"1 2 3, og i." hun tate ret hurtigt, og hoppede ned i vandet. Hun rystede kort af kuldegysninger på grund af vandets varme, eller... mangel på samme.
"Hvis den krabbe kommer igen og niver til min fod... Så vil dens yde skelet ikke gøre meget nytte." sagde hun, nok mest til sig selv, og greb fat i kanten med begge hænder, og hoppede op og ned i takt med at hun talte; "1 2 3 og.. Ned." hun tog en dyb indånding, og dykkede ned under vandet. Første gang, bare for at se hvordan alting var dernede. Hun åbnede øjnene selvom det sved, og det gik op for hende at hun rent faktisk kunne se end smule forude i vandet. Hun gik op til overfladen igen, og tørrede sit ansigt og øjne for vand.
"Okay så. Jeg kan idet mindste se en smule dernede." Hun tørrede sine øjne igennem med knyttede hænder, inden hun dykkede for anden gang.
Det var en underlig fornemmelse at dykke, når man egentlig ikke engang var udenfor. Så snart hun dykkede igennem den åbning der var, indtil det hun mente var et hulrum, kunne hun mærke en svag strøm der trak imod venstre. Den var dog ikke så stærk at den gjorde noget, og hun svømmede opad.
DUNK!
"AUV FOR SATAN! FORPULEDE LOFT... Gulv... Ting... Auw.." Leara havde banket hovedet imod 'loftet'/'gulvet' og hun ømmede hovedet og den bule hun var ret sikker på ville komme. Hun åbnede øjnene og så sig omkring.
"Wow." Mumlede hun og bankede fraværende på loftet som hun var blevet bedt om. Hun vidste ikke hvad det var, men vandet lyste omkring hende når hun bevægede sig. Hun spærrede øjnene op og gik lidt frem og tilbage, næsten paralyseret af det lysende vand. For gå, det kunne hun. Vandet gik hende til skuldrene så hun gik bare rundt i 5 minutter og morede sig over det underlige, lysende vand (logisk forklaring = de der alger/hvad de nu er for nogen der lyser når der skabes uro i vandet) og glemte alt om Rex. Hun tog en håndfuld af det lysende vand op i hånden, og lod den falde ned i vandet igen. DET måtte Rex simpelthen se. Inden hun svømmede ud igen, lagde hun mærke til enkelte steder hvor der kom månelys ned igennem gulvet. Det var små, spæde stråler. Hun nåede lige at tænke, at det sikkert sørgede for ilten, da hun dykkede og svømmede ud imod Rex.
Hun skød op igennem vandoverfladen, og klappede begejstret inden hun måtte stryge håret bagover med hånden så det ikke dryppede i hendes øjne.
"Det her bliver du NØDT til at se, Ray! Du kan sagtens bunde, det kan jeg nemlig, så du behøver ikke at sten-svømme... eller hvad det nu var du ville. Det er vandet, det er virkelig vildt. Det lyser!" Hun strøg igen sit hår væk med en hånd igennem håret, og tørrede øjnene. De sved en smule, men hun var lidt for spændt til at bemærke det.
Lee havde aldrig set lysende vand før. Hun havde aldrig læst om det, kun i fantasihistorier. Derfor var det noget helt nyt, noget hun ALDRIG havde oplevet før.
"Ja, jeg BIDER rent faktisk!"
"Lee faldt ikke. Hun angreb gulvet."