Familieanliggender

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 28.08.2019 20:55
Kontakten. Det brændende blik. Den buldrende stemme i hendes hoved. Det var næsten for meget, og samtidig føltes det så naturligt. Som om det var noget, hun havde kendt hele sit liv, men først nu rigtig forstod. En glød i hende, der først kunne blive pustet liv i nu.
Pludseligt blev øjnene sorte, og Jyotis hurtige bevægelse fik Yiyi til at stivne kort, indtil hun så hvad han gjorde. Han.. angreb hende? Nej, han testede hende. Selvfølgelig gjorde han det. Var han noget som helst lige som Onelyas, ville han teste hende. Halvdelen af tiden med Onelyas skulle hun i forvejen måles og vejes og testes og præstere. Det var hele hendes liv, så det kom absolut ikke bag på hende, at hendes fædrende ophav gjorde præcis det samme.

Med en håndbevægelse stoppede hun ildkuglen. Varmen smøg sig henover hendes hud i konkurrence med hendes indre lava, og som den fik fat i noget af hendes tøj, brændte trådene hurtigt op. Ilden havde fået fat i kanten af hendes kjole ved halsen, og hun trak de små ildtunger ud af stoffet og lod dem hænge som små kugler ud for sit ansigt, så kjolen ikke gik helt op i flammer. Der var stadig folk bag hende, og det blev hun pinligt opmærksom på ved udsigten til at ende nøgen oppe på podiet. Det ville hverken hun eller Onelyas synes var en særlig behagelig situation.
Yiyi gjorde et nummer ud af at sende de små ildkugler rundt om den lidt større, så de dannede et lille kredsløb, og så sendte hun ellers hele molevitten tilbage mod Jyoti i et langsomt tempo. Hun vidste ikke, om han kunne tage kontrollen tilbage, når hun havde taget ilden til sig med sin egen magi. Hun havde trænet meget lidt imod andre med ildmagi, men hun var ikke i tvivl om at den nok næsten var en mere offensiv del af hendes magisæt end lavaen var. 
Det havde egentlig været Iksenyis mening at svare ham på hans buldrende spørgsmål, men hun fandt sig selv tavs og afventende. Han virkede selv til at have glemt det oveni ildtesten, så hun fik en fornemmelse af, at det ville være bedre at tie stille og for en gangs skyld lade den voksne bestemme, hvad der skulle ske nu.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Halvelementalen foran ham havde først virket forskrækket over Jyotis lille test, men hun havde ikke flyttet sig ud af stedet. Han betragtede hende vagtsomt, for at se om hun ville brænde op og dø, eller om hun ville forsøge at angribe ham tilbage. Det var en meget lille ildelemental, men man skulle ikke lade sig narre af dens størrelse, for han kunne mærke en del chakra i hende, som han ikke havde set hos andre end hos sig selv. 

Folk i salen bukkede stadig. Nogle af de nysgerrige turde sagtens se op, og de der gjorde, ville se hvordan flammerne brændte kanten af kjolen af hende. Men modsat aftenens tidligere ofre, rørte ilden ikke hendes hud. Mere af hendes hud blev gjort synligt, og de fleste skyndte sig at kigge ned igen i respekt og frygt for at blive taget i at glo for længe på hende. Hun var jo deres gudinde, hvilket alle undtagen Jyoti vidste. At hun var hans datter. Faktisk vidste han ikke helt hvad det ville sige at have en datter. Alt han så Iksenyi som, var hvad hun var. Ligesom ham rørte ilden hende ikke, og det overbeviste ham, at hun ikke var menneskelig som de fleste andre i templet.

Jyoti kiggede længe på Iksenyi, og kunne stadig ikke forstå hvorfor han havde fået hende udleveret som gave, og hvorfor hun havde sagt til ham, at hun havde ventet længe på at møde ham? Menneskene havde før opført sig mærkeligt, og dette kunne meget vel være et nyt forsøg på at teste hans magt? Forvirringen fik ham til at fjerne blikket fra Iksenyi, for at se hen på Onelyas, der havde holdt sig på afstand, for ikke at ende i midten af en mulig elementalkamp. Herefter kiggede han igen på Iksenyi, og drog til konklusionen om, at hun var på Onelyas side, og at hun ville ham ondt. Han vidste ikke hvordan eller hvorfor, men det var hvad hans instinkter fortalte ham. Derfor begyndte han at bakke bagud. Jyotis øjne og hår lyste op, og hans krop blev let og flydende, indtil han blev ét med ilden og steg op langs den nærmeste søjle, hvor han tog skjul oppe i loftkonstruktionen, som var bygget højt oppe i den store sal.

”Iksenyi” Lød det bestemt fra Onelyas bag hende, da han ville bryde ind, før hun lavede mere ballade i hans planer. Med en bydende hånd frem mod hende, ønskede han at vinde hende over til sig. ”Kom med.” 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 23.12.2019 21:51
"V-vent..." Yiyis bedende udråb druknede før det rigtig blev til et råb, som om kraften i hendes stemme blev hevet med, som Jyoti fortrak til en søjle og forsvandt ud af syne. 
Hendes ene arm var halvt hævet i en bevægelse for at række ud efter ham, men den kom aldrig længere end dertil, og hun sænkede den igen, da hun hørte Onelyas' stemme bag sig. Modvilligt tog hun blikket fra der, hvor hendes far havde stået for blot få øjeblikke siden, og ænsede kun nok af Onelyas' gestus til lige at lægge sin hånd i hans og lade sig føre med. 
Hendes blik var fjernt, som hun tog de få skridt, der var mellem dem, og hun pustede fraværende en glød ud, der stadig hang fast ved hendes ene skulder. 

For første gang i sit liv havde hun mødt sin far, og hun følte sig bare... tom? Først havde det virket til, at Jyoti ville hende, og var nysgerrig. Den helt samme brændende, barnlige nysgerrighed, Onelyas plejede at sige, hun ikke skulle bruge tid på. Nu vidste hun, hvor hun havde det fra. Nok kunne hun ikke gå på opdagelse i bibliotekets bøger og gamle tekster, men det betød ikke, hun ikke havde lyst! 
Jyoti måtte føle det på samme måde. Bundet til at opleve alting i nuet, fordi så meget kunne gå op i flammer, hvis man ikke var vagtsom. Og ildelementaler var ikke just kendt for tålmodighed.

Det var med et let trist, måske tænksomt ansigtsudtryk, at hun lod Onelyas lede vejen. Alle de knælende mennesker så stadig ikke ud til at vide, hvad de skulle gøre af sig selv, men Iksenyi følte sig ikke særligt godt rustet til at være den, der skulle vejlede lige nu, så hun håbede, hun ikke ville blive bedt om at sige noget. I hvert fald ikke noget, hun selv skulle finde på. Hun var forvirret og det ville helt sikkert komme til udtryk, hvis hun prøvede at finde på noget. Og samtidig kunne hun mærke noget ulme i brystet. Udover lava var det en følelse af... henrykkelse? Lykke? Glæde over endelig at have mødt sin far, måske, omend det blev kort og afbrudt. 
Hun havde ikke brændt sig på mødet, så det kunne kun danne grobund for et godt forhold, ikke?
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Iksenyi havde vist sagt mere end rigeligt, og så havde Onelyas endnu ikke instrueret hende i hvad hun skulle sige, hvis hun blev bedt om at tale. Faktisk var Onelyas ikke et sekund i tvivl om, at Iksenyi var for god og naiv af sig, og at hun ville vende sig imod ham, hvis hun vidste hvad han virkelig stod for. Men med tiden, når hun blev ældre og forstod verden bedre, ville Jyoti hurtigt blive udskiftet med Iksenyi. Hun var heldigvis dét klogere, kunne hun tale et forståeligt sprog og så kunne hun smelte hendes modstandere med lava.

Onelyas med Iksenyis hånd i sin, begyndte at gå i et hastigt tempo. Han var irritabel, og på grænsen til rigtig vred. Den eneste vej ud af tronsalen var desværre igennem mængden af mennesker. Midtergangen var naturligvis åben for passage, men turen hen til portene var pinligt smertefuld, og rummet var så stille, at lyden af Onelyas sko kunne høres hele vejen. Portvagterne kom dem i forkøbet, ved at åbne op for dem, og selv de lyde var forfærdeligt højt og buldrende. Porten blev lukket efter dem, efter Onelyas’ kommanderende håndbevægelse. Hans hånd slap Iksenyi, og han trak hende ikke længere så forhastet efter sig. I stedet stoppede han op med ryggen til hende, og tog sit fattet til panden, som havde rynket sig i arrighed, og mens han overvejede sine næste ord.

”…Jeg troede jeg havde sagt til dig, at du og din far ikke var klar til at mødes endnu…” Begyndte han, overraskende roligt, i forhold til at han lignede én, der kunne eksplodere hvornår end det skulle være ”Havde stuepigerne ikke lænket dig til dit værelse?”

Hvordan i alverden skulle han opdrage på en halvelemental, der var så barnlig og overfølsom, at hun ikke kunne adlyde de simpleste ordrer? Han kunne kun komme i tanke om opdragelsesmetoder, der ikke var helt smertefrie… men hans rådgivere havde frarådet ham at håndtere hende med en for hård hånd.

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 02.02.2020 20:26
Hele vejen ud af salen boblede Iksenyis mave i den mærkelige glæde. Så meget, at hun slet ikke tænkte over, hvor hårdt Onelyas hev hende med sig, eller hvor stramme alle vagterne pludselig var blevet i betrækket. Hvor hastigt de åbnede portene, hvor meget de skyndte sig, og deres nervøse blikke på tempelherren. 
Det var først, da de store tunge saldøre klappedes i bag hende med en lydt buldren, at hun opdagede, hvor spændt op i kroppen Onelyas så ud. Hun kendte hans kropssprog lidt for godt til at det kunne gå forbi hende, og selvom hans stemme var rolig, blev den boblende glæde med et til en isnende klump i den unge piges mave. 

"Ehm, jeg..." begyndte hun, men måtte fugte læberne for at kunne fortsætte. "Jeg snød dem. Og slog de to vagter ud. Jeg... Jeg kunne bare ikke vente mere!"
Hun kammede over. Al den frustration, hun havde følt de sidste par år, mens teenagehormonerne var begyndt at boble hende til hovedet var endt ud i den lange, lange plnalægning af en flugt fra hendes evindelige indespærringer bare for at få et glimt af sin far, som var blevet nægtet hende så længe. Det hele var blevet vasket væk med mødet, og den glæde hun havde følt havde fået hende til helt at glemme, hvor sur hun egentlig havde været på Onelyas for at holde hende fra hendes ophav. Men nu... Med al den glæde smeltet og udsigten til en større skideballe, end hun kunne forestillede sig, havde hun brug for at trampe hårdt i gulvet og sige fra. Lige nu havde hun modet til det, ladet op af endelig at have opnået noget andet end træning.

"Hvorfor har jeg ikke måttet møde ham?" fortsatte hun, og så vredestårerne glinse i øjenkrogene, før hun kunne mærke dem. "Det gik fint! Det har aldrig givet mening, at jeg skulle lænkes for at holdes væk fra ham.  Du siger, han ikke er klar, eller jeg ikke er klar, men vi bliver aldrig klar hvis du bliver ved med at holde os fra det. Du stoler aldrig på mig, så hvorfor skulle jeg stole på dig?"
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Et forbløffet udtryk erstattede Onelyas irritable ansigt, og hans underlæbe hang i en længerevarende måben. Havde hun… Hun havde slået to vagter ned, for at slippe væk? Iksenyi havde aldrig gjort skade på nogen før, med vilje, for at få fat i det hun ville have. Det måtte være noget hun havde lært fra Lysanders træning. Han var en dygtig og en loyal soldat. Men han havde ikke lagt sit fokus det rette sted, da han trænede hende op… Selv nu, kunne han se, hvordan Iksenyi ikke kunne styre sig selv, og se hvordan lava-tårerne dannede sig i hendes tårekanaler og gled ned langs hendes kinder.

Men hvad var nu det? Det var ikke de sædvanlige ulykkelige tårer. Det var vredestårer. ”Tåbelige pigebarn!” Vrissede Onelyas, måske lidt for overmodigt. Men det gjorde ham vred, når hun tydeligvis troede, at hun var i sin gode ret til at hæve stemmen overfor ham og bebrejde ham for hans regler.

”Det gik ved guderne da ikke fint. Du saboterede ceremonien ved din pludselig ømtålelige optræden? Foran HELE TEMPLET!” I Onelyas’ lillafarvede, livlige øjne, var der ingen tårer. De var formentligt tørret ud for længst. Men der var en vrede, der sagtens kunne overgå hendes. Onelyas var som udgangspunkt en vred person, når han stod op om morgenen, og derudover havde han flere grader af vrede, som man kunne aktivere, når man som tiårige Yiyi kom til at brænde nybyggeriet på torvepladsen ned med glødende lava, eller som nu hvor hun havde gjort ham til skam.

”Og jeg som ellers var ellers begyndt at tro du var blevet voksen, og ville under særlig planlægning og vilkår have introduceret jer for hinanden. Men i dag har du modbevist at du endnu ikke er blevet voksen, og nu tvivler jeg på, om du nogensinde bliver klar!” Gryntede han og stod faretruende tæt på hende, trods lavaen, der kunne sprutte efter ham hvornår som helst det skulle være. Men han var ikke dum nok til at tage fat i hende, nej, det ville være alt for farligt. Han så hende efterhånden så sjældent, at han ikke helst vidste hvor han skulle placere hendes teenagevrede henne. Hun var ikke længere noget barn, og hun kunne ikke længere gøres tilfreds med en godnatsang eller en godnathistorie…

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 02.02.2020 21:28
"Nej du ville ej!" råbte Yiyi tilbage, og hørte næsten ikke hans sidste sætning. Faktisk sank kun halvdelen af hans ord ind i det unge, forvirrede og vrede sind. "Nej du ville ej!"
Vredestårerne løb ned ad hendes kinder og drybbede ned på gulvet som små hårde klumper sten. Nogle ramte hendes tøj, men de var forstenet allerede inden de helt forlod hendes mørke kinder, så intet begyndte at brænde eller smelte. 

"Du ville aldrig lade mig møde ham! Alle andre i templet har set ham, hørt ham tale, set ham gøre sine gude-ting, men jeg må ikke engang gå i byens gader, når der er en ceremoni," blev hun ved, nu med endnu mere hævet stemme. Om hun kunne høres omme bag de store døre eller om vagter på gangen hørte hende, rørte hende ikke. Vreden havde et for kraftigt tag i hendes sind. "Lysander prøver altid at efterligne dine ord, men jeg ved han ikke tror på det, jeg kan mærke det på ham. Bare vær tålmodig, min bare røv," - Det ord havde Yiyi samlet op fra nogle gadedrenge hun havde holdt øje med - "du vil bare have mig for dig selv, og det gør du uden at spørge mig! Du har aldrig forstået mig. Du er ikke min far! Du er ikke engang familie!" 

De sidste ord gjorde ondt at råbe ud, men det var hvad det lille ildelemental følte. Ingen havde nogensinde forstået hende i dette lille, isolerede samfund. Selvom de tilbad en gud, der var halvdelen af, hvad hun var, kunne ingen helt forstå, hvad hun baksede med, og hvorfor det var svært ikke bare at smelte alt, man rørte. Lysander var trådt mere i karakter som den faderfigur hun manglede, og han var den eneste der hjalp Yiyi med at forstå sine evner, følte hun. Især med alle de forvirrende føleleser der var begyndt at dukke op i hendes sind nu, havde hans træning hjulpet, men hun havde ikke turdet tale med ham om det. Hun havde brug for at finde ud af, hvem hun var, og ingen syntes at ville høre på det. De ville kun bestemme hvem hun skulle være.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Onelyas havde vist trådt for langt. Hans vredesudbrud prellede af på hende, som betød hans ord ingenting for hende. Hvor havde al den vrede gemt sig hende i det glade pigebarn han havde kendt? Tiden var gået stærkt… Uanset hvor meget han var ivrig efter at stoppe hende i at tale sine bebrejdende beskyldninger efter ham, kunne han ikke få et ord indført. Men han havde også kun benægtelser på tungen og ville skælde hende ud for at tro, at Jyotis såkaldte gudeting var noget for hende. Det var ofringer! Ville han have sagt, hvis han kunne komme til for den vrede kvindestemme. Han kunne ikke gøre andet end at lytte til hendes vrede, og bakke kroppen lidt tilbage, når hun begyndte at virke truende.

Prøvede Iksenyi at fortælle ham, at Lysander ikke var loyal? Lysander var en af de soldater han stolede allermest på. Men på en måde stolede han også på Iksenyi, som altid havde været ærlig, selv når hun løj. For hendes løgne var snedige, men gennemskuelige for Onelyas… Havde han troet hidtil. Nu vidste han ikke om han havde taget fejl af hende. Hans øjne var rasende rettet mod hende, lige indtil hun fik sagt det sidste.

Du er ikke min far! Du er ikke engang familie!

Ordene var klokkeklare, og tomheden i gangene genlød i et ekko, som lidt ekstra salt i såret. Det var en mærkelig følelse i kroppen. Han havde ikke troet at det ville betyde noget, hvis Iksenyi ikke så ham som familie. Lige nu var Iksenyi det tætteste på en datter og i det hele taget familie han havde. Han havde selv navngivet hende, lagt hende i seng, nogle gange op til flere gange, før han fandt ud af, at hun ikke rigtig havde brug for søvn. Nogle gange havde hendes naive tilgang til verdenen overrasket ham, på trods af at det var ham selv der var ansvarlig for hendes oplæring. På en måde havde det smeltet hans kolde hjerte… Men de seneste par år, hvor den lille pige havde vokset sig større, havde han også været for dårlig til at være der for hende. Iksenyi kunne ikke huske de tidligste stunder i hendes liv, hvilket var Onelyas fejl alene.

Hendes ord havde taget ham for munden i et øjeblik. Det dannede en larmende stilhed omkring dem, indtil han kunne sige noget igen. ”Det her går ikke ustraffet hen. Hvis ikke du vil indse din fejl, rykker vi dit værelse ned i den røde gang! Og du får ikke hverken Lysander eller din drengeven på besøg, før du kommer med en undskyldning!” Han vidste ikke helt om han kunne få sig selv til at gøre alvor af sine ord. Lige nu var han vred og såret. Den røde gang var blot et almindeligt kendt udtryk for fangegangen, hvis navn var blevet givet fordi gulvet og væggende var farvet af blod. Den var mere brunsort end rød. Det var der hvor Onelyas i egen høje person, og i sine fine klæder, ofte vandrede ned for at afreagere. Det var ham der så fangerne an og bestemte om de skulle ofres, gøres til ægtefæller, soldater, bygge- eller husslaver. Det var der han praktiserede sin forbudte blodmagi…

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 11.03.2020 20:09
Yiyi havde svært ved at vurdere, hvordan Onelyas havde det med hendes ord. Et øjeblik var han tavs, og det gik op for hende, at det måtte være første gang, hendes ord havde gjort ham mundlam på den måde. Han plejede altid at have et svar oppe i ærmet, eller om ikke andet så at sende hende ind på sit værelse...
Oooog det var den løsning, han valgte. Selvfølgelig. Flere straffe og mere isolation. Den unge lavapige følte, hun burde sige noget imod det, men hun kunne ikke få sig selv til det. Der var ikke mere kraft tilbage, og hun følte sig alt for træt til at kunne overskue først at sove om et døgn. 

"Fint," sagde hun med spag stemme, udkørt og tom. "I det mindste kommer du så ned og besøger mig lidt oftere."
Alle følelserne, hun havde skreget ud var som forduftet. Hendes indre gjorde så ondt, at det næsten var ved at være helt bedøvet. At råbe så meget ad Onelyas havde givet hende afløb for en masse indestængte følelser, og nu hvor de var ude, kunne hun ikke helt finde ud af, hvad hun skulle svare igen. Alting virkede så ligegyldigt efter hun havde sagt, hvad hun følte. Et eller andet sted, vidste hun jo godt dybt nede, at det var ligemeget. Onelyas havde været der for hende i starten, men mistet interessen for hende, så snart hun begyndte at vokse sig større. Hun var sikkert ikke nuttet nok mere, eller havde et for stort behov for at være sin egen person. 

"Måske kan jeg forstene mig selv engang, så kan jeg blive en ordentlig lydig statue, der aldrig gør dig skuffet," tilføjede hun i en mumlen. 
Hun havde brudt øjenkontakten, da hendes øjne løb så meget i lava at hun alligevel ikke kunne fokuserer på hans ansigt. I stedet vendte hun hovedet nedad og lod dråberne falde ned på stengulvet, hvor de størknede i små sorte pøle, der ville kunne skrælles af senere.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Det var meget tænkeligt at Onelyas ville komme ned til hende og besøge hende noget oftere. Men det ville ikke være nær så hyggeligt som de sjældne stunder, hvor Onelyas kiggede ind til hende på hendes værelse. Det ville blive visits for at vurdere, om hun havde lært sin lektie… så han kunne overveje at lade hende komme tilbage til sit gamle værelse, og forhåbentligt være mere taknemmelig over de ting hun har.

”Ja ja, Iksenyi…” Svarede han for at dysse ned på hendes makabre, dramatiske teenagepige udbrud. Det var bedst ikke at reagere på det med hånlige bemærkninger eller med medlidenhed… Onelyas var en vigtig rolle her i templet. Og han kunne ikke lade faderlige følelser stå i vejen for at opretholde ordenen i templet. Iksenyi var en alt for vigtig prik i hans planer, så hvis folk blev for venskabelige med hende, ville det højest tænkeligt lede til anklager mod hendes gude-titel og mytteri. ”Følg med” Sagde han koldt og drejede kroppen væk fra hende, så den sorte kappe svingede majestætisk. Han bevægede sig ned ad gangen i retning af den røde gang. Onelyas havde netop givet hende chancen for at undgå gangen… men hendes stædighed bragte ham til at fængsle hende. Han så det som en stuearrest... For Iksenyi skulle selvfølgelig ikke lide samme skæbne som hendes cellenaboer.

Gangen var en lang smal gang med celler i begge sider. Arme kunne let række ud efter Onelyas og Iksenyi, hvis ikke de passede på. Og især nu hvor alle beboere, såvel som vagter befandt sig i tronsalen, kunne fangerne finde på hvad som helst. Der var nye fanger. Der var fanger der havde været der længe… Nogle af cellerne var fyldt op, mens andre kun havde én. Nogle var løse, mens andre var kædet fast til gulvet eller væggen med Onelyas’ berømte magiske kæder, som Iksenyi havde prøvet på sin egen krop så mange gange. De kæder, der tilbageholdt chakramagien i personen der bar dem.

De kom endelig hen til et fængselsområde, der trods alt var pænere end de blodige og overfyldte celler. Men her var der heller ikke nogen hun kunne snakke med, for cellerne omkring stod tomme. Som Onelyas åbnede tremmelågen ind til hendes celle, skabte bevægelsen en skarp metallisk lyd. ”Her skal du tilbringe de næste mange dage… Indtil du lærer at værdsætte de gode, sikre forhold du har” Fortalte Onelyas i en hård tone. Hans hoved var højt og hans mund stram og bestemt, som de lilla, kølige øjne fokuserede på hende. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 13.04.2020 20:12
Yiyi gik med bøjet hoved hele vejen. Egentlig havde hun nok ikke troet, at han ville gøre alvor af sin trussel, men følelsen af tomhed i hendes bryst var så altoverskyggende nu, at hun ikke havde noget at sige til det, da han trak hende med sig ned til den røde gang. Hun gik bare med tunge skridt og sænkede skuldre og uden noget af den livlige gnist, hun ellers normalt havde overflod af. 

Så snart de nåede ned til gangen begyndte et stigende tilråb af bedende stemmer og udstrakte arme. De desperate fanger bad for deres eget liv, deres bekendtes, og deres fremtid. Yiyi holdt blikket på gulvet og blev ved med at gå. Lidt tættere på Onelyas end hun egentlig havde lyst til, fordi hun stadig var vred på ham, men hellere det lige nu end at blive rørt ved af de ansigtsløse skikkelser bag dørene. Og med blikket rettet mod gulvet undgik hun også at træde i blodpletterne. 

Hun lod blikket glide over den celle, Onelyas åbnede for. Stenseng. Småt. En spand i hjørnet. Den ville hun smelte, hvis hun brugte den, men hun forventede ikke at Onelyas havde indrettet rummet specielt til hende. 
"Fanget her eller fanget på mit værelse. Hvad er forskellen? At jeg hurtigere kan smelte igennem tremmerne end jeg kan den massive dør ovenpå?" spurgte hun lettere spydigt.
Egentlig var det vel også snart tid til hendes dvaledag, så måske ville hun komme til at bruge størstedelen af sin straf på at sove. På en lige så hård stenseng som hun plejede. I et næsten lige så lille værelse som hun plejede. Med få genstande og få venner. Én ven, så det ud til. At undvære Rillis ville være det største tab ved denne straf, men i det mindste ville han ikke tage straffen for hende.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Onelyas vendte ryggen til hende for en kort stund blot for at løfte de tunge kæder, men hendes spydige kommentar fik ham til at fiksere sine øjne på hende igen. ”Du smelter ikke noget!” Advarede han. Han var træt af at skulle rydde op efter al den smeltede jern over det hele. Ikke at det faktisk var ham, der stod for tjansen, men det generede ham noget så gevaldigt, når han gik forbi gangene eller byen, og der var et hul i flisen eller der manglede en dør hist og pist. Hun gjorde det ikke let for ham at forsøge at forsone sig med hende, når hun blev ved med at bringe det op.

Han regnede egentlig med at hun ville forsøge at opføre sig ordentligt fra nu af. Han havde aldrig oplevet hende så vred og genstridig, som hun havde været i dag, men han kunne da ikke forstille sig, at hun ville bringe hans pis endnu mere i kog? Han Kiggede et øjeblik på hendes håndled, men besluttede sig i stedet for at fæstne en af længerne til hendes fod i stedet, og lod den anden lænke på jorden. Han satte sig på hug, høj som han var, og lukkede lænken om hendes ene ankel og satte låsen i, og rejste sig igen. Kædens chakramagi fik kædens blanke overflade til at skinne en anelse lilla, men udover det var der intet synligt. Men magien virkede og tyngede hende på hendes enorme mængde chakra. Lige i Iksenyis og Jyotis tilfælde, vidste han godt, at de godt kunne bryde den, hvis de virkelig ville. Men forhåbentlig var hun bekendt med hans strenge opdragelsesmetode til at vide, at der som regel fulgte konsekvenser af hendes dårlige handlinger.

”Så. Gå hen og læg dig i sengen, så du kan tænke over din opførsel.” Instruerede han dæmpet ”Der kommer ikke nogen ned til dig i dag, og indtil du lærer din lektie bliver det meget sparsomt med besøgene.”  

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 20.06.2020 11:55
Iksenyi havde lyst til at hvæse af Onelyas. Sprutte så meget i hans ansigt, at de små lavadråber kunne forstenes på hans ansigt og ikke hendes eget. I stedet mærkede hun det kolde metal om sin ankel og nåede lige præcis at stoppe sig selv fra at rive sin fod væk i trods. 
I det mindste er det kun foden i dag, fortalte hun sig selv.
I stedet for at koge mere over på ham, pressede hun læberne sammen til en tynd streg og sendte ham et vredt blik, før hun satte sig hen på sengen. Hendes fod var allerede begyndt at sove, så hun var nær ikke nået derhen. Inden hele knæet blev opslugt af chakradæmpningen, nåede hun at lægge sig på ryggen. Benet faldt tungt og slapt ned mod stensengen. Der var intet tæppe, for hvorfor skulle der? Hun ville alligevel bare smelte hul i det. Alt, hun kom i nærheden af, blev ødelagt. 

Som hun lå der på stensengen, fastholdt hun sit blik på et punkt i loftet. Hun nægtede at værdige Onelyas et eneste blik. Hun havde stadig lyst til at sige dumme ting. Såsom at det var svært at tænke over sin lektie, mens hun sov. Eller at han i det mindste ikke havde brugt halslænken, for så ville tænkning blive rigtig svært. 
Halslænken... Der var ikke noget andet, der skræmte hende mere, og bare tanken om at få det chakradæmpende metal lagt om sin hals, så tæt på hjertechakraen, gav hende gåsehud. 
Fodlænken, der lige nu spredte chakradæmpningen gennem hendes krop, tog både længere tid, og virkede ikke lige så effektivt. Havde han givet hende halslænke på, var hun ikke nået over til sengen, før effekten havde været fuldført. Nu følte hun sig bare sløv og dvask. Hvis hun virkelig prøvede, kunne hun godt rulle om på siden eller sætte sig op for en kort stund. Alle hendes lemmer var tunge og svære at bevæge, men i det mindste var det muligt. 

Iksenyi holdt blikket rettet mod loftet, indtil Onelyas var gået. Indtil hun hørte døren langt væk blive lukket og låst.  Lige lidt længere, bare i tilfælde af at hun havde hørt forkert. Først, da hun følte sig helt sikker på, at han ikke længere var i nærheden, lod hun sig selv græde med besværede, tunge hulk og tårer, der tørrede ud og blev til sten næsten før de forlod hendes øjne.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Det kunne ikke passe, det han lige havde hørt fra en betroet kammervagt. Havde Onelyas virkelig spærret lille Iksenyi inde i en stenkold celle? Sammen med alle slaverne, der skulle sorteres og ofres i et af Onelyas blodmagi-ritualer? Det var så surrealistisk for Lysander, og han fik det først at vide alt alt for sent. Stakkels Iksenyi… Hun var jo kun en ung kvinde, med en livserfaring som et barn! Alt hun ville, var jo bare at møde sin far! 

Der gik ikke lang tid fra da han hørte om det, til at han forlod sin post og hastede sig hen mod de røde gange. Han løb ikke – Det ville blot vække opsigt. Men han gik i en autoritær hast, så ingen ville stille spørgsmål. Hvis nogen så hans mistænkelige adfærd, og Onelyas hørte om det, var det ikke til at sige hvad han kunne finde på. Umiddelbart havde det altid virket som om, at Onelyas favoriserede Lysander. Men nu hvor han kunne finde på at skade Iksenyi på den måde, var der vel intet han ikke turde gøre. Det hele virkede så forkert. Var Iksenyi ikke… Jyotis datter? Burde Onelyas ikke føje hendes mindste vink, næst efter Jyoti?

Lysander brød sig ikke om de røde gange. Mange af dem der var indespærret her, var ørkenelvere som han selv. De var vel hans folk, hvis man tænkte historisk tilbage. Men nu var de gået ud af deres gode skind. Mangel på lys og de grusomme ting de havde set og oplevet på egen krop, havde forårsaget dette. Han undlod helst at se på dem, og med nød og næppe undgik han fangernes arme, som de forsøgte at gribe ud efter ham. Vagter var der ikke mange af heller, heldigvis. Ingen havde vist lyst til at befinde sig nede i denne uhumske underverden mere end nødvendigt.

”Iksenyi!” Kaldte han, da han syntes at han havde ledt længe nok, uden at finde hende nogle steder. Han gik ned ad flere gange og nåede ned til de tomme. Han begyndte at tvivle på om han havde forstået her – eller om kammervagten havde forstået det forkert. Der var jo mange rygter. Men underligt nok var dette det eneste han reagerede på. Han havde ikke set Iksenyi nogle steder siden tilbedelsesceremonien, og nu var der altså gået 2 dage. Han var sikker på at hun var låst inde et eller andet sted. Men hvor?

”Iksenyi?” Pludselig så han hende i sin celle, og det var det mest sørgelige han nogensinde havde set hende blive udsat for. Og hele Iksenyis historie var ellers rimelig barsk, allerede fra hendes fødsel af. Det var næsten med helt forsigtige skridt han nærmede sig, og han gik hen og testede gitterdøren, som viste sig at være låst. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 21.06.2020 14:29
Hviledagen havde rigtig nok været tæt på, og Insenyi havde brugt det første døgn i sin celle på at sove tungt, næsten forstenet. Normalt sov hun relativt uroligt og kunne godt finde på at rulle ud af sengen i søvne, men med chakradæmpning i kroppen, blev hun liggende på ryggen og vågnede i præcis samme stilling, som hun var gået kold i. 
Derfra havde hun brugt lidt under endnu et døgn på at stirre op i loftet - det mest spændende sted i cellen. Et døgn gav tidsmæssigt i forvejen ikke så meget mening for den hyperaktive lavapige, og med lavaen løbende langsomt og trægt i hendes årer, havde det allerede føltes som en uge. Rationelt kunne det jo ikke være så længe, for hun havde kun sovet én gang, og hun var ret sikker på, der var mindst otte hele dage på en uge, hvilket betød hun skulle nå at sove to til tre gange. Men det føltes sådan, og hendes hjerte fortalte hende, at det var det eneste, der betød noget. 

Derfor var det også svært at holde en lille gnist af glæde tilbage, da noget mere spændende en loftet dukkede op. Lysander. Der var ikke nok lys i hans navn til at bekrive, hvor meget Yiyi havde lyst til at lyse op selv. Det var imidlertid lettere tænkt en gjort, og hun formåede kun at løfte sin ene hånd ti centimeter som hilsen, hvorefter hun måtte lade den falde ned på stensengen igen. 
Hun havde set svage slaver før, og lige nu følte hun sig lidt som en. Udover at dem, hun havde set, også havde kastet en hel masse op, og hun var ret sikker på, hendes mavemuskler ikke engang ville trække sig sammen til dén handling lige nu. De var blevet dovne og dvaske af Onelyas' magi. 

Andre mærkede ikke hans lænker på den måde. Hun havde set slaver eller undersåtter, der skulle straffes, der havde fået lænkerne på. Deres magi var blevet frarøvet dem, men det kunne ikke ses nogen steder. De gik stadig med rank ryg og faste skridt - eller tunge, slæbende, hvis det var en træt slave. Trætheden var bare ikke kommet pludseligt. Det var ikke lænkernes skyld. Sådan var det kun for Yiyi, for hun var et væsen skabt næsten helt af magi. Måske var det også sådan for Jyoti? 

"Er det slut nu?" spurgte hun Lysander med let grødet stemme. 
Tungen føltes opsvulmet i hendes mund og lige så tung som alle andre muskler. Sortsvedne sten lå som udsmykning ned over hendes kinder, hvor hun havde grædt og ikke orket at tørre det væk igen. Kraven på hendes kjole var sveden og hullet enkelte steder, hvor dråberne var undsluppet hendes ansigt. Lige nu var hendes ansigt dog tørt og hendes øjne mindre klare og lysende, end de plejede.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Der var liv i hende endnu, men langt fra nok til at man kunne kende hende. Denne magi fra lænkerne havde han set så mange gange før, men at lade det sidde på Iksenyi, en halvgud, lod dog til at virke kraftigere på hende end på deres fanger. Som om hun primært bestod af chakra... I det mindste havde Onelyas ikke gjort hende fortræd fysisk, for at få hende nedlagt på den måde. Men hvor ville det dog også være den sidste dråbe, der skulle til, før Lysander for alvor satte hælende i, i trods. For nu var han stadig loyal til sin mester, også selvom han ikke var enig i hans opdragelsesmetoder. Iksenyi var lige så vild og sprudlende som lavaen i hendes årer. Men hvis hun blot fik lov til at leve frit og ubegrænset, var Lysander sikker på, at hun kunne blomstre og endda blive det stærke våben, som Onelyas åbenbart drømte om.

Han hørte hende spørge sagte om det var slut. Var det et spørgsmål om, at han var kommet for at hente hende? Eller var det i sandhed et spørgsmål om, om det var slut for hende at leve? Lysanders elverøre syntes at sænke sig nedtrykt ved spørgsmålet, uanset hvad end der lod bag. ”Jeg har først hørt om din lokation nu. Jeg måtte se det med mine egne øjne, før jeg kunne tro på det selv.” Svarede hendes dansemester undskyldende over, ikke at kunne fortælle hende mere end det. Han havde end ikke bragt hende noget, der kunne lette på hendes humør, bare en smule. Hun kendte sikkert sin skæbne bedst selv. Onelyas måtte have talt til hende.

Han testede jernlågen en ekstra gang, så det rungede i cellen og i resten ad gangen. Men larmen blev kun mødt af et ekko og derefter stilhed igen. De var alene, så Lysander besluttede sig for at glide ned langs lågen og satte sig i det rødmalede, beskidte gulv. ”Jeg har intet med mig udover mit selskab… Lidt endnu...” Tilbød han prøvende, mens han kiggede efter hende i den mørke celle ”…Måske… Jeg kan fortælle dig dine yndlingshistorier. Eller synge dig en vise…” Det var ikke noget nyt for elveren at tilbyde at underholde hende med historier og sang. Onelyas havde i hendes unge år læst op fra bøger for hende, mens Lysander fortsatte med at fortælle ud fra sin hukommelse, selv i hendes teenageår. Med den øgede træning, havde det dog varet længe, siden han sidst havde haft energien til det.

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 18.07.2020 10:18
Kunne Yiyi lyse op lige nu, ville hun gøre det. Det eneste, det blev til, var en smule udspilede øjne og et suk af længsel. Nok var Lysander ikke kommet for at få hende ud, men skuffelsen over dette blev straks overskygget af muligheden for en historie. Måske kunne han ikke få hendes krop ud, men han kunne hendes tanker væk fra den forfærdelige celle og ind i fortællingen.

"Ja, åh ja, Lys," fik hun fremstammet, og en enkelt tåre undslap hendes højre øje - denne gang af en glæde for at kunne gøre noget andet end at stirre op i det tomme loft. "En af historierne... Den med sandormen? Eller den om din hjemby... Den vil jeg gerne se en dag."

Man kunne næsten høre i hendes stemme, hvor urealistisk hun selv syntes det var. Thal'Elor var en aflukket, fremmedfjendsk by, men det var ikke derfor. Hvordan ville Onelyas nogensinde lade hende rejse fra Ildtemplet, selv på en lille tur henover ørkenen? Den her straf havde vist Yiyi, at hun ingen plads havde til at drømme. I hvert fald ikke, hvis drømmene gik længere end Lysanders historier.

Historier fra Lysander havde altid kunne højne hendes humør. Især efter at Onelyas var holdt op med at læse for hende - noget med at hun var blevet for stor, og han var for travl - havde hun søgt historierne hos Lysander. I starten havde hun prøvet at overtale Onelyas til, at hun måtte lære at læse, for så kunne hun selv læse for sig... Men et enkelt uheld med en bog havde ødelagt den drøm for evigt. 
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Det var utroligt så besværligt det var for hende, blot at blive begejstret for det hun plejede at elske allermest, og det gjorde ondt på Lysander at bevidne dette. Det var lige før han selv blev bevæget til det punkt, at han kunne græde, men han havde efterhånden oplevet lidt af hvert, så der ikke længere var flere tårer at dele ud af. ”Ah ja, jeg glemmer helt hvor god du er til at huske.” Lød det distræt fra ham, som han forsøgte at samle tankerne. Han lo lidt, selvom det var hårdt i situationen. Den om sandormen var én ud af utallige historier som han havde fortalt hende, og den havde en varierende slutning, alt efter hvad Lysander lige fandt passende at fortælle til en lille pige, med et skrøbeligt sind. Han besluttede at den meget let kunne blive for morbid for hende. Han ønskede at fortælle hende en historie, der kunne tage hende lidt væk fra cellens mørke og tanken om den usikre fremtid, der var hende i vente.

”Thal’Elor.” Præsenterede han, med alvor i stemmen og sit blik. Han brugte kun et øjeblik for at samle tankerne om en indledning på en historie, han ikke havde fortalt i ganske lang tid. ”I tidernes morgen… helt tilbage til begyndelsen af de krystalisianske tidsskrifter…” Hans stemme var behagelig og varm, som han fortalte den spændende fortælling om hvordan krigen mod dæmonerne resulterede i at ørkenelvernes oprindelige hjemsted Myth’Edhil blev til en ruinby, og om hvordan folket blev splittet op, og mens nogle blev taget som slaver, lykkede det for ganske de ganske få elvere, der var tilbage, at danne et råd af elvere og skabe et magisk drømmeagtigt land for sig selv, i skjul under sandet – ligesom her i templet. Men ud fra Lysanders egne ord, var Thal’Elor meget, meget smukkere, vandet var meget renere, og stolperne meget højere. Måden hvorpå han fortalte om sit gamle hjem, var både med beskrivende og overvældende ord, lidt som om han overdrev, og også lidt som om… han havde hjemve.

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 24.07.2020 19:24
Det var en smuk historie i forvjen, og at få den fortalt nu, gjorde den næsten kun smukkere. Længslen efter frihed og bevægelse var så overvældende, at Yiyis tanker skabte vildere og mere fantasifulde billeder i hendes hoved, end hun før havde oplevet. Flere gange lukkede hun øjnene for at forsvinde helt ind i fortællingen og lade sig bære af Lysanders smukke fortællerstemme. Et par tårer forlod hendes øjenkroge, mens han sluttede af, og hun formåede at trække nok luft ind i lungerne til et hørbart suk.

"Det er så smukt... Ååååh jeg vil gerne se det en dag, Lysander. Der er så meget, jeg gerne vil se," sagde hun, stadig halvt i det drømmeland, han lige havde hevet hende ind i.
Hun kunne fornemme de dufte, han havde beskrevet. Vandet gennem fingrene. Marmoren under fødderne - hvordan end det måtte føles. Tænk at det kunne være så tiltrækkende for hende at komme et sted hen, der var lige så meget under jorden, som hun var nu. De sidste par måneder havde hun bare gerne ville op og se på solen. Eller tage et sted hen med skov, eller hoppe ned i en flod - selvom hun ikke kunne svømme, så det skulle være en lav én - eller klatre op ad et bjerg. Egentlig ville hun bare gerne væk fra Ildtemplet og dets kvælende underjordiske atmosfære. 
Hun havde ikke haft særligt meget mere frihed tilbage på Topalis, men der havde i det mindste været højt til loftet.
"Vil du ikke fortælle en til?" bad hun.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

”Ja, men du ved jo, at det kun er ørkenelvere, der har adgang til byen,” Mindede han hende om. Det var ikke for at knuse hendes drømme, og slet ikke en dag som i dag, hvor hun bare lå og var alene og ulykkelig. Men… når han egentlig tænkte over det, gav det ikke mening, at en gudedatter skulle være indespærret. Det burde være hende der bestemte her i templet og ikke Onelyas. Som gudinde burde hun ikke lade sig begrænse af templets vægge, og hun burde få lov at se Thal’Elor hvis blot hun ønskede. ”Og dog… Du er jo datter af Jyoti. Og Jyotis hær bliver kun større dag efter dag. Du kunne slå dig sammen med elverne.” Nok var det ikke så meget Jyotis hær. Lysander havde observeret Onelyas på et tæt hold i flere år, og det virkede mere som noget Onelyas skaffede sig, for sin egen skyld. Men Lysander kunne ikke bide sig sikker. Han havde aldrig været lukket ind sammen med Onelyas, når han gjorde Jyotis et visit inde i den store sal.

”Jeg kom lige i tanke om en historie mere, som-” Han stoppede op og rankede ryggen fra jernbarerne. Han kunne høre skridt komme gående, så han færdiggjorde ikke sin sætning. Det kunne meget vel være Onelyas der var på vej, for hvem ellers kendte han, som spadserede igennem de røde gange for hyggens skyld? ”Yiyi,” Hviskede han nu ”Jeg har ikke været her. Hører du?” Han rejste sig og ventede ikke på svar, før han kiggede ned ad den tomme, mørklagte ende af slavegangen. Det var ikke specielt tiltalende at bevæge sig den retning. Men det var trods alt bedre end at støde ind på hans temperamentsfulde herre. Med lydløse, men hastige skridt bevægede han sig væk fra Yiyi, og væk fra Onelyas, som kom til syne lige efter.

”Du er vågen?” Spurgte Onelyas. Det burde ikke undre ham, da han efterhånden havde kendt hendes soverytme godt nok. Men ærlig talt havde hans tanker været alle mulige andre steder for tiden, at han ikke havde set meget til hende. Han stillede sig ved døren og kiggede ind imellem tremmerne. ”Du har haft mere end rigeligt med tid til at tænke over tingene, synes jeg. Så hvad bliver det til?” Mon hun havde fået nok nu, og var klar med en undskyldning?

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2