Erforias 13.06.2018 01:02
Cedrik lo munteret over Eyads kommentar, det var overrakende præcist! Bianca havde være lige så håndgribelig som en tåget morgen, fortyllende og væk når man ville vise den til andre!
Dal fik et anderkendende nik. Dal havde forsøgt så mange gange, alle de gange de to havde kunne finde på samt flere til! Men lige lidt havde det hjulpet. Det havde dog været ganske sjovt at komme op med planerne!
Cedrik rystede let på hovedet, Dal var en af de få der endte i flere problemer end han selv gjorde! Hvilket ikke sagde så lidt! Men på den anden side, så havde Dal ikke en som Helga til at holde ham ude af problemer!
Med en let trommen på det ene tærtefad, rømmede Cedrik sig.
"Det hele startede med at Dal var i problemer" kom det i hans aller bedste Dal imitation.
"Ej min egen pels var i problemer, ser du der var den er mand der havde set sig sur på mig! Jeg ved at det lyder urtroligt! Men han syntes ikke om at hans søster syntes at jeg var charmerende! Men! Som manden stod og holdt om min stakkels hale, blev en stakkels skægløs musikalsk historiefortæller kastet henover bordet jeg havde siddet ved!" Lo Cedrik stormilende, det havde været noget af en dag!
"Så! Den nu flyvende historie fortæller rammer direkte ind i manden der holdte mig fast! Heldigvis har Dal en godt hoved så han fik dog ingen skade ved hans uvillige flyvetur! Han nærmest elegant landede på fødderne som jeg hev ham med ud af døren. For det var ejeren af kroen han lige havde givet en skalle!" Cedrik drømmede sig tilbage, som han trommede dramatisk til fortællingen. Det havde været noget af en dag! En skam at Dal var blevet banlyst derefter!
"Men der var vi, Dal og jeg i vild flugt væk fra landsbyen da alle stamgæsterne ville give nogle bank til hulgraveren der havde givet gamle Thal en skalle! Heldigvis er jeg den bedste stifinder i nærområdet så vi mistede dem hurtigt som vi kom ud i skoven, og det er derfor at Dal har en stedsans den dag i dag" Afsluttede Cedrik som det var et faktum, smilende som en ræv i en hønsegård.
- I'll slink away with your troubles, my sweet.