Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 23.03.2020 15:12
Det hævede Maximillian alligevel sit øjenbryn af. Han havde ikke forventet at butleren havde været vidt omkring, selvom det klædte Merry at være nysgerrig om nogen så omrejst, som han åbenbart var. Selv menneskerne forsøgte jo at få noget ud af deres liv, så på en måde kunne han godt forstå at nogen havde valgt at rejse i deres unge liv for derefter at slå sig ned når kroppen måske ikke holdt så godt mere. ”Det havde jeg ikke forventet.”

Han kiggede lidt overrasket på hendes klæder da hun kom ud igen. Hun lignede næsten noget der var løgn, hvis det ikke var fordi hun ikke var så beskidt.
”Det så ud til at buskene fik mere end blot din pil,” sagde han og gik lidt nærmere hende, så han kunne bruge sin frie hånd, som ingen pile havde, til at forsøge at få grenen blidt ud af hendes hår.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 23.03.2020 15:37
Med et lidt undrene blik kiggede hun ned ad sig, løse tråde og mini huller prydede hendes nederdel i abstrakte mønstre. "Næh, nu har aldrig, hvad bilder den sig ind. Først at tyvstjæle min pil og derefter vanrage mit tøj. Intet mindre end.." jokede hun inden hun rettede blikket op til Maximilian allerede med hånden i håret på hende for at fjerne del halve skov der sad i det.

Hun gjorde egentlig ikke synderligt noget andet end at stå som en velopdragen pige med blikket ind i brystet på ham indtil han var færdig. men derefter skete der heller ikke rigtigt mere.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 23.03.2020 16:19
Maximillian havde ikke forventet så meget andet af Merry. Velopdragne piger var de vanskeligste at få i unoder, især med en som Merry, som virkede så sikker i sig selv, fremfor dem der ønskede så meget ud af deres hverdag. Mere kunne han give, men hvad kunne han give en kvinde der virkede til at have alt, bortset fra selskab i sit store hus. Det havde han selvfølgelig allerede tilbudt.

”Det er intet mindre end en skandale,” tilføjede han, som han fik viklet den ud og smed den tilbage over i buskene og træerne. ”Så, tror jeg du er fin igen, i hvert fald med håret,” sagde han og strøg et sidste blad af håret, før han trak sin hånd tilbage og kiggede ned på hendes ansigt.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 23.03.2020 16:39
Med to hænder på hver side af sit hoved glattede Merry sit hår ned med et lille nik. "Tak" fremsagde hun kun med et lille knæk på stemmen inden hun vendte om på foden for at samle de resterende pile op. Hun skammede sig en smule over sin manglende kontrol over for ham. En hver anden havde hun viftet hånden af hvis de var kommet i nærheden af hende, men hun havde ladet ham soignere hende som et andet barn. 

"Vil De se resten af godsets ejendom, eller begynder det at kede dem?" spurgte hun så på vejen tilbage til haltaget hvor hun begyndte at hænge sin bue på plads.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 23.03.2020 16:46
Maximillian fulgte hurtigt med hende tilbage. "Vældig gerne, vi blev jo kortvarigt distraheret, og jeg synes jeg erindrer der var lidt mere De manglede at vise mig," sagde han med et smil på læberne, og hjalp med også at hænge hans egne ting på plads, nu når det officielt var ovre for denne omgang bueskydning. Det var en fin sport, men han ville nok aldrig blive den store tilhænger og rent faktisk at gøre det alene.

"Desuden, De virker til at gøre De fleste ting spændende, selv ting jeg ikke troede ville falde i min smag," han hentydede til bueskydningen.
"Men hvis De har travlt, så forstår jeg det naturligvis godt. Med mindre det blot af papirarbejdet der venter Dem." Hvis det var tilfældet, så var der i hvert fald ingen grund til ikke at forsætte med at udnytte at hun havde noget selskab.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 23.03.2020 16:57
"Stakke af papirer, som hver evig eneste dag multiplicerer sig" fortalte Merry og tog sig dramatisk til hovedet. "Hvis jeg skal være helt ærlig så udnytter jeg nok Eders selvskab til at udsætte pinslerne i forårs forberedelserne. Men jeg er da glad for jeg kan udvide dine horisonter

"Hvad foretrækker de t finde ud om folk så?" spurgte hun efter de var gået lidt rundt omkring Linley Godset. De havde vandret igennem en af den kunstfærdigt plantede haver, som var populariseret af et par gartnere i fuld gang med forårs udplantning, ud på den anden side  over en mindre bakke hvor man kunne se ud over markerne der var eget af Linley familien.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 23.03.2020 17:13
Maximillian smilede af hendes dramatisk optræden omkring alt papirarbejdet, som hun nu havde planer om at hive ham med ind i.
"Åh nej, hvad skal jeg dog gøre," sagde han leende, men han havde allerede tilbudt hende, at hun kunne med ham som det passede hende. Hvis det var papirarbejde, så måtte han jo prøve at finde sin hjerne frem til at skulle forholde sig til det.

Han kiggede rundt som de gik igennem haverne. De var smukke, måske lidt overdrevet, men meget ulig hvad man havde i Dianthos, hvor der ikke var plads til nydelser som disse. Han var sikker på at når sommeren kom, så ville det være et smukt sted.
"Hmm... Deres dybeste hemmeligheder?" sagde han med et drillende smil på læberne, før han tog det lidt mere seriøst, for selvom han elskede at finde ud af det, så krævede det ofte at han snagede en anelse for meget. "Det er et kompliceret spørgsmål, Merry. Jeg tror godt jeg kan lide at finde ud af hvad driver dem til at tage de beslutninger de gør, og hvad de stræber efter. Det er ofte det samme trods alt. Hvad med Dem?"
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 23.03.2020 18:15
Merry kunne ikke lade være med at grine lidt over hans korte svar, men lyttede dog efter da han fik en lidt mere seriøs tone. "Oftest det samme? Hvad, omgås de kun personer der er drevet af grådighed og begær da?" spurgte hun, nok en smule af egen erfaring. I hendes omgangskredse var de fleste nok drevet af deres families generationers historie hvilket involverede ægteskaber, finansielle anliggender og at komme hinanden lidt for meget ved for at f lidt spænding ind i hverdagen.

"Jeg søger nok lidt mere i retningen af din vittighed. Hemmeligheder er altid meget mere interessante at finde ud af og tale om end så mange andre åbenlyse samtale emner. Ting som folk ikke normalt ville lade se dagens lys.. det de måske endda er lidt pinligt berørte over" som hun fortsatte virkede det mere og mere som om hun talte til sig selv om hvad hun egentlig søgte når hun havde dybere samtaler med folk. "Det er lidt sjovere at se under overfladen på den måde ikke?" opmærksomheden hoppede tilbage til Max på den sidste sætning
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 23.03.2020 19:07
En let latter undslap Maximillians læber som hun nævnte at det var grådighed og begær der drev dem. I bund og grund var det vel de fleste følelser i deres rå form. Og ærligtalt så var han mere vant til at begæret vandt ind. Han mente dog ikke alle var drevet af det. Det var en af mange former for drivkraft i hans optik.

Han lyttede interesseret i hvad hun havde at sige selv, og hun var trods alt interesseret i hemmelighederne, hvilket han godt kunne forstå. Hun var tydeligvis ikke helt tilfreds med de overfladiske emner som man ellers snakkede om af ren høflighed.
”Det jeg helt enig i. Jeg har dog endnu ikke fundet på en god måde at få… hemmeligheder ud af folk, uden det er åbenlyst, eller at de gerne vil snakke om det. Det ville være noget af en gave, hvis man kunne,” sagde han.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 25.03.2020 09:14
Merry trak lidt på skuldrene inden hun satte sig ned i græsset. Hendes tøj var allerede gjordt til 'udendørs tøj' af brombærbuksene så hvis de blev beskidte nu af jorden under dem så fred være med det. "Heh tja hvis de begynder at stole nok på en så skal hemmelighederne nok komme frem uden at de selv opdager det faktisk. Men ja, jeg har hørt der er visse personer der har magier der kan sådan noget.. Heldige individer" sagde hun henkastet. 
Magi var egentlig ikke noget Merry generelt savnede i sit liv og hverdag. Tjo, måske hvis der var noget der kunne gøre den beklagelige del af hendes arbejde lettere, men hvad sjov ville der være hvis der ingen kedelige opgaver var. Desuden havde hun altid fundet en hvis stolthed i at sige hun holdt hendes liv og families arv kørene stadig uden den mindste smule hjælp.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 25.03.2020 10:11
Maximillian kiggede lidt mere tøvende på græsset. Hans tøj var ganske vidst ikke ligeså fint som Merry’s, men han gjorde alligevel hvad han kunne for at holde det så rent som overhoved muligt. Men mon ikke han kunne tilgå noget finere tøj her alligevel? Han håbede lidt på det, som han forsigtigt satte sig ned i græsset med hende.

”Det ville ikke være en dårlig evne at have,” indrømmede han, selvom han selvfølgelig selv havde muligheden for at tage sådan en evne hvis han kom forbi den. Hans telepati var dog rigelig når det gjaldt om at grave lidt i folks hoveder efter deres hemmeligheder, hvis det endelig var at han havde et behov. ”Men jeg er sikker på at De også må have nogle enestående evner?” spurgte han efterfølgende. Han havde ikke hørt om hendes evner, men for ham var det en ganske unormal ting at støde på folk der ikke besad en eneste magisk evne.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 25.03.2020 10:19
Hendes rysten på hovedet fik hendes korte hår til at svinge i den milde forårs brise, men faldt ganske let tilbage på plads. "Negativ." afkræftede hun og vendte blikket fra markerne tilbage på Max ved siden af hende. "Ingen i min familie har haft nogen form for magisk evne så vidt vi har kunnet forstå. Evner har vi nu nok haft mange af for at kompensere for det, men det er noget vi har lært ligesom alt andet i livet

Måske var det egentlig lidt sådan også. Merry lærte sig til forskellige talenter og evner for at overskygge at der ikke var en eneste magisk muskel i hendes krop. Det havde irriteret hende gevaldigt som barn da hun havde vokset op med andre børn med diverse små trick og ting der gjorde deres liv lidt mere spændende. For ikke at tale senere i livet hvor det nærmest var socialt set ned på ikke at have nogen form for kontrol over magi.

"Men De må vel have noget specielt de kan ikke?" spurgte hun så da det nu også af samme grunde interesserede hende at høre om hvad andre kunne præstere. 
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 25.03.2020 10:29
Det var et fascinerende stykke information om Merry, som Maximillian ikke havde set komme. Ingen magiske evner. Han kunne derfor heller ikke lade vær med at studere hende lidt. Der var nok noget over at lære sig ting, når man ikke havde noget at falde tilbage på i form af magiske evner.

”Jo, men jeg kan næppe vise det,” indrømmede han med et let smil på læberne. Der var ingen magi at kopiere, og det var den eneste evne han havde planer om at fortælle. Telepati gjorde folk for påpasselige, og det var ikke noget han ønskede. Selvom han tvivlede på at Merry havde en måde at blokere det på.
”Jeg har evnen til at kunne kopiere andres magiske evner, i et begrænset omfang,” fortalte han endelig.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 25.03.2020 12:25
Hendes øjenbryn hævedes lidt i overraskelse. "Oh! det har nok givet nogle særprægede oplevelser fra tid til anden" svarede hunmed et tænktsomt blik. At få kopieret sin evne ville nok fornærme eller irritere det fleste. Men hvis Max kunne gøre det uden at folk lagde mærke til det s var det da egentlig ret smart.

"Ja jeg beklager du ikke rigtigt her noget at vise det på. Jeg er nok det værste test subekt i miles omkreds" grinte hun. Og hun havde nok ret. selv defleste af hendes ansatte og bøndernde havde deres egne små triks. Plante groning, overmenneskelig styrke, mild levitation endda. Ikke de helt store talenter eller trudsler for den sags skyld men de var nyttige at kunne.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 25.03.2020 12:38
Maximillian nikkede. ”Meget, det er ikke alle evner der er lige beregnet til at en anden skal bruge dem,” sagde han. Nogen evner var så indgroede i folk, at det bare skabt rav, hvis han forsøgte selv at bruge dem. Der plejede han at være hurtig til at skifte dem ud. Han foretrak simple ting, som teleportation, telekinese eller sågar formskiftning. Det var ting han bedre kunne forholde sig til.

”Kan være at De en dag kan få det at se. Det burde trods alt ikke være umuligt at finde nogen vi kan bruge som forsøgskanin, hvis det endelig skulle være,” påpegede han leende, og med et smil på læberne. Hun var trods alt en Lady. Der skulle nok være nogen der gerne ville gøre hende tilfreds.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 11.05.2020 16:04
Merry gengældte hans smil. Han havde skam ret i det at hun kendte tonsvis af magikere det sågar tjente deres levebrød på deres evner. 

"Er det kun magiske evner eller kan du også genskabe, helt normale færdigheder?" spurgte hun imens hun plukkede et langt græsstrå fra jorden og placerede det parallelt imellem hendes to tommelfingre "Det tog mig måneder at lære at få det her til at virke" sagde hun inden hun lagde fingrene op til sine læber og pustede til. En høj tone af FNYYYY lød da hendes åndedræt fik græsset til at vibrere imellem hendes fingre og lyden blev næsten båret af vinden ud over marken fra hendes hænder.

Uden for syns række kunne der svageligt høres køer der svarede på kaldet. Ud fra lyden af de klokker kvæg normalt har om deres hals var de dovent på vej i retningen af Merry og Max nu.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 11.05.2020 16:11
Maximillian var hurtig til at ryste på hovedet. ”Kun magiske evner. Normale færdigheder må jeg stadig lære på den gammeldags måde,” indrømmede han. Han havde massere af år til at lære de fleste ting på, men nogen gange blev man også lidt doven, når man lærte nye ting. Der var også ting han kunne huske at han havde været i stand til for flere tusinde år siden, men nu? Der var evnerne forsvundet fordi de ikke var blevet brugt.

Han kiggede nysgerrigt på Merry, som hun tog græsstrået op, før hun pustede på det mellem sine fingre. Det var sådan en simpel færdighed, men Maximillian havde aldrig set noget lignende.
I distancen kunne han også se køer der begyndte at bevæge sig, muligvis mod dem. ”Det er fascinerende,” sagde han grinende. ”Men.... hvad er pointen i at lære det?” Han kunne ikke lade vær med at spørge. Hun var adelig, hun ejede godset, og alligevel ville hun lære at fløjte med et blad.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 11.05.2020 16:32
Hun kunne ikke lade være med at grine over sig selv da han spurgte ham hvorfor hun overhovedet havde lært det. Det var i det hele taget en meget ubrugelig ting at kunne. "Ingen anelse. Stædighed måske. Jeg så en kvæg bonde da jeg var syv kalde på sine dyr på den måde og jeg blev opsat på at det var en lille smule magi jeg kunne lære." sagde hun og pustede græsset af hånden. "Inden jeg overhovedet havde fuldt ud lært det fandt jeg ud af at det fungerer ligesom et hvert andet blæse instrument jeg har lært. Men på det tidspunkt var jeg så tæt på at kunne det at jeg stadig øvede mig indtil at jeg fik tonen som kørene reagere på

Hun nikkede til et par af kvægdyrene der havde stoppet op da de havde fundet ud af at det ikke var mad der ventede dem hvor lyden kom fra. Det stod med deres lange pels og så skuffet på parret en halvtreds meter fra dem inden de vende hovedet ned og græssede hvor de stod.
Maximillian

Maximillian

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 2557 år

Højde / 181 cm

Helli 11.05.2020 16:47
Maximillian lyttede, mens hans øjne blev lidt distraheret af køerne. Ikke nogle synderlig kønne dyr i hans øjne, og de plejede også at lugte for meget. Han var dog også godt klar over at en stor del af mad han kunne lide kom fra dem, så han måtte tolerere deres eksistens.
”Og De har måske drillet med det lige siden?” spurgte han. De så i hvert fald jævnt skuffet ud over at det bare havde været Merry og Maximillian der havde siddet der.

”Jeg synes dog der er noget smukt i at De forsøger at finde noget magi, til trods for ikke selv at have noget, og at du blot var et barn,” sagde han, og pillede op et strå græs og kiggede lidt på det, før han smed det ved siden af sig. ”Jeg tror jeg er for vant til at magi altid har været omkring mig, at jeg glemmer hvor unikt det egentlig er.” der var sjældent folk der havde den samme evne, noget Maximillian selv erfarede som han lånte evnerne.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 11.05.2020 18:03
Det var virkelig noget andet når personer der levede i den magiske verden hun selv havde længtes sådan efter beundrede hendes magi-løse tilværelse. Merry var for længst kommet over hendes bitterhed og jalousi over at hun ikke var født med nogen special gave der kunne få hende til at skille sig ud. For hun havde fundet sine egne måder at gøre sig bemærket på. At ikke have nogen magisk evne var en af dem men at enevældigt at overtage familie navnet og at holde godset og områderne kørene ovenvande uden hendes faders guide, havde virkeligt fået folk til at hæve øjebryn. For ikke at overse hvor ung hun var da hun mistede hendes familie.

Merry lagde sig tilbage i græsset og så op på skyerne der fløj forbi i hurtige tag på grund af vinden, "Jeg tror jeg kommer til at blive ret glad for at du bankede på min dør Max" kommenterede hun inden hun lukkede øjnene.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Muri , jack
Lige nu: 3 | I dag: 13