Smile

Smile

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 54 år

Højde / 181 cm

Efterlyst af Byvagten

Raider 26.02.2018 13:55
Smile nikkede kort, naturligvis skulle han nok vise sit galleri frem. Det var dog mange kilometer væk i øjeblikke. Smile fik næsten lyst til at rulle med øjnene, ved alfens spørgsmål. "Intet af den størrelse, men mit galleri fylder vel et par vægge efterhånden," Smile kunne ikke selv tælle sig til hvor mange billeder der var i hans galleri i tusmørkedalen. Måske et sted mellem ti eller femten? Han var ikke sikker. Det meste af hans kunst var svær at fremvise for der havde et mere morbid element, mens resten var protrætter af folk som Smile syntes var smukke. 

"Hvis i begge en dag, befinder jer i tusmørkedalen, vil jeg ikke være svært at finde. Der er mit tilholdssted i øjeblikket" forklaret han, det var dog så vidt mod nord at de fleste nok ikke ville komme derop, hvis de søgte varme. Men temperaturen var ideel for en vampyr, Smile havde sol og varme. Han følte altid, at han blev bagt levende af solen, når han iførte sig mørke farve for kunne vandre ud i dagligdagen. "Mit umildbar kendetegn er mere morbid udtryk, jeg fanger tit element som der nok vil støde der mere sarte sjæle, men er man ikke bange for den slags, vil man sikkert kunne se den vision som jeg gerne vil udtrykke." Måske var det derfor at han ikke havde mange gæster, udover de byer hvor der et flere tale af de mere skumle sjæle. Smile kunne indfange de øjeblikke hvor hans modeller var i mest smerte, og derefter forvandle det til et maleri. "Jeg ser ofte en skønhed, ved de ting som der unormale." Han kunne nemt tale om sådan ting i evigheder. 

Seleføglige, skulle Jezebel få æren af at bedømme hans kunst den dag, hvor hun måske kom til hans galleri.   
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 26.02.2018 19:11
"Tusmørkedalen?" gentog Aron, og han følte sig pludselig ret ædru. Tusmørkedalen var et sted, hvor kun mørke væsner kom. Aron troede ikke på godt og ondt, og det var ikke, fordi han mente, at de væsner, der kom eller boede i Tusmørkedalen, var onde, men han vidste, at mange af dem havde... anderledes interesser, og en del af dem involverede død og ødelæggelse, to ting, som Aron bestemt ikke brød sig om. 

Pludselig brød Aron sig heller ikke specielt meget om selskabet - ihvertfald ikke Aleron. Han vippede lidt på sin stol og overvejede simpelthen at flyve væk. Han havde dog ikke lyst til at stikke af fra Jezebel uden at fortælle hende, at hendes mor ledte desperat efter hende.
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel sagde en lille tænksom lyd "Tusmørkedalen.. Ja, jeg kunne vel slå ind forbi på vejen hjem" hun havde overvejet at tage en båd et stykke af vejen, for det gik immervæk hurtigere, men det var også så pokkers svært at finde nogen der var villige til at tage hendes tjenere med, og hun ville så nødigt skulle efterlade dem, eller vente på de nåde hjem selv. Hun tog notits af Arons reaktion, men den fik kun hendes mundvig til at kravle en anelse længere op. Ville han mon forsøge at lege helt, og 'redde' hende fra denne pludseligt skumle mand?
Hun gav Aleron sin fulde opmærksomhed igen, og spillede måske en anelse mere interesseret end hun egentligt var, mest for at se hvordan alfen ville reagere. "Jeg anser bestemt ikke mig selv om en sart sjæl, og jeg ville elske at opleve denne vision selv! En ting er at høre om det, men sådan noget skal opleves!".

Jezebel lavede et lille kast med håret og vivlede vinen i sit glas en smule da Aleron talte om skønhed i det unormale, som mente hun det bestemt passede på hende. Hun tog endnu et stykke frugt og fortærrede det langsomt, uden at slippe Alerons blik med sit.

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Smile

Smile

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 54 år

Højde / 181 cm

Efterlyst af Byvagten

Raider 26.02.2018 19:57
Smile lavede et af de der smil, som kunne betyde mange ting. Han kunne tydelig hører at Aron, vist ikke var et de væsner der kom så ofte i den del af landet. Smile var udmærket klar over at hans bolig, var i den mørke del af landet. Men det var jo det bedst sted for en vampyr, eftersom han ikke skulle skygge sig meget for solen, som jo næsten aldrig kom igennem.
Smile klukkede kort. Han havde en vis forventning til at Aron viste at han var en vampyr, han kunne næste ikke gøre sig selv mere tydelig, eller skulle han viste sine tænder. Men morskab fik han dog nok tidligere, og han forsatte med at lege skjul.
"Jeg er helt bestemt enig," svaret Smile, til Jezebel. Hun virkede som en kvinde der ville kunne forstå hans kunst, hvilket var et sjælen tilfælde i det meste af krystallandet.
Smile kunne blot glæde sig til sin tilbagevending til tusmørkedalen. Men først måtte han finde en model mere, eller to. Der var så mange nye indtryk i syden. En helt anden kultur, hvis man så den fra nord. "Men jeg må snart forlade jer, jeg stadig nye modeller at finde, og solen er ikke den bedst ven." hvis han skulle nåde flere ting den nat, måtte han ud igen snart. Værtshuset, havde været langt mere interessant, end hvad Smile forventede da han kom ind. 
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 26.02.2018 20:08
Aron havde siddet og planlagt præcis, hvordan han skulle få Jezebel væk fra Aleron uden, at det virkede for mistænksomt, men nu viste det sig, at han måske slet ikke behøvede en plan? Det lød til, at Aleron måske var på vej væk?

"Solen kan også være skarp på denne årstid," kommenterede Aron uden rigtigt at lægge mærke til, hvad han egentlig sagde. Hans tanker var et helt andet sted; han så ikke Jezebel i øjnene, men fokuserede i stedet på hendes ene hånd, der hvilede på bordet. Han ville helst have haft fysisk kontakt, men det gik nu også fint sådan her. Langsomt, men sikkert, kanaliserede Aron billeder af Trylletta til Jezebels sind. Han huskede de gode minder, Trylletta havde fortalt ham, hvor stolt hun havde været, hvor meget hun elskede sin datter, og han sendte det hele til Jezebel. Måske, hvis hun tænkte på sin mor, ville Jezebel glemme alt om den skumle mand og ikke tage med ham eller stå model for ham, eller hvad det nu var, Aleron foreslog hende. Måske ville hun bare blive siddende her eller måske forlade bordet. Så kunne Aron opsøge hende senere for at tale ordenligt med hende.
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel havde nok haft I sinde at sige farvel til Aleron, eller bedt ham blive! Det var jo lige ved at blive spændende! Men hendes tanker blive pludseligt afbrudt, nej, invaderet af minder om en alf jezebel engang havde kaldt mor. Angrebet kom fuldstændig ud af det blå og efterlod Jezebel lamslået for et kort øjeblik. En tåre løb ned af hendes kind.
Jezebel havde altid vist hun var et monster, siden den dag i alfelunden. Hun viste alt op til det punkt kt i hendes liv havde været en løgn. Man kunne ikke ændre hvad man var skabt til, født til, ligegyldigt hvor hårdt man ønskede det..
Lavendel var død og Tryllettas omsorg kunne være faldet på en lam hund hvis hun havde kunne få den som barn. Det var de sandheder Jezebel havde sat op, de sandheder hun troede på. Men dette var ikke hendes tanker, ikke hendes følelser! De var hendes mors.

Og så var øjeblikket ovre, og jezebel genvandt kontrollen med sig selv. Hun rejste sig så pludseligt stolen væltede, gjorde omkring så hendes hår og kjole hvirvlede, og marcherende væk fra bordet. Aron kunne dog ikke ånde lettet op endnu, for den kutteklædte skikkelse der først havde rejst sig og var kommet over i nærheden af bordet, greb nu efter alfen med kolde, døde hænder.

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Smile

Smile

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 54 år

Højde / 181 cm

Efterlyst af Byvagten

Raider 27.02.2018 11:25
Det der udspillede sig foran ham, virkede næsten mærkelig. Det gik fra at have været en hyggelig stund, til atmosfæren var ødelagt på sekund, og denne gang var det ikke hans skyld. Smile fik lyst til at grine som en der var sindsyg, men han forblev stille. Måske kunne han undgå den suppedase som Aron var ude i, hvis han selv forblev stille. 

Hvad end der måtte have tiggered Jezebel, måtte være en personlig. 

Smile trak sin hætte op over det mørke hår, han lod som om at det der forgik ikke vedkom ham det mindste. "Det er viste på tide at jeg kommer videre" sagde Smile da han stod op, han skulle ikke lege helt, sådan var hans personlighed ikke. Så, i sted ville han bare forlade værtshuset med et pænt forvel, og en mulig aftale om at se den internesart kvinde, Jezebel igen.   
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 27.02.2018 17:27
Aron kunne hurtigt se og mærke, at hans plan havde fejlet helt utroligt, og han stoppede med det samme, da Jezebel rejste sig. Han overvejede hurtigt om han skulle undskylde, men Jezebel kendte jo ikke til hans evne, og det ville nok være en dårlig idé at afslø-- ARGH!

Aron var ude af sin stol på et splitsekund, da to meget uhyggelige hænder greb ud efter ham. Han lidt for omtumlet til at prøve at undslippe bygningen, så i stedet fløj han op under loftet, hvor han svævede skælvende rundt og stirrede ned på den kutteklædte skikkelse, der havde prøvet at fange ham.

"Hv-hvad sker der?" gispede han, stadig ret omtumlet af vinen.
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel havde ingen tid til Aleron længere. Han kunne suge hele kroen tør for hendes skyld, så længe han lod alfen være! Han var hendes.
Roligt slog hun hætten på sin kutte op, og da hun efterfølgende vendte blikket tilbage over skulderen, mod Aron, kunne han se de var begyndt at lyse med et svagt lilla skær "Der sker det, lille alf, at du kommer med mig. Og så skal vi have os en riiiiigtig lang snak, bare os to" svarede hun, hendes stemme ildevarslende og hvislende som en slange.

Som skikkelsen ved Aron rakte op efter ham, fandt dens ærmer tilbage, og afslørede arme indpakkede i bandager fra fingerspids til til tå. De to der havde været tilbage ved bordet havde også rejst sig, og flyttet sig rundt mod udgangene. De to der var gået tidligere, var dog ikke kommet tilbage endnu.
Jezebel fangede alfens blik og smilede bredt "Så med mindre du vil til at lave en scene, så foreslår jeg du flyver pænt ned i armene på min ven der". Jezebel havde nok selv drukket tæt, men virkede ikke det mindste smule påvirket. Det var et af hendes tallenter. 

Smile

Smile

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 54 år

Højde / 181 cm

Efterlyst af Byvagten

Raider 27.02.2018 22:47
Ham måtte heller tag benene på nakken, før der sket mere ubehag i lokalet.

"Jeg takker for det gode selskab, nu kalder natten vist på mig" sagde Smile kort før han forlod bordet og gik imod den nærmest dør. Han standsede kort ved døren, mens han så sig tilbage over skulderen. "Hyggelig at møde jer, kig endelig forbi hvis i nær tusmørkedalen" sagde han kort før han trådte ud i natten. Den milde aften luft var slet ikke som den i norden, men Smile kunne nu godt lide de mange eksotisk dufte som der var i syden.

Med den tanke gave han sig atter til vandre ned af de mørke gader.

//Jeg afslutter med Smile herfra, OUT
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 28.02.2018 06:42
Aron sank en klump; det så ikke ud til, at han kunne slippe herfra, uden at der blev ballade, og Aron var virkelig ikke god til ballade. Hans eneste chance var at lamme sin modstander ved at tvinge dem til at gennemleve deres værste minder, men det var et trick, han på ingen måde holdt af at bruge, da det kunne give varige mén. Måske var der stadig håb for en fredlig løsning med Jezebel? Han havde ikke lyst til at gøre hende ondt, hvis han kunne blive fri for det.

Godt, så.

"Kan jeg ikke flyve pænt ned i armene på dig?" spurgte han og syntes selv, han lød meget modigere, end han følte sig. "Han har ingen våben."

Aron vendte hurtigt vrangen ud på sine lommer og åbnede sin vest for at vise, at han ikke havde noget skjult der.
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel lo, højt og hjerteligt, som havde Aron netop fortalt en fremragende vittighed. "Og lade dig få mulighed for at blive flere af dine små tricks? Ellers tak søde" hun knep øjnene en anelse sammen af ham mens hun talte. Han kunne nok bruge sin magi på hende, men de døde skabninger i hendes følge, burde være ganske immune for hans sindsmagi, hvad end den gik ud på, i form af de intet sind havde.

Langsomt trådte hun et skridt nærmere og dæmbede stemmen "Hvis du ikke følger med, dræber jeg hver eneste person herinde.. inklusiv kroejerens kære små pus der leger ude bagved" 

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 28.02.2018 19:52
"Jeg kunne gøre det alligevel," svarede Aron tilbage, selvom han vidste, at han spillede højt spil. "Det er ligegyldigt, hvem der holder mig. Jeg kunne få dig til at danse på bordene og sige som en høne lige nu, hvis jeg ville, men... det vil jeg ikke. Jeg vil bare gerne tale med dig."

Han sukkede og fløj så roligt lavere, så Jezebels håndlanger kunne få fat i ham. Han fik det allerede klamt ved tanken, for de hænder så ikke rare ud.
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebels smilede bredt og lumsk, tydeligvis ikke bange for hans trusel "I så tilfælde så kan vi jo let få hvad vi begge ønsker, kan vi ikke?" svarede hun næsten kælent.
Tjenerne lod rolige Aron komme ned til sig, inden den skovlede ham ind i sin favn, med en hånd om ham, og den anden så han kunne side på den. Aron ville vide med det samme skabningen ikke var levende. Dens tildækkede hænder var stuetemperatur og hans evne havde ingen effekt, for der var ingen tanker at læse, inden minder at stjæle.. intet sind at påvirke. Intet andet end en svag summen af magisk energi.

Væsnet gik ud ovenpå med Aron, mod værelserne, mens Jezebel selv gik over og betalt kromanden for et værelse og hans tavshed. Hun skulle bruge et sted alfen ikke bare kunne flyve væk fra, og hun havde ikke et behov for nogen i krostuen besluttede sig for pludseligt at lege helt og blande sig.

Aron og tjenerne, der var blevet mødt af to af hendes andre kutteklædte skikkelser, skulle ikke vente længe før Jezebel dukkede op, og lukkede dem ind på værelset uden et ord. Da alle var inde låste hun døren igen, mens kutterne stillede op. En foran vinduet, en foran døren, og den der holdt Aron satte sig på stolen i rummet, mens Jezebel selv slængede sig på sengen. "Jeg er i et lille dilemma her Aron kære, for hvor meget jeg end har lyst til at ende din eksistens lige nu og her, så må jeg bare vide hvor du har fundet sådanne.. interessante minder hende?"

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 04.03.2018 19:21
Aron havde på ingen måde lyst til at tænke på, hvad eller hvem den person, der holdt ham, var. Eller havde været engang. Ud fra Tryllettas historie om katten, kunne Aron jo godt regne ud, at hvem end skikkelse var, så var vedkommende ikke i live mere. Det vendte sig i maven på ham.

Selv i den prækære situation, Aron var i lige nu, kunne han ikke lade være med at beundre, hvor smuk Jezebel var, da hun slængede sig på sengen. Han ville virkelig ønske, han havde mødt hende under andre omstændigheder. Han blev revet ud af sine tanker, da hun talte til ham.

"Jeg har ikke fundet dem," sagde han roligt og kiggede Jezebel direkte i de smukke øjne. "De blev givet til mig af din mor. Trylletta. Hun håbede på, at jeg måske kendte dig eller ville møde dig en dag. Hun har ledt efter dig i mange, mange år."
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel løftede et tyndt øjenbryn "Jaså.. Ærlig talt troede jeg den skøre kone var kradset af for længst" Jezebel sukkede lidt opgivende "Men det er vel kun retfærdigt at hun skal dø, jagtende sin besættelse" hun betragtede sine negle en anelse, før hun løftede blikket mod Aron, dog undgik hun øjenkontakt denne gang "Lad mig gætte: Hun græd dig ørene fulde af hendes triste skæbne, og du stoppede ikke op et eneste øjeblik og overvejede det Mmmm? Hvordan en enlig, desperat alf adopterede det første og bedste væsen i skoven hun kunne? Og hvordan hun, på trods af at hun ganske udemærket viste dette væsen var ondt, stadig bragte det hjem, og selv da des ondskab blev kendt for alle, benægtede hun stadig sin skyld og bad for dets liv, fordi hun ikke kunne give slip?" Jezebel mødte hans blik, og lod ham se at dette var sandt, dette var den sandhed Jezebel anderkendte og den var ikke mindre rigtig end hvad Trylletta havde vist. Det var nok ikke sådan Jezebel altid havde set tingene, men hun var et væsen i totalt kontakt med sig selv, og havde re-defineret sig selv flere gang i gennem sit liv. Det var hendes gave og hendes forbandelse, at når hendes evne bragte hende tilbage, var det ikke som hun var, men som hun så sig selv.

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 05.03.2018 00:13
Aron kunne ikke lade være med at smile lidt trist, da Jezebel talte. Det var tydeligt, at hun havde fået bygget en sandhed op i sit sind, en sandhed, som hun nu fuldt og fast troede på, og som Aron nok ikke ville kunne rokke ved med mindre han brugte store mængder tvang. Aron kunne ikke fordrage tvang.

"Jeg tror ikke, på godt og ondt," svarede han blot og vred sig en smule i den dødes greb for at forsøge at sidde bare en smule mere behageligt. "Mennesker, væsner, gør kun ting af en grund. Der er en grund til altid, en forklaring på alting. Ingen væsner fødes onde, og ingen væsner er dybest set onde, selvom deres gerninger måske kan være det."
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Åh det var få ting Jezebel ønskede så meget i verden, som at alfen havde ret. Desværre var det ikke tilfældet. Jezebel sukkede en kende opgivende "Blot fordi du tror det, gør det ikke sandt lille ven. Godhed og ondskab findes, alle væser fødes det ene eller det andet. De kan forsøge at gå imod deres natur, men de opnår intet andet end at holde sig selv for nar!" hun talte af gammel, bitter erfaring. Havde hun ikke brugt snart et århundrede på at modbevise det? Hun havde gjort alt for at presse Valkar længere, krydse flere grænser, efterlade de sidste rester af sin medmenneskelighed bag sig! Men han insisterede stadig på at opretholde sin facade, som han naturligvis påstod det blot var. Jezebel viste bedre. Valkar var blød, stadig, efter alt denne tid. Han kunne ikke give slip på den fortid han ikke kendte, han kunne ikke give slip på ønsket om at være vellidt.

Hendes tanker vendte tilbage til Aron foran hende "Så hvad, du håbede du havde fundet Tryllettas fortabte datter? At du kunne fortælle mig om hendes triste søgen og vi sammen, hånd i hånd, kunne vende tilbage til hende, og alt ville ende godt?" den hånlige tone i det retoriske spørgsmål var tyk.

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 06.03.2018 04:11
Aron havde ondt af Jezebel, det havde han virkelig. Det måtte være et trist liv, hun havde, med sådan en indstilling til tilværelsen. 

"Det er svært at se så smuk en kvinde være så sortseende," sukkede han med et lille, trist smil. Så rystede han på hovedet af hendes spørgsmål. 

"Jeg vidste ikke engang, hvem du var, indtil for kort tid siden," svarede han og satte sig lidt rankere op i gespenstets greb. Han var ikke bange for Jezebel. "Jeg har ikke lovet din mor andet, end at jeg ville fortælle hende, hvis jeg så dig. Du må gøre, som du finder rigtigt, men jeg tror nu, det ville være godt for jer begge, hvis I fik talt ud."
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel mødte alfens blik. Havde han.. ondt af hende? Kunne han virkelig føle sympati for en som hende, der havde gjort så meget ondt? Kunne der måske være håb for hende endnu?!
Jezebel slog en høj, hjertelig latter op. Helt ærligt, nogle gange blev hun for melodramatisk, selv for sig selv! Ved alle guderne hvor var det sødt når de prøvede.
"Du misforstår kæreste, at acceptere hvad du er, hvad du er bestemt til at være, er ikke en skidt ting! Tværtimod! Det er frihed!" hun slog op i luften med den ene arm "Frihed til at gøre som du ønsker, til at handle uden fortrydelse eller anger" hun så tænksom ud et øjeblik, og rejste sig så fra sengen. Hun trådte en smule nærmere, og lænede sig forover så hun nåde ned i hans øjenhøjde.
"Men siden du jo er sådan en god lille alf, der uden tvivl holder hvad han lover, så kan du måske love mig en ting, Mmmm?"

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 2