Anno 31.12.2015 21:43
Et kort smil bredte sig over hendes læber over at han faktisk gerne ville kommunikere på den måde. De fleste syntes enten det var irriterende eller underligt at skulle høre hendes stemme uden at hun skulle gøre en fysisk bevægelse. "og det takker jeg dig da for.. det gøre det lidt mere fredeligt at kommunikere" sagde hun stadig på jorden med de små figurer der dansede rundt på jorden. Blandingen af hendes sult og duften af stegt krebsekød fik hende dog til at sætte sig op igen og tog en krebs foran sig på jorden med mave op. Hun begyndte at pille den fra hinanden og blandede krydderier i til hun var tilfreds og brugte selv skalden som skål som hun spiste af. "og tak fordi du redede min fiskestang" sende hun selvom hendes opmærksomhed var i sin mad."Well.. Let me just show it to you instead?"
Tower 31.12.2015 22:07
Fredeligt.. gentog han og selvom at hans ansigt forblev passivt mens han stak krebsekødet i kæften, sendte han ubevidst den mentale ækvivalent til et smil. Det var en værdi han bestemt kunne forstå, selv hvis han ikke rigtig tog stilling til den årsag han kunne fornemme lå bag det. Der var en hel anderledes subtekst i telepatisk kommunikation som han endnu ikke kunne tyde ordentlig.Gjorde det ikke for din skyld. svarede han ærligt. Han så ingen grund til at lægge skjul på sit væsen overfor pigebarnet, ..Jeg var sulten. Hans hoved svang over og de sorte øjne fangede hendes blik. For at forhindre senere besvær, var hun nødt til at forstå at han havde ingen sympati, empati eller sentimentalitet for hende. Ja, de var familie men modsat andre dæmoner havde Dovenskaben aldrig sat den mindste værdi i det. Der var ingen binding i blodet og intet forhindrede Ireth i at dræbe ham, men hvis hun var hans datter ville hun ikke gidde.
Anno 31.12.2015 22:20
Hun havde kun lige hævet hendes blik og det blev underligt nok fanget af hans i et øjeblik inden hun fortsatte sit eget lille ædegilde. "Jeg havde ikke regnet med andet. Men et tak er vel stadig på sin plads" forklarede hun inde hun brækkede klørene af yderskelettet der var tilbage fra hendes krebs og næsten sugede kødet ud af klørene. Efterhånden havde hun fanget at han ikke ville være nogen fader figur eller venlig for andre end sig selv. Den type var ikke sjælden for dæmoner eller bare folk der kom omkring og i sumpen. Hun gav et hik fra sig da hun havde færdiggjort sit måltid. Kench trak sine ben op til sig og så så op på sin far på den anden side af bålet. Inderst inde kunne hun da ikke benægte en lille følelse af skuffethed, men det var nok ikke noget hun ville indrømme for sig selv. "Hvor sulten?" spurgte hun så for at vide om han kunne spise mere end den ene krebs han holdt mellem hænderne.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Tower 31.12.2015 23:03
Belphegor trak ikke på skuldrene, det var for en involveret handling hvis han kunne slippe. Men han forsøgte at sende det mentalt, selv hvis han ikke var sikker på hvorvidt hun modtog det. Belphegor skævede ned på hummeren i sine hænder. Det var faktisk ikke en distinktion han rigtig kunne lave.Det ved jeg ikke.. Svarede han. Det var meget lettere at være snaksaglig der var en minimal mængde energi involveret, og der var alligevel noget ved at dele med en der havde en chance for at forstå, ..Da jeg lavede denne her krop fravalgte jeg mange af de sanser.. For distraherende. Jeg kan mærke om jeg er sulten eller ej, men ikke meget andet.
Anno 31.12.2015 23:11
Kench sad lidt forvirret men det tændte da også for hendes nysgerrighed. Hun sad stille i lidt lang tid, hun prøvede at forstå hvad han mente, jo det gav mening at han måske ikke kunne svare på hvor meget han kunne spise. Hvad der forvirrede hende var den del at han havde ligefrem lavet sig en krop. "Kan du uddybe?" spurgte hun inden hun satte sig over ved siden af ham. Det var ikke fordi det havde været bedre på den anden side, men nu var hun blevet lidt mere nysgerrig for hvem hendes far egentlig nu engang var eller hvad han var. Hun kom til at undre sig lidt om han så også kunne smage eller nyde mad som hun selv gjorde så inderligt meget.
Tower 01.01.2016 00:04
Ja. svarede Belphegor og gav sig til at pille lidt mere i krebsen. Han var stadig sulten, registrerede han så han tog endnu en bid. Ilden var så småt reduceret til gløder og hans støvler stod og dampede. Når dæmoner dør, kan vi få en ny krop.. Det er de færreste dæmoner der har den form de er født med..Han prikkede lidt til sine støvler, men de sydede stadig så han efterlod dem alene og smækkede de bare tæer op på en sten. Han nød varme, og lig med krebsen forhindrede hans evne ham i at brænde, selv hvis han sad med fødderne halt inde i bålet. ..Mange besætter et menneske.. Eller en elver eller hvad så helst andet, egentlig.. Men det er besværligt at finde en der passer.. Især for min slags der har nogle.. krav til væsen.
Et belejligt gab brød over hans læber og demonstrerede præcis hvad han mente med 'væsen', Vi kan også skabe vores egne kroppe på forskellige måder som jeg helst ikke vil komme ind i.. Det tager længere tid, men så har man større indflydelse på resultatet.
Belphegor vidste faktisk ikke præcis hvor dæmonisk halvdæmoner var, og om det overhovedet var relevant for dem. Han havde aldrig mødt en halvdæmon i sjæleform, men på den anden side var det ikke selskab han direkte opsøgte.
Jeg har haft adskillige kroppe før denne her.. tilføjede han tænksomt, de så alle sammen sådan her ud..
Anno 01.01.2016 00:40
Kench sad stille og 'lyttede' til hvordan han forklarede om hans form for reinkarnation. Det faldt hende lidt ind om hun egentlig kunne gøre det, men det virkede ikke synderligt appellerende. "Tror jeg har det fint med at være en halv så.. at leve mere end et liv lyder tungt" sagde hun imens hun som ham også prøvede at få varmen tilbage i tærene. "Jeg forstår ikke du orker det" sagde hun velvidende om hvor ironisk sagt det egentlig var hvis man tænker over at han havde præsenteret sig som ren dovenskab. Hun vrikkede lidt med tæerne imens hun kunne mærke hendes fodplader blive varmet op, men kunne heller ikke lade være med at undre sig over hvordan han kunne sidde så tæt på ilden."Well.. Let me just show it to you instead?"
Tower 01.01.2016 01:42
Belphegor stirrede blankt ind i ilden da Ireth kort og præcist ramte den centrale konflikt i hans liv - måske var der mere ved hele datter-tingen end først forventet.Jeg er vågen til den dag jeg ikke længere behøver.. afslørede han. Det var relativt privat, men på den anden side kunne det være at hun ville føle sig forpligtet til at hjælpe - af en eller anden grund. Han regnede ikke med det. Hvis jeg havde en måde at flytte ind i drømmene permanent, så havde jeg allerede gjort det. Jeg kunne selvfølgelig bare dø, men jeg har ingen garanti for hvad der så sker..
Han tog en klo op, knuste den mellem sine tænder og sugede kødet ud.
Jeg har aldrig været en religiøs mand.
Anno 01.01.2016 02:23
Endnu et kort smil bredte sig over Kench's læber og hun var lige ved at give noget der mindede om et grin fra sig. "Heller ikke dig?" sagde hun, hun kunne ikke se grund til at tilbede eller tro på andet der var imellem himmel og jord så hun havde sådan set bare valgt at lade være. På trods af manges forsøg for at få hende vendt til en bestemt gud."men.." startede hun med en lille pause hvor hun lige overvejede sine ord for ikke at lyde for melodramatisk. "Jeg tror nok jeg er glad for du så har holdt dig vågen indtil nu" sagde hun og tog dine fødder i hænderne som efterhånden var begyndt at svide lidt af varmen fra gløderne.
Tower 01.01.2016 20:54
Belphegor så op fra at snørre sine støvler for at kort overveje den pædagogiske værdi ved et hævet øjenbryn kontra hvor meget besvær der ville involvere. Som så mange andre ting i hans liv endte han med at konkludere at det alligevel ikke kunne betale sig, men hun slap dog ikke uden en bemærkning.Nu skal du ikke blive rørstrømsk kommenterede han og de kolde, sort øjnee gennemborede hende ind til han mente han var forstået. Pokkers, så endte han alligevel med at prøve at opdrage på tøsen, selv hvis han sagde at han ikke ville.
Han rejste sig i en langsom, flydende bevægelse og trak sin kofte tilbage over hovedet.
..Skal inkassere min belønning.. informerede han og gav sig uden yderligere ord til at gå derfra. Nu hvor han havde fundet nogenlunde fastland, var det lidt lettere at vide hvilken retning han skulle gå i. Da han nåede den absolutte rækkevidde af hendes evne og kunne mærke forbindelsen begynde at flakke, pausede han og tilføjede så, tænksomt: Kommer måske forbi en anden gang..
Anno 01.01.2016 21:07
Kench kunne ikke længere holde et smørret og lettere provokerende smil tilbage. Hele situationen havde være som nogen hun læste i de hundrede vis af romaner hun læste. Rørstrømsk gentog hun for sig selv hvilke bare fik smilet bredere. Hun holdt øje med hans bevægelser op og væk fra hende uden at give lyd fra sig. Det var først da forbindelsen begyndte at blive besværlig at hun egentlig hurtigt prøvede at finde på noget at sige, men lidt for sent var det alligevel da hun mærkede forbindelsen knække. Hendes smil blev til lidt af en mine, det der familie pjat var allerede begyndt at virke som arbejde. Ikke fysisk dog, men psykisk arbejde kunne være lige så slemt havde hun lært af alle de mange år i den branche. Der gik ikke længe før hun selv rejste sig og tog fiskestangen med sig op. Hendes fangs var lige blevet spist og noget skulle hun have med sig hjem. Så hun dumpede ned igen på molen og lod linen falde i vandet. "en far huh..?" spurgte hun sig selv, men bed sig selv næsten i tungen idet hun sagde det.
Chatboks
IC-chat▽