Et studie i jalousi

Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 169 cm

Lux 13.04.2021 20:27
Han ville ikke lyve for sig selv, da han nok på et eller andet punkt, jah et eller andet sted... havde håbet at det ville pinge Fabian's interesse. Den lille samtale de havde her og nu, havde taget en uventet drejning imod skøgens eget folkefærd, hvis man skulle være en smule dramatisk med sine ord. Så selvfølgelig ville han da forsvare dem, for indirekte at forsvare sig selv også. Og det kunne ikke have taget en meget bedre drejning, end den der udspillede sig nu. 

Han elskede drama, når han ikke selv var en del af det. 

Og lige nu, kunne han sidde på den smukke sidelinje, hvor at Emmanuel's øjne overrasket (og nok også en kende stødt) blev knebet sammen over den... direkte negligering af hvad han sagde, og hvorfor han sagde det. Mandens lyse øjne målte næsten i de to små sekunders tavshed der fulgte, Fabian ordentligt op, inden at et glat smil foldede sig ud over det pæne ansigt. "Åh, det er skam aldrig en fornøjelse at være kritisk... nok nærmere et lod i livet, vi må acceptere" kom det derfor nok så pænt fra ham, og han spidsede munden i sin overvejelse. "Lige præcis fordi det sjældent betyder noget for dem, og det sjældent er til større overvejelse... så tager vi de overvejelser for dem" 
Aldamar tog langsomt en tår af sin vin, med øjne der dovent var gledet hen for at se Emmanuel 'forsvare' sig på bedste, arrogante stil, men følte at de alt for hurtigt fandt tilbage til Fabian. Fabian, som i dette øjeblik havde en anden glød til sig end den vante, og han kunne lidt for godt li det. Han vidste det, når han kæmpede for ikke at lade det skinne for meget igennem - han følte det - da han stoppede sit (lidt promillesvævende) selv i at læne sig mere imod ham. Det var ikke nemt. 
Hånden under hagen, lod fingrene glide ind over munden for ikke at lade smilet skinne igennem, imens at han prøvede at tage en neutral position. Han ville gerne se hvordan det endte. 

-
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Helli 13.04.2021 20:36
Emmanuel var da godt nok højrøvet, præcis som Fabian forventede en del af adelen var. Aldamar og Arya havde tydeligvis skånet ham, da de trods alt var medgørlige. Kunne den lille knægt slet ikke tåle at blive sat imod på den måde? Det var i hvert fald hvad Fabian måtte formode som han kunne se hvordan mandens øjne var blevet knebet sammen.
Fabian tog selv næsten lidt tilfreds af sin vin, mens han lod Emmanuel snakke. Hvor havde knægten dog det hårdt. Det kunne Fabian jo godt se nu når han snakkede med ham. Desværre var der bare virkelig ikke meget til overs i Fabians indre for den position. Som om at det at være kritisk var så hårdt.

Endnu engang måtte han minde sig selv om at tale med blidere ord end han normalvis ville, hvilket var… svært. ”Det lyder virkelig som en nobel ting at gøre for dem,” sagde Fabian, og han lød næsten oprigtig, hvis ikke for en kant der tydede på at han var bare en anelse sarkastisk. ”Hvad har De så tænkt sig at gøre, når de er kommet frem til en konklusion? Jeg tænker at Kiles Orden ikke ville have fået magt, hvis magthaverne i Dianthos blot havde tænkt lidt mere kritisk.” Smilet var næsten behageligt på læberne af Fabian, men for dem der kendte ham, så var det slående hvor lidt tålmodighed han havde med Emmanuel på dette punkt.
Det var dog også som en tanke slog ham ind, som han kiggede lidt spørgende mod Aldamar. Han ville vel stoppe ham hvis han blev for meget? Selvom lige nu så det bare ud som om at Aldamar var ganske tilfreds med at se det udspille sig. 
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 169 cm

Lux 13.04.2021 21:01
Det var tydeligt for i hvert fald Aldamar, men nok også Fabian, at den kære Emmanuel næppe var vant til at blive sagt imod lige på de her punkter. Det overraskede ham, men det irriterede ham også grænseløst, da han med et lille fnys lænede sig tilbage i sin stol, han virkede ikke til at have noget at sige lige i det lille øjeblik. Og det overraskede faktisk Aldamar af Arys. 

Aldamar's blik mødte den blonde Fabian's, og blikudvekslingen ville så være den anden ting der gik Emmanuel på, da han hurtigt vendte blikket imod Aldamar. "De bringer nogle interessante pointer.." sagt med en lidt spids kant, og han så tilbage på Fabian, det ene bryn løftet. "Og hvem var det lige De var igen, hr..." den lille kant der så tilgengæld fulgte med det andet, gik ikke Aldamar forbi, og han rettede sig en anelse op. "Silveira, Emmanuel. En ven af brudeparret, og en mand af mange kompetencer" det havde ikke været nødvendigt for ham at bryde ind, men han brød sig ikke om den halve klage, som han halvt om halvt forventede ville følge med. 
Navnet blev dog sagt med et lille smil, ikke langt fra at være behageligt, og at Arysprinsen færdiggjorde sit glas i en sidste mundfuld. Dets krystalklare tone sad tilbage i luften, da han stillede det fra sig igen på træbordet med et lille kling. 

Man kunne ane hvordan at den handlende lod sig gennemgå listen af navne han kendte til, men han virkede ikke til at genkende det. Hvilket måske gjorde ham mere nervøs end mistroisk, når Aldamar virkede så sikker i den fremmedes værdi; han nikkede en enkelt gang, og spejlede fyrstesønnen idet han drak sit glas ud. 
"I så fald, må i have mig undskyldt, de herrer. Jeg har en lille aftale med Jarlen" og han rejste sig med et lille buk imod dem begge, førhen at han forsvandt. 

-
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Helli 13.04.2021 21:12
Folk blev bare så fornærmet, når de ikke havde noget modsvar tilbage til sidst, men Fabian var trods alt lidt af en kritiker af adelen som den stod. Ikke noget som Aldamar fik meget at se med, men noget der kom til udtryk til tider. I hvert fald i hvordan han så de fleste af de folk Aldamar omgik med. Han var dog ikke selv for fin til ikke at tage imod godtgørelsen og livsstilen der kom af at være sammen med Aldamar. Det var jo heller ikke ligefrem fordi at han selv var godhjertet, men det stod han trods alt ved. Der var intet værre end dem der prædike om at være så god som dagen var lang, men nægtede at gøre noget, når det virkelig gjaldt.

Hans blik fandt Emmanuel igen, nu med et noget spidst udtryk, selvom han gemte det godt. Det gjorde alle vel på disse kanter.
Han skulle lige til selv at sige navnet endnu engang, men denne gang kom Aldamar ham i forkøbet og insisterede at han i hvert fald havde sin plads her mellem dem.
”Det var en fornøjelse at møde Dem,” svarede Fabian tilbage, denne gang med et noget gladere smil, som han nikkede en sidste gang til Emmanuel og lod ham fordufte fra dem, inden Fabian kunne vende opmærksomheden mod Aldamar igen. ”Jeg forstyrrede vel ikke jeres samtale alt for meget?” spurgte han. Havde de været alene, så havde han nok været mere tilbøjelig til at kommentere på hvor højrøvet Emmanuel havde været, men i sådan et lille selskab, så vidste man nu aldrig om nogen lyttede med. 
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 169 cm

Lux 13.04.2021 21:44
Den mørkhårede mand fulgte ham med blikket, idet at han langsomt begav sig væk og sluttede sig til et andet bords selskab, et nyt smil klistret om det kønne ansigt, og af hvad han kunne se, var det ikke for at bagtale hverken ham eller Fabian. Det ville dog også være vovet. Det var ingen hemmelighed, at dem som man var mest uenig i, var som oftest dem man skulle tale pænest til, i et selskab som dette... 
... men hans blik fandt vej til Fabian, som smilende sad ved siden af ham. Aldamar's krop summede en anelse, da han langsomt lænede sig en anelse frem, et drillende, mere løsslupent smil omkring læberne. "Forstyrrede? Du sendte den fuldstændig ud på et sidespor, min gode herrer" sagt med et leende glimt i øjet, der forsikrede om at det ikke betød noget. 

Han ville altid kunne finde Emmanuel igen, og Emmanuel fandt som regel også ham. 

Det var intet tab, når han i stedet kunne lægge en lille hånd over den andens lår, under bordet, godt dækket af dugen og give ham et lille klem. "Så, deler du noget af den vin, eller skal jeg rejse mig og finde min egen flaske?" det var måske lidt tydeligt at Aldamar selv havde fået en fin del indenbords, helt op til nu. Men det virkede ikke til at sløve ham alt for meget; blikket var mere friskt end det længe havde været, Aldamar's smil var ikke skjult på nogen måde. 
Fordi han var oprigtigt glad for at se ham, og det behøvede ikke at være nogen hemmelighed. Mente han selv, i hvert fald. 

-
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Helli 13.04.2021 21:58
Nu når de var alene, så var det også abre som om at Fabians krop begyndte at summe mere af at side ved prinsens side. De var ikke helt alene, men mere end da Emmanuel havde været der, og Fabian var nu ikke sen til at sende et varmt smil i Aldamars retning, og bare læne sig lidt nærmere, forhåbentlig intet der var mærkbart for andre. Det kunne jo være at de havde semi hemmelige ting at snakke om ikke, så var det vel.. normalt.

”Du virker ikke til at  brokke dig forfærdelig meget over det,” pointerede Fabian, da Aldamar aldrig plejede helt at kunne skjule når han var utilfreds.
Hans fingre greb om flasken igen og hældte også op til Aldamar, og toppede lidt mere op på sit eget, nu når han havde fat i den. Flasken blev hurtig erstattet af glasset i hans hånd, men hans blik vigede aldrig lang tid fra Aldamar. ”Hygger du dig her?” Et stille spørgsmål om hånden der havde fundet hans lår, ikke at det var et problem overhoved, men ligelides den letter beruset tilstand Aldamar var i. Det var en Aldamar selv ikke Fabian så ofte, også selvom Fabian selv var blevet mere løssluppen med vinen omkring Aldamar.
Han kunne selv mærke alkohollen flyde i sig, men han havde vidst ikke fået nær så meget indenbords. Han skulle trods alt stadig passe på hvordan han opførte sig, siden han nu heller ikke havde kunne snakke pænt til Emmanuel. Det var jo ikke som om at han kunne nøjes med at drukne i selskabet fra Aldamar fra nu af.
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 169 cm

Lux 14.04.2021 09:31
Fair pointe - der var ikke meget at brokke sig over, og det havde givet ham en nok så god mulighed for at se Fabian i en lidt anden scene, end hvad han var vant til. Fordi hvornår var han blevet så veltalende? En skulderklappende del af sig selv, ville da mene at det måtte komme af flere timers selskab ala. Aldamar, men han vidste bedre end at sige det højt, og kunne umuligt tage alt kreditten for det gode arbejde. Fordi han vidste også, at det nok ikke var ham, i sidste ende. 
Han havde nok altid kunne, men ikke altid gidet - og det ændrede tingene en smule. 

En konstatering til en anden dag, hvor at Aldamar's fornøjede brummen ikke tog over. Tilfreds greb han sit nyfyldte glas, til en hurtig lille skål førhen at han svarede; hånden på hans lår nussede ham forsigtigt, inden at han trak den til sig igen. 

"Det vil jeg mene... ligner jeg da ikke en der hygger mig?" sagt med et fornøjet smil, og han kastede et kort blik omkring de fine omgivelser, hvor at diverse grupperinger af mænd og kvinder også sad fordybet i snak. De fleste af dem var ganske lavmælte, deres ord og hvad de betød, var ikke nødvendigvis for alle at hører, og enkelte steder kunne du se hvordan at spil også blev spillet. Men intet virkede til at være decideret højfestligt eller opsat. Hvilket kun var godt. 
Blikket fandt med et tilfreds lille smil tilbage til Fabian. "Og jeg havde ingen grund til at brokke mig... du virkede joh næsten på hjemmebane" sagt med et drillende glimt, og det ene bryn gled spørgende op - det plejede han da ikke. Og arysprinsen brød sig tydeligvis om det. 

-
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Helli 14.04.2021 09:40
Et øjebliks skuffelse kom over Fabians træk, som han mærkede hånden blive flyttet væk, men det blev hurtig maskeret igen. Det var nok også for meget at bede om at Aldamar forsatte her, og i stedet for måtte han vel fokusere på i det mindste at kunne se Aldamars kønne ansigt, og smage den søde vin, som Aldamar helt sikkert også ville smage af, havde han mulighed for at kysse ham.

”Du ligner i den grad en der hygger sig,” bekræftede Fabian også, tog vinen op og tog endnu en tår af den. Den var ingenting som det sprøjt han havde været vant til inden han mødte Aldamar, og det var nok ikke så godt for forretningen at han var ved at blive tilvænnet sig nogle andre standarder. ”Måske en der hygger sig lidt for meget.” Det var nu alligevel godt at se Aldamar et sted hvor han også følte sig tilpas, også selvom det ikke nødvendigvis var Fabians fortrukne scene, når han ikke bare kunne være sig selv.
Fabian kunne ikke holde et lavmælt grin tilbage, som han rystede på hovedet. ”Hvis jeg var på hjemmebane, så havde jeg fornærmet ham mere, end jeg gjorde,” kom det morende fra skøgen, men han fangede nu alligevel det lille gnist af interesse det åbenbart havde fået frem i Aldamar. ”Men næste gang skal jeg nok blande mig uden om, så jeg ikke ødelægger jeres meget kritiske samtale.” Det var nu ikke så meget for at stikke til Aldamar, da han trods alt godt vidste at Aldamar holdt af de mere filosofiske og politiske samtaler, men mere de ord han havde hørt fra Emmanuel. 
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 169 cm

Lux 14.04.2021 16:49
Fornærmet ham mere end han allerede havde gjort? Det skulle man næsten se førhen at man troede på det, men ordene fik et lidt højere grind fra Aldamar idet at han 'opgivende' rystede på hovedet. Det var aldrig godt at skabe sig fjender på den måde, slet ikke til private arrangementer som det her. Men havde Emmanuel ikke været så selvfed, kunne det have taget en helt anden retning, havde Aldamar faktisk blandet sig... kunne det måske have taget en helt tredje retning. Der var ikke noget at gøre ved det nu, og han ville stadigvæk ikke være foruden det. 

Det næste der kom, fik ham dog til at spærrer øjnene en anelse op, og hurtigt blev en formanende finger løftet. "Du kan lige vove!" øjnene glimtede fornøjet, og Aldamar lænede sig en smule længere frem, for at smølfesparke ham i panden. "Jeg vidste slet ikke du havde det i dig... hvor kom det fra, og..." Aldamar's stemme blev mere lavmælt idet at smilet voksede en tand mere, således at den underliggende lille applaus og det faktum at Aldamar følte sig... på bizar vis, draget ind... ikke kunne gå Fabian forbi. 
"... og hvorfor har jeg ikke set det før nu?" 
Det skulle dog lige ligne skøgen at holde 'hemmeligheder' for ham; hver en ny detalje som han fæstnede sig i, bekræftede ham kun i at Fabian's personlighed var mere end han lod folk se. Så det havde ikke været helt forfærdeligt eller forkert, at han havde fanget Aldamar's interesse for flere måneder siden. 

Det var dog også en... god konstatering at stille. Hvem ville ikke være i tvivl, når misbilligelsen ville fylde meget, skulle nogen nogensinde se det. 

-
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Helli 14.04.2021 17:26
”Av.” Fabian tog sig til sin pande, stadig med et grin på læberne. Det havde ikke gjort forfærdeligt ondt, og det var nok mere en refleks at sige det, end fordi det gjorde ondt. Det var næsten som en mere legende side fra Aldamar. Var det vinen eller diskutionen der havde fået ham i det humør? Det var ikke til at vide.

Det var dog som om at hele hans krop bare blev lidt varmere, og hans hænder kriblede. Aldamar kunne da ikke kigge på ham på den måde. De lyse øjne blev en anelse mørkere, ikke noget man ville lægge mærke til, hvis det ikke var fordi de sad så tæt på hinanden.
Hvis han havde vidst at det her var som om at hviske søde og opstemmende ord til prinsen, så havde han måske forsøgt før, men de virkede bare altid til at skændes, når de ’diskuterede’. ”Jeg plejer kun at diskutere med idioter,” svarede han lavmælt. ”Og hvorfor ødelægge den gode stemning vi har kørende for os?” De ville ikke kunne se øje til øje med mange ting, noget Fabian allerede godt vidste. Nu havde Emmanuel bare lige gået ham ekstra på nerverne. ”Desuden er jeg nok mere tilbøjelig til at påpege idiotien, end de reelle argumenter der bliver lagt foran mig.” Ikke ligefrem særlig produktivt, men Fabian var mere en der ønskede at der skulle komme noget ud af en diskussion, og hvis folk ikke lyttede og gjorde noget… hvad var så pointen egentlig? 
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 169 cm

Lux 14.04.2021 17:46
Arysprinsens øjne smalledes underholdt ind, og han nikkede langsomt for sig selv. Også selvom han ikke nødvendigvis var enig i hvad han sagde, eller følte at han skulle bekræfte ham i det, så blev det roligt og eftertænksomt gjort - nok nærmere som en lyttende manøvre, hvor at hans fingre også samtidigt blev tvunget op over bordets kant, for at gribe i vinglasset og ikke gribe i Fabian. Fristelser, fristelser. 
Man kom nemlig et par vegne ved at kunne aflæse ham så forbandet godt, efterhånden, og Aldamar kunne næsten ikke andet end at se forandringen danse ind over det lyse blik. 

Neglene tappede lidt på glassets flade underlag. "Du plejer da ofte at diskuterer med mig?" og hovedet gled en smule på skrå idet at Aldamar lænede sig mere tilbage - nok mere af nød end af lyst. Han kunne næppe blive ved med at læne sig frem. Smilet falmede dog ikke, nej så langt fra, og en påtaget lille skuldertrækning fulgte med. "Betyder det så at jeg er en af de idioter, eller går du på ekseptionelt kompromi, når vi diskuterer?" han var ikke sikker på om han prikkede lidt til Fabian lige nu, eller bare fulgte rytmen i samtalen, der var så mange ting der kunne være rigtige.. men en ting var han dog ikke i tvivl om. 
Og det var, at den drillende kant føltes svær at skære væk fra den dybe stemme. Deres tidligere diskussion virkede udover det, også uendelig langt væk lige nu, jah den virkede så ubetydelig. Med det humør som Aldamar var, kunne man godt beskrive ham som legende. Og når han ikke kunne få det ud på andre mere fysiske måder, måtte han bruge det verbale han havde til rådighed. 
Indtil den tålmodighed løb op.

-
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Helli 14.04.2021 18:00
Fabians fingre slog lidt mod glasset i hans hånd. De var utålmodige, og rastløse. Han vidste godt hvad han havde lyst til, men det var som om at de stikkende øjne var over det hele, og han vidste godt at de aldrig ville kunne diskret forsvinde. De var her trods alt for Aldamar og Adena, og dermed ville Aldamar altid være i midtpunktet. Der var dog noget dejligt over at kunne sidde her og snakke med Aldamar, som var han ikke helt en hemmelighed der kunne gemmes væk, så godt man kunne.

Han tog endnu en tår af vinen, som kort skjulte det voksende smil på læberne. Alting føltes let lige nu. ””Absolut et exceptionelt kompromis,” svarede han, i en drillende tone, især som han kort efter fulgte op med noget lidt værre end de første ord. ”Jeg kan jo ikke fornærme min favorit idiot alt for meget.” De blågrønne øjne skinnede muntert i lyset, og der var tydeligvis ikke sagt med meget seriøsitet. Det var ikke ofte han følte han blev talt ned til omkring Aldamar, og det hjalp nok det aspekt. Problemet med deres diskussioner normalvis, var dog at de ofte var langt mere følelsesmæssig ladet, og det var altid svært at se øje til øje. ”Desuden er du altid meget glad for at diskutere, er du ikke?” Lige i dette øjeblik kunne Fabian dog ikke huske hvem det var der oftest startede diskussionerne, men han følte i hvert fald at Aldamar lagde op til dem. 
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 169 cm

Lux 14.04.2021 18:17
Favorit idiot. Aldamar slog en hjertelig latter op, og med den ene hånd afværgende vinket ind foran sig selv var det at han kort fik tiltrukket sig nogle blikke, inden at de vendte tilbage til deres egne samtaler om hvad der nu end var på deres hjerne her til aften. Han lagde ikke meget i det - han hverken ville eller ønskede at gøre det - og lod i sidste enden selvsamme hånd glide op foran den smilende mund, for at rømme sig lidt. 
"Åh, om nogen så kan du sagtens, Fabian..." sagt med et lille blink, og han fortsatte uforbeholdent. "... men du vælger at lade være. Gad vide hvilke bagtanker der mon gemmer sig bagved så taktisk en beslutning" det kunne ikke undgåes, at Aldamar sagde de sidste ord næsten overvejende, som kunne han da virkelig ikke komme på noget godt. 

Fyrstesønnen lænede sig atter en anelse frem, da det blev pointeret at han da var glad for at diskuterer, og skyldigt måtte han nikke - selv det var gjort uden forbehold, også. "Jeg værdsætter tydelig kommunikation.." hvor ironisk det så end måtte være, når han var en af de mere utydelige mennesker at kommunikere med. ".. og når folk har noget på hjerte - og forsvarer det - så er de nok så direkte. Desuden.." kortvarigt gled det mørke blik en anelse ud i stuen omkring dem, et småtilfreds smil omkring læberne med hans lavmælte stemme. "Så giver det en anden energi. Frustration, diskussion eller bare noget med meget bagved sig, gør mig, i mangel på bedre ord, ivrig" det måtte være vinen der talte for Aldamar, når han kunne sige det uden at skippe eller vakle i stemmen, jah få det ud så småsmilende som han gjorde. 
Og som ordet ivrig faldt, gled blikket i et ryk tilbage på Fabian selv. 

-
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Helli 14.04.2021 18:32
En lille latter fulgte op med Aldamars mere hjertelige. Det var svært, når det var så smittende, som de sad her og bare var i godt humør. Fabian havde det dog fint med at ignorere blikkene der blev sendt i deres retning, for de var vel heller ikke vant til at Aldamar var så højlydt på denne her måde? Ikke at Fabian helt kunne vide det, udover at han altid virkede mere reserveret når de var omkring andre adelige, af hvad han havde set. Der var selvfølgelig tidspunkter hvor han havde været mere løssluppen.

”Hmmm… jeg kan vel godt vise dig hvilke bagtanker der må ligge i det,” hviskede han, for det var nok ikke så svært at vide præcis hvor Fabians tanker ofte var. Han plejede jo heller ikke at bakke ud, hvis man virkelig havde noget på hjertet. For det meste var det bare ikke det værd for ham. Måske lidt for ofte til tider.

Hans hjerte virkede dog til at banke bare lidt kraftigere da Aldamar… så direkte sagde det. Der var noget uretfærdigt tiltrækkende over det. Han fugtede læberne, og fandt sig selv bare blive trukket lidt nærmere af Aldamars energi. ”Jeg tror jeg ved præcis hvad du mener,” sagde han, også selvom han ikke ligefrem blev tændt af diskussioner. Nej, han kunne godt lide når Aldamar faktisk kunne udtrykke sig så klart som han gjorde nu, omkring noget mellem de to af dem ”Der er noget… interessant,” ikke ordet han normalvis ville have brugt, ”over folk der kan forklare deres tanker uden problemer.”
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 169 cm

Lux 14.04.2021 18:58
Det var ganske vist en sælsom energi der hvirvlede omkring Aldamar i de her minutter, hvor at han på mange måder balancerede på en knivsæg af beslutninger. De ekstra gæster holdt ham heldigvis på sin plads. Han vidste dog også, at i takt med at timerne trak ud på natten, ville flere og flere tøffe imod deres værelser eller senge. Og når først de sidste gæster var gået... var han spændt på at se om Fabian var blevet siddende, og om den sidste gæst reelt set ville være ham...
... det var noget han ville finde ud af, tids nok. Men, på samme tid, så forekom det også som en ulidelig lang pause at tage stilling til i det her sekund. 

De mørke øjne mødte med et lille sus Fabian's lysere, og han fornemmede en vag brummen glide over stemmebåndet, da han hørte de fine ord. Interessant? Ikke noget han sagde ofte; Aldamar følte hvordan at hans ben bevægede sig ud af sin krydsede position, og forsigtigt fandt vej ind under bordet. 

Den lange dug var hans evige redning, da Aldamar - stadigvæk med det småtilfredse smil omkring læberne, lod det nusse ham en anelse, jah måske prøve at sno sig en anelse ind. "Jah er der ikke..." mumlede han, ord som blev efterfulgt af en langsom lille tår mere. "Du er no også ret god til at få folk til at forklarer, er du ikke?" sagt med et lille grin, og Aldamar tog med vilje den samme endelse på spørgsmålet, som han selv var blevet stillet. 
Han vidste, og Fabian vidste, at han var god til at få folk til at italesætte hvad de ville. Lidt af en kompetence, så man bort for fra omgivelserne det blev brugt i. 

-
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Helli 14.04.2021 19:47
Ligeså snart Fabian mærkede Aldamars ben, snoede han sit eget omkring hans, i en lille leg under bordet, væk fra nysgerrige øjne, men så de to af dem i hvert fald kunne mærke hinanden. Det kom til at blive svært at holde fingrene fra Aldamar, nu når han var så tæt, og deres ben leg mindede ham kun yderligere om det.
Det dæmpede dog ikke begejstringen og den summen der virkede til at være lige under overfladen i hele hans krop.

”Mmmhhh...” lød det bekræftende fra ham. ”Det vil jeg mene jeg er under visse omstændigheder.” Det krævede også lidt at han ikke lagde for meget hentydning i, skulle der være nogen lyttede til dem. Kun en halv tanke, som han for længst havde droppet at kigge på alle andre. ”Men hvordan kan jeg vide hvad nogen vil have, hvis folk ikke selv kan finde ud af at sige det højt også?” Aldamar havde i hvert fald nydt godt af det. ”Jeg tror dog jeg fortrækker når folk siger det uden jeg skal bede dem om det.” Som lige før. Han kunne vel håbe at Aldamar kun blev mere tilbøjelig til at sige det, men måske han også selv skulle blive bedre. Det var nemt bare at bede om mere, men når det kom til de specifikke ting, så kunne Fabian godt fine på at trække lidt på det, for alting var jo godt
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 169 cm

Lux 14.04.2021 20:00
Han havde selvfølgelig ikke forventet andet, men det varmede alligevel godt at Fabian ikke var sky, trods de noget uvante omgivelser at være i. Og hvor ironisk ville det ikke også have været? Man kunne sige meget, men blufærdighed havde nok aldrig ligget til den blonde mand - og hvis det havde, måtte det være noget tid siden. Selvom Aldamar stadigvæk ikke havde et specifikt tal på Fabian's alder, var det de færreste der præsenterede sig så skråsikkert i de forskellige miljøer man bød ham ind til. 
Undtagelser havde dog været, det glemte han ikke lige foreløbig. Som der hvor at han virkelig ikke havde brudt sig om selskabet, forklædt som elvisk diplomat. 

Men undtagelserne var heldigvis sjældne. 

Smilet funklede lattermildt, da Aldamar lod et lille fnys slippe over læberne. "Årh, hold da op. Som om at du ikke du har lidt af en genistreg i dig, når du skal aflæse folk" den skulle han længere ud på landet med, skulle Aldamar tro på ham. Han havde på førstehånd oplevet hvor svært det var at holde nogle ting helt skjult; Fabian's mavefornemmelse var ikke ligesom Aldamar's indre løgndetektor, men den var dog pålidelig. 
Benet strammede en anelse ind omkring Fabian, da det ene bryn gled en kende udfordrende op. "Men selvfølgelig gør du det. Jeg er tydeligvis ikke den eneste, der godt kan li at få tingene serveret, eller blive opvartet - det følger med en vis livstil" ikke at de havde den samme, overhovedet, men den blonde mand var blevet lidt af et luksusdyr. I hvert fald omkring ham, og i hvert fald omkring dem, ikke? 

-
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Helli 14.04.2021 20:11
Nogle gange var mavefornemmelsen næsten lidt for meget, i sær fordi Fabian aldrig rigtig kunne sætte en finger på tingene. Det var nemt når det handlede om lyst, det kom så naturligt for ham, så det halve kunne være løgn, men andre følelser? De var svære. Han havde dog brugt en betydelig mængde tid med Aldamar, at han efterhånden følte sig ret sikker i at aflæse ham, hvilket nok også var grunden til at han havde følt sig så usikker tidligere i dag. Der havde bare været noget galt med Aldamar, men nu her? Der var der ingen bekymringer at finde. Udover måske at de sad i et rum fuld af folk, som helst ikke skulle kende til deres meget nære bekendtskab.
”Det kommer vel an på hvem jeg skal aflæse,” lød svaret derfor også på det. Det var nok det tætteste de ville komme på en enighed i det. Det var jo også meget forskelligt hvordan de opfangede evnen.

Han grinte lavmælt af påstanden om livsstilen, for han havde nu alligevel en pointe i det. ”Man bliver så vant til det, så hvorfor ikke forsøge at udnytte det?” Han vidste jo også godt at Aldamar også nød at få det at vide. Det var i hvert fald hans egen erfaring, når de havde haft deres eskapader i sengen.
Glasset blev endelig tømt, som han endnu engang satte det for læberne, men han var ikke sen til at gribe fat i flasken igen, for at hælde mere vin op til dem.
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 169 cm

Lux 14.04.2021 20:27
Vinen forsvandt hurtigt når man sad i godt selskab. Aldamar betragtede med fornøjet mine hvordan at det sidste så ud til at forsvinde, men der skulle skam ikke gå længe, førhen at han fyldte op igen. Røde dråber faldt svirvlende og hvirvlende ned i det runde vinglas, og Aldamar tømte også sit eget i en sidste mundfuld, for at række det opfordrende frem - mere. Ikke noget hemmeligt, intet mindre end mere. 
Og der var det at han følte den snigende trang til frisk luft komme nærmere, igen. 

Det var tilladt at ryge herinde, men Aldamar havde opfordret sine gæster i at tage det udenfor, så det ikke skulle ende med at blive et rum fuldkommen drænet for ilt og oplyst i tåget røg - det havde han prøvet, og det var ikke det værd. Men en tilhørende altan ledte ud til et rygeområde, så man slap for at gå hele vejen ned, så den kunne sagtens tages i brug, hmm? 
"Hvad siger du til noget frisk luft?" kom det derfor spørgende fra ham, selvom Aldamar allerede var igang med at trække benet til sig, og rejse sig. De mørke øjne gnistrede en anelse. "Jeg kunne godt bruge en pause" sagt med et smil, og hånden gled over på hans skulder i det at han passerede, for give ham et lille klap. Han forventede ikke at Fabian ville sige nej. 

Problemet var dog... at en person, ofte tiltrak flere. Aladmar kunne se hvordan at enkelte kiggede op, og da de så prinsen hive sin pibe frem, var det som om at det sendte en lille bølge ud, og spredte ringe i vandet til de 3 andre der også kunne bruge noget frisk luft, desværre.
Det stoppede ham dog ikke i at gå hen til døren, efter at have sikret sig, at Fabian fulgte med. 

-
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Helli 14.04.2021 20:41
Flasken blev bevæget over Aldamars glas også for at hælde mere op i glasset. Skulle de få for meget, så var det vel en konsekvens de måtte stå ved, for lige nu var Fabian så umådelig ubekymret. Han var ikke en der holdt af at være fuld som sådan, men stemningen hjalp på det, og så det faktum at han egentlig ikke skulle arbejde lige foreløbig. Normalvis blev han rastløs ved den tanke, men lige nu vidste han at Aldamar ikke ville gøre at han ikke kom til at mangle noget. Skulle der gå et par dage mere inden Aldamar havde rigtig tid, ja, så ville det blive noget helt andet.

Fabians øjne mødte Aldamars i et elektrisk blik, og et stort smil på læberne. ”Det lyder som en god idé,” sagde han, og var ligeså hurtig oppe selv, men der havde Aldamar allerede trukket op til flere folk, som så ud til at være interesseret i at komme med ud. Bevægede adelige sig som en flok? Sådan føltes det i hvert fald lige nu, som Fabian faldt i tak ved Aldamars side, og de to af dem i hvert fald som de første, nåede over til døren, for at komme udenfor i den kølige natteluft.
”Jeg var slet ikke klar over den tiltrækningskraft du har,” kom det alligevel mumlende, lidt drillende i Aldamars retning. Det var også lidt skuffende at de ikke kunne få noget alene tid derude, men det var vel som det var, og Fabian vidste jo godt at han måtte dele Aldamar, når de var på steder som disse. 
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Chibi, Mong
Lige nu: 2 | I dag: 13