Erforias 02.06.2021 22:00
Endnu engang lyste Cedrik op i et smil
"Hele to faktisk!" En tænksom mine faldt over ham et øjeblik, det var vidst ikke helt rigtigt
"Nej vent! halvanden er vidst mere rigtigt, jeg mødte en mellem Sarghos og Balzera men hun var egentlig kun halvt ørkenelver, på hendes mors side som jeg forstod det. Hende den anden mødte jeg i Azurien af alle steder!" Klukkede han varmt, for han vidste jo godt at folk sagtens kunne rejse rundt og se verden som han gjorde, men nogen gange var det ikke lige let at huske.
Dog måtte han blinke et par gange ved Solfregnes spørgsmål, havde han virkelig ikke fortalt om Helga før!?!?
"Åh! Helga er min trofaste rejsefælle, hende og jeg har været gennem mange ting sammen!" Helga havde reddet ham ud af utallige kniber gennem tiden, hvilket den røde hanræv var utroligt taknemmelig for.
"Hun var der da jeg besvimede i Sarghos, hvilket var imponerende at det ikke var hende der besvimede siden hun nægtede at tage halstørklædet af jeg gav hende i sin tid" Lød det med en hovedrysten og et smil på læben. Det havde været noget af en oplevelse da han og Helga havde mødtes i sin tid!
"Hun er nok den mest stædige grævling jeg nogensinde har mødt."
Cedrik gjorde store øjne som hun fortalte om at hun faktisk havde været overraskende langt væk, og endda et sted han ikke engang selv havde været!
"Åh! Hvordan er der oppe? Altså det var en skam at din magi var træls, men det lyder spændene!" fortsatte han og håbede inderligt at hun fortalte mere, tankerne om at hans selv skulle huske at spise var allerede glemt, historier var og blev fantastiske i hans verden!
- I'll slink away with your troubles, my sweet.