Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 12.02.2018 02:26
Uden rigtigt at tænke over det, fiskede Aron et lommetørklæde op fra sin brystlomme og rakte det til Trylletta. Han brugte sjældent lommetørklæde selv, men han havde for vane altid at have et på sig, for de folk, han talte med, havde ofte brug for dem. 

"Det lyder ikke rart," sagde Aron og sørgede også for at hælde noget mere te op til Trylletta. Han kunne tydeligt mærke hendes smerte og fortvivlelse over det valgt, hun havde taget dengang. 

"Har du aldrig set hende siden den dag?" spurgte han efter et minuts tid i stilhed.
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

Trylletta kunne ikke få sig selv til at svare med sin stemme, men hun rystet bitteret på hovedet som tårene rullet ned af kinderne på hende.
Alt den sorg hun havde følt den gang ramte hende hårdt igen, mens hun sad og åbent op til Aron, og det gjorde stadig lige så ondt. 

Det var svært for hende at tænke på hvad hendes datter måtte have været nød til at gøre for at overleve efter hendes eksil, og Trylletta frygtet hvor hendes Lavendel overhovedet var nu til dags. En forfærdelig tanke stræjfet hendes hjerne og bare det kvarte sekunds tvivl fik hende til at bryde helt sammen. 

"Jeg ved ikke en gang om hun stadig er levende..." Sagde hun med gråd i stemmen, ned i Aron's lommetørklæde.

"Mod kommer indefra, du skal bare være villig til at gøre alt for dem du elsker, så finder du det."

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 12.02.2018 02:53
"Så, så, det er jeg sikker på, at hun gør," sagde Aron og lænede sig lidt tættere på for blidt at klappe Trylletta på skulderen. Det gjorde helt ond i ham at mærke hendes smerte så tydeligt, og selv mens han blev ved med at klappe hendes skulder, skriblede han løs med den anden hånd i sin bog. Minder, der udløste en masse følelser, var de allerbedste, og Aron vidste allerede nu, at dette ville blive et af hans nye yndlingsminder, som han ville opleve igen og igen. Al den smerte, al den fortvivlelse, al den kærlighed var nu foreviget i Arons bog, og hvis man nogensinde var i tvivl om, hvor højt en mor kunne elske sit barn, så lå beviset lige her.
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

Trylletta lod sig selv græde lidt. Det var så forfærdeligt sjældent hun fik lov til at åben sig op for nogen på denne måde, og Aron var så fantastisk hensynsfuld omkring det hele. 
Efter et godt minut eller to med små gråd og mange, mange, mange tåre, snøftet Trylletta og kigget over på Aron igen, med et halvt smil. 
Det var det Trylletta var bedst til, at smile igennem smerte. 

"Jeg håber bare så inderligt at hun er okay..." Sagde hun, hendes stemme lille og fyldt med sorg.

"Mod kommer indefra, du skal bare være villig til at gøre alt for dem du elsker, så finder du det."

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 12.02.2018 18:35
"Det er jeg sikker på, hun er," sagde Aron trøstende, selvom han vitterligt ikke vidste, om Lavendel overhovedet levede mere eller ej. Men det var bedre at have håb, end ikke at have det. Det vidste Aron kun alt for godt. Han smilede til Trylletta og gav hendes skulder et klem, før han trak sig væk og lænede sig tilbage i sin stol.

Han lod sit blik glide over siden i bogen. Der stod intet på den, andet end Tryllettas navn og dagens dato, men Aron vidste, at der gemte sig mere i de sorte bogstaver. Han lod en fingerspids glide over Tryllettas navn, og han kunne allerede mærke magien, der knitrede blidt under hans finger.

"Jeg lover dig, at jeg nok skal holde ørene åbne og give dig besked, hvis jeg hører noget om hende," sagde Aron og rettede endnu engang blikket på Trylletta med et smil. 
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

Trylletta sendte et smil tilbage der kunne smelte isen på bjergene i Dragorn. 
"Jeg er glad for jeg har delt disse ting med dig, Aron. Tusind tak for at du lytter." Sagde hun, hendes stemme varm og fyldt med en masse forskellige følelser. Komfort, glæde, sorg og så mange flere. 

"Det er noget af en magisk bog du har dig." Pointeret hun med et skævt smil. "Den må have været svær at få med dig rundt?" 

Trylletta prøvet at skifte fokus, og få lidt mere at vide om Aron.

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 12.02.2018 20:09
"Det er nu ikke så slemt," svarede Aron og klappede blidt bogen, som om den var en hund. "Den er fortryllet, så den vejer næsten ikke noget. Jeg fik en af de gamle fra min landsby til at gøre det, inden jeg rejste. Ellers ville jeg aldrig kunne have båret den med mig rundt. Jeg har aldrig været specielt god til at løfte tunge ting."

Der hvilkede endnu en fortryllelse over bogen; den løb aldrig tør for sider! Aron havde rejst i mange år nu og indsamlet tusindvis af historier og minder fra de folk, han mødte på sin vej, men trods det, var han ikke engang kommet halvejs gennem bogen, selvom den ikke var specielt tyk. Om han så brugte resten af sit liv på at skrive i den, ville han aldrig løbe tør for sider. 
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

Trylletta kigget nysgerrigt på bogen da hun mærket dens fortryllelser. 
"Det lyder meget praktisk! Og når du er så ambitøs omkring at skrive meget så er det jo rart at den aldrig løber tør heller." 

Trylletta kunne mærke en tung træthed i hele hendes krop, og da hun tog en slurk af hendes te, så kunne hun mærke endnu mere at hun var ved at være godt brugt for dagen. 

"Hvor meget tager de for et værelse natten over, her?" Spurgte hun Aron, med et sødt lille smil. 

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 12.02.2018 23:03
"Åh, det er såmænd ikke så galt," svarede Aron og strakte sine arme over sit hoved med et grynt. Han var også ved at være træt. Det havde været en lang dag, og han havde været meget koncentreret de sidste par timer, mens han havde lyttet til Tryllettas historie.

"De har ingen alfeværelser, så værelserne og sengene føles meget store," fortsatte Aron og smilede. "Men hellere dét end det modsatte."
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

"Jeg vil hellere have for meget plads end for lidt." Fniste Trylletta. "Det var mere så jeg ikke giver dem for meget og de så siger at det er det det koster... Det skete for mig i Rubinien, at et værtshus bare tog bare tre jade ud af hånden på mig og sagde det var nok for en enkelt nat." Sagde Trylletta med et træk på skuldrene og et dybt suk. 

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 12.02.2018 23:40
"Det tror jeg ikke, de kunne finde på her," sagde Aron og rynkede brynene. "Jeg har kommet her i mange år, og jeg er aldrig blevet snydt. Værten er meget flink og venlig. Bare sig, at du kender mig. Så kan det være, du får lidt rabat."

Han grinede og blinkede til Trylletta. Han tvivlede dog på, at hun kunne få rabat bare, fordi hun kendte Aron; de fleste kendte efterhånden Aron på disse kanter, så det var der ikke noget specielt i. Der var stort set ikke nogen tilbage på denne egn, som Aron ikke havde talt med. Alle dem, der havde lyst til at tale ihvertfald.
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

"Tro mig når jeg siger at jeg ikke har brug for nogen former for rabat." Trylletta smilet varmt til ham og gav ham et lille blink med det ene øje.  "At være fortryller, og så gade magiker, betaler sig godt, når man ikke kræver meget plads eller mad." 

Trylletta rejste sig fra bordet med et lille smil på læben, og tog et skridt mod Aron for at give ham et kram. 
"Det var en fantastisk befriede oplevelse at møde dig, Aron." Sagde hun til ham. Og det havde det virkeligt været. At få lov til at fortælle flere års frustation og sorg til nogen der ikke dømte, men havde så meget medfølelse. De her timer var nok de sundeste timer Trylletta havde haft siden Lavendel blev sendt af sted.

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 12.02.2018 23:59
"Åh, øh, i lige måde," sagde Aron og gav Trylletta et lettere akavet klap på ryggen, mens hun krammede ham. Han var ikke så god til nærkontakt, og selvom det var nemt for ham at være fysisk, når han trøstede folk eller lykønskede dem, så var det ikke nemt for ham, når fokus var på ham. Når han koncentrerede sig om den anden persons følelser, så var det intet problem for ham at give kram eller endda kindkys, men han blev nærmest lammet, når folk gav ham den sammen opmærksomhed tilbage.

"Jeg er glad for, at jeg kunne hjælpe dig lidt," sagde han og trak sig ud af krammet med et halvnervøst smil. "Og tak for din historie. Jeg skal nok passe godt på den." Han klappede på bogen.
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

"Pas godt på dig selv, også." Sagde hun med et meget varmt smil. 
"Jeg håber vi mødes igen en dag, hvor vi kan snakke om noget der ikke ender med mig der græder." 

Trylletta fniste og lod sig selv lette, mens hun vinket til Aron. 
Hun fløj over til værten, og fik et værelse for natten, og for en sidste gang før hun gik i seng vinket hun til Aron med et gigantisk smil der lysete hele rummet op. 

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 13.02.2018 00:23
Aron fulgte Trylletta med øjnene og gengældte hendes smil. Hun var en venlig alf, og Aron håbede virkelig, at hun fandt sin datter en dag. Det fortjente hun, og Aron elskede, når folk fik, hvad de fortjente på godt og ondt. 

Da Trylletta var forsvundet, satte Aron sig ned igen og lod sin hånd glide over siden med Tryllettas historie på. Han kunne mærke den i papiret, og han glædede sig allerede til at genopleve det hele en dag, men ikke lige nu. Det var altid bedst, hvis historierne kunne ligge lidt i fred et stykke tid. Så var det altid endnu bedre at genopleve dem.

Aron gabte og gned sine øjne. Det var vist sengetid. Han rejste sig og stoppede sin bog ned i tasken, før han svang den over sin skulder og begav sig op på sit værelse med endnu et gab.

//Tak for en god tråd! :)
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Blæksprutten
Lige nu: 1 | I dag: 4