Treston Reynlest
Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil
Neutral God
Race / Menneske
Han skulle netop til at åbne munden - bede Ersten om at træde til side; holde sig væk, så healeren kunne komme til - men han nåede det ikke, før broderen havde løftet jakken og derefter stirrede forfærdet på Treston.
"Hvad laver hun her, Treston?! Hvad har du gjort?"
Treston var gået ned på det ene knæ, så han kunne lægge Zirra til hvile på jorden - stadig pakket ind i hans svedne, sodede uniformsjakke. Han delte et hurtigt blik med healeren, og kiggede så op på Ersten med et løftet, provokeret øjenbryn. "Hvad jeg har gjort?" gentog han vantro og sendte et hurtigt blik fra stakkels Zirra og tilbage til Ersten igen. "Hvad zalan spørger du mig om, Ersten?"
Ersten stod bare over dem - med tomme hænder og forfærdelsen malet ud over alle træk - og stirrede på healeren, på Treston. På Zirras blodige, mishandlede krop. Før han endelig svarede:
"Hvad hun laver her, tror jeg. Hvorfor er hun ikke derhjemme? Hvorfor er hun ikke-"
"Ersten," afbrød Treston og holdt sammenbidt sin storebrors blik. "Lige nu er virkelig ikke tidspunktet! Jeg fandt hende lige uden for Mørkets lejr - hængt op i et træ sådan her. Måske har én af deres spioner plukket hende fra Dianthos' gader - det er jo ikke ligefrem fordi, Far er diskret med vores efternavn. Måske har de troet, at hun ville vide noget, at Far havde delt Lysets planer med sine børn - at de kunne torturere informationer ud af hende, eller afpresse ham, måske. Hvad ved jeg! Jeg er da for helvede lige så chokeret over at finde min søster nøgen og blodig midt i en forbandet krigszone!"
"Men-"
Treston rejste sig brat efter at have sikret sig, at healeren havde styr på Zirra - havde fat i hende, så hun ikke skulle ligge på jorden. Han vidste ikke, hvordan han skulle dække over Zirra - havde ikke en god nok historie klar - og derfor tænkte han, at en afledningsmanøvre måtte gøre det... "Men hvad, Ersten? Hvad vil du have, jeg skal fortælle dig? Skal vi ikke hellere koncentrere os om at hjælpe hende? hva'? Eller vil du måske hellere følge reglementet som en god soldat og trække hende igennem en afhøring? Lige nu?" Han kneb øjnene sammen og fnøs hånligt. "...Så må du fandeme igennem mig først!"