Sommeren bringer... (Kench)

Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 31.05.2016 22:17
"Det har du ret i. For nu må vi vente og håbe på at der er nogen der komme med en løsning til dette problem, for jeg ved jeg ikke hvad vi skal kunne gøre for at få styr på evnerne igen," indrømmede Caelon. Han hadede at være magtesløs. Det var som hans mor forfra igen. Og det var nok den værste følelse elveren nogensinde havde oplevet og nogensinde ville opleve.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 06.08.2016 17:39
Kench nikkede enig over der nok ikke var så meget andet at gøre med mindre man ville neutralisere sin magi helt. Hvilket ville betyde ingen indkomst og derved ingen overlevelse. Og hvem ved om dette var en permanent plage eller ej?
"Du kan da i det mindste bare holde dig fra at have øjenkontakt med folk." sagde hun i et brokkende tonefald som på et par sekunder blev lidt mere eftertænksomt og en smugle bedrøvet. "Jeg har ikke noget, jeg kan gøre. Jeg går i hovedet på folk uden deres tilladelse, deres tanker bliver råbt til mig og bliver til virkelighed omkring mig" mumlede hun og kom med en lille snerren herefter som hun lagde sine arme over kors. Egentlig havde hun været heldig nok imens hun havde bevæget sig blandt elvere at hendes magi ikke havde gjordt hende døv for hendes indre øre.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 06.08.2016 18:02
Caelon nikkede til det og så stadig meget eftertænksom ud. "På det punkt er jeg meget heldig, men det er de færreste der er sluppet let fra dette problem. Man er heldig hvis ens energi bare bliver drænet, men det er jo ikke ligefrem tilfældet hos andre end en del healere," sagde han og kiggede over på Kench. "Du kunne jo finde noget magi neutraliserende materiale, som kunne få det til at stoppe, men så ville du ikke kunne bruge din magi overhoved." Der var ikke mange der ville give afkald på deres magi, selv for at være mere sikker.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 06.08.2016 18:43
Uden at se op mumlede hun bare videre i sin nederen tone "ooooog derved miste min eneste indkomst, det er ikke så smart vel" snerrede hun imens hun vippede lidt utålmodigt på stolen hende opmærksomhed belv dog distraheret af den lille plante der 'voksede' foran stolens ben. 
"Men jeg overlever, jeg har endnu ikke oplevet at de har angrebet mig.. direkte" sagde hun hvor hun havde været lidt ekstra eftertænksom med det sidste ord. Hendes magi havde nok logisk tænkning til at Kench jo nok skulle holdes i live for at de selv kunne holdes velbefindende. Men det kunne ikke siges om alle der havde lusket sig tæt nok på hende hytte i sumpen, eller endda dem der havde kunnet få lov til at komme inden for døren.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 06.08.2016 19:53
Kench havde en god pointe der. Han rynkede med næsen da han hørte hvad hun ellers sagde. "Angrebet dig? Hvad mener du med det?" spurgte han interesseret. "Mener du at dine illusioner angriber eller hvad gør?" Han forstod ikke rigtig hvad hun mente, men det havde helt klart fået hans interesse, som ellers ikke havde været stor lige siden at han fandt ud af at Kench ikke var brugbar til at finde ud af en løsning på hans sygdom. Når hun ikke var brugbar, så var hun jo ikke interessant. Han gjorde dog stadig sit for ikke at kigge direkte ind i Kench's øjne.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 06.08.2016 23:07
Om end hun gerne ville svare på Caelons spørgsmål kunne Kench nok ikke svare hundrede procent på hvad det var hendes illusionsmagi var i stand til. Hun var ikke engang sikker på at de folk der havde kommet ind af hendes dør havde været virkelige. "Det sker fra tid til anden at de tager en fysisk form, og ja det bliver lidt fjendtligt fra tid til anden." sagde hun og håbede på at det kunne stille ham tilfreds og ikke spørge yderligere ind til det. De gange hvor hun havde oplevet en fast form af magien var det ikke en behagelig oplevelse.
En kopi af Kench tog form ved hendes side, stående, med et smørret smil og armene over kors. "Nu må i vel ikke snakke bag ryggen på mig vel?" grinte den imens den tog et par skridt frem imod Caelon. "Hvis du vil have nogle svar så spørg mig direkte istedet" Kench der stadig sad på stolen kikkede på sin kopi med væmmelse hvorefter hun rullede øjne over situationen. 
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 06.08.2016 23:11
Caelon lyttede interesseret til forklaringen. Det var ganske interessant hvordan hendes magi fungerede og tog fysisk form åbenbart.... dog blev Caelon meget overrasket da der pludselig stod en til Kench. Den havde han ikke set komme.
"Det her... er interessant," indrømmede han og kiggede frem og tilbage mellem de to Kench. "Hvordan kan din magi forme sådan noget... Eller er det noget der spiller et pus for min hjerne og det alt sammen er gode illusioner."
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 06.08.2016 23:19
"Interessant?... det er på kanten at ydmygende" sagde den originale Kench og gemte ansigtet i armene. Den stående lænede sig til en ene side med en pffff lyd. "Caelon Caelon Caloen og jeg som troede du var ih og åh så intelligent" Hun satte sig op på et bord med edet ene ben over det andet. "Og tja det kommer lidt an på det hele. Umiddelbart ja så er det noget der foregår inde i dit hoved men i begge kan se mig klart og tydeligt. Dog..." sagde hun og rakte ud imod elverens pande men hendes hånd gik direkte igennem ham "kan jeg ikke røre dig før.. ja før den nye plage slår til igen" afsluttede imens hun smågrinte over hånden der var halvt igennem hans hoved.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.08.2016 00:10
Caelon kunne mærke irritationen stige op i ham, men på en anden måde end hvordan Kench normalt opførte sig og han kiggede op irriteret på illusionen. "Det er godt at du nyder af denne her plage, men den kommer ikke til at forsætte," sagde han fast besluttet og stirrede irriteret på illusions Kench. "Elverne er stærkere end det, men måske Kench ikke er stærk nok til at styre sin egen magi, og så er det vel hendes egen skyld at du er ved at overtage." sagde han små irriteret.
Han kunne ikke gøre noget mod illusionen der var her, men den måtte bare ikke gå ham til hovedet. Han kunne mentalt godt overleve dette lille bump.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 29.08.2016 21:22
Illusionen skuttede sig som om han ord var som et varmt kram for hende. "uh, ..ja bare bliv ved med at fornærme hende det gør hende kun mere oprørt" grinte hun imens hende hår slyngede sig rundt med hendes bevægelse over til sin ejermand. Hendes smil lyste næsten op hver gang Kench selv viste sig at blive i værrer og værrer humør. Hun satte sig over ved hendes side på sin egen usynlige stol midt i luften, opmærksomheden var dog stadig på elveren. "Man skulle ellers tro der var en smugle respekt mellem elvere og halv elvere men nææh, vi lever immerveg i sådan en usofistikeret verden" startede hun inden hendes blik gik ned på halvdæmonen der stirrede vredt op på hende. "Jamen undskyld mig, det er jo næsten dig der beder mig om at snakke for dig siden du ikke vil læse hans tanker. Du kunne vide alt omkring ham bare med en enkelt berøring. Eller mindre i øjeblikket. Men du insisterer selv på at holde det nede og lade mig vade rundt som jeg lyster" Sagde hun med hænderne foran sig i en overgivelses posering. 
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 20.10.2016 11:41
Caelon knæb øjnene sammen. Han brød sig virkelig ikke om denne... alternative Kench. Han var ikke engang sikker på hvad han skulle sige eller gøre. "Kench.... du bliver nødt til at gøre noget ved det her. Du kan ikke bare lade denne illusion træde på dig på den måde," sagde Caelon og kiggede på den rigtige Kench. Han synes det var ret utroligt at Kench havde formået næsten at blive slugt af sine egen magi.... Imponerende, men også skræmmende. Han ville i hvert fald ikke blive slugt af den.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 26.10.2016 12:01
"Siden hvornår har du bekymret dig om andres velvære?" spurgte de begge nærmest i kor. Det eneste der kunne skille deres stemmer fra hinanden var nok tonefladet. Den ene fladt og ligeglad, imens den anden var pirrelig og boblende. De begge stirrede indtrængende på ham for svar, den ene mere munter end den anden. Med en kort bevægelse kom Kench fri fra stolen og stod oppe ved siden af sin tvilling nu, men det varede ikke længe før hun vadede hen imod døren. "Jeg fik afleveret din varer, tak for selvskabet" sagde hun på sin vej imens hun samlede nu den tomme rygsæk op som hun altid havde med sig. Klonen smilte bredt og blinkede kort til Caelon inden hun forsvandt i den blå luft. "Og jeg tror ikke du skal snakke for meget om at blive opslugt af ting. Ensomhed og fortid kan være lige så medrivende" sagde hun i den mærkelig synkrone trone igen inden hun hostede og vendte sig om for at gå.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 05.11.2016 22:33
Caelon kunne ikke rigtig gøre noget for at stoppe hende, og han havde egentlig heller ikke særlig meget lyst til ham. Men han brød sig ikke om at Kench ikke var sig selv. Hun var irriterende og var altid ude på at forstyrre hans arbejde. Ikke ligesom dette her.
Og så ramte hun lidt for tæt på ham. Det hun sagde var så sandt, at Caelon ikke havde nogen ord til at forsvare sig med. Han var opslugt af ensomhed og sin fortid. For ham var der ingen fremtid, så han så aldrig fremad. Han gjorde intet for at finde nogle i sit liv han kunne holde af. I stedet for sad han bare indenfor altid.
"Ud," kom det så hvæsende fra ham. "Ud af mit hjem, og kom ikke tilbage før du er under kontrol!" Han kunne mærke hans krop ryste af frustration og vrede. Hvor vovede hun?
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 06.11.2016 20:03
Det løb hende køligt ned ad ryggen da hun kunne mærke hans følelser blusse op. En ting hun var specielt glad for ved sit arbejde var den respons af stærke følelser, reaktioner og udtryk hun fik fra sine kunder. Noget hun ikke havde haft en chance for at opfange i lang tid. 
Kench havde været i færd med at åbne døren men var stoppet bræt da lyden af hans stemme skar igennem rummet. Døren der var kommet på klemt med roligt lukket igen inden hun vendte sig om for at se på ham. Hans skuldre skælvede og hans blik var gennemborende. Vrede, frygt, frustration.. måske sorg. Det sidste var lidt uklart på grund af den kraftige overdosis af de andre følelser. Hvis hun skulle have den mindste chance for at blive og opleve mere blev hun s også nødt til at slukke for sig selv. På trods af at hun følte sig som en invalid når hun gjorde sådan.
Uden at svare ham tilbage rakte hun ned i sin rygsæk og fiskede en kæde op der rummede en sort rund sfære krystal. Kench hævede øjenbrynene lidt da hun antog at Caelon godt viste hvad det var hun holdt op foran sig. Magi neutraliserende krystaller var utroligt eftertragtede for tiden, især dem som nulfiliserede brugerens evner fuldstændigt. Men hun havde set det som en nødvendig investering og da kæden hang om hendes hals og stenen hvilede imod hendes bryst blev hendes hoved også fuldstændigt stille. De små unaturlige skygger der havde været kastet rund omkring i rummets hjørner og over hendes ansigt forsvagt og hun rakte hænder ud til hver sin side som tegn til at det var væk og det skulle ikke ske igen. "Undskyld" sagde hun så kort i sin helt normale lidt slumre stemme.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 06.11.2016 20:56
Det var ikke ofte at følelserne blusede op i Caelon, for folk kendte ikke hans fortid. De kendte ikke hvad det var der var sket med ham, hvorfor han var som han var, men Kench... Kench var alligevel anderledes på det punkt. Hun havde fået vævet sig ind et sted hun ikke burde være, og det gjorde det så meget svære for ham at skjule tingene.
"Er du virkelig?" kom det stadig hvæsende fra elvermanden. Hans øjne lynede og alligevel udviste han nok selvkontrol til ikke at kigge hende ind i øjnene. Det ville være nemmere bare at slette hendes hukommelse, men... han kunne ikke være sikker på hvor meget han ville slette. Der var dog en lille del af ham, der spurgte om hvorfor det betød så meget hvis han slettede alt hun kunne huske. Det ville jo ikke være det værste at hun aldrig så kendte noget til ham. Hans liv ville være fredsfyldt igen. 
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 06.11.2016 21:29
Kench nikkede kort imens hun slog blikket ned på den tunge stem om hendes hals. "Den holder det hele væk" sagde hun hentydende til den imens hun lod armene falde langs hendes sider igen. Hun havde ikke rigtigt tid til at gøre sig flere overvejelser da hun blev nødt til at koncentrere sig om at læse hans ansigt. Hvilket virkede helt umuligt for hende. Træk og tegn på følelser var noget hun havde sat til side om unødvendigt i flere århundrede da hun alligevel fornemmede og/eller hørte der direkte ved hendes magi. 

Med hendes forvirrede ansigt åbnede hun munden lidt for at sige noget, men holdt igen da hun blev nødt til at overveje sine ord nøje. 
Kench afbrød så en lange stilhed, hvor kun lyden af ilden fra pejsen kunne høres, med et dybt suk "Men du er ensom?" spurgte hun så lidt lavmælt, hun havde uden tvivl ramt et ømt punkt for Caelon og siden hun havde givet sit ord på ikke at læse ham som en åben bog, var der ikke så meget andet at gøre andet end at spørge nu. 
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 06.11.2016 21:34
Caelon's ansigt blev endnu mere hårdt i det, da hun spurgte om han var ensom. Så nemt var det ikke at få noget ud af ham. Nej, han ville stride imod det så længe han levede. Han ville ikke have andre vidste noget om hvordan han følte sig, for det var lige meget. Alt var lige meget! Han var døende! Og det var et spørgsmål om tid! Hvorfor drage andre ind i hans liv, når han vidste hvad hans skæbne ville blive. Den samme skæbne som hans mor.

"Det kan være fuldstændig lige meget for dig, hvordan jeg har det. Du er her kun for at bringe mig ingredienser!" sagde han irriteret og knyttede sine næver. Det var som om at et enkelt lille møde med noget magi under kontrol, fuldstændig havde slået den smule tillid Caelon havde opbygget til Kench, i stykker på ingen tid. Han var som en lukket bog nu. Langt mere lukket end han nogensinde havde været overfor Kench, selv på deres første møde,  hvor han også havde dukket spørgsmål om hvorfor han var interesseret i hende.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 06.11.2016 21:53
Hun spærrede øjnene lidt op over at hun faktisk genkendte hans udtryk en smugle. Men hendes korte rus af stoltehed forsvandt lige så hurtigt da hun viste hvorfor hun genkendte den. Det var den samme foragt hun selv hade til verden omkring hende, det had som hun følte for alt hun så på hver dag. Det var som at se ind i et uhyggeligt spejl som han stod der og skubbede hende af vejen med det hans sagde. Hun viste hvordan han havde det og det gjorde ondt. Det gjorde fysisk ondt.

Med små lydløse skridt nærmede hun sig ham, det var først da hun var knap en meter fra ham at hun minimalt rystede på hovedet. Hun ville gerne sige ham imod, sige ting så det hele kunne blive godt igen. Så han ville blive sit provokerende selv igen. 
"D-.. Det er det ikke" Kom det frem som en prop i halsen der var blevet vristet fri. "Det er ikke ligegyldigt for mig, hvordan du har det". Det var på ingen måde det hun ville have sagt da hun viste at det nok ikke var det som ville være den store problemløsning. Men at modsige ham var det eneste hun kunne komme på. 
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 06.11.2016 22:04
Det var nemmere at hade verdenen. Man blev ikke skuffet, man fik ikke knust sit hjerte. Nej, man kunne leve i sin egen lille bobbel og undgå nogensinde at komme til skade pga. andre. Caelon havde oplevet at få knust sit hjerte da hans forældre døde, og han ville ikke opleve det igen. Men noget over de her måneder måtte der været sket. Han måtte på en eller anden måde have åbnet sig bare en smule for Kench. For denne irriterende halvdæmon at have kommet så tæt på ham. Det var ikke planlagt. Det var ikke meningen på noget tidspunkt, så nu. Nu måtte han skubbe hende væk igen. Ellers... ellers ville det samme bare ske... igen og igen...

Hun var kommet for tæt på ham, og han ville have trådt et skridt tilbage, men stolen var bag ham, så det kunne han ikke. "Jo det er. Jeg har tvunget dig ind i en aftale for resten af dit liv. Hvorfor skulle du bekymre dig om mig. Har jeg måske nogensinde bekymret mig om dig," hvæsede han, og det var nok ikke helt en rigtig sandhed der kom ud, men det var ligemeget. Han skulle bare væk fra det her. Han havde ikke behov for en lille søster!
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 06.11.2016 22:26
Tvunget?.. ordet hang lidt i luften for Kench og hun vendte hovedet lidt væk imens hun så rundt i rummet der lå badet i ildens lettere orange lys. Det var lige før hendes hud fik en ganske almindelig glød over sig og slettede det eneste spor der var tilbage af hendes dæmon halvdel. Alt der var tilbage var en magiløs bjergelver.
"Jeg er ikke blevet tvunget til noget. Jeg kunne bare været blevet væk. Hvis jeg havde ment du havde tvunget mig til noget havde du aldrig set mit ansigt igen. Jeg ved ikke om du nogensinde har bekymret dig for mig. Jeg sagde jeg ikke ville læse dig, så jeg har ikke gjordt det." sagde hun meget bestemt.  Hendes ansigt vendte tilbage men så ham ikke i øjnene. Hvem ved hvad der kunne ske siden han ikke holdt sine evner nede. Istedet fokuserede hun på småsyninger og detaljer i hans tøj imens hun talte videre. Kench strøg håret væk fra sit ansigt med et meget tænksomt ansigtsudtryk, det var ligefør man kunne høre det knage over hvad hun skulle sige. "Men jeg ved hvordan det er at være ensom. Hvordan det er at vågne op hver dag med ikke andet end had til verden fordi man alligevel ikke får andet til gengæld. Dagene, endda årene, går i et og tiden holder op med at give mening.." hun stoppede sig selv da stemmen næsten knækkede over og hun stillede sig selv spørgsmålet om hvorfor hun overhovedet forsøgte.
0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“Okay, jeg er en sucker for Kench og Caelon sammen. Denne her sker rundt regnet et halvt år efter de har lært hinanden at kende, da den finder sted under kaosplagen. Kench's illusioner gør livet lidt surt for dem, og Caelon lader nogle sandheder slippe. Det er generelt en tråd der blev meget mere følelsesladet end jeg havde forventet, og den hev lidt i mit hjerte, da de endelig havde en hjerte til hjerte samtale.”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1