"Og hvem gør nogen sinde noget uselvisk?" gav hun ham igen, og lagde hoved på skrå - næsten samme mimik som han selv gjorde. Men i denne sammenhæng som et byttedyr, der så rovdyret an - går du til angreb, og hvordan kan jeg bedst afværge dit forsøg.
"Denne tankegang er da meget smuk - ikke noget jeg havde forventet fra dig. Men når vi skiller lys og mørke fra hinanden på den måde - bliver vi efterladt med noget som ikke er sandt." hun blinkede, og trak på skuldrene. Måske var det helligbrøde at tænke sådan, at man skulle være fast i sin tro omkring lyset. Og tilbede Isari når man valgte at gå ind i lysets rækker. Og der var fejl ved alt, og krig burde under alle omstændigheder være den sidste udvej. Så på det punkt var hun måske lige så slem, som alle de andre der søgte ind i hære, der ville udkæmpe krige. Hun slikkede sine læber, og vente øjne tilbage mod hans skikkelse. "Hvad er dit mål med mig?" spurgte hun endelig, hun var ikke helt sikker på om hun havde spurgt sådan før. I hvert fald ikke med så blid en stemme. Men tiden i det aflukket rum, var begyndt at blive hvad hun ville sammenligne med en dårlig drøm.

Krystallandet