Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 21.08.2022 14:46
 For et øjeblik vil Frederik ønske han kunne læse tanker. Han nåede godt lide at se den korte grimasse der lagde sig over byvagtens ansigt, men hvad den var for kunne han ikke kunne gennemskue, og en del af ham ville gerne berolige Alister for hvad end han havde tænkte over.
 " De skal i hvertfald være velkommen forbi. Jeg har flere forskellige olier på gården ende jeg har med, både til kroppen men også til madlavningen. Og ellers er der en flot natur og produktionen er ret spændende, hvis jeg selv skal sige det. " Hvad end der havde bekymret vagten håbede han at det hjalp på det. Det ville jo være en skam hvis han ikke kom forbi fordi han frygtede hvordan det så ud for andre. Det havde jo også god mening.

" Hvis byvagten er fyldt med ligeså kompetente folk som Dem, er jeg ikke bekymret! " Det skæve, lidt charmerende smil spillede igen om Frederiks læber. Alister virkede jo utrolig kompetent! Frederik klagede i hvert fald ikke.
 " Vent! " Udbrød Frederik pludselig, mens panden rynkede sig tænkende. 
 " Jeg... Tror de lugtede vidst af.. det var en tør lugt.. " Frederik mumlede lidt tænkende mens han prøvede at genkalde duften. 
 " Lidt som noget gammelt, eller støvet... Men også en smule friskt, som om de havde rendt gennem noget busskat.. "Frederik skar en grimasse, for han var godt klar over det nok ikke hjalp så meget og sendte et lidt undskyldende smil. 
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 13.09.2022 19:03
"Åh, jamen det lyder skam slet ikke dårligt." Svarede Alister, der stadig var ganske overbevist om, at han ikke skulle i nærheden af gården. At have en anden mand til at lave mad til sig var næsten lige så slemt, som at få ham til at smøre sig ind i olie .. næsten. 

Det var ikke nemt for byvagtssergenten at have hovedet fyldt med sådanne, maskuline idealer, som når det kom til stykket ikke gav den store mening, og var svære at efterleve .. men den erkendelse var Alister endnu ikke helt nået til.

Han følte ikke ligefrem, at han havde vist sig fra sin mest kompetente side, tværtimod, men Frederiks snak om arbejdet, fik ham til hastigt at vende tilbage til noterne. "Tør duft .. gammel og støvet, men samtidig frisk.." Mumlede han, mens han griflede ned. 

"Desværre er det mit syn og min hørelse, der kan magisk forstærkes .. ikke lugtesansen. Men vi har andre rekrutter med talent for den slags!" Sagde Alister og så selv en smule undskyldende ud. Den stakkels mand ville jo også bare kunne gå forbi springvandet i fred og ro!
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 25.10.2022 22:07
 Frederik nikkede lidt til Alisters ord. Han kunne ikke helt sætte fingeren på hvorfor, men det nagede ham lidt at han ikke følte Alister var specielt ivrig efter at komme til Svennings Gård. Det var jo bare fordi han gerne ville vise byvagten produktionen. Han var sikker på det ville være interessant for ham! At de ville have en god tid sammen. Han holdt dog smilet på læberne, og skjulte den nagende følelse af skuffelse. 

Som Alister gentog beskrivelsen blev det kun tydeligere for den unge oliesælger hvor ubrugelig en beskrivelse det var. Han lagde hånden i nakken og kløede sig akavet i nakken. En mild latter sprang dog ud af ham ved Alister's kommentar. Han nikkede lidt og lod så hånden falde ned langs siden. 
 " Ikke at jeg tror det hjælper så meget igen, men hvis der er nogle rekrutter med talent for duft, kan det måske hjælpe.. " Den ene mundvig trak sig op i et skævt og lettere charmerende smil.
 " Ellers må De jo sende ud efter mig, så må jeg se om jeg kan genkende duften! " Det mørkeblå blik fandt byvagtens grønne. Han ville ikke have noget imod hvis Alister personligt sendte bud efter ham. 
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 04.11.2022 20:16
Alister skævede til noget, der lignede begyndelsen på den mest håbløse rapport, han havde skrevet i hele sin byvagtkarriere. Det måtte være alle distraktionerne - tøjet, springvandet, olien .. Frederik. Han kunne stadig dufte citrussen, men det gjorde ham ikke så meget. Faktisk var det lige før, han kunne gå hen og blive glad for duften..

Også selv om det ikke var den mest mandige.

"Jeg vil kontakte Dem, så snart der er noget nyt i sagen!" Skyndte han at sige, lydende lidt for ivrig. Han rømmede sig en smule, og måtte derefter trække i land: "Såfremt De er interesseret naturligvis .. jeg kan godt forstå, hvis De blot vil gå videre med Deres daglige arbejde uden at tænke mere på den slags.. forbrydere." 

Hvorfor håbede Alister, at Frederik ville være interesseret i kontakten? Det ville blot betyde mere arbejde.. og af den slags, der ikke inkluderede at lægge forbrydere i håndjern, hvilket han ellers plejede at påstå, var hans yndlingsbeskæftigelse.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 19.11.2022 13:42
 " De skal være så velkommen! " Ordene var ivrige, ligesom Alisters, og Frederik fik dem slynget ud med det samme efter Alisters. Frederik rømmede sig også, mens Alister sagde noget mere, og Frederik lagde hånden i nakken med et lidt akavet smil på læberne.
 "  Selvfølgelig. De må gerne holde mig opdateret. Sågar det selvfølgelig ikke kommer til at være en forstyrrelse i Deres arbejde! Dianthos gader skal ikke være foruden så pragtfuld en byvagt! " Hånden i nakken faldt ned langs siden igen og Frederik smilte en kende charmerende inden det gik op for ham hvordan det han sagde lød.
 " Altså.. pragtfuld til sit arbejde! Selvfølgelig... " Frederik væk en kende forlegent væk fra byvagten og flyttede en smule uroligt vægten fra ben til ben.

" Jeg må også hellere videre!  " Sagde han så, efter at have rømmet sig.
 " Det går ikke jeg forstyrre Dem mere i deres arbejde... " Frederik trådte et skridt i retningen af hvor han gik ud fra døren var, klar til at gå, men stoppede op igen.
 " Mit tøj.." Det lå stadig i rummet hvor han skiftede, og det var rart nok at få det med.

Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 24.12.2022 11:50
Alister kunne mærke varmen stige op i kinderne. Han kunne ellers godt lide at høre, at han var pragtfuld, men han syntes slet ikke, at arbejdet var gået efter hans hoved i dag, og der var også et eller andet ved Frederiks måde at sige det på..

"Tak skal De have, det er nok bedst.." Skyndte han sig at sige, taknemmelig for muligheden for at komme videre. Han lagde pergament og blæk omhyggeligt til side, inden han gik i retning af udgangen for at lede Frederik ud, men stivnede derefter også, som mindet om den nøgne mand igen pressede sig på..

"Åh ja, Deres tøj, det må vi endelig ikke glemme.." Sagde han og prøvede at lyde professionel frem for forlegen, som han åbnede døren ind til rummet, hvor Frederiks tøj stadig befindt sig. "De tager det bare med Dem, og så må De have en fortsat god dag .. eller øh, bedre dag, end De hidtil har haft, må jeg hellere sige." Han håbede ikke, at det lød som om han havde meget travlt med at få Frederik ud af døren, men han følte sig utroligt forfjamsket i den anden mands tilstedeværelse.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 26.12.2022 15:59
 Frederik fulgte med ind i rummet hvor tøjet var, og samlede det våde, sammenlagte tøj. Derefter stod Frederik bare lidt, nu med toget i favnen og vidste ikke helt hvad han skulle gøre af sig selv. 
 " Javel, " sagde han, men flyttede ikke på sig endnu. Det gav mening han gik. De var færdige. Alligevel havde han ikke lyst til det bare skulle være helt slut. Han kunne jo komme tilbage med tøjet? Byvagten havde givet lidt udtryk for at være interesseret i et se ham igen - altså på grund af olierne! Og det var selvfølgelig også derfor Frederik tænkte på at se Alister igen!

" Jeg håber også De får mere eh.. brugelige rapporter resten af dagen," sagde Frederik og trådte et skridt mod døren med stoppede op og se ned af sig selv. 
 " Tøjet, skal jeg komme tilbage med det? " Han så hen på Alister, og løftede et bryn.
 " Når jeg altså har fået mit andet tøj tørret! " Selvom det var lidt for småt, havde Frederik i sinde at have det på ind til dte andet var tørt - det var ikke rart med vådt tøj!
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 27.12.2022 23:15
Hvorfor gav det ham et lille hop i brystet af håb, at Frederik havde mulighed for at vende tilbage? Ville Alister virkelig så gerne se oliesælgeren igen? Så længe folk på byvagtskontoret ikke troede at der var noget. Alister var jo ikke til mænd, og han brød sig ikke om at have rygter på sig ..

"Ja, endelig .. hvis De kan komme tilbage en af dagene. Jeg er her altid i dagtimerne, hvis øh .. De gerne vil være fri for at forklare det til en anden byvagt.."

En anden byvagt kunne sagtens håndtere afleveringen af noget lånt tøj. Faktisk var det slet ikke noget sergenten burde bruge sin tid på, men af en eller anden grund følte han det var vigtigt, at han håndterede Frederiks sag. Det var jo kun passende, når det var ham, der havde mødt den anden mand ved springvandet!

"Godeftermiddag hr.. jeg vil tænkte mere over det med olien!" Sagde han pludselig. Det var faktisk slet ikke så ringe det med at dufte, hvis det kunne holde tørheden i huden bort .. han sukkede og skyndte sig at åbne døren. Så snart Frederik havde forladt byvagtskontoret drog han et meget langt og dybt suk. Måske han blot ville tage en tidlig eftermiddag..

Alister Sølvklinge har forladt tråden.

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 29.12.2022 09:46
 At levere tøjet tilbage handlede selvfølgelig udelukkende om at være høflig og ordenlig. Det var jo ikke hans tøj, og måske byvagtskontoret ville så brug for det en anden gang. Det havde bestemt intet at gøre med de lidt grove, men stadig flotte træk i Alisters' ansigt. Selvom Frederik du fortræk en krop med lidt mer fylde, men det var tydeligt at se at byvagten holdt sig igang! 
 Frederik rømmede sig kort over sine tanker og så væk Alister. Det var kun fordi det var det profesionelle af gøre, at han glædeligt kom tilbage med tøjet
 " Det skal jeg gøre. " 

Frederik begyndte at gå mod døren, men stoppede op da Alister sagde farvel. Frederik vendte sig så han så på ham med et smil, og bukkede kort hovedet i en hilsen. 
 " Jeg glæder mig til at høre hvad De beslutter sig for! Godeftermiddag. " Frederik vendte sig rundt igen, og forsatte det sidste stykke ud af byvagtskontoret. Da døren lukkede i bag ham, stoppede Frederik og stirrede lidt frem for sig. Det havde været en underlig dag..

Frederik Ludvik har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1