Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 16.02.2020 11:37
Clara nikkede bekræftende. hendes mor satte hende ikke til at lave så mange ting, og så lang tid at hun overholdt sine studier, og ikke gjorde ting der passede hendes stand, så havde Isabel fuld tiltro til at Clara nok selv skulle klare sig. Hun havde selvfølgelig også brugt det meste af sin ungdom alene i skovene.
"Så lang tid det blot er markedspladsen, så burde det ikke være noget problem at overtale min mor om at det er en god ide. Det kan dog være at hun påtvinger at Allaster er med, men han går ofte bare i baggrunden og er der." Hvis hendes mor hørte om det her, så var der dog en hvis sandsynlighed for at Clara ikke ville komme til at gå nogen steder i Dianthos uden Allaster.

"Det virker som det fornuftige at gøre," indrømmede hun, igen  mere eftertænksom. "Ideelt skal jeg jo finde en mand af god stand, og sørge for hans hus. Gøre det min mor aldrig fik mulighed for." Det kunne godt være at Clara i virkeligheden bare følte at hun blev nødt til at kompensere for Isabel, som aldrig fik sin eventyrsslutning, men i stedet for et barn i en alt for ung alder.

Signatur lavet af Lux
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 16.02.2020 12:35
“Men der er også så mange andre dele af byen, du bare MÅ se! Har du nogensinde været på kro?” Spurgte han. Når først Nicodemus var blevet ivrig, var han ikke rigtig til at stoppe. “Altså vi skal jo ikke foretage os noget uanstændigt, så det er sikkert fint, at Allaster er med..” Skyndte han sig at tilføje. Clara skulle jo nødig tro, at han var typen, der ville få hende ud ballade.

Selv om Nicodemus generelt var typen, der meget hurtigt kom ud i ballade.

“Men er det ikke vildt kedeligt at tænke på at blive husmor?” Spurgte han. Han havde smækket benene op over armlænet og lå nu og slængede sig i lænestolen. “Altså, ikke for at fornærme dig, hvis det er det, du gerne vil have.. jeg synes bare, at ens ungdom så hurtigt forsvinder!”

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 16.02.2020 12:41
Clara rystede grinende på hovedet. "Nej aldrig, fik jeg aldrig muligheden for de gange jeg tog ind til Smarana til familiefester," indrømmede hun. Dem havde hun jo været ved flere gange, men der var det bare oppe på den smukke borg i stedet for. Det havde da ikke været i orden at gå ned på en luset kro, for at få noget mad og drikke, men Nicodemus kendte sikkert de bedste steder for dem. "Det vil være rart med at have en kendt til at vise mig rundt... og lidt sjovere."

Hun blinkede lidt overrasket over hans kommentar og hun foretrak sit ansigt i en mine. "Jeg sagde intet om husmor. Det er jeg slet, slet  ikke klar til," sagde hun og rystede på hovedet. At blive gift eller have et giftemål var en ting, men faktisk begynde at få børn... der var hun overhoved ikke endnu. Og så var der også bare den stigmatisering der udentvivl ville komme for børn af hendes. HUn vidste jo ikke hvor meget hendes gener slog igennem. Hendes fars slog jo tydeligvis mere igennem end hvad godt var.

Signatur lavet af Lux
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 16.02.2020 13:07
“Ja, ikke?” Grinede han. I hans hoved var han allerede ved at planlægge alle de steder, han skulle vise hende. Der var selvfølgelig hele det flotte tempeldistrikt og de finere kvarterer - og paladsets labyrinthave. Men nede i byen var der også mange spændende steder. Omkring tribunepladsen kunne man se gøglere, der underholdt i gaderne, og man kunne besøge smedjerne på afstand, så man ikke forstyrrede arbejdet, men se den fascinerende proces med våbenproducering. 
Og så var der alle kroerne! Der var både de helt fine for folk som dem, der havde penge nok, men de mest spændende i Nicodemus øjne var dem, som pøblen også besøgte. Her kunne man høre alskens spændende historier fra nær og fjern - mest spændende var det, hvis en gruppe af sømænd netop var kommet til byen: de havde altid noget fantastisk at berette.

“åh..” Nicodemus så faktisk en smule lettet ud. Han kunne ikke rigtig forstå, at man havde lyst til at blive husmor - det virkede ikke særlig interessant at tage sig af småbørn og gøre rent. “Det behøver du jo heller ikke .. fine fruer kan jo også tage sig af familiens forretning og sådan noget. Og lade tjenestefolkene om en del af arbejdet.. og desuden, så skal du jo lige forloves først, så der er længe til.” Forsøgte han at berolige hende. Det sidste var den sætning, han også ofte sagde til sig selv. 

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 16.02.2020 13:41
Clara havde kun set dele af hovedgaden og tempelhaverne, og det sidste havde været lidt trist fordi det var vinter og bladene var faldet af træerne. Alligevel havde det været en god oplevelse med Arion. HUn vidste faktisk ikke hvad han lavede mere, men hun var glad for at hun fandt venner i Dianthos, selvom de alle sammen virkede til at være drenge indtil videre.

"Ja, og der er vel ingen der siger at børn skal komme indenfor det første år alligevel. Jeg tror jeg ville have det bedre hvis jeg lærte min kommende mand at kende først," indrømmede hun. Nicodemus ville være et godt valg, men han var i en lidt for god position til et uægte barn som hende, som også var halvdyr. Hun havde ingen forventninger om at det var noget der kunne blive talt om, selvom han virkede flink. Clara havde heller ikke nogen forventninger til det romantiske ved et forhold. Det var ikke det de var til for. De var der for at slægten blev ført videre, og fordi det var hvad der blev krævet af dem.
"Har De nogen drømme for fremtiden?" spurgte hun lettere nysgerrig. Han virkede ikke til at have så travlt med et giftemål, så det kunne være at han havde andre planer.

Signatur lavet af Lux
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 28.02.2020 10:05
"Jeg føler mig slet ikke klar til børn." Tilstod Nicodemus leende. Han havde naturligvis ikke noget imod de aktiviteter, der kunne lede til børn, men tanken om at have ansvaret for en lille størrelse .. han ville ikke helt vide, hvad han skulle stille op.
Han havde dog en mistanke om, at familien gerne så ham placeret i et hus med kone og børn, så han kunne stoppe med at rende rundt og opføre sig skandaløst.

"Det er vigtigt at lære hinanden at kende. Man skal trods alt tilbringe resten af livet sammen.." Medgav Nicodemus. Han troede ikke, at hans familie ville mene at Clara var et passende parti - hun virkede ellers sød, og han kunne ikke rigtig lade være med at tænke en smule over, hvordan en som hende så ud under skørterne.

"Åh, masser! Jeg vil gerne rejse rundt en masse.. se hele landet!" Forklarede han med en ivrig armbevægelse. "Og jeg tror faktisk, jeg ville kunne gøre det godt. I familiens tjeneste altså.." For et par år siden havde han haft en anden drøm, der handlede om at stikke af sammen med en ung kvinde og leve fredeligt - bare de to. Men hun var forsvundet, og han var kommet på bedre tanker. 

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 04.03.2020 10:48
Børn var også bare så stort et ansvar. Clara tænkte at hun nok skulle blive klar mentalt, når først hun kunne se et giftemål nærliggende, men for nu, var det bedre at ignorere tanken, og håbe på at som hun modnede ville det naturligt komme. Det nyttede dog heller ikke noget at være så klar til børn, at hun bare gik og trippede efter en ægtemand.

Hun nikkede bekræftende til Nicodemus. Hun håbede at hun kunne lære en potentiel ægtemand at kende, før forlovelse kom på bordet, men hun vidste også godt at det var begrænset hvor mange hun havde at vælge mellem. Hvis hun fik nogen, så var de ikke fra nogen speciel vigtig familie, eller også var det en der ikke bekymrede sig om hvad andre sagde. Hvilket var en sjældenhed i de adelige kredse.

”Det lyder også som et… eventyr,” sagde hun, smilet spredte sig over hele hendes ansigt, som hun tænkte på hvordan det ville være. ”Der må da også være noget De kan lave, som gør det til en mulighed? Det er trods alt ikke unormalt, at manden er ude af hjemmet, mere end han er hjemme,” sagde hun drillende. Sådan var det når de endte med at blive en del af lysets hær, eller handlende. Nogen gjorde det også udelukkende fordi de ikke gad deres hustru.

Signatur lavet af Lux
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 12.03.2020 13:06
"Det håber jeg. Jeg har talt en smule med min moster, fyrstinden, om det, og jeg håber, at hun kan lægge et godt ord ind for min fader!" Sagde Nicodemus. Han kunne godt lide sin moster, og hun havde vist ham, at på trods af den nye titel og al magten, der fulgte med, var hun stadig hans familie.

"Håber du på at kunne slå sig ned her i Dianthos, eller vil du hellere bo i Turmelinien?" Spurgte han nysgerrigt. Det var måske lidt meget for hende at svare på, når hun lige var kommet til byen, men det kunne være, at hun havde en idé om det..
Landskabet længere nordpå var en smule barskt, så vidt han huskede - han havde kun været der i ganske få tilfælde, når familien var inviteret til noget. Men når man var opvokset der, kunne det jo være, at man så en anden skønhed i det..

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 15.03.2020 15:12
Det var ikke gået op for Clara hvor tæt Nicodemus faktisk var på selve fyrstinden, og hun følte sig lidt flov. Det var virkelig blot en lille afgrening fra at være fyrstesøn, og hun kunne pludselig godt forstå at det var vigtigt at Nicodemus fik et godt parti. Hvis noget gik galt, så kunne han jo risikere at skulle overtage titlen, selvom det ikke var så sandsynligt.
”Det håber jeg da også for Deres skyld.” Det var vigtigt at lave noget man kunne holde af, når man ikke havde muligheden for at bestemme alt i sit liv.

Clara vidste allerede svaret til det, også selvom spørgsmålet var nyt og et hun aldrig havde hørt før. ”Turmelinien, jeg tror altid jeg vil være en landpige, uanset hvor meget det piner min mor,” indrømmede hun. Nu gav hun dog hoffet og Dianthos en chane, og måske det ikke ville være så slemt, men hun ville tilbage ud på landet, i nærheden af en skov. Måske hjælpe med familieerhvervet. Det var noget hun havde været god til.

Signatur lavet af Lux
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 25.03.2020 14:16
Det gik op for Nicodemus, at han havde lydt alt for vigtig, når han nu snakkede sådan om sin moster, fyrstinden. Han håbede ikke, at Clara så ham som storsnudet - det var ganske nyt for hans gren af familien at være kommet så højt på strå, men pludselig var den tidligere fyrstinde gået i eksil og Nicodemus' moster stod med hele magten.

"Åh, din mor vil måske gerne have, at du gør dig her ved hoffet?" Spurgte han nysgerrigt. Han havde lidt lyst til at spørge ind til hendes forældre, men han ville ikke grave i det, hvis det var en øm ting .. de få rygter, han havde hørt, sagde at en dengang ung kvinde fra Ernyell-slægten var blevet forført af en minotaur. Mon Clara kendte sin far?

Han satte sig i skrædderstilling på lænestolen og trak op i buksebenet. Derefter begyndte han at hive sko og strømpe af for at inspicere anklen yderligere - den var lidt rød og hævet, så det ville være godt at få en healer til at kigge på den. Han sendte et lidt undskyldende smil til Clara for ikke at sidde pænt i hendes hjem.

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 27.03.2020 18:30
Clara nikkede lidt, for at bekræfte at det var ganske sandt hvad hendes mor havde ønsket sig. ”Hun savnede også selv livet her i byen, så hun så vores manglende bolig, som en mulighed for at erhverve os en herinde.” Hun var lige ved at tilføje at de havde gjort det, til trods for at nogle af deres slægtninge havde beklaget sig, men det var noget internet familiedrama, hun næppe kunne åbne op overfor andre. Det ville ikke være hendes plads at gøre det.

Clara tog sig ikke af at Nicodemus ikke sad pænt, men valgte derfor også at trække hendes egne ben, eller hove, op under hende. De var stadig dækket af kjolen, men hun sad mere behageligt.

Snart efterfølgende gik døren også op som Allaster kom ind af døren, med hvad formodentlig var en helbreder lige efter ham. Clara var hurtig til at trække sine ben ned igen, så hun sad ordentlig.

Allaster kiggede på Clara og Nicodemus, før han viste helbrederen hen til den adelige mand, som kunne inspicere foden.

Signatur lavet af Lux
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 09.04.2020 15:00
"Jeg er sikker på, at du nok skal blive glad for Dianthos med tiden - og hvem ved, før end du ved af det, er du måske tilbage i Turmelinien" Smilede Nicodemus. Han havde generelt en tendens til at se positivt på tingene. Man vidste aldrig, hvad fremtiden ville bringe, så længe de stadig var så unge..

Nicodemus måtte også rette sig op i stolen, som døren gik op - og han præsenterede sig på bedste adelsmanér for healeren samt undskyldte for Allaster, at han sådan trængte på i deres hjem. Ordene sad løst på den unge adelsmand, der snakkede gennem hele undersøgelsen.

Til sidst lagde healeren kort hånden på anklen. Nicodemus kunne mærke, hvordan det snurrede i hele benet, men kort efter så hævelsen ud til at forsvinde. Han vrikkede prøvende med foden.
"Der kan være lidt smerte, og De bør stadig holde benet i ro, men ellers skulle De kunne støtte som normalt.." Var healerens konklusion, og Nicodemus var hurtig til at rejse sig for at prøve teorien i praksis. Han smilede hen til Clara.
"Så kan jeg vidst også selv gå hjem.." Det ville nok give meget anledning til snak, hvis hun bar ham helt op til gemakkerne, han havde på paladset..

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 10.04.2020 10:20
Det varmede Claras hjerte lidt at høre de ord fra Nicodemus. Det kunne godt være at det blot var optimisme der snakkede, men at høre det fra en anden person, var stadig rart. Det gav hende lidt en følelse af at der i det mindste var nogen på hendes side, og selvom de to af dem næppe var et passende par, så var Clara stadig glad for at det virkede til at hun havde fået en ven på disse kanter. Det ville gøre livet hos hoffet langt nemmere.

Clara åndede lettet op, da det virkede til at det ikke var værre end Nicodemus efter en smule healing kunne støtte på det igen. Det havde været lidt akavet hvis han skulle være blevet båret hjem, selvom Clara så måtte have sat Allaster til det. Hun havde trods alt nok forståelse for byen, til at vide at hun ikke bare kunne bære ham hjem.
”Lad mig i det mindste følge Dem hjem, bare så jeg føler mig sikker, at De kommer godt hjem,” sagde Clara, og rejste sig selv op, klar til at følge Nicodemus hjem. Det så dog også ud som om at Allaster stillede sig klar, til at følge de to unge adelige. Nu når han havde fundet ud af at de var i selskab med hinanden, så kunne han ikke ligefrem lade det gå.

Signatur lavet af Lux
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 20.04.2020 16:20
Der var tegn på opbrud og Nicodemus kom til at tænke på, at de nok også snart ville savne ham til eftermiddagslektionerne på paladset. Mon han kunne undskylde sig med den dårlige ankel? 
Han fik taget sko og strømper på igen og gået en lille runde i stuen for at sikre sig, at foden lystrede, som den skulle. Han kunne godt mærke, at det ville blive lidt ømt - men det vigtigste var, at han kunne bevæge sig igen, og alt i alt var der kommet ganske meget godt ud af det lille "eventyr".
Han havde jo mødt Clara.

"De skal være meget velkommen.. og jeg vil også meget gerne vise Dem rundt i byen ved lejlighed." Sagde han glad til Clara. Han skævede kort til Allaster, der så ud til at ville være "anstandsmand", men det var der ikke så meget at gøre ved - sådan var det altid, når man hang ud med adelsfrøkener. Han burde nok bare sætte pris på, at de havde haft så meget tid alene, som de havde.

Kort efter var de på vej tilbage. Eftermiddagssolen varmede stadig ned over gaderne, og det gjorde ikke Nicodemus så meget, at han ikke rigtig havde haft noget tid på markedet. Der var sket så meget andet!

Nicodemus har forladt tråden.

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 21.04.2020 19:45
Clara var lidt lettet over at hun kunne følge hendes nye ven på vej, så hun sørgerede for at hendes kjole stadig sad uden folder om sig. Hun rettede få af dem en anelse ud, før hun var sikker på at ingen havde noget at sige til det, før hun vendte sig mod Nicodemus.
”Det håber jeg på kan komme til at ske. Jeg er sikker på at jeg vil have nemmere ved at begå mig i den, hvis De kan vise mig hvordan,” sagde hun med et smil på læberne. Dagen havde måske ikke været så optimistisk, men hun var glad for at hende og Nicodemus havde formået at lære hinanden at kende. Det ville være rart med en ven i hoffet.

De to af dem tog mod Nicodemus' hus. Teknisk set var de vel tre, som Allaster sørgerede for at følge dem med et vågent øje. Især på Nicodemus, i tilfælde af at han ville prøve noget mod frøken Clara.
Clara brugte det meste af turen på at småsnakke med Nicodemus. For første gang rigtig glad for at være i Dianthos.

Signatur lavet af Lux

Clara af Erneyll har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: zombie, Venus Læremester, Black Phoenix, Mong
Lige nu: 4 | I dag: 8