Noget lig med, at den store stygge ulv kunne komme og spise en mens man lå og sov. Men velvidende at det nok ville sende hende direkte tilbage i lokalet, som hun for alt i verden ikke ønskede. Slog hun blikket ned imod den mad der stadig var tilbage på hendes tallerken.
Hun fugtede sine læber, og tog en dyb indånding. Derefter drak hun noget mere vand, og lod sit blik glide op igen. “Fordi jeg ingen kontrol har over hvad jeg laver i folks sind.” svarede hun lidt mere sikkert, hun vidste at hun ikke burde fortælle ham det. Der var så mange faresignaler der skreg hende ind i hoved. Men hun havde prøvet at tage sit liv, en ret hun burde have fri rådighed over, men den havde han taget fra hende. Han nægtede hende basale ting mennesket havde brug for at overleve. Hvad mere havde hun tilbage, end at svare ham og håbe at hun ville være i stand til at flygte før at han havde fundet en metode at udnyttet hendes magiske kræft på.
“Når jeg falder i søvn sammen med andre, kan jeg nogen gange ende i deres drømme i stedet. Og sidst det skete, var vi så udmattet og havde været igennem en del - at jeg troede dem jeg sov med var mine fjender. Så jeg drabte dem alle. I min drøm, jeg slog dem ihjel med mit sind” svarede hun en smule fattede, selvom det var den forkerte hun fortalte det til, kunne hun mærke en sygelig lettelse over hun fik sagt ordene højt. At hun ikke længere gemte dem væk i hendes indre.

Krystallandet