et ret sjov billede af ham i tankerne. "ja.. ja okay vi starter vel alle et sted" sagde hun imens hun holdt endnu et grin tilbage. Hun kunne ikke lade være med at bevæge fingrende lidt så endnu mere sod faldt af hendes hænder og afslørrede healet fin hud indenunder. det var satme underligt syntes hun selv, men det så faktisk ud som om hans bryk virkede den her gang.
Helli 12.02.2016 20:40
Caelon trak på skuldrene. Det var rigtigt nok, og det havde været et af hans tidligere forsøg, men stadig ikke et rart minde. Men nu var han ikke ligeså overfladisk som nogen af de andre elvere, så at halvdelen af hans ansigt var lidt skamferet var egentlig ikke et problem for ham. Han plejede dog at dække det alligevel. Man kunne jo ikke have at de andre elvere væmmedes ved det, vel?Han kiggede næsten dovent hen på Kench og lagde mærke til at hun prøvede at så soden af hænderne, hvor der faktisk var hud indenunder. "Så du har normal hud," mumlede han.

Anno 14.02.2016 15:20
Hendes blik gik op til Caelon igen og hun smilte kort til ham. For en gang skyld ikke hånligt eller noget, men kort. "Ja... jeg beklager jeg ikke er lige så oppe og køre som sidste gang, men jeg kan ikke lade være med at være lidt skeptisk før jeg ved at det er vedvarende og ikke æder mig op indefra igen" sagde hun inden hun børstede det sidste sod af sine håndflader for at de i det mindste var frie nok. Hendes fingre lignede stadig noget der havde ligget i gløder natten over men så længe de var brugbare så var Kench ret ligeglad."Well.. Let me just show it to you instead?"
Helli 23.02.2016 20:46
Caelon rystede bare på hovedet. Det var okay. Han vidste godt at det havde lidt af en fejltagelse den sidste eliksir, fordi han havde grebet det forkert an, men denne her burde virke, så nu måtte de bare vente. Han vidste stadig ikke hvordan han havde det med at hun kendte til hans lille hemmelighed. I går havde han været for træt til bare at kunne slette hendes hukommelse af det, og nu var det for sent. Men hun havde ikke sagt noget, så måske hun ikke ville fortælle det til nogen?
Anno 23.02.2016 21:14
"og.." hun tøvede lidt et øjeblik da hun ikke lige viste hvordan hun skulle formulere sig. "Og hvis det her ikke vil kunne hjælpe dit.. problem så er jeg også ked af kun at have været dig en torn i øjet" Sagde hun så. Kench havde aldrig været godt til undskyldninger, især når det var til personer hun måske ikke havde synderligt lyst til at give en undskyldning. Men hun syntes hun skyldte det efterhånden. Hvis nogle havde brast ind og forlangt til højre og venstre som hun selv havde gjordt i hendes hytte var de formegentlig endt på bunden af sumpen. Så for et øjeblik kunne hun godt være taknemmelig overfor den indebrændte elver der teknisk set havde redet hende skin."Well.. Let me just show it to you instead?"
Helli 23.02.2016 21:23
Caelon kiggede over på halvdæmonen, og et lille smil trak sig da også på hans læber. Det lod jo næsten som en undskyldning. "Det har ikke hjulpet mig, men i det mindste har du tilbudt din hjælp med at finde ingredienser til mig indtil en af os dør. Så det hjælper da lidt på sagen," indrømmede han. Men med hvordan tingene gik på nuværende punkt, så så det ud til at det ville være indtil han døde. Han havde ingen ide om hvor lang tid han havde tilbage. Med disse tanker, kunne han ikke lade vær med at gnide sin arm, hvor pletten var, selvom den var dækket af flere lag stof.
Anno 23.02.2016 21:41
Et lille smil bredte sig også på Kenchs læber. Det kunne godt være hans smil var lettere unaturligt men det fik da hans ansigt til at være en smugle mindre intimiderende. Hun kikkede ned i koppen på de små teblads rester der formede snirkler og figurer i bunden. "Er det dødeligt?" spurgte hun så imens hendes blik stadig var rettet ned i koppen. Det ville nok ikke komme bag på hende hvis det var, hun havde set effekterne af hvad der skete hvis han ikke tog eliksir imod det."Well.. Let me just show it to you instead?"
Helli 23.02.2016 21:47
Caelon sukkede let, men nu hun allerede kendte til det, så var der ikke rigtig nogen grund til at holde tingene hemmeligt mere. "Jeg løj ikke, dengang jeg sagde at jeg prøvede at finde en kur til min mor. Min mor døde af præcis det samme, så ja, jeg gør ud fra at det også vil tage mit liv før eller siden, hvis jeg ikke finder en kur," sagde han og lod langt mere rolig end han burde være, siden han var døende.
Anno 23.02.2016 21:55
Kenchs opmærksomhed blev revet fra koppen og op til Caelon. Hun havde godt regnet ud der stak noget under da han havde fortalt om hvad han skulle bruge hende som forsøgskanin til, men at allerede var for sent og sygdommen nu åd på ham havde hun ikke helt regnet med. "Jeg.. ehm.. kondolerer... og jeg er stadig ked af at jeg ikke har været til nogen nytte" sagde hun. Flere livsforbrug af hvad hun havde lovet ham kunne nok ikke ligefrem gøre op for tabet af ens mor, kunne Kench tænke sig til. Ikke at hun nogensinde ville opleve det selv da hun aldrig rigtigt havde kendt sin egen alligevel. Men hun viste hvor meget en lille tegning af hendes mor havde været for hende så at miste en i kød og blod kunne hun slet ikke forestille sig.
Helli 23.02.2016 21:58
"Det er okay. Man vænner sig til det efter 400 år," pointerede Caelon bare. Han havde ikke lyst til at ende som hende. Men det havde nok knust ham mere end hans far, når han egentlig tænkte tilbage. Nogen gange var det stadig underligt at tænke på at begge hans forældre egentlig var døde og de ville aldrig komme tilbage igen. Selv efter 400 år var det ikke noget han helt kunne forstå, men han prøvede ikke at dvæle ved det. Det var nemmere at holde ud hvis man ikke tænkte på det.
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 15
Lige nu: 0 | I dag: 15
Krystallandet