Intet var mere perfekt, end når de var sammen. Han kunne smide alt fra sig, når blot han havde hende. Det var en tosset tanke, virkelig, for man havde vel også brug for andre ting. Og så alligevel. Han kunne aldrig få hende ud af sine tanker.
Ray lagde armene om hende, da hun atter trak ham til sig. Han fik tydeligvis ikke lov til at gå, og det var ham intet problem. Der var intet han hellere ville, end at blive.
Kromutter tilstedeværelse overraskede Ray mindst lige så meget som det overraskede Yang. Han trådte straks væk fra hende - 'mutter skulle jo nødig tro at han befamlede den unge kvinde. Ray ventede tålmodigt på at Yang skulle introducere ham, men den langvarige pinlige tavshed, gjorde ham opmærksom på, at det nok ikke ville ske. Han rømmede sig og trådte et skridt frem.
"Frue," begyndte han og bukkede galant, "Jeg er Ray Eric Xulfor. Jeg kommer fra no-"
"Javel ja, hr Xulfor, og hvad er Deres intentioner så med unge Contraire?"
Hendes stemme var skarp, og fik et kort sekund Ray til at tøve.
"Intentioner?" gentog Ray.
"Ja."
Der var en akavet tavshed.
"Er du ubegavet, dreng?" snappede kvinden og satte armene i siden - en bevægelse der startede en strøm af bølger overalt på kvindens fyldige krop.
"Nej vist er jeg ej ubegavet," svarede Ray straks. "Jeg er blot så overvældet og - uh - taknemmelig for endelig at møde Dem, frue. Ya- Contraire har talt som godt om Dem, og jeg har sådan set frem til endelig at møde den gode Brunhilde."
Der var endnu en kort tavshed.
"Godt svaret." lød det endelig fra konen, som så ud til at være tilfreds.
"Tak," sukkede Ray lydløst.
"Du skulle møde resten af husets befolkning."
"Jeg tror ikke det ville hjælpe."
Igen var der en kort tavshed, hvor kromutters blik flakkede mellem de elskende. Ray følte sig som i et krydsforhør, og kunne ikke forestille sig hvor forfærdelig situationen havde været, såfremt 'mutter var kommet ind just et par øjeblikke før, hvor de begge havde været nøgne. Han sank en klump.
"Jeg... Burde nok gå." mumlede Ray endelig, efter en lang og ubehagelig tavshed. Brunhildes blik vendtes straks imod ham og gennemborede hans psykiske skjold. Han rørte sig ikke.
"Nej da," begyndte hun, "Du skal da komme med os nedenunder, så du kan se hvordan livet her på kroen er. Vi skal nok finde på noget du kan lave, måske betjene nogle gæster eller feje skidt væk fra gulvet. Det kan være du kan lære en ting eller to, og du så vil genoverveje om det var en god idé at falde for en kromutters pigebarn." Hendes ord var stikkende og afprøvende. Ray forudså at denne dag ville blive lang og smertefuld. Og fyldt med forskellige straffe og pinsler, som denne kurvede kvinde ville kaste efter ham.
"Godt svar." mumlede han.
"Tak."
"Du skulle lade mig overnatte hos Contraire lidt oftere."
"Jeg tror ikke det ville hjælpe."