Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 09.05.2018 22:27
"Fortæl fortæl!" kom det opfordrende fra Cedrik hvis hale var begyndt at logre voldsomt, han elskede simpelthen historier! og især at få dem fortalt af folk der aldrig havde fortalt ham nogen før! Folk fortalte på så mange måder og han var spændt på hvordan mon Eyad gjorde!
Imens var Helga kravlet op på skødet af ham, og med sine brune øjne forlangte at blive nusset bag øret. 

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 10.05.2018 15:54
"Okay, men, øh..." Eyad kradsede sine fingre let igennem sit korte og krusede røde hår og grinede lidt, da et minde dukkede frem.

"Altså, jeg var i gang med at sutte pik på en kunde i den dér baggyde til venstre for bordellet i Dianthos," begyndte han. "Og kunden - jeg tror, han var halvt trold eller sådan noget, for han var virkelig stor - han udbryder ligesom 'mor!', da han kommer, men jeg tænker ikke så meget over det, for folk siger de vildeste ting,  når de kommer. Men så viser det sig, at hans mor stod for enden af gyden og havde set det hele! jeg har aldrig set en fyr blive så rød i hovedet så hurtigt! Hun tvang den her kæmpestore fyr hjem ved at nive ham i øret hele vejen! Han nåede ikke engang at betale, men det var okay. Jeg har aldrig grinet så meget. Det var sgu betaling nok."

Eyad grinede så hjerteligt af mindet, at han slet ikke havde tid til at se, om hans lyttere også fandt mindet morsomt.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal gennemgik en række følelser i det korte spand af Eyads historie. Nysgerrighed, ubehag, en let kvalme, munterhed, og til sidst overgav hans til fornægtelse, og lo højt sammen med Eyad.

For selv Dal måtte indrømme at det var en virkelig sjov historie, hvis den altså ikke lige havde involveret Eyad med en anden mands pik i munden.

"Jeg kan lige forestille mig det" lo han, og med en gestus mod jorden mellem dem, dukkede en illusion op af en grim halv trold og hvad der tydeligvis var hans endnu grimmere mor, der slæbte ham afsted i øreflippen.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 15.05.2018 23:56
Som Eyad fortalt startede Cedrik med at fnise, det var en ret sjov historie! Men som at moren faktisk var der var Cedrik flad af grin, og faldte bagover hvor han lå og rullede storgrinende på ryggen. Åh det var længe siden at han havde leet så meget! "En til!" Lo Cedrik, de var ikke så forfinede som Dals. Men de virkede virkelig sjove! Og han ville gerne hører flere historier!

Helga så bare opgivende mod ham, som han rullede i græsset, indtil hun lagde sig på ham. Tilsyneladende træt af at se på ham rulle fra side til side.

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 16.05.2018 16:02
Eyad måtte indrømme, at han blev noget lettet, da Dal ikke blev synligt rasende eller skammede sig over ham. Cedrik morede sig tilsyneladende kosteligt, og gav kun Eyad lyst til at fortælle flere historier. Han havde arbejdet på gaden i alt for mange år, og han havde hovedet fuld af den slags historier, især hvis han tænkte sig lidt om.

Efter at have skævet lidt til Dal og sikret sig, at han stadig morede sig, begyndte Eyad at fortælle endnu en historie. Denne involverede dog ikke ham selv, men en situation han havde overværet i en gyde bag ved bordellet. Den omhandlede en fremmed købmand, der ikke ville betale for ydelserne, så han endte med at få et reb bundet om sine nosser, mens den anden ende af rebet blev bundet om halsen på et skræmt æsel.

Det havde været et smukt syn, og Eyad grinede så meget, han fik tårer i øjnene, mens han forsøgte at efterligne det meget høje og meget skingre skrig, købmanden havde givet, da æslet begyndte at løbe afsted med ham på slæb.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal fik næsten den bid tærte han havde været ved at gumle på galt i halsen da historien nåde sit højdepunkt. Med lidt besvær fik han tygget af munden og sank, så han endelig kunne grine, uden at spytte tærte udover de to andre.

Samtiddig tog han sig dog til skridtet, og rettede lidt på sine bukser. Selvom det var sjovt var der stadig en hvis sympati-fantom smerte over staklens nu meget, meget lange nosser.

Men historien var god, endnu mere så fordi den ikke involverede Eyad.

"åh ha. Det var ellers noget af en historie Eyad! Minder mig om en Bianca engang fortalte" dværgenes smil blev varmt ved mindet og hans blik faldt på Eyad "hun blev også udsat for lidt af værd i sin profession!"
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 03.06.2018 11:22
Cedrik lo fra hans liggende stilling, det var alligevel noget af en historie! En meget besynderlig måde at behandle handelsmænd, men stadig ganske morsomt at tænke på! Han rullede om på maven og så over på de to andre, mens hans hale slangede sig i luften bag ham. 

"Uh! Har du lavet flere unoder med Biance Dal?!? Måske noget så spændende som med ham det store brød fra Sarghos" kom det med det samme fra ham, med et sigende blink i Dals retning. 
Bianca historier var altid gode! og forhåbentligt var der en på vej nu! 
Hastigt skovlede han en bid tærte indenbors, det her skulle han ikke gå glip af!

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 03.06.2018 16:23
Eyad tørrede sine øjne, da han havde fået grinet færdig, mens han kiggede på de to andre, der talte sammen. Han havde spist to stykker tærte nu, og han var ved at blive mæt og derfor også træt. Efter de mange ugers sulten i gabestokken, havde Eyads krop stadig ikke helt vænnet sig til at spise ordenligt igen, hvilket gjorde ham hurtigere mæt og på grænsen til udmattet efter de fleste måltider. Han prøvede at skjule et gab bag en fregnet hånd, men det gik nok ikke så godt.

Cedrik havde lagt sig ned, så Eyad gjorde det samme. Han lagde sig ned på ryggen med ryggen hvilende mod en af grydens sider. På den måde kunne han ligge ned og slappe lidt af, men dog stadig forblive siddende en lille smule, så han kunne se Dal og Cedrik. 

Eyad smilede; han havde lyst til at række ud og lade sine fingre løbe igennem Dals hår. Han havde også lyst til en hel masse andre ting med Dal, men han holdt sig tilbage fra at gøre nogen af dem. I stedet lå han bare og kiggede forelsket på Dal.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dals smil blev varmt, og hans blik blev fjernt og fyldte med nostalgisk længsel som han hævede det lidt mod himmelen. "Desværre min ven, så har jeg ikke set hende siden sidst" svarede han, og der var et stænkt af sorgmod i hans stemme. Åh hvor han savnede Bianca, aldrig mere end på stille aftener som denne, hvor temperaturen var mild, og selskabet godt.

Han sendte Cedrik et grin "Og jeg tvivler på nogen historie jeg kender, kan toppe Biancas eventyr, og da især ikke det med de store brød fra Sarghos!" lo han muntert, men lænede sig så lidt fremover, og fortsatte med en mere intens stemme "Nej, historien jeg tænker på er ikke Sarghos Sagaen, eller Legenden om Høtyvene.. Nej, det er en sand fortælling, om en kvindes lod i livet som barde.. For nok kan tiderne være trængende for os herre, og det sker publikum ikke kan holde fingrene for sig selv" han sendte et blink i Eyads retning "Men Bianca.. Ja Bianca var ude for lidt af hvert..."

Dal fortsatte sin fortælling, og fortalte passioneret om Biancas eventyr. Hun måtte så grueligt meget igennem, men hun klarede sig altid med intet andet end sin snilde, og til tider et vel ondt kindkys fra Chance.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 04.06.2018 01:05
Cedrik lagde hovedet let på skrå "Har du da glemt hende et sted? Eller har jeg glemt et eller andet vigtigt igen?" Hans ører lagde sig ned som han sagde den sidste del. Han havde engang glemt at Dal var blevet banlyst fra en kro og så indlogeret dem på selvsamme kro, hvor de var blevet smidt ud  i nattens mulm og mørke. Det havde været en fantastisk nat med stjerner på himlen. 
Dog var han ret sikker på at Dal havde været ret træt af det. Især fordi at han ikke havde sovet natten før. 

Cedrik lo en let bjæffene latter, det var nu en virkelig sjov historie. Men alle Bianca historierne var fantastiske! Han lå som fortryllet af Dals ord. De fleste af tingene havde han hørt før, men det var stadig lige så spændende som første gang! Undervejs samlede han de to tærter i et fad, for at vende det tomme på hovedet og spille musik til historien. 
Han var på ingen måde dygtig, og at kalde et tærtefad for et instrument virkede på ingen måde i orden over for rigtigt instrumenter. Men han kendte historierne, og hvornår han skulle ligge stemningen. 

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 04.06.2018 15:38
Eyad lyttede til Dals historier i stilhed med hænderne bag hovedet. Han elskede at lytte til Dals stemme, og han kunne gøre det i timevis uden at kede sig. Halvdistraheret af sine egne tanker og Dals historie, rakte Eyad ud og lod sine fingre glide over Dals ryg. De dansede og tegnede usammenhængende mønstre over Dals rygsølje, og før Eyad egentlig havde tænkt over det, var hans fingre smuttet op under Dals overdel, så de kunne kærtegne den nøgne hud over hans lænd.

"Hvem er Bianca?" spurgte han, nærmest mere til sig selv end til Dal. "Hvor kender du hende fra?"

Eyad var mest af alt bare nysgerrig; han havde svært ved at blive jaloux på en eller anden fra Dals fortid, for det var jo ham, der havde Dal nu. Det var ham, der lå her i forårsaftenen og rørte ved Dals varme hud. Det var ham, der kunne sætte sig op og kysse Dal midt på munden, hvis han havde lyst til det. Hvorfor skulle han være jaloux på et eller andet fortidsspøgelse? Det  var noget ganske andet, hvis personen stod foran ham, som Cedrik havde gjort.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal lo af Cedrics kommentar. "Du ville glemme din hale hvis den da ikke havde siddet fast!" kommenterede han hjerteligt. Jo vist havde Cedrics glemsomhed bragt Dal problemer ved mere end én lejlighed, men de var altid kommet igennem det, skulder ved skulder. Den røde ræv havde aldrig ladt ham hænge!

Dals blik faldt på Eyad igen, og hans kinder fik en smule farve som elverens fingre sneg sig under hans trøje. "Bianca var.. er en svær kvinde at definere. Hun lod sig aldrig begrænse af de kasser folk prøvede at putte hende i, men sprængte dem uden tøven" hans blik blev fjernt som han huskede tilbage, og det lille skæve smil på hans læber var nostalgisk "Jeg mødte Bianca for mange år siden. Jeg var ikke andet end et par måneder inde i min første rejse hjemmefra da jeg løb ind i hende og jeg faldt for hende på stedet, bogstavelig talt." han lo let "Hun må have taget medlidenhed med mig, for hun hjalp mig ud af den knibe der havde sat mig i løb, og vi delte flere eventyr derefter" han sukkede "De varede dog aldrig længe. Igennem årene stødte jeg på hende mange gange, men hun blev aldrig længe. Pludselig ville hun blot være væk, som dug for morgensolen.." han smil blev mere sorgmodigt og han lagde en hånd på Eyads ben "I sandhed ved jeg ikke engang om hendes navn virkelig er Bianca! Hun gik under et nyt navn hver gang jeg så hende"
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 10.06.2018 21:12
Cedrik havde lyst til at sige noget i protest, og var i fuld gang med at løfte poten i vejret, før det gik op for ham at Dal jo nok havde ret. "Du har nok ret min ven! og jeg ville nok ikke være mig uden den!" Lo han varmt og muntert. Heldigvis var det ofte kun småting han glemte! De havde aldrig fået ham ud i problemer han ikke kunne komme ud af.

Cedrik kunne ikke andet klukke lidt som de to mager legede med hinanden, det var nu meget sødt! 
Lavmeldt trommede han som baggrunds musik til Dal fortælling om Bianca. Det havde altid været noget spændende at se dem sammen, især de få gange han havde oplevet det. 
Dal havde været som forvandlet, egentlig meget som Dal var med Eayaad nu. Han kunne ikke ladevær med at smile og den tanke, Dal din torsk, du har fundet din egen Bianca og du kan ikke engang se det!

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 11.06.2018 15:46
"Hun lyder sådan lidt flyvsk i det," kommenterede Eyad,  mens hans fingre stadig strøg over Dals lænd. Han prøveede at forestille sig Dal sammen med en kvinde, men det var svært for ham. Men det måtte jo have været sket et par gange, inden Dal havde mødt Eyad, for han havde da ikke været helt uskyldig, da Eyad fik fingrene i ham, selvom... Dal havde været ret generet og sky omkring det hele. Eyad smilede lidt for sig selv, og hans lysebrune kinder blev en smule mørkere, da hans tanker faldt på deres første nat sammen. Selvom dagene i gabestokken ellers var blevet næsten helt fortrængt og pakke godt væk, så kunne Eyad stadig huske fuldstændig tydeligt, hvordan Dals stemme pludselig havde hvisket ved hans øre, og hvordan Dal havde fået båret ham væk.

"Hvordan mødte I hinanden så?" spurgte Eyad og rømmede sig lidt. Tankerne om hvordan Dal havde reddet ham fra sultedøden gjorde ham en smule rørstrømsk, selvom den slags ellers ikke lå til ham. Men nu var hans liv naturligvis heller ikke blevet reddet før på den måde.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal lo en anelse "Det er vist mildt sagt.. Hun er som røg på vinden, som, kysset fra en sommerfugls vinger" kommenterede han tilbage med et sagte suk. Den unge dværg rystede lidt på hoved af sig selv "Hun var min første kærlighed, og jeg har fortalt hende om mine følelser for hende utallige gange.." han smilede skævt og skævede til Cedric "Og er blevet afvist lige så mange gange". Ihærdig havde han hvert fald været!

Dals blik fandt tilbage til Eyad "Jeg var kommet i problemer, chokerende, jeg ved det! Så jeg stak ned af en gyde, da jeg mente jeg bestemt ikke havde behov for at blive et hoved kortere.. og så løb jeg lige ind i hende!" Dal lo af sin egen uforsigtighed.

"Ikke den bedste historie, det ved jeg.. Ikke som Cedrik og jegs første møde!" Dal så på Cedrik og med et skævt smil, og nikkede opmuntrende til ræven. Nu var det vist på høje tid han også fortalte en historie. Og han havde jo allerede sine improviserede trommer klar!
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 13.06.2018 01:02
Cedrik lo munteret over Eyads kommentar, det var overrakende præcist! Bianca havde være lige så håndgribelig som en tåget morgen, fortyllende og væk når man ville vise den til andre! 
Dal fik et anderkendende nik. Dal havde forsøgt så mange gange, alle de gange de to havde kunne finde på samt flere til! Men lige lidt havde det hjulpet. Det havde dog været ganske sjovt at komme op med planerne! 

Cedrik rystede let på hovedet, Dal var en af de få der endte i flere problemer end han selv gjorde! Hvilket ikke sagde så lidt! Men på den anden side, så havde Dal ikke en som Helga til at holde ham ude af problemer!

Med en let trommen på det ene tærtefad, rømmede Cedrik sig.  "Det hele startede med at Dal var i problemer" kom det i hans aller bedste Dal imitation. "Ej min egen pels var i problemer, ser du der var den er mand der havde set sig sur på mig! Jeg ved at det lyder urtroligt! Men han syntes ikke om at hans søster syntes at jeg var charmerende! Men! Som manden stod og holdt om min stakkels hale, blev en stakkels skægløs musikalsk historiefortæller kastet henover bordet jeg havde siddet ved!" Lo Cedrik stormilende, det havde været noget af en dag!
"Så! Den nu flyvende historie fortæller rammer direkte ind i manden der holdte mig fast! Heldigvis har Dal en godt hoved så han fik dog ingen skade ved hans uvillige flyvetur! Han nærmest elegant landede på fødderne som jeg hev ham med ud af døren. For det var ejeren af kroen han lige havde givet en skalle!" Cedrik drømmede sig tilbage, som han trommede dramatisk til fortællingen. Det havde været noget af en dag! En skam at Dal var blevet banlyst derefter! "Men der var vi, Dal og jeg i vild flugt væk fra landsbyen da alle stamgæsterne ville give nogle bank til hulgraveren der havde givet gamle Thal en skalle! Heldigvis er jeg den bedste stifinder i nærområdet så vi mistede dem hurtigt som vi kom ud i skoven, og det er derfor at Dal har en stedsans den dag i dag" Afsluttede Cedrik som det var et faktum, smilende som en ræv i en hønsegård. 

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 13.06.2018 17:19
Der var noget i Dals stemme, som Eyad ikke var helt tryg ved, og i stedet for at lytte til Cedriks historie, kiggede han blot på Dal. Havde Dal stadig følelser for denne Bianca? Ville han skride fra Eyad, hvis han mødte hende igen? Ventede Dal bare på en undskyldning for at skride fra Eyad? Dal havde jo aldrig været sammen med mænd før... Var det bare et spørgsmål om tid, før Dal indså, at han alligevel ikke kunne komme sig over Eyads... vedhæng? Måske havde han allerede formet en flugtplan?

Eyad fremtvang et smil ved afslutningen af Cedriks historie.

"Jeg er sikker på, der også gemmer sig en god historie bag grunden til, at Dal kom flyvende henover bordet," kommenterede han i et forsøg på at holde sørgmodigheden ude af sin stemme.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal lo muntert som Cedrik fortalte, og tilføjede ekstra effekter, ved at lade små illusioner udspille scenen på jorden mellem dem. "Ahh ja, jeg kan stadig ikke sætte mine ben i byen, uden nogen forsøger at kaste noget efter mig! Hvem kunne have vist krofatteren var SÅ vellidt?" 

Dals blik faldt på Eyad ved hans spørgsmål "En historie er der, men hvor god den er, må være op til dig!" de små illusioner mellem dem gik tilbage til hvor Cedrics fortælling begyndte.
"Så, jeg fløj henover bordet, og ind i krofatter Thal, efter smedens forsøg på at bevise at dværge kunne flyve. Jeg havde informeret ham om, at han skulle lade en anden rejsende være, som smeden havde råbt skændsler efter" mens han talte, og fortalte historien baglænds, bevægede illusionerne sig ligeledes baglænds igennem fortællingen, hvilket gav nogle fantastisk komiske effekter.
"Smeden og gæsten var kommet i et skænderi efter smeden havde drukket tæt det meste af aftenen, og gæsten givet have en umådeligt øretæveindbydende ansigt" sluttede Dal sin historie af og håbede den ville løfte Eyads humør en smule. Han så.. fjern ud, synes den gæve dværg.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 20.06.2018 00:34
Cedrik trak let på skuldrene, som han hale lagde sig omkring ham. "Så, spændende er den by heller ikke! Underligt nok har den fået en tradition for kævle kast. Som bliver mål i hvor mange Daler de bliver kastet" Lo han kort, husket det blev hans ven ihvertfald!

Han morede sig kosteligt over Dals fortælling, især fordi at den blev fortalt baglæns! Han så ikke den historie ret ofte, men den blev kun bedre baglæns! Flyvende dværge var altid et hit hos Cedrik, især når de ikke kom til skade!
"Det var noget af en aften!" lo Cedrik varmt.
Cedrik fulgte Dals blik til den plettede elver, det virkede som der var et eller andet galt. "Er du okay Eayd? Mere tærte?" tilbød han, med ørene ned langs hovedet.

Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 20.06.2018 18:52
Eyad kunne ikke lade være med at smile at Dals historie, for Dals historier kunne åbenbart gennemtrænge selv den tristeste sky i ens hoved. Det var blot endnu en grund til, at Eyad holdt så meget af Dal, som han gjorde.

Han så op, da Cedrik talte til ham og rystede let på hovedet.

"Ellers tak," sagde han og lagde sig lidt bedre til rette i græsset. "Jeg er nok bare træt. Vi har været på farten et godt stykke tid efterhånden."

Han ville gerne tale med Dal om sine bekymringer, men det var ikke lige tiden til det, mens Cedrik også var her.
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2