"Jeg sætter pris på, at du viser mig tilliden, og jeg skal gøre mit for, at den ikke bliver brudt. Hvis elveren er med på det -" hun drejede hovedet mod Nobacy "- kan jeg godt leve med de betingelser."
Da Dinah forlod lokatlet, så Alicia efter hende. Hun prøvede ikke at stoppe hende, for hun ønskede ikke at blande sig i kvindens ønske. På den anden side var der vel en, der på et tidspunkt skulle hente hende? Og så talte Sofie igen, hvilket fik Alicia til at rette blikket mod de to, der havde samlet dem alle sammen. "Jeg ønsker at blive" svarede hun, som hun trådte et halvt skridt tættere på de to teenagere. Hendes holdning var ikke truende, men det var tydeligt, at hun havde noget alvorligt på hjerte. "Men det er jer, der har samlet os. Det er jer, der har alle planerne." Hun slog ud med hånden mod resten af forsamlingen. "I er nødt til at være de ledere, vi har brug for, I er, for I har lige set, hvad der sker, når folk her handler efter egen overbevisning. Mand jer op og fortæl, hvad første skridt er, ellers kommer vi aldrig videre, og hvis nogle har et problem med lederskabet-" hun vendte sig igen mod forsamlingen med et stålsat blik "-så ved I, hvor døren er. Disse to unge mennesker har samlet os alle sammen. De har gjort, hvad ingen af os har formået at gøre. Jeg synes, de fortjener, at vi gør det på deres måde." I sit stille sind bad Alicia til, at resten var enige med hende, og hun håbede ikke, at det trak mere ud end højst nødvendigt. De havde allerede brugt for lang tid på at diskutere uden at komme nogle vegne.
- De ønsker aldeles ikke at se mit temperament i kog...
- Sååå... kan De lide brød?
Krystallandet