Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 04.05.2019 08:45
Igen tog hun hans hånd væk og til en start troede han, at det var fordi, hun stadig ikke brød sig om, at han rørte ved hende. Men i stedet for at fjerne sig fra hans hånd, tog hun den mellem sine og vendte sig, så hun bedre kunne se op på ham. Hun virkede tankefuld og nervøs, så han sagde ingenting. Det var hans erfaring, at folk bare havde brug for lidt tid til at organisere deres tanker og finde mod og det endte da også med, at hun fandt ordene.

Hvad hun sagde, fik ham til at smile igen og han tog sin frie hånd og lagde den mod hendes lille, lyse kind. "Det vil jeg," svarede han venligt - måske næsten kærligt? "Jeg vil lære dig alt, hvad du har brug for."
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 04.05.2019 19:00
Hun lænede dit ansigt lidt ned imod hans hånd. Hun havde en virkelig dårlig fornemmelse omkring hvad hun var ved at gå ind til. Om det var Hyde selv eller bare det at skulle lære at være hvad hun nu engang var, kunne hun ikke regne ud. Der var bare noget der smagte bittert bagerst på tungen som holdt hende lettere vemodig. Dog var det alligevel rart at nogen tog sig af hende, efter de sidste lang stykke tid hvor hun havde stået på egne ben uden for byen. 

"tak" sagde hun sagte med et langsomt blink inden hun så ned på sine hænder. "Så bør jeg jo nok forklare dette" sgde hun hentydende til den flænsede syning i hendes handske inden hun tog dem af. På trods af hendes vampyr gener kunne man se hvad der lignede små aftegninger af revner og sprækker i hendes hud, hvor tidligere sår havde helet ud over fingre, håndryk og flade og lidt op ad hendes håndled. Det lignede næsten af de var krakelerede som ældre maling eller revnet porcelæn.

Credit: tofuvi.tumblr.com
Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 04.05.2019 20:57
Han så ned på hende og følte en uventet bølge af affektion glide gennem sig, da hun sagde sit stille tak. Et ganske lille øjeblik overvejede han, om han rent faktisk kunne finde på at gøre dette for hende, blot fordi han syntes om hende. Men så slog han det ud af hovedet igen med en mental hovedrysten. Det var ikke ligefrem sandsynligt. 

Han så dog ned på hendes hænder, efterhånden som hun tog handskerne af. "Ja, det ville nok være en god idé," svarede han dog bare og sørgede for at lyde helt rolig. Destruktion i alle former var dog altid en magtfuld gave og han måtte være særdeles opmærksom på, hvordan hendes gave manifesterede sig. Af hensyn til sin egen sikkerhed.
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 04.05.2019 21:46
Florence gav hvad der mindede om et opgivende duk fra sig inden hun begyndte: "Altså hele mit liv har jeg ikke været ligefrem givet magi. Det var ikke noget der kom mig synderligt naturligt men mit hårde arbejde for at lære healing, det bar skam frugt. Jeg arbejdede endda ret meget i helbredelses huset under en af de store plager.. Men under plagen der fulgte var jeg det forkert sted på et forkert tidpunkt og alt hvad jeg havde lært op til der blev vendt på hovedet. Alt min kontrol forsvandt og lige pludselig er det noget der bare kommer af sig selv.. og det ødelægger frem for at reparerer.. det ødelægger mig selv hvis jeg ikke holder et vågent øje med det" forklarede hun. Der var egentlig ikke så meget at sige om hendes evne andet end at det var irriterende. Hun havde dog en hvis frygt for at komme til at skade nogen med det en dag.
"Det er også på sin vis grunden til at jeg er kommet tilbage hertil.. jeg kunne ikke udføre mit arbejde jeg havde udenfor byen fordi mine hænder var mit værktøj. Jeg blev mildest talt ubrugelig derefter" Florence afsluttede med et træk på skulderen. Hun havde selvfølgelig været glad for at vende tilbage til hendes barndomshjem men hun havde faktisk oprigtigt holdt af sit kortvarige arbejde i Medianen.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 04.05.2019 22:11
 Hyde lyttede til hendes forklaring, men sad tilbage med løftede øjenbryn, da først hun havde fortalt færdig. "Ubrugelig?" spurgte han overrasket. "Du er da på ingen måde ubrugelig." Det var måske rigtigt, at hun ikke var særligt dygtig til helbredelse mere, men der var da masser af andre ting, hun kunne bruge sine evner til. "Hvorfor brugte de ikke dine evner til at fjerne fremmelegemer i sår? Du ved pile og den slags? På den måde ville de slippe for at skulle skære ind og gøre dem fri." Måske manglede mennesker bare generelt fantasi til at forestille sig den slags? Det ville ikke komme det mindste bag på ham.
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 05.05.2019 19:17
"Heh, guderne må vide hvad der skete hvis jeg prøvede at hjælpe der med mine hænder nu. Nej det er en forholdsvis ny ting. Jeg var mere i.. almindelig tjeneste for nylig. Problemet var at jeg ødelagde alt skrøbeligt jeg rørte." forklarede hun med et vedvarende skuldertræk så hun havde skuldrene næsten oppe ved ørene. 
Florence kiggede lidt rundt inden hun rykkede sig hen til et hjørne hvor der stod et par tomme flasker. "Som disse.." sagde hun med en lille gestus. "De er af for skrøbeligt materiale til at jeg kan røre ved dem. Jeg ved ikke helt hvordan det hele fungere men jeg har fundet ud af, kan det ikke tåle at ryge på gulvet, kan jeg ikke røre det" sagde hun og satte en fingerspids på en mundåbning på en af flaskerne. Ud for hvor kontakten imellem hud og glas var, løb revner ned igennem glasset. Det splintrede ikke, eller det nåede det ikke før hun tog hånden til sig igen. Flasken stod intakt men nu prydet af mønstre af sprækker, truende med at falde sammen.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 06.05.2019 20:07
Hyde rynkede brynene let igen, men stoppede hende ikke, da hun rejste sig og gik hen til flaskerne. Han så til, mens flasken begyndte at gå i opløsning og han gemte hendes forklaring væk til senere granskning, inden han rejste sig op og gik hen til hende. Han tog flasken op og undersøgte den roligt, mens han var forsigtigt med ikke at ødelægge den helt. "Interessant. Meget interessant, det må jeg sige." Hun kunne blive et formidabelt våben i de rigtige hænder. Han satte flasken ned og så hen på hende med et roligt blik. "Men det ændrer nu ikke noget for mig. Nye evner tager tid at mestre. Du skal nok komme efter det."
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 10.05.2019 17:55
"Jeg ved nu ikke hvor meget jeg har lyst til at komme efter den. " sagde hun imen shun tog handskerne på igen. Den ene sprang dog næsten fra hinanden da hun hev ned i den. Så den hang nu bare som et armbån omkring hendes håndled. Hun sukkede opgivende og tog begge af og smed det på et smalt skrivebord lidt fra hende.

"Nå.. Har du et sted du vil begynde eller ville du tage det som det kommer?" spurgte hun så lidt lavmælt hentydende til at han nu teknisk set vare hendes lære. Hun anede faktisk ikke rigtigt hvad det helt præcist var han skulle lære hende op i. Ud over at leve diskret så kunne hun ikke se den store forskel i vampyr og menneskeliv.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 10.05.2019 18:04
Ved hendes forespørgsel så han ud af vinduet og vurderede lidt på, hvad klokken var blevet. "Kom med mig," sagde han og kastede usynlighed over sig selv, inden han tog hendes hånd i sin og begyndte at føre hende ud. Han ønskede stadig ikke at blive set af folkene her. 

Undervejs strøg han hende forsigtigt over hånden. "Med hensyn til din nye evne... Kontrol betyder jo også, at man kan holde evnen inde." Hans stemme var beroligende. "Så du kun ødelægger, hvad du ønsker at ødelægge. Prøv at tænke på din helbredende evne. Helbredte du ting, bare fordi du var i nærheden eller skulle du beslutte, hvad du helbredte?" 
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 10.05.2019 19:30
Florence vendte rundt på foden da hun pludselig blev trukket afsted. Hun strittede dog ikke imod. Der kom bare en lille halv alt lyd fra hende da hun blev hevet afsted.

"Nej, men det var nu heller ikke noget jeg skulle holde tilbage før. Det var noget jeg skulle arbejde virkeæi5meget for at få til at virke" forklarede hun på vej ned ad de mange trapper de havde besteget tidligere. Mange ting havde hun prøvet men alligevel var det en ret besynderlig ting at blive trukket afsted af.. Ingenting.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 10.05.2019 19:52
Hyde nikkede lidt for sig selv - vel vidende om, at hun ikke ville kunne se det, men det tog han sig ikke så meget af. I stedet holdt han fokus på sin hånd og på, om der kom ubehagelige følelser i den, som kunne varsle om, at hun var i gang med at nedbryde ham. "Og nu skal du arbejde lige så hårdt på at holde den tilbage. Det er den samme grad af kontrol, du skal oparbejde. Det tager tid, men engang så vil du kunne gøre det lige så let som at trække vejret. Og tid er trods alt noget, du har nok af." Han gav hendes hånd et lille klem og trak vejret dybt ind, da de endelig var under åben himmel igen.
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 21.05.2019 17:18
Florence svarede ikke på hans lektie. Han havde jo som sådan ret. Det var tilbage til baby skridt bare nu fra det anden side. Hvor hun før skulle fremtvinge ngoet skulle hun nu holde noget nede. Det lagde lidt ekstra risiko og pres på det, men det vsr essentielt det samme.

Hun kiggede op på skyerne over dem som skjulte stjernehimmelen inden hun forsigtigt lullede døren efter sig så det ikke gav mere fra sig end et lille klik.
Hvor Hyde ville føre hende hen nu var op til ham. Men hun viste bare at hun skulle være ekstra forsigtig med udgangsforbudet. Hun havde ingen magi til st skjule hende, bare lette fortrin og hendes lille skikkelse.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 21.05.2019 20:00
Da de var ude under åben himmel igen, lod Hyde usynligheden falde og slap hendes hånd, for denne gang at tilbyde hende sin arm - inden hun bare kunne tage den og trække af med ham, som hun havde gjort det for ganske kort tid siden. "Kom," sagde han bare og satte kursen mod hans bolig. De var endt med at gå nærmest i en bue omkring den og der var reelt ikke så langt dertil, som han først havde antaget. 

De mødte ikke nogen særlig opmærksomhed fra byvagterne. En enkelt gang havde han trukket dem begge ind i en sidegade, hvor han klemte dem ind i et hjørne og dækkede dem med en illusion af mørke, mens en patrulje gik forbi. Men da de havde passeret, var der fri bane for dem til at fortsætte. 

Endelig lukkede han bagdøren bag dem og skød slåen beskyttende for. "Ja, det er så her, jeg bor," annoncerede han med et smil og slog hånden ud mod omgivelserne. 
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 24.05.2019 11:52
Florence fulgte villigt med uden at give en lyd fra sig. Det virkede som om hun var næsten for vant til at skulle færdes omkring stille og uset. Hun adlød hans bevægelser igennem gaderne som om hun næsten forudså dem indtil hun stod inden for hans dør hvor hun sukkede som om hun havde holdt vejret hele vejen.

Hun kiggede sig om med hænderne samlede foran sig inden hun fik et smil på læben. "Her er rart" konstaterede hun med et hurtigt blik tilbage imod Hyde der låste døren efter dem.

Hun gik hen til en af reolerne der var i rummet og begyndte at læse titlerne på bøgerne der var sat op på række.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 26.05.2019 09:59
De var gået sammen ind i stuen og han lod hende se på alle de reoler, hun ønskede. Titlerne her var intetsigende. Eller... Måske ikke intetsigende. Det var bare ikke nogen, som sagde noget som helst om, hvem Hyde var som person. De gav billedet af en ung adelsmand, som havde interesse i handel - hverken mere eller mindre. De var udvalgt specielt som en del af hans dække og han åbnede aldrig en eneste af dem.

Men mens hun så sig om, gik han hen til vinduet ud mod haven og fløjtede tre toner, mens han åbnede vinduet. En skikkelse nærmest materialiserede sig ud af skyggerne og kom derhen. "Hent Basil," lød ordren og skyggen nikkede og forsvandt. Hyde havde overvejet på vejen hjem, hvem han skulle sende bud efter og valget var faldet på Basil, fordi... Ja, der var faktisk mange grunde. Men én af de vigtigste var, at han elskede at få taget blod. Og at han foretrak mænds selskab over kvinders. Nu lukkede han dog vinduet igen og vendte sig mod sin gæst. "Der går lige et øjeblik," sagde han med et smil. "Så kommer maden direkte til døren."
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 30.05.2019 11:13
Florence hævede først blikket da hun blev talt direkte til. Hun havde fundet en bog om generel handel i de sydlige byer af krystallandet og havde slået op i et kapitel der havde fanget hende opmærksomhed. Hun så lettere overrasket op på Hyde med et undrende blik og hovedet på skrå og fingeren i bogen på den sætning hun var nået til.
"Til døren?.. Kan du få folk til at levere direkte til dig" spurgte hun forbavset. Hun stod med et lettere beundrende udtryk over sig, da hun aldrig selv havde kunne få folk til at komme ved hendes dørtærskel for hendes skyld. På den anden side hun havde heller aldrig ligefrem haft store mængder af penge at vifte med, kun hendes evner til at lave kompromiser og aftaler.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 31.05.2019 16:28
Hyde fnøs muntert og lad sig glide ned i én af lænestolene, hvor han lagde det ene ben over det andet. "Selvfølgelig kan jeg det. Én af fordelene ved at være vampyr, er at du har mange år til at skabe dig selv præcis den placering i samfundet, du ønsker. Og jeg har haft masser af tid." Hvilket også havde resulteret i, at han befandt sig, præcis hvor han ønskede at være. "Er du nervøs?" spurgte han så og lagde hovedet lidt på skrå. Han havde stadig ikke fundet ud af, om hun ville ende med at nægte at tage føde til sig eller ej. Men det var vel i grunden heller ikke så vigtigt?
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 31.05.2019 21:02
"Nervøs?" gentog hun og vendte blikket ned i bogen igen. Tiøren faldt endelig nu at han ville lære hende at drikke direkte fra folk. Det var jo ikke fordi hun ikke viste hvordan man gjorde det. Det var mere det at hun ikke brød sig om at gøre det. Alle hun havde gjordt det på havde ikke ligefrem virket synderligt tilfredse med det og tanken om at man drak fra kropsvæskerne fra en anden person fik hendes hals til at snøre sig sammen i afsky. Det satte det hele mere på afstand når det kom i en flaske.

"Jeg tror ikke det er nervøsitet der er problemet Hyde" forklarede Florence imens hun bladrende en side frem men lukkede så bogen og satte den pænt på plads. Hun gik hen så hun stod lige foran ham for enden af hans ben "Det er nok mere hele ideen i at tage noget så værdifuldt fra nogen. Vi strå jo med personens liv imellem vores hænder når vi bryder hudens overflade" prøvede den petit kvinde at forklare "Det at man pludseligt bliver herre over deres overlevelse er en byrde der skræmmer mig ud over al forstand

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 02.06.2019 10:30
Hyde lyttede roligt til hende og lænede sig så lidt frem og tog hendes hånd i sin, så han kunne give den et let klem. Han ønskede stadig, at hun vænnede sig lidt til, at han rørte ved hende. "Det gælder om at finde de rigtige mennesker til det. Og hvis man vænner sig til at drikke direkte fra åren, så er det såmænd ikke så svært at stoppe, inden det bliver farligt for mennesket. Det vigtigste, man skal huske, er at man ikke skal være for tørstig, når man forsøger sig med det, indtil man har vænnet sig til det. Så er det, der kan ske uheld." Han smilede igen og gav hendes hånd endnu et lille klem. Han havde aldrig haft muligheden for at lære at drikke af flasker og ærligt, så fandt han det unaturligt, at hun aldrig havde lært andet. Men det var samtidig også noget, han aldrig havde set før og han elskede nye oplevelser mere end ret meget andet. Og mens alt dette foregik, var der stadig en del af hans bevidsthed, som holdt øje med, at hendes evne ikke løb fra hende og begyndte på narrestreger, her i hans hjem.
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 02.06.2019 19:17
Florence lod ham tage sin hånd denne gang. At hun var emsig over berøring var ikke selve agten men mere intentionerne omkring det. Hans hensigt var tydeligvis at berolige hende så hun lod ham holde hendes små næste porcelæns hvide finger imellem hans.
Han prøvede tydeligvis at vise empati overfor hvordan hun havde det, men det var også tydeligt at Hyde ikke kendte til hendes følelser. Der bredte sig et taknemmeligt smil på hendes læber. Desværre var hendes slags smil et af de sjældnere her i Krystallandet. Et oprigtigt et uden bagtanker eller skuespil. Florence smile oprigtigt og ofte. Et fordi hun havde mange grunde til at smile men også fordi hun viste det løftede hendes eget og andre humør. 
"Jeg stoler på dig Hyde, at du ikke har intentioner om at gøre mig ondt. Men du må ikke blive for skuffet hvis jeg ikke kan gennemføre det.. første gang" sagde hun i hendes bløde ungpige stemme som hun sad fast med resten af evigheden hun skulle leve ud.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator
Lige nu: 1 | I dag: 4