Blæksprutten 26.08.2023 07:21
”Jeg er ikke en koldblodig morder. Jeg fjerner kun dem, der vil mig ondt.” Skælvede han, og undrede sig over hvorfor Finneas bragte det op nu. Mente han at han var ved at slå Finneas ihjel? Eller havde han endelig gået med til at skille sig af med byvagten for ham? Enzel havde lige lovet ikke at plage ham mere, men på den anden side var Finneas godt på vej til at tage noget, han ikke havde ret til at tage.
Stadig mens tankerne cirkulerede omkring hvad Finneas mon mente, bemærkede han hvordan Finneas stoppede lidt op i sin færden, med sine kølige hænder mod Enzels varme mave. Og han nærmede sig hans ansigt igen. Lagde sig mod ham med en kærlig elskværdighed, som han dårligt nok så fra sine egne elskere.
Enzel gjorde ikke mere. Hans ører skiftede lidt til at lytte ud i rummet, til at lytte til Finneas lidende lyde. Selv trak han vejret dybt.
”Det går stadig for stærkt…” Kæmpede han sig til at sige, og slap grebet om Finneas’ trøje, for at kunne rulle sin egen ned.
”Finneas, du kan ikke bare stjæle dig til den belønning jeg forsøgte at forhandle med dig om i går. Nu har jeg jo hverken min værdighed tilbage, eller din hjælp til at fjerne Eskild Havasi.” Hvordan skulle han kunne se sig selv i spejlet, hvis han bare frivilligt gav sig selv væk? Eller hvordan skulle han kunne se sin mand eller Phillippe i øjnene?
Selvom han var hård, og virkelig trængte til snart at få en udløsning, måtte han skubbe ham til side, og ned at lande på madrassen.
”Vampyrer burde slet ikke have lyster! Jeg har altid troet at I var nogle kolde sataner, der udelukket søgte efter blod. At der intet var tilbage af jeres gamle jeg…” Finneas havde vendt op og ned på mange ting. Og nu havde han også gjort ham
hård, men blød alle andre steder…!