Ares
Vilddyrstæmmer hos slavehandlen
Den korte lur havde på en eller anden måde nulstillet Ares og de følelser, der havde rumsteret i ham oven på Fareed. Han valgte ikke at dvæle ved dem eller ved kysset, og han ville heller ikke dvæle alt for længe ved den ømme, dunkende fornemmelse, der var blevet mere tydelig, som fraværet af Fareeds lem nu bragte med sig.
Han ville kunne mærke det dagene efter.
"Mh," brummede Ares som en form for svar på det åbenlyse og fik sig møjsommeligt bedre op at sidde. Han sørgede for at holde en nogenlunde ædru afstand til prinsen, så han ikke unødigt kom til at røre ved ham. Ares fattede stadig ikke, hvordan han uden videre havde ligget og puttet med prins Fareed.
Af alle mennesker.
Flygtigt tørrede han håndryggen hen over kinderne, bare i tilfælde af at det stadig kunne ses, at han havde grædt. Fareeds opmærksomhed var allerede landet på ham, og Ares fangede måden, prinsens blik bevægede sig over ham på. Der var ingen kærlige ord længere. Ingen dygtig, ingen varme bemærkninger om, hvor godt han føltes, eller fingre, der dovent redte sig gennem krøllerne. Bare det skarpe, vurderende blik, som Ares efterhånden kendte så godt.
Jaja. Der var han jo igen.
På sin vis var den Fareed næsten nemmere at forholde sig til. Ares lod, som om han ikke havde bemærket noget og lod i stedet blikket glide ned over prinsen, netop som grimassen kom frem over den ødelagte kåbe.
Ødelagt. Ares måtte bekæmpe trangen til at himle med øjnene. Fareed havde ellers ikke virket synderligt utilfreds med situationen, mens den stod på.
"En souvenir," kunne han alligevel ikke dy sig for. Fareed havde sikkert skabe fyldt med smukke rober og kostbare klæder; ét tilsvinet stykke stof måtte være blandt prinsens absolut mindste problemer.
Han var allerede begyndt at forsøge at få liv tilbage i sin sovende arm, da omtalen af badene fik ham til at standse. Badene.
Ringen. Trætheden forsvandt ikke, men Ares' blik blev straks mere vågent. Hvis han havde mistet den her, var der en ganske reel mulighed for, at den stadig lå derinde et sted. Under en bænk, i et hjørne eller hos en tjener, der havde samlet den op.
"Hvis jeg følger Dem til badene, må jeg så lede efter min ring...?" spurgte han og ignorerede det dømmende blik, der fortsat hvilede på ham.
Det var jo derfor, Ares havde udsat sig for alt det her.
Blandt andet.