Kelpie

Kelpie

Listetyv, tidligere medlem af Alfernes Modstandsbevægelse

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 05.06.2023 22:43
Kelpie løftede øjenbrynet en anelse. En del af hendes hjerte blev ganske varmet af, at den nye generation af alfer, kunne vokse op uden at kende for meget til verdens rædsler - men de havde stadig lang vej at gå, og det var også vigtigt, at de ting, der var sket, ikke gik i glemmebogen. 

Hun sukkede, et øjeblik blot spisende af maden, lyttende til Kastanje.

"De betaler dig forhåbentlig ekstra, når du sådan overarbejder?" Kunne hun ikke dy sig for at kommentere, smilende. Hun var ganske helt og holdent overbevist om, at byvagten svine-udnyttede Kastanje. Alfer blev trods alt stadig aldrig set som ligeværdige, når de kom til mennesker. 
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 20.06.2023 21:13
Kastanje rankede sig lidt mere op og gav slip på skeen hun havde siddet med, som hun lagde en hånd på brystet. "At være byvagt handler ikke om pengene. Det er en nobel pligt der hjælper alle i byen!" sagde hun ganske stolt. Ting som overarbejde havde aldrig bekymret Kastanje, for det her var hendes passion. Det havde det været i årevis allerede, men det var selvfølgelig ikke alle der kunne forstå den del, men Kastanje kunne ikke være stoltere over at være i byvagten. Den anden del af det var at hun reelt ikke havde super meget styr på hvor meget hun arbejdede eller hvor meget hun burde få udbetalt. Hun fik en pose penge, og så regnede hun ligesom med at de havde givet hende den mængde hun havde behov for. Det var ikke ligefrem fordi der var mange udgifter for en alf.

Hun tog fat i skeen igen for at spise noget mere af maden der stod på bordet. Hun var sikker på at Kelpie godt kunne forstå hvor vigtigt og fantastisk et job som byvagt egentlig var. 

Avatar tegnet af Blæksprutten, farvelagt af Erforias
Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 08.07.2023 20:00
Kelpie rynkede brynene en anelse. Kastanjes ord overbeviste hende blot om, at hun både var underbetalt og endda hjernevasket af menneskerne, så hun ikke kunne se det selv! Men hvordan skulle Kelpie få hendes øjne op for det?

Hun var stille et øjeblik, mens hun spiste, før hun smilede venligt til Kastanje. “Jeg kan godt forstå, at det er et vigtigt job .. og det er jo store fremskridt, at man nu vil ansætte alfer. Jeg vil blot sikre mig, at de også behandler dig på lige fod med alle andre! Det er vigtigt for mig, at vi bliver behandlet ordentligt, ser du.”

I sit stille sind bestemte Kelpie sig for, at det måske ville være tid til at kigge lidt nærmere på byvagthovedkvarteret, deres lønsedler og de opgaver, de gav Kastanje. Sådan helt diskret uden nogen opdagede hende, naturligvis…
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 25.11.2023 19:44
Kastanje kunne slet ikke begynde at forstå hvorfor hun ikke ville blive behandlet ligesom alle de andre. Det var jo de bedste betingelser hun var ansat under, og modsat Kelpie, så var hun blind for diskriminationen der kunne falde på hende grundet hendes størrelse eller race. Det eneste hun oplevede var at hun i starten blev tilbudt dukketøj, men det var de stoppet med, hvilket nok havde mere at gøre med at de ikke sagde at det var dukketøj mere.

"De behandler mig mægtig fint!" sagde hun med et kæmpe smil på læberne. "Jeg har den bedste partner, og de sørger selvfølgelig for at jeg gør tingene ordentlig, men det er ikke et problem. Jeg er blevet oplært rigtig godt!" Hun prøvede at tænke på om der var et tidspunkt hvor hun ikke var blevet behandlet på lige fod med andre, men hu n kunne ikke komme op med et eneste tidspunkt. "Men selvfølgelig behandler de kriminelle os ikke særlig pænt, men det er jo nok også derfor de er kriminelle," kom det dog endelig lidt mere eftertænksomt. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 29.12.2023 20:00
Kelpie smilede en anelse. Kastanje vidste naturligvis ikke, at hun sad over for én, der godt kunne betegnes som kriminel. Noget der var bedst tjent med at forblive hemmeligt - nuvist synes Kelpie, at hun gjorde alferne en tjeneste ved at skabe ravage og lette lommer hos de rige mennesker, men sådan som Kastanje talte om byvagten, ville hun nok ikke se det helt på samme måde.

I det hele taget lod der til at være rigtig mange ting, de to alfer så forskelligt på.

"Har du nogensinde stødt på alfe-kriminelle?" Spurgte hun alligevel, lidt nysgerrigt, som hun klemte den sidste skefuld ned. Der var virkelig meget mad. Hun kunne godt tænke sig at vide, om byvagten havde fængslet nogen alfer..
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 23.02.2024 19:09
Kastanje var hurtig til at skovle maden ned i sig, og man kunne måske godt undre sig over hvor meget mad sådan en lille alfekrop egentlig kunne holde. Uendeligt virkede det lidt som om.
Hun stoppede et kort øjeblik som der blev spurgt om alfekriminelle før hun rystede på hovedet. "Jeg tror ikke alfer er kriminelle. Jeg har ikke mødt nogen i hvert fald," sagde hun i en næsten velovervejende tone som hun nikkede lidt for sig selv. Hvis hun ikke havde fanget nogen endnu, så kunne de ikke være det.
"Eller har du måske mødt nogen? De alfer jeg har mødt har ellers alle været rigtig søde." Det kunne jo godt være at Kelpie kendte til noget andet, og Kastanje kunne ikke stoppe sig selv fra at kigge med store øjne på hende. Øjne der tydeligt håbede på at Kelpie ikke ville ødelægge hele hendes verdensopfattelse. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 08.04.2024 13:27
Kelpie var en anelse imponeret over Kastanjes spise-evner. Ikke mærkeligt, at den lille alf var begejstret for at tage hen et sted, hvor man kunne få menneskeportioner, når hun var i stand til sådan at skovle i sig.

Antydningen af et smil gled over hendes læber ved Kastanjes uskyldige verdensopfattelse. Selvfølgelig kunne alfer være kriminelle. "Måske du nærmere skal tænke på, hvem der definerer, hvad kriminelt er." Svarede hun, en anelse gådefuldt. Hun mente da i hvert fald ikke selv, at hun gjorde noget forkert, ved at lette lommerne på dem, der allerede havde så meget.

"Det er jo mennesker, der skriver lovene. De kunne såmænd bestemme, at det var helt ulovligt at være alf, hvis de ville." Fortsatte hun med et lille skuldertræk. Det var i hvert fald ikke, fordi hun selv havde tænkt sig at rette sig efter de bestemmelser, der ikke engang var defineret af hendes eget folk!
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 21.04.2024 16:01
Kastanje stoppede et øjeblik med maden, som hun begyndte at ligne lidt et spørgsmålstegn med det mere kryptiske svar Kelpie kom med. Selv som hun kunne mærke at hendes hoved knagede for at forstå hvad der foregik, så var der ingenting i hendes lille hoved. Hun havde ingen idé om at det var meningen at der skulle være gåder. Det var hun ikke vant til.

Heldigvis lod Kelpie hende ikke hænge i lang tid, som hun uddybede, og Kastanje sank resten af den mad der var i hendes mund, som hun havde tænkt.
"Men det ville de ikke gøre," sagde Kastanje, som om at det ikke engang var et sprøgsmål om om at de kunne finde på det. "For det ville være ondt, og det er de ikke. Lovene er gode og ordentlig, ligesom dem der laver dem." Hun havde i hvert fald fuld tiltro til at de vidste hvad der var bedst, også selvom der var racer der var ulovlige, men det var jo af en grund. Og der var ikke nogen grund til at alfer skulle være ulovlige. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 31.05.2024 15:33
Ak, at se verden gennem Kastanjes øjne, måtte være dejligt. Kelpie kunne mærke en trang til at beskytte den anden alf - i hvert fald lidt endnu - for alt det onde, der foregik, og hun lukkede munden igen efter at have været ved at komme med indvendinger. Det var trods alt ikke mange år siden, at alfer ingen rettigheder havde haft. 

Hun overvejede, om det havde været et bevidst valg fra Kastanjes forældres side at skåne hende for at vide de ting, om hendes races fortid. Dette bragte et tænktsomt udtryk over Kelpies ansigt, inden hun fik klemt den sidste skefuld ned og måtte erklære: "Du havde ret i, at portionerne herinde er vildt store. Jeg kan jo knap flyve herfra."

Emneskiftet var nok bedst for dem begge. For nu.
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 10.08.2024 13:28
Kastanje bed ikke mærke i det pludselig emneskifte, men det kom nok også af at hun ikke forventede at der var mere at snakke om. I hendes sind kunne der ikke være noget galt i lovene eller byvagterne, for det var alt hvad hun mente var godt i verdenen, og tanker om at andre ikke var enige var så langt fra hendes forståelse.

Kastanje klappede sig lidt glad på maven som Kelpie nævnte at portioner var store. "Det var godt ikke?" sagde hun smilende. Hun elskede maden man kunne få her på kroen, selvom hun ikke rigtig så mange ideer om hvad det reelt var lavet ud af. "Det gør altid min dag så meget bedre at få et måltid herfra." Selvom hun nok godt også kunne have klemt et stykke brød mere ned. "MEn hvis du føler dig for tung, så kan vi bare lave lidt sprællemænd. Det plejer at hjælpe på mig når jeg har overspist," indrømmede hun. Hun var dog ikke klar over for adræt kelpie var, og det var meget hårdt når man ikke måtte bruge sine vinger.

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 28.09.2024 11:00
Kelpie hævede et øjenbryn. Hun synes selv, at hun var rimelig adræt, men at stå og lave sprællemænd på fuld mave, lød lidt som en form for selvtortur. Ikke at det undrede hende, at byvagter kunne finde på den slags. 

"Det er fint, jeg skal bare ikke flyve alt for hurtigt, tror jeg." Smilede hun. 

Hun skævede op baren, derefter på resterne af måltidet og rømmede sig en lille smule. "Hvordan klarer vi betalingen?" Som den ældre alf, var det måske passende at hun betalte? Men Kastanje var jo den, der havde fast arbejde.. 
Når alt kom til alt var Kelpie generelt tilbøjelig til at stikke helt af fra regningen, men det var ikke ligefrem det smarteste at gøre, når man var ude og spise med en byvagt.
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 29.09.2024 13:40
Kastanje nikkede, det kunne hun måske også godt forstå, selvom der aldrig gik lang tid før at hun var klar på at flyve igen, men hun spiste også betydelig mere end den normale alf. Selvom hun nu stadig bare mente at handes forældre var en anelse småtspisense. Det var jo også derofr hun havde vokset dem over hovedet.
"Bare rolig, den har jeg!" sagde Kastanje med et nik, selvom hun generelt ikke kunne have særlig mange penge med sig grundet den latterlige størrelse af hende, men lidt havde man altid med.

Hun fik gravet to krystaller frem, som hang ved hendes side og smed dem ned på bordet. "Vi vil gerne betale," kaldte hun højlydt og stillede sig op og rakte en hånd op i håb om at der var en af 'tjenerne' der så hende. Ikke at der så ud til at være, som kroen kun var blevet travlere.
"Jeg tror lige at jeg flyver op med dem så," indrømmede Kastanje, som hun dårligt kunne se hvor tjenerne var, så i stedet for samlede hun krystallerne op igen, og var væk fra bordet som et lille lyn, nu ovre ved bardesken med pengen for at få lov til at betale.

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 29.09.2024 14:04
"Åh, jamen det behøver du skam ikke.." smilede Kelpie, da Kastanje insisterede på at betale. Ikke at hun ville protestere for meget - hun vidste jo at det var byvagtens løn, der gik til at betale for hendes måltid, og det kunne hun bestemt ikke klage over.

Som Kastanje kæmpede med at få opmærksomhed, begyndte hun dog at sidde og tromme lidt utålmodigt med fingerspidserne i bordet. Typisk at alfer endnu engang blev overset.. ja, faktisk næsten forudsigeligt. Man kunne ikke have bebrejdet dem for at stikke af fra regningen...

Med et lille suk lænede hun sig afventede tilbage. Hun ville genre lige få sagt ordentligt farvel og tak for mad til den anden alf.. mødet havde været meget oplysende, selv om det var ganske tydeligt, at de levede i hver deres verden
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 29.09.2024 14:19
Det så ud til at Kastanje stod og snakkede lidt med kropigen oppe ved baren, inden at Kastanje endelig fik lagt krystallerne af, og næsten som om at hun teleporterede, hoverede hun pludselig i luften ved Kelpie, og landede på bordet endnu engang.
"Så er der betalt. De har så travlt om aftenen, så man kan godt forstå at det er svært at komme rundt til alle bordene," sagde Kastanje med et grin. Hun virkede fuldstændig ubekymret over at hun ikke havde kunne få fat i nogen til at betale for deres mad, som om at det bare var normen og alle oplevede det.

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 29.09.2024 18:52
Kelpie havde lagt armene over kors, mens kropigen og Kastanje sludrede. Det kunne hurtigt tage tid det her. Det gippede derfor også i hende, som Kastanje dukkede op igen. Den alf var hurtig!

Hun smilede: "Tak for mad og selskab. Vi alfer må holde lidt sammen her i den store by.. forhåbentlig kan vi ses igen." Sagde hun, læggende op til at det var tid til at sige farvel. 

Hun havde en del at tænke over. Kastanjes syn på verden var så meget anderledes end hendes eget, og selv om hun gerne ville påvirke hende, måtte det gøres nænsomt. Det var trods alt hele hendes verdensbillede og karriere, det handlede om. 
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 29.09.2024 19:04
Kastanje nikkede med stor glæde. "Det håber jeg! Måske du også kan møde mine forældre næste gang!" tilbød hun glad, uvidende om at Kelpie nok ville have en lidt anden agenda end hun selv havde. Det var bare ikke mange alfer man mødte i byen og derfor ville Kastanje frygtelig gerne introducere Kelpie til sine forældre. De havde jo nok også en del de kunne snakke om.
"Og hvis du nogensinde har behov for hjælp, så skal du endelig sige til. jeg er her for at hjælpe, og især mine venner." Hele hendes ansigt strålede med et stort bredt smil, for nu var de trods alt venner. De havde spist sammen og snakket om så mange ting. Ja, de var jo næsten bedste venner.

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 29.09.2024 19:39
Snakken om at møde Kastanjes forældre, og at hun og Kelpie var venner, gjorde hende et øjeblik målløs, og hun kunne mærke et stik fra den dårlige samvittighed over alle hendes lumske bagtanker. I sit stille sind mindede hun sig om, at hun og Kastanje jo var på samme side - og at det vigtige var at alferne blev behandlet lige som de større racer.

Og at de større racer betalte for den skade, de havde gjort på alferne som folkefærd. 

Hun vidste dog ikke helt, om hun reelt ville nænne at bryde Kastanjes billede af verden omkring sig .. måske var det bedst, hvis den nye generation af alfer fik lov til at vokse op på uvidenhed om fortidens ondskab?
Men kunne hun virkelig være sikker på, at Kastanje rent faktisk blev behandlet som en ligeværdig af sine byvagtskolleager?

Med antydningen af et smil nikkede hun til den anden alf: "Og du må gøre det samme. Venner hjælper hinanden." Nu havde hun sagt det - at de var venner - så måtte de se,  hvad fremtiden bragte. 

Uden for kroen bredte hun sine små sommerfugle-agtige vinger ud og svævede over byens tage.

Kelpie har forladt tråden.

Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 29.09.2024 20:02
Kastanjes smil blev kun større, som hun nikkede begejstret. Hun elskede at høre ordet venner, og det betød også at de to alfer var på samme side. Hun kunne ikke vente med at få lov til at møde Kelpie endnu engang. De kunne lave alle mulige sjove ting sammen, som kun folk på lige størrelse kunne.

Som hun sagde farvel til Kelpie en sidste gang og fløj afsted, i lynets hast, kunne hun ikke lade vær med at tænke på alle de ting de kunne lave, og hvordan det at få en alfeven var bedre end næsten noget andet, også selvom det ikke var en anden byalf. Hun håbede hun kunne lære alle alferne der kom til Dianthos godt at kende.
Det var derfor også en træt og glad Kastanje der lagde sig til at sove den aften.

Kastanje Natskygge har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Mong
Lige nu: 2 | I dag: 6