"Nælle" sagde hun med et dramatisk tonefald. "Ære være hendes minde. Mor, forlangte at den blev smidt i havnen sammen hvor den hørte til.. blandt fisk og skaldyr." fortalte hun og kunne ikke lade være med at grine. "Jeg var så vred i flere uge efter hun havde afskaffet den at jeg truede med at du skulle lide samme skæbne! Hvis Nælle var i havnen skulle du da også fordi du lugtede. Olien sad i dit hår i evigheder"
Anno 23.03.2020 12:43
Lyuba var lettet over at Neagu havde valgt en så børnevenlig historie af alle de problemer de havde været ude i sammen så hun havde bare lænt sig let tilbage og sippet tilfredst fra sit glas imens hendes bror fortalte. "Nælle" sagde hun med et dramatisk tonefald. "Ære være hendes minde. Mor, forlangte at den blev smidt i havnen sammen hvor den hørte til.. blandt fisk og skaldyr." fortalte hun og kunne ikke lade være med at grine. "Jeg var så vred i flere uge efter hun havde afskaffet den at jeg truede med at du skulle lide samme skæbne! Hvis Nælle var i havnen skulle du da også fordi du lugtede. Olien sad i dit hår i evigheder"
Sparks 24.03.2020 11:47
Han kunne ikke lade være med at grine ganske oprigtigt, da Lyuba påpegede at hun havde forlangt han skulle ned i havnen sammen med hendes plysdyr. Nælle, det havde han helt glemt hun hade kaldt den. Han var faktisk ikke gang sikker på at han kunne huske hvordan at bamsen så ud længere. “Heldigvis, hjalp det med truslerne ophøren, da jeg kom med en ny bamse til dig. Selvom det selvfølgelig, ikke var helt det samme.” han blinkede med det ene øje “Fik at vide, det kun lige akkurat kunne gå an, og kun fordi jeg var hendes bror. Senere den aften, krævede hun at hun ikke kunne sove med andre bamser end den.” han tog og tømte glasset med rom, da han tabte runden. Og hældte derefter op til sig selv igen.
“havde i så en god tur, til din familie Cecilio?” han havde ikke helt sluppet emnet, med ham og Lyuba mange historier. Men han ville også gerne overleve aften.
Helli 24.03.2020 13:44
Cecilio kunne se det for sig. Lille Lyuba der var så vred over at hun havde mistet sin bedste ven i hele verden, og så slap hun ikke engang af med sin irriterende storebror, som sikkert fortjente at blive smidt ud mere. Sådan tænkte man i hvert fald ofte om sine ældre søskende, selvom man ikke nødvendigvis mente det.”Du er da godt nok omskiftelig som vinden,” udbrød han grinende af Lyuba og skubbede blidt til hende, ikke nok til at hun kunne falde ned dog.
Hans opmærksomhed drejede mod Neagu endnu engang. ”Det var en… oplevelsesfuld tur,” han skævede lidt op til Lyuba. De havde i hvert fald opdaget ting de ikke havde vidst tidligere om hinanden, for at sige det mildt. ”Men de tog pænt imod Lyuba. Det var primært mig der fik skældud for ikke at have inviteret dem til brylluppet heroppe. Selv hvis jeg havde gjort det, så var de sikkert ikke kommet, og hvis de var, så var de kommet for at afbryde det hele alligevel.” der var mange grunde til at de ville have stoppet brylluppet, men ikke nogen god nok grund til at Cecilio følte at det var nødvendigt at fortælle dem. Det var bedre at bede om tilgivelse end tilladelse trods alt.

Anno 25.03.2020 09:20
Lyuba var lige ved at få vinen hun havde nakket fra sin brors glas galt i halsen. "Afbryde det!?" gentog hun. Da hun var blevet hevet med ned til Balzera havde hun godt nok fået indtrykket om at hans familie havde været utilfredse med ikke at have inviteret eller var blevet involveret i overvejelserne. Men havde de ligefrem afbrud hele ceremonien hvis de var blevet bundt velkommen?"Var de så meget imod hele ideen om ægteskab som foreninger af familier?" spurgte hun imens hun tørrede de røde vindråber af hagen og så utilfreds ned af sin nylavede tie dye bluse.
Sparks 26.03.2020 17:23
Neagu nåede lige at mumle et irriteret, hey, da Lyuba tog hans glas. Hun kunne da bare have spurgt om at få et til sig selv. Dog måtte han gribe sig selv i, ikke at begynde at grine da hun fik vinen galt i halsen. Især fordi, han kunne godt mærke at Cecilio havde jokket i spinaten. Så meget, at han ikke længere følte han skulle påpege at deres spil var gået lidt i stå. Han tog en pølse mere fra fadet, og lænede sig tilbage i hans stol. Et fjoget smil spillede på hans læber, som han overværede situationen mellem hans søster og nye svoger. Han lænede sig dog frem igen, og begyndte at hæle mere vin på til Lyuba. Og fik lige vinket endnu en flaske til bordet og et nyt glas. For ham var det heldigvis ikke i dag han havde behov for at spare, han sidste udflugt havde hjemmebagt en ganske fin sum af krystaller han havde delt mellem ham og hans mandskab.
Da vinen kom til bordet hældte han hurtigt op til sig selv, mens han spiste resten af pølsen han havde taget.
Helli 27.03.2020 17:48
Cecilio tog Lyubas voldsomme reaktion ganske velfornøjet og trak på skuldrene. Han ville nok have været lidt mere panisk, hvis han faktisk havde været ædru.”De er imod arrangeret ægteskaber som koncept,” indrømmede han og tog en tår af sin vin og kiggede op på Lyuba, var hun virkelig så vred over at hun ikke havde vidst det.
”De er på mange måder meget traditionelle, som du nok lagde mærke til, så fylder Shara en jævn del,” ikke nok til det blev fanatisk, men nok til at det var vigtigt at bede til hende og hvad hun stod for. ”Hvordan kunne vi være lidenskabelige om vores bryllup, hvis det først og fremmest var sat op, og for det andet, så havde jeg aldrig udvist interesse i dig nok til at tage dig med hjem. De ville gerne have set det med deres egne øjne.” han kunne have inviteret Lyuba med hjem, men tingene gik hurtigt, og selv hvis han havde gjort det, så var han ikek sikker på at de to af dem kunne lade som om at de havde kendt hinanden og havde den lidenskab for hinanden, så et ægteskab var på bordet.

Anno 11.05.2020 15:42
Lyuba sad med et intens blik på sin mand imens han forklarede. Han familie havde godt nok være lige så vanvittige som hendes egen, bare på en hvis anden måde, men hun havde ikke regnet ud at de faktisk havde været så meget imod ægteskabet. Hendes humør svigende dog lige så hurtigt som før og lænede sig tilbage imod ryglænet af Cecilios stol med et uvorn smil. "Hm, ja de havde jo nok heller ikke været de eneste der ville have skabt scener til brylluppet HVIS de var inviteret" sagde hun imens hun rakte ud efter en citrus frugt der lå i en skål det var placeret på et af side borene. "Jeg husker noget om at kalde vores moder en traditions gal gammel gås is nogle breve et par uger før selve vielsen" fortsatte Lyuba roligt imens hun skrællede frugten
Sparks 12.05.2020 15:18
Dette var, slet ikke som han havde forventet aften ville gå.Nu skulle de diskuterer omkring deres familier, og hvor vidt de ville have at ægteskabet skulle stå eller ej? Han blev en smule ufornøjet, som han lænede sig tilbage og sippede til rødvinsglaset. Han behøvede jo næsten ikke at være der længere jo. De var stoppet med at spille kortene, og faktisk – det her var en smule kedeligt.
Men han valgte ikke at sætte sig ind i samtalen, i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt. Måske han på et tidspunkt kunne få sparket sin uvorne søster hjem igen. Ikke at det var noget han virkelig troede, kunne lykkes på nuværende tidspunkt. Ikke som hun tog for sig af tingene han havde bestilt. Og så ganske magelig ud, sådan som hun sad op af sin mand.
Perfekt. Aften – ødelagt.
Helli 12.05.2020 15:42
Det var utrolig så hurtigt at Cecilio havde glemt Neagu til fordel for Lyuba. For hans skyld var aftenen ikke ødelagt. Den føltes lidt mere tryg at have sin hustru ved sin side, da han havde været meget nervøs om Neagu til at starte med. Selvom i Cecilios lette rus, så var det slet ikke så slemt mere.Cecilio kunne ikke lade vær med at grine af Lyuba. ”Nu er det heller ikke ligefrem fordi et arrangeret ægteskab er det mest normale for nogen i vores stand,” pointerede han. Han troede selv at det ikke var en ting, før at det var blevet lagt på bordet for ham. Der var gået mange følelser gennem ham dengang, m en nu havde han det ikke så hårdt med det.
”Jeg kan dog næppe brokke mig,” han lade en hånd på hendes knæ, og kiggede en anelse lykkeligt op på hende. Hvis det ikke var fordi der var en højdeforskel mellem dem lige nu, så ville han havde kysset hende. Han havde dog ikke tænkt sig at rejse sig for det.

Anno 12.05.2020 18:59
"Pfff" kom det fra Lyuba over Cecilios klishé compliment til hende inden hun sendte et stykke skræl hen over bordet som ramte hendes bror i panden. "Oi, hvis du skal falde i staver så kom med et nyt spil vi kan spille.. eller vil du have mig til at støve et af dem af som jeg spiller med pigerne i lejren?" sagde hun drilsk til Neagu der på ingen måde kunne skjule når han begyndte at trille tommefingre inde i hovedet. Hun kendte ham godt nok til at familie foretagender ikke var samtale emner efter hans smag så hvis hun fristede med de dristig informations delings lege hun kendte til kunne det måske puste lidt liv i ham.
Ikke fordi hun havde nogle problemer med at dele ud af hemmeligheder og viden om hendes intime liv... eller i hvert fald ikke nu hvor hun var godt beruset. Når først hun var kommet op på nok genstande så var der ingen grænser for hvor meget hun røbede til sin broder.
Sparks 14.05.2020 02:24
“Oi!” Kom der på præcis sammen maner fra hendes broder, som skralden ramte ham i panden. Nogle irritable øjne vente sig imod søsteren, hvor han kort overvejede hvordan han skulle give igen af samme skuffe. Men han tog i stedet en dyb indånding, og lænede sig tilbage med et nonchalant udtryk i hoved. hans fingre flettede sig imellem hinanden, da det virkelig lignede at han drejede tandhjul i hoved. Skulle han tage imod tilbuddet, eller finde på et nyt spil selv? “Næ, jeg tror du skal støve nogle fantastiske saftige historier frem.. inden jeg brækker mig over jeres tuttenuttethed” hans tunge gled ud over hans underlæbe, som understreg over at han var ved at kaste op, over hvor søde de var.
Ikke at det også stadig gjorde ham glad, at hun faktisk havde fundet en som der gjorde et forsøg. Selvom han var urokkelig på, at ingen nogen sinde ville være god nok for hans søster. Men i dette tilfælde skulle han nok opføre sig ordentligt.
“Så.. lad mig høre, hvad skal vi spille .. oh kære søster?” Han foldede sine hænder ud fra hinanden, og tog glasset med vin igen og skyllede alt væsken ned i hans svælg.
Helli 15.05.2020 11:18
Cecilio tog det ikke så tungt. Komplimenterne var der der mange af, og vinen gjorde ikke ligefrem at han blev mere opfindsom med dem. I årevis havde det jo også blot gået ud på at charmere kvinder og mænd så de gav lidt ekstra penge til deres optrædener. Ikke at han var stoppet med det, men hans fokus havde i den grad skiftet over mod Lyuba som tiden var gået.Til gengæld kunne Cecilio godt mærke at han var lidt udenfor mellem de to søskende. De havde tydeligvis mange ting internt, som han ikke kendte til, og nok aldrig kom til at kende til. Sådan var det når man var vokset op med nogen. Cecilio kendte det selvfølgelig også fra sine egne søskende, bortset fra at han havde forladt dem så tidligt i sit liv. Måske truppen var mere noget han kunne sammenligne med egentlig?
Cecilio sagde dog ikke noget, som de to søskende forsøgte at finde ud af hvad de skulle spille fremadrettet.

Anno 16.05.2020 21:39
Lyubas smil var smørret og underligt skummelt da hendes bror accepterede hendes udfordring. Dette var både en måde at hun kunne hører om Neagus "eventyr", som han så nødigt delte med sin lille søster. For ikke at sige om hun kunne få nogle skjulte sandheder ud af manden ved hendes side.Hun tænkte lidt tilbage på de små spil som de kvindelige artister havde leget med hende på de lange vinternætter. Det var ret ofte måderne man lærte at "være en rigtig kvinde" uden at spørge direkte ind til... Tingene.
"jamen vi kan da lægge ud med en klassisk lille omgang af mine 3 bedrifter. Det er ikke så kompliceret andet en at jeg fortæller tre ting som jeg har gjort eller oplevet i mit liv og så skal i gætte hvilke der er sande og hvilke der er løgne." startede hun ud og så blotted hun tænderne. "Selvfølgelig er der jo en straf for at gætte forkert i form af at man skal svare om man har gjort noget tilsvarende og komme med den dertilhørende historie"
Hun lagde armede over kors med sit glas i den ene hånd og lagde hovedet på skrå. "og så tager man den ellers på tur"
Sparks 17.05.2020 02:48
Han lyttede spændt på hvad der blev fremlagt for ham. Udspekuleret. Men det kom desværre ikke som nogen overraskelse, han tog en stor slurk fra vinen inden han satte den fra sig igen. “Jamen .. jeg tager imod denne udfordring - selvom jeg har luret dig kære søster.” Og med det mente han tydeligvis, at hun ville høre omkring hans bedrifter, eller eventyr om man ville. Så skulle hun da få hvad hun ønskede, men hvordan var det nu med det ordsprog? Jo, pas på med hvad du ønsker.
Så et lige så skummelt smil begyndte at brede sig over hans ansigt.
“Jeg havde en gang sex med en kvinde, på en hest..” startede han ud, og kiggede nonchalant ud i luften. “Jeg druknede næsten i en vandpyt” han lod blikket rulle lidt rundt mens han tænkte videre. “Og, sirener fik næsten vores båd til at gå til grunde - og slugte en fra min besætning..” han drak og smilte bredte sig som han kiggede afventende på dem, om de kunne gætte hvilken en af dem var den falske.
Helli 18.05.2020 12:08
Cecilio lyttede til Lyubas forklaring om hvad de skulle spille, og han kunne ikke lade vær med at trække lidt på smilet. Legen var ikke ligefrem ukendt for Cecilio, og han havde ikke så meget imod at komme med potentielle hemmeligheder, selvom der selvfølgelig var visse ting han hellere holdt tæt ind på sig.”Det er til at overskue,” sagde han og rak ud efter sit glas for at tage en tår. Hvis det ikke var en drukleg, så kunne han godt hælde lidt mere indenbords uden det store problem.
Han lyttede til Neagu, og kiggede lidt eftertænksomt på ham, som han prøvede at læse den anden mand. Alle historierne lød lige dumme, problemet var lidt at han var vant til at høre på historier fra Seona, og hun havde haft et endnu mærkeligere liv. Hvis alle historierne da ikke var røverhistorier. Det havde han stadig ikke helt fundet ud af.
”Hmmm..” kom det lidt, før han kiggede op på Lyuba, i håb om en eller anden indikation for hvilken kunne være sand, selvom han tvivlede på at hun ville give ham en. ”Den sidste vil jeg umiddelbart skyde på,” sagde han endelig.

Anno 25.05.2020 18:07
Hvorfor faen havde hun kommet på dne her leg først. Når man spiller med Neagu var det på ingen måde til at sige hvad der kunne være sandt og falsk. Lyuba sad med et koncentreret blik i nogle sekunder, hun gengældte endda Cecilios blik i håb om selv at få en hjælpende hånd, men han så lige så fortabt ud som hende selv. Med en rusten på hovedet kom hun til konklusionen "de er alle sande er de ikke?"
Alle hendes brors fortællinger var for latterlige eller overdrevne til at være sande men alligevel kunne hun nemt forestille sig ham udleve dem alle... Desværre til hendes egen væmmelse.
Sparks 26.05.2020 20:46
Som de begyndte at tænke så det knagede, og ikke helt vidste hvor vidt de overhoved skulle gætte eller ej. Kunne Neagu mærke glæden ved dette lille spil, det var overraskende underholdende. Især da han til sin fornøjelse så, at søsteren måske endda fortrød sit valg af leg ganske pludselig. Han drak af sin vin, og satte sig en smule mere magelig til plads i lænestolen han sad i. Han nikkede anerkendende til hvad Cecilio gættede på, fair - det var også en historie han selv ville have svært ved at tro på. Og dertil svarede Lyuba, at de alle måtte være sande. Men sådan var deres leg jo ikke, han skulle trods alt vælge en der var en løgn.
“Jamen, altså - hvis vi ser bort fra det var en vandpyt jeg næsten druknede i.” Svarede han og blinkede kækt til søsteren. “Så har du ret! Der er vel mere eller mindre alle sammen sande.” Han drak det sidste i glasset og satte det fra sig. “Men det var nu en brønd der var gået i stykker, som jeg snublede ned i - så ikke en vandpyt, men jeg druknede sgu alligevel næsten.” Grinede han og hældte mere op til sig selv, tog en pølse og puttede i munden. “Så .. jeres straf har i gjort noget tilsvarende?” Spurgte han, og kiggede glad på dem begge. Der var nu intet bedre, end at vinde - selvom at det ikke var så voldsom en sejer han lige havde været ude for.
Helli 02.06.2020 19:38
Cecilio kiggede lidt overraskende men også lidt forrådt mod Lyuba, som hun mente at de alle sammen var sande. Det var jo ikke sådan spillet gik, var det vel? Heldigvis pointerede Neagu også selv ud, så Cecilio kunne læne sig lidt mere tilfreds tilbage.Det betød dog også at de begge to var forkerte på den, hvilket betød at de var fælles om. ”Om jeg har været ved at drukne i en vandpyt?” spurgte han grinende, før at han fik en mere eftertænksom mine. ”Jeg faldt i en oase nede i Rubinien, og jeg var næsten sikker på at jeg skulle til at drukne, da jeg aldrig havde været i så dybt vand før,” tilbød Cecilio endelig grinende. Det var en tam historie, men han havde aldrig lært at svømme, fordi han var opvokset et sted hvor man ikke bare lige tog ned til vandet og badede på den måde.

Anno 12.07.2020 20:59
Lyuba sukkede opgivende over min brors evne til at rode sig ud i problemer... og nu åbenbart også hendes husbond. "En oase.." gentog hun, imens hun mislykkedes at holde et fnis tilbage. Var hun den eneste af de tre der følte sig sikker i vand? Hun tog et sip af sit glas igen inden hun tænkte sig om.. "En mandlig sirene slugt mig næsten engang jeg var i havnen med pigerne fra truppen." sagde hun så nonchalant som hun nu kunne bære sig ad med den mængde vin hun havde fået indtaget. Det var en historie fyldt med dumme beslutninger, så den var mere pinlig end hvad der var godt for hende at fortælle. Sparks 12.07.2020 21:22
Han vidste ikke helt om han skulle grine eller græde over, at Cecilio havde været ved at drukne i en oase - for hans skyld håbede Neagu at det var fordi, at han ikke havde kunne svømme. Og at det selvfølgelig havde lært det nu! Det var trods alt en vigtig evne at have! "Hah!" grinede han som det første, også efter at han havde hørt at Lyuba havde fortalt at en mandelig sirene havde slut hende - undskyld - vent hvad!?
"Slugt af en sirene?" sagde han med en hæs uforstående stemme, hvornår i alverden var dette sket - og hvorfor havde han ikke hørt historien før. Han faktisk ikke helt sikker på om han ville høre historien, det ville hans stakkels hjerte nok slet ikke klare! "Nej vent.. det er lige meget..." fik han frem og rystede på hoved - "Så Cecilio, din tur til at fortælle tre ting der er sket, og vi skal gætte hvilken en ikke er sket."
Chatboks
IC-chat▽