Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Kvinden trak lidt på skuldrene "Det var i sikkert! Men i skal være glade for det bare var mig, og ikke nogen der faktisk ville jer det ondt! Man kan ikke vide sig sikker, selv ikke heri Juvelen" svarede hun belærende, men lod dog være med at pointere det åbenlyse i forhold til at Clara nok heller ikke selv bude rende rundt alene midt om natten. Jonatan var trods alt ikke den størst afskræffende faktor.

Claras spørgsmål bredte et lille smil på kvindens læber, og hun gjorde en affejende bevægelse "Åk ja! Han kan kontrollere vand, så han er bare dramatisk! Han kommer op lige om lidt... liiiige om lidt" men selv som hun sagde det, kunne man se bekymringen på hendes ansigt snige sig ind. Jonatan var ikke normalt den dramatiske type, tvært imod.. så hvad lavede knægten dernede?!

Svaret kom før hun nåde at tænke tanken helt til ende. En stor mængde bobler brød overfladen, efterfulgt af en bleg, iskold hånd, der desperat greb i luften, i et forsøg på at få fat i et eller andet.

"For zaladin!" bandede kvinden, som hun smed sig ned på maven, og greb hånden. Hun fik hurtigt trukket hånden til sig og så armen, indtil Jonatans hoved brød overfladen, og han gispende trak luft. Det var dog en kort lettelse, for han gik fra det isnene vand, lige ind i ilden..
"HVAD'ZALEN TÆNKER DU PÅ DIN KLAPHAT! Du kan sku da ikke bare blive nede i vandet!!" bandede kvinden, mens Jonatan bare hang fra hendes greb og forsøgte at få kontrol med sine klaprende tænder "S-s-s-s-s-s-salt" fik han fremstammet.

Hvad end det betød, så fik det kvinden til at holde mund for en stund, og blive rød over de lange øre. Hun begyndte i stedet med en del besvær at få trukket Jonatan helt op af vandet. Det viste sig dog en større bedrift end som så, for den spinkle elverkvinde var ikke synderlig stærk, og selvom Jonatan ikke var det største brød i verden, så var han gennemblødt og ikke til megen hjælp selv.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 23.03.2020 10:05
Selvfølgelig var Clara glad for at hvem end der havde fulgt efter dem, ikke var ondsindet, og en Jonatan faktisk kendte, men det stoppede hende ikke for at være en anelse flov og fornærmet over det. Og hun mest fornærmet fordi hun var flov. Især over hun var blevet set blive kysset af Jonatan. Hvilket stadig var en ting hun ikke helt var kommet sig over.

Om Jonatan var dramatisk, var ikke noget Clara kunne bekræfte ller afkræfte, selvom han ikke havde virket det på deres nu to gåture. Der havde han virket som en med fødderne solidt plantet på jorden. Eller skibsdækket, siden han virkede til at holde af at sejle ganske meget.

Et gisp undslap Clara som Jonatan brød gennem vandet, og hun kiggede lidt forfærdet mellem dem. Jonatan så ikke ud til at have det godt, og kvinden hjalp ikke.
Hun havde til gengæld også regnet med at ligeså snart kvinden havde fat i Jonatan, så var han lige til at trække op og så skulle de ikke tænke på det mere, men det virkede ikke til at kvinden havde kræfterne til det, især som Jonatan lidt var dødvægt.

Clara tænkte ikke engang over det, da hun bare ikke kunne holde ud at kigge på det, og hjalp ud med at gribe efter Jonatan også, så hun kunne hjælpe med at hive ham op.
Med Claras styrke til at hjælpe, var det også nemt at hive Jonatan op, selvom man godt kunne se at kjolens ærmer så lidt anspændte ud, som hun brugte sine muskler.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Med de to kvinders fælles hjælp, kom Jonatan tilbage op på kajen, og kollapsede ned på siden. Det første der kom ud af hans mund, var vand, efterfulgt af et klaprende "T-t-t-t-t-t-tak". Det tog ham noget tid, og en del skælvende åndedræt før hans lunger holdt op med at brænde, og hans vejrtrækning blev mere normal.

"Vi skal have ham tilbage til skibet, lige nu" indskød kvinden, hvis stramme ansigtsudtryk ikke kunne skjule bekymringen. Hendes blik gled til Clara, og var noget mildere. Selvom hun ikke sagde det eksplicit, var hun tydeligt taknemmelig for Claras hjælp med at få Jonatan op. Men nok var ville han ikke drukne på kajen, men han var stadig driv våd, og vinden kold.
"V-v-vent" indskød Jonatan og lukkede øjnene i koncentration. Hans pande fugede sig i koncentration, og lidt efter lidt trak vandet ud af hans tøj og hår. Det samlede sig på jorden, og løb tilbage i havet, i en lille fin slange af vand.
Jonatan sukkede lettet "S-s-sådan!". Nu var han ikke våd længere, bare en smule forfrossen! "U-u-undskyld b-b-bekymringen R-r-r-r-osa" han så op og forsøgte sig med et smil. Det stivnede dog, da han først nu fik øje på Clara "F-f-f-frøken C-C-C-C-Cla-Clara! E-e-er d-de u-u-u-skadt?"
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 24.03.2020 09:55
Clara var bekymret over Jonatan, så det var tydeligt at han allerede var meget forfrossen, og havde behov for at komme i noget varmt lige med det samme. Heldigvis virkede denne Rosa også til at vide hvad hun lavede, om ikke andet virkede hun meget bekendt mod Jonatan, formegentlig en han sejlede med.

Et lille gisp undslap Claras læber som Jonatan trak vandet ud af sit tøj. Hun havde ikke set noget lignende. Vand-magi var ikke ligefrem en ting der lå i hendes familie til at starte med.

Hun havde ikke rigtig opdaget at hun var blevet overset, før Jonatan faktisk henvendte sig til hende igen. ”Jeg har det fint, det er dig vi skal være bekymret om nu,” udbrød hun, lidt forfærdet over at Jonatan tænkte på hende først. ”Vi skal have dig i noget varmt.” Hun kiggede hen på Rosa også ned på Jonatan. Forhåbentlig kunne han gå, ellers… så måtte hun vel forsøge at bære ham. Hun var ikke helt sikker på hvor tung han var, men hvis hun kunne bære Nicodemus, så kunne hun vel også bære Jonatan.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatan var halvt ved at protestere mod Claras ord, men nåde ikke så langt, inden Rosa knælede ned, og hjalp ham op at sidde. Rosa trak sin kappe af og pakkede Jonatan ind i den, mens han gnuppede sine arme. Selvom han forblev rimelig bleg om næppet, lod den værste rysten til at fortage sig, som hans krop kom en smule igang efter chokket, og kunne trække varmen fra Rosas kappe.

Trods den alvorlige situation, måtte Rosa undertrykke et fnis. Nænsomt tog hun fat om Jonatans hage, og drejede hans hoved, så hans fjernere kind, vendte over mod Clara. "Du forstår at gøre et indtryk" kommenterede hun, og pegede lidt på den meget tydelige, meget røde afmærkning af en hånd, der prydede Jonatans ene kind.

Jonatan skubbede Rosas hånd væk, og drejede hoved tilbage igen "Jeg kan k-knap nok mærke det" insisterede han, og sendte Rosa et blik, der holdt hende fra at spørger om han overhoved kunne mærke noget lige nu.
I stedet hjalp hun blot Jonatan på benene, som han rakte en hånd op, og sørgede for at støtte ham til han stod sikkert på benene igen.
Jonatan rømmede sig en smule og gjorde en indsats for at stoppe sine klaprende tænder. "Men nu hvor du har fastslået at der ikke er nogen fare på færre her Rosa, kan du roligt smutte tilbage til s-skibet, så skal jeg v-være lige bag dig" lovede han.

Rosa skævede lidt mellem de to, inden hun gjorde en halvhjertet honør "Aye aye" svarede hun blot, med et halv-smørret smil "Jeg skal fortælle kaptajnen du er i god behold, og på vej tilbage". Med de ord, og et halvt buk for Clara som farvel, slændrede Rosa tilbage ned af kajen, mens hun fløjtede lidt for sig selv.

Jonatan sukkede dybt så snart Rosa var udenfor hørevidde, og vendte sin fulde opmærksomhed mod Clara "I-igen, undskyld for a-alt det her rod.. og f-for hvad end R-r-Rosa har sagt. Hun kan godt være lidt f-f-for direkte" undskyldte Jonatan mens han stod, og forsøgte ikke at svaje på meget på sine halv-følelsesløse fødder. Han ønskede ikke at føre nogen af dem bag lyset, men.. han ønskede ikke at skulle sige farvel til Clara, med Rosa hængende over dem heller, og der var grænser for hvor længe han kunne lade som om han havde det fint, alt til trods.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 27.03.2020 18:03
Clara var meget nervøs for om Jonatan klarede sig, men som hans rysten ligeså stille fortog sig, så gjorde Claras panik også, og hun følte sig lidt mere roligt, lige indtil at Rosa skulle påpege at hun havde gjort et indtryk på Jonatans stakkels kind. Hendes kinder blussede op igen, og man kunne se hvordan hun gerne ville sige noget, forsvare sig selv, men hun kunne ikke gøre det. Slaget havde muligvis været lidt hårdere end Jonatan havde været forberedt på.

Hun kunne ikke få sig selv til at sige noget, som Jonatan begyndte at sende Rosa væk, men hun kiggede blot mellem dem. Men nogle af oplysningerne var også rare at få. At vide at Jonatan ikke var kaptajn på skibet, men blot medlem. Det var ikke det hun havde forventet, men måske han ikke ønskede det. Ville også forklare hvorfor han ikke kom godt ud af det med hans far, Greven.

Hun nejede høfligt tilbage til Rosa, og så hende så lidt slentre ned af gaden, før hun vendte sig mod Jonatan igen.
”Hun er... meget anderledes end dem jeg er vant til,” indrømmede Clara med et sidste blik mod Rosas ryg.
”Men vi bliver også nødt til at få Dem tilbage. De ryster stadig,” sagde hun bekymret. Han så også meget kold ud, og hun ville helst ikke have at han dejsede om på halvvejen. Han skulle have fulgtes tilbage med Rosa.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatan gjorde sit bedste for ikke at ligne den forfrosne, halv-druknede mand han var, med ringe succes. "H-hun mener det godt.. S-søens folk er generelt mere.. f-fri i deres s-sprog" forklarede han med en næsten undskyldende tone. Selv for Jonatan, der havde haft en del af sin daglige gang i køkkenet og med de andre tjenestefolk, havde det taget en del tid at vende sig til. 

Jonatan gnuppede sine arme i et forsøg på at få lidt mere varme i dem, men gjorde ikke mine til at flytte sig. "Men jeg er bange for jeg ikke kan gå tilbage endnu.." han ville gerne have sagt noget om hendes betagende skønhed holdt ham fanget, men han havde en noget mere lavpraktisk grund.

"M-mine fødder er stadig ret følelsesløse, så jeg er bange for jeg v-ville vælte hvis jeg forsøgte" indrømmede han lidt flovt "S-så hvis De vil lade mig, tænker jeg at blive s-stående lidt endnu. Men jeg er ked af min uopmærksomhed ødelagde v-vores gåtur" undskyldte han.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 10.04.2020 10:05
Clara havde måske ikke mødt mange af søens folk, men de få hun havde mødt havde da været mere tilbageholdende, men på den anden side, det havde ofte været i mere formelle møder. Der var de nok bedre til at holde sig tilbage. Rosa kunne jo umuligt kende til Claras stand, selvom den ikke var meget, til trods for at være fra en fyrstefamilie. Navnet var dog ofte nok til at folk alligevel viste en vis mængde respekt.
”Oh, det er okay,” mumlede hun. På nogen punkter var det alligevel lidt forfriskende ikke at blive bedømt på hvad hun var og ikke var, selvom Rosa da havde bestemt sig for nogle ting om Clara.

Clara kiggede lidt på Jonatan, som han sagde at han ikke kunne gå, fordi hans fødder var følelseløse. Som om at det bare ville løse sig at han blev stående hvor de var.
Hun bed sig lidt i underlæben, før et suk undslap hende. Hun kunne ikke med god samvittighed lade ham blive her, indtil han tilfældigvis fik følelsen tilbage i sine fødder, bare fordi hun vidste at mænd foretrak at være de stærke. Forhåbentlig Jonatan ikke ville se det som nedladende, hvis hun foreslog det.
”Så lad mig hjælpe. De kan ikke blive herude og måske blive rigtig syg. Jeg tror sagtens jeg kan bære Dem tilbage,” tilbød hun, selvom intensiteten i hendes øjne næppe gav mulighed for at argumentere i sagen. Hun havde bestemt sig for at hun ville hjælpe Jonatan, om det så var med tvang.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatan blev lettet da Clara lod til at acceptere hans undskyldning på Rosas vejene, også selvom det lød på hendes mumlen som om hun ikke var helt tilfreds. Jonatan kunne næppe bebrejde hende det. Selvom han havde fundet Baronens opførsel fuldstændig forkastelig ved deres korte møde, så var den mere.. adelig. En ting Rosas opførsel på ingen måde kunne kaldes.

Jonatans første reaktion da Clara tilbød at bære ham, var pure at nægte, at forsøge at opretholde en eller anden form for stolthed. Så mødte han dog hendes blik, der sank den tanke hurtigere end han selv var sunket kort forinden.
Stolthed var en mærkværdig ting. Han havde tidligere forsøgt at holde hoved hævet højt, med et flirtende, charmerende ydre, og holdt sit sande jeg skjult. Men tiden ombord Sirenen havde vist ham meget om hvordan stolthed kunne se ud, og at hans stedfaders syn på sagen bestemt ikke var den bedste. Ikke for Jonatan hvertfald.

Jonatan fik fremmet et lille, taknemmeligt smil på sine læber. "J-jeg tror ikke det bliver nødvendigt at bære mig.. M-men hvis De tillader det, vil jeg gerne have deres støtte". Langt ville det ligge fra Jonatan at betvivle at hun kunne bærer ham. Han viste han ingen sværvægter var, og der havde været forbløffende meget kraft bag den lussing tidligere.

Jonatan rakte lidt tilbageholdt en hånd frem, og med Claras velsignelse, ville støtte sig til hendes skulder, og tage det første, lidt usikre skridt.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 12.04.2020 16:26
Clara ventede, og jo mere hun ventede, jo mere utryg blev hun lidt at Jonatan alligevel ville nægte, og spille den store stærke mand der kunne det hele, men også at hun ikke var nydelig mere. Hun vidste godt at hun ikke skulle spille med musklerne, det var ikke pænt på en dame, selvom det var nogle ganske naturlige muskler hun havde, som måske var hjulpet lidt på vej af at hun godt kunne lide at hjælpe i familiens forretning.

Noget af frygten forsvandt dog også, da Jonatan endelig tog imod hjælpen, og han virkede taknemmelig for det, også selvom han kun ville bruge hendes om støtte, det var bedre end ingenting, og det intense blik forsvandt, og hun smilede blidt til Jonatan.
”Det kan jeg godt,” sagde hun lettet, og lod Jonatan støtte på hendes skulder, før hun meget fast, tog fat i ham omkring livet, selvom det endte med at de stod meget tættere end hvad der var passende for de to af dem.

Hun kiggede op på ham, med lidt røde kinder, selvom hun også kunne mærke at han faktisk var ganske kold. ”Skal vi gå?” spurgte hun, for Jonatan skulle trods alt vise vej.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Som Clara tog styrringen og tog mere fat i ham end han nogensinde havde forventet fra en adelsfrøken, fandt Jonatans arm rundt om hendes skuldre for den ekstra støtte. Højdeforskellen gjorde det en smule akavet, men i et øjeblik var han næsten glad for, at det var hende der støttede ham, og ikke omvendt. Det havde været endnu mere besværligt!

Da de begge havde fundet balance i hinandens nærhed og den værste rødmen havde fortaget sig igen fra Jonatans kinder og ører, kiggede han ned mod Clara atter engang, og nikkede bestemt.
"L-lad os!"

De første par skridt var langsomme, og Jonatan lænede sig tungt mod Clara. Men som han kom lidt igang, og fandt balancen, blev det også en smule nemmere. Han holdt mest blikket stift ned, for at se hvor han satte fødderne, men fra tid til anden blev hans blik draget mod Clara.
"D-de er virkelig ikke som nogen anden jeg har m-mødt" sagde han stilfærdigt, og ordrene hang tunge med ærlighed i den kolde natteluft. 
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 27.04.2020 10:00
Claras ansigt blev blot endnu rødere som han pointere at hun ikke var som nogen anden han havde mødt. Muligvis ment som et kompliment, men alligevel stak det lidt. Hun ønskede blot at være som de andre adelsfrøkener, det ville være nemmere, men hun gjorde altid det der ikke var forventet af hende, men nogen gange var der bare andre ting der tog præsidens, så som at Jonatan skulle i god behold tilbage til sit skib.

”Jeg ved godt, at det næppe er anstændigt,” mumlede hun forlegent, selvom hendes greb ikke løsnede sig på Jonatan. Hun virkede ikke umiddelbart som om at hun var meget påvirket af vægten på hende dog. ”Men Deres helbred er vigtigere end nogle dumme regler.” Normalvis kaldte hun dem ikke ligefrem dumme, men lige nu føltes det sådan. Desuden,  hendes ry kunne vel dårligt blive værre. Folk ville jo tænke om hende som de ville, hvis de havde lyst. Desuden havde hun da allerede hørt et par hviskende folk sige at selvfølgelig ville hun falde i Isabels fodspor med at finde en mand og få et barn udenfor ægteskabet. Som om det nogensinde ville ske, selvom hvor tæt hun gik på Jonatan næsten godt kunne indikere noget andet, hvis man spurgte adlen

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatan blinkede et par gange ved Claras forlegne svar. "T-tilgiv mig, d-det var ikke s-sådan ment. J-jeg har s-s-sjældent mødt nogen så.. Æ-ærligt oms-sorgsfuld" uddybede han lidt forfjamsket. Han ville ikke have hun skulle tro det var negativt ment! Men i den process fik han måske blot gravet hullet dybere?
"D-det er også min erfaring at f-få af de regler bliver overholdt andet e-end overfladisk" tilføjede han lidt mere sikkert. Som hushovmester så man en del flere af adelens knap så pæne sider, og hørte lige så mange rygter fra andre husholdninger, når de noble mødtes. Der var intet som god sladder til at holde tjenestefolkene underholdt, så længe det ikke tog overhånd naturligvis!

"J-jeg er hvertfald utrolig taknemmelig for din hjælp frøken Clara". Der var et øjebliks glip i formaliteten, som Jonatan end ikke selv ænsede i øjeblikket. Han kiggede blot ned mod hende med taknemmeligheden lysende ud af øjnene, og et varmt, halv-skævt smil.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 15.05.2020 12:35
Clara kiggede overrasket op på ham. Forskellen på deres højde var især stor, nu når de gik op af hinanden. Heldigvis fik hun ikke stanget ham en med hornene. Noget hun normalvis ikke skulle tænke over, men normalvis gik hun ikke på denne her måde med andre mænd. Kvinder var trods alt oftere hendes egen højde.
”Men det er også vigtigt at opfører sig rigtigt når man er udenfor de trygge rammer,” pointerede hun blidt, selvom man kunne se at ordene alligevel lidt havde taget hende.

Det gippede kort i hende, som han brugt dus om hende, og den måde han sagde hendes navn på. Hun følte sig speciel under hans blik, og ikke for første gang i dag kunne hun ikke se væk fra ham. De brune øjne mod hans egne brune. ”Det var virkelig... intet problem,” sagde hun. Hun havde lyst til at sige hans navn, til at bruge dig om ham, men hun kunne ikke få sig til det. Hun havde intet at sige, men den varme og uformalitet var noget hun faktisk gerne ville have mellem dem.

Selvom Clara faktisk ikke vidste hvor de var på vej hen, og tempoet var forholdsvist langsomt, så føltes det også lidt som om at de var ved at nå til vejs ende med deres stævnemøde. Der var i hvert fald begyndt at komme flere og flere skibe til syne.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Claras ord fik Jonatan til at tænke lidt mere over hvad han egentlig havde sagt, og som bevægelsen bragte en smule varme tilbage i ham, fandt farven også tilbage til hans kinder især. "Så sandt.." medgav han, men munterheden fandt tilbage til hans stemme "Men hemmeligheden er sikker hos mig. Det er et løfte" lovede han med et godmoddigt smil. 

Jonatan mærkede gippet, og hans blik blev bekymret et øjeblik, til hun fandt ordrene. "Det var næppe 'intet problem', det her er ikke engang en lille gestus frøken" insisterede han fast, formaliteten tilbage på plads, som havde den aldrig glibbet.

Det tog en mindre anstrengelse før Jonatan kunne trække blikket fra Clara igen, og vende det mod deres vej. Hans blik søgte en smule, som han orienterede sig, og så de var kommet langt længere end han troede. Et suk forlod ham som han gjorde mine til at stoppe dem ud for en kaj. "Så er vi her.." der var en smule ærvelse i hans tone, for han viste dette var starten på deres farvel. "Jeg kan klarer det sidste stykke selv" insisterede han og lod igen sit blik blive draget til hende.
"Rosa har utvivlsomt sladret, så jeg tænker det bedst at sparer Dem for resten af besætningen" forklarede han så hurtigt. Det var ikke et forsøg på at være macho, men mere for at sparer hende besætningens blikke.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 18.05.2020 13:53
Clara burde ikke stole på Jonatan. Hun vidste ikke hvem han var, andet end en grevesøn, der var blevet uvenner med sin far, og nu sejlede på havet. Han havde dog ikke gjort det særlig lang tid. Til trods for de få oplysninger hun havde fået, som egentlig også var rimelig forkerte, så kunne hun ikke lade vær med at stole på ham. Der var noget over ham.
”Tak,” sagde hun,. Hendes egne kinder brændte også, og det var et forlegent smil på hendes læber, men alligevel følte hun sig tryg.

Hun havde dog intet at sige til at det ikke var en lille gestus. Han havde ret, men hun ville gerne lidt have ham tro at det ikke var noget. Så kunne hendes hjerte måske lade vær med at slå så hurtigt.

Som de stoppede, gled Claras blik op mod det nærmeste skib, siden det måtte være skibet der var hans. ”Er De sikker? Jeg kan godt gå med Dem,” bekræftede hun, selvom hun måske ikke var helt vild med at vise sig foran en hel besætning af søens folk. For nu var det blot en lille ting mellem hende selv og Jonatan, ingen anden behøvede at vide noget, selvom han nævnte Rosa havde sladret.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatans smil var skævt og lunede som en solrig forårsdag. "Efter alt der er sket i dag, så lad mig i det mindste sparer Dem for yderligere ydmygelse" bad Jonatan. Han havde ingen autoritet til at beordre det, ej heller ønskede han det. Hvis hendes moral bød hende at følge ham til landgangsbroen, så ville han ikke nægte hende det.. Alligevel ville han gerne sparer hende tilråbende der unægteligt ville følge fra besætningen.

Langsomt, og til Jonatans overraskelse, en anelse modvilligt, løftede han sin arm af Clara, og viklede sig en smule ud af hendes greb. Forsigtigt testede han sin egen førlighed, for en sikkerhed skyld, inden han trådte et halvt skridt væk. De stod stadig tættere end var sig passende, men Jonatan havde ikke kunne få sig selv til at træde længere væk, ikke med det samme.
"Og jeg er ganske i stand til at stå selv nu, uden tvivl takket være din hjælp og støtte" anderkendte han uden tøven. Det var trods alt hendes fortjeneste at han ikke stadig kvabbede rundt på havnekajen!
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 31.05.2020 22:20
Clara kiggede lidt fra Jonatan og op mod skibet igen, og et lille suk forlod hende læber, som hun måtte trække sig. Hun var ikke meget for at lade ham gå alene derop, men Clara havde købt om sømænd. Ofte var de lidt grove i sproget, og jo færre der kendte til de to af dem, jo bedre var det vel egentlig?
Hendes øjne fandt Jonatans igen, som han viklede sig ud af hendes greb, og hun var ligeså lidt tilbøjelig til faktisk at give slip på ham. Selvom hans krop var kold, var hans tilstedeværelse behagelige, og hun savnede den ligeså snart den var forsvundet.

Nu når Clara ikke havde Jonatan at holde om, tog hun sig lidt nervøst i overarmen med sin ene hånd, som hun stod og skiftede vægten på hendes fødder, eller klove som det egentlig var, mens hun prøvede at finde på nogle ord at sige.
”Hvis det ikke havde været for mig, var de slet ikke faldet til at starte med,” sagde hun så endelig, i en underskyldende tone. Hun havde det stadig dårligt med det, men det virkede til at han havde fået det bedre. ”Men så er det her vel farvel,” sagde hun, det var svært at holde tristheden ude af sin stemme. Selskabet havde været behageligt og hun havde følt sig næsten hjemme med ham, selvom følelserne gjorde hende nervøs. Hun ville virkelig gerne se ham igen.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatans blik flakkede. Farvel. Tanken var overraskende ubehagelig, og selvom han viste der ventede ham friskt tøj og varme ombord, så virkede det isenene at forlade Claras favn. "Hvis hvert et møde med dig indvolverede en tur i havet, så ville jeg hoppe i igen med det samme" fløj ordrene ud af ham, før han kunne nå at tænke over, eller stoppe dem.

Hurtigt bukkede han for at skjule varmen der overtog hans ansigt. "Under alle omstændigheder.. så har De ret Frøken Clara, det er farvel.. men jeg vil bede til hvad end gud der gider lytte, for at det også kan blive på gensyn.." bød han hende farvel med langsommere, mere gennemtænkte ord, mens han forsøgte at trække den så længe som han kunne..

Men efter alt var sagt, og høflighederne gjort, var der ikke andet for, end at træde tilbage, og traske modvilligt op af landgangsbroen. Jonatans blik faldt flere gange tilbage mod Clara på den korte tur, men han kunne ingen ord eller undskyldninger finde for at stoppe og haste tilbage til hende..

De to ventende skikkelser for enden af landgangsbroen gjorde det heller ikke nemmere at vende om, som den ene kvinde stod klar med et tæppe og den anden en dampende kop, og dem begge med store, smørrede smil.

Jonatan har forladt tråden.

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 04.06.2020 09:51
Claras kinder blev straks ildrøde, som Jonatan noget så elegant, måske næppe for ham men for Clara lød det sådan, sagde de ord om at han gerne hoppede i havet igen hvis han kunne måde hende igen. Hun kunne mærke hvordan hendes hjerte hamrede i brystet på hende, og hun kunne ikke lade vær med at knuge sine hænder sammen foran sig. Hvordan... Hvordan kunne man sige sådan noget?
”Ligeledes... jeg håber vores veje krydses igen,” sagde hun, hendes stemme stærk, selvom hun følte sig lidt som et nervevrag. Hun kunne ikke engang få mere elegante ud, og hun var slet ikke sikker på hvad hendes krop ville have.

Men Jonatan gik, til Claras store sorg, selvom hun godt vidste at han havde behov for den varme der ventede på skibet.
Ligeså stille fik hun hevet sig selv ud af sin trance, som hun bare stod og kiggede mod skibet, og gik tilbage mod kroen, stadig med bankende hjerte og røde kinder.

Da hun nåede kroen, kom hun relativt uset ind på kroen, men til gengæld stod Allaster og ventede på hende på værelset, med rynkende bryn og en bekymret mine, men selvom han stod og skældte hende ud, så var hendes sind et andet sted. Jonatans tilstedeværelse havde været som en fortryllelse, og den var ikke forsvundet som han havde forladt hende. Hun håbede virkelig at de ville ses igen.

Signatur lavet af Lux

Clara af Erneyll har forladt tråden.

1 1 0 0 2

Trådnomineringer:

Nomineret af: Dragonflower
Nomineringsårsag:
“Nogle tråde ønsker man aldrig helt ender. Det her var en af dem <3 Men selvom tråden er slut, er deres historie det heldigvis ikke!”

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“Vi havde planlagt de skulle mødes før Jonatan blev oprettet, men jeg havde slet ikke forstillet mig hvor søde de ville være. Jeg elskede denne her tråd <3”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 4