Hendes svar fik ham til at nikke en enkelt gang, og så ventede han blot på at se betalingen. Han gav ikke ting væk før han havde betalingen i hænderne.
Dog fik han ikke de syv safirer med det samme, men i stedet et spørgsmål.
"Ja." Han kunne uddybe, men ærligt talt gad han ikke. Så han fik hesten til at bevæge sig hen til pigen og han tog i mod krystallerne, der hurtigt forsvandt ned i en lomme. Af sikkerhedsårsager fik han hesten til at bakke et par skridt væk igen, ingen grund til at løbe nogen risiko i forhold til den anden dæmon. Hvem vidste, hvad hun havde af evner? Ja, det ville han nok kunne mærke på hende, hvis han ragede på hendes sjæl. Desværre var det bare ikke lige muligt, så han valgte i stedet at skabe lidt afstand.
Så var det tid til at koncentrere sig om pigebarnet i hans favn. Der var en ret stor risiko ved at fjerne stenen var hendes hud, for hun kunne brænde ham af, så snart hendes magi fik lov til at virke. Han sænkede hovedet ned, så han kunne hviske i hendes øre.
"Nu skal du ikke få brændende idéer, når jeg fjerner stenen. Så ender det bare med, at jeg slæber både dig og din ven med til Balzera og hvis du tror, at jeg er et grimt bekendtskab nu, så skal du se mig hjemme, hvor jeg har mere plads og flere muligheder. Opfør dig pænt og tag med din ven uden problemer, hm?" Han ventede lidt og lagde så sin kølige hånd over stenen i hendes bryst. Kærtegnede han unødvendigt hendes hud? Måske. Måske rørte han hende bare. Et par sekunder senere faldt stenen ud i hånden på ham. Det gjorde ikke helt lige så ondt, når han fjernede den, som når han satte den i, men det ville stadig give offeret en god smerte. Men så igen, at grave den ud selv, nok med en kniv, var nok heller ikke behageligt.
Stenen gled ned i samme lomme som krystallerne, inden han skubbede hende sidelæns af hesten, der lidt forskrækket trippede et par skridt til siden.
"Jamen så siger jeg tak for handlen. Jeg håber ikke at se nogen af jer igen." Og med de ord drejede han hesten lidt ublidt og satte af i trav ned mod sit store handelsskib, der ventede på ham. Åh, han glædede sig til at komme hjem til varmen, Ana og sin slavehandel.
// Out