Træernes grænse (NIKA)

Miranda Silver

Miranda Silver

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 36 år

Højde / 185 cm

Hobbit 04.08.2016 10:54
Det var et ganske fornuftigt spørgsmål som Miranda ikke så nogen skade i at besvare. Menneskene var hovedsageligt varulvens eneste problem. Det største og mest frygtindgydende. "Der er spredt usikkerhed og ubehag i de nærmeste landsbyer til højen. Kvægbønder er allerede begyndt at beskylde os for at tage deres får og høns. Jeg forsøger bedst muligt at tale folkemængden ned. Forsikre dem at vi ikke ønsker problemer, ej heller at tage deres ejendomme. Det er forbudt at tage kvæg fra bønderne. Vi fanger kun vildt" forklarede hun roligt til en start. Bønderne havde været alt andet end tilfredse og selvom alfaen havde givet sit ord, fik de fortsat beskyldninger for forbrydelser Mikkel ræv havde foretaget sig. "Der har været en enkelt episode for et par uger siden, hvor menneskene havde samlet sig for at true os væk. Det var jægere, men ikke fra selve området - dog nok med oplysninger om vores placering fra beboerne i området." det var blevet ordnet, men havde ikke pyntet på deres rygge. Jægerne angreb og flokken forsvarede sig. Men det var næppe den historie som gik fra bebygget til bebygger.

"At du bidrager hvor du kan. Selv en gammel og svagelig har visdom eller erfaring at dele ud af. Ikke at du strejfer mig som værende gammel eller svagelig" svarede hun muntert og så lidt på teltene omkring sig "Rigdomme har ingen betydning her - du er berettiget til at beholde dine egne genstande for sig selv, men især mad tilhøre flokken. Har du mad og en anden sulter, er du forpligtet til at dele. Det er den grundlæggende regel i øjeblikket. Men kort sagt forventes det at du bidrager med hvad end du kan" forklarede hun roligt. Mange ting var endnu ikke slået helt fast nu som flokken stadig var ganske ny og ved at falde til. Det hele skulle nok blive fastlagt med tiden.

Kvart bjergelver
Mor til Luna, født 18.05.2017

Nika

Nika

Krystalisianer

Neutral God

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 39 år

Højde / 178 cm

Krystal 06.08.2016 13:52
Det undrede ikke Nika at høre, at de lokale havde skabt problemer. Varulve og mennesker var ikke skabt til at leve side om side, og det faktum, at Lyset havde tilladt drab på varulve, var ikke rigtig til at komme uden om. Hun lyttede alvorligt til Mirandas ord - selv ville hun foretrække at undgå konflikt, men hun var naturligvis i stand til at forsvare sig selv, hvis det ksulle være nødvendigt.
"Jeg er glad for at høre, at I ikke ligger i åben krig med Medaniens menneskebefolkning. Lad os håbe at freden - hvor skrøbelig den end er - kan holde for nu, og der ikke vil komme flere jægere." .. Eller det, der var værre. Jægere kunne de sandsynligvis holde stand imod, men hvis menneskene fik hjælp fra Hovedstaden og Lysets Krigere blev sendt ud for at sætte en stopper for ulveflokken en gang for alle, kunne de komme i alvorlige problemer.

Men den tid, den sorg. For nu måtte de blot holde sig i ro og forsøge at virke fredelige. Nika håbede inderligt, at menneskene i sidste ende ville være i stand til at acceptere deres tilstedeværelse. "Jeres regler lyder mere end rimelige." Svarede hun blidt efter at have lyttet til Mirandas forklaring. "Jeg skal naturligvis gøre mit bedste til at bidrage. Jeg er en ganske rimelig jæger - selv om mit syn ikke er fantastisk, hjælper mine andre sanser mig, og jeg skal nok gøre mit bedste for at skaffe mad til bordet." 

Miranda Silver

Miranda Silver

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 36 år

Højde / 185 cm

Hobbit 10.08.2016 23:48
Miranda nikkede, fuldstændig enig med den anden varulvs ord. "Jeg ønsker ikke krig. Faktisk tror jeg ingen i flokken ønsker krig med befolkningen. Vi vil bare gerne leve i fred og fordragelighed." Miranda håbede på det bedste, men det hele var skrøbeligt. Faktisk forudså Miranda kun at freden ville komme fuldt ud til dem hvis mørket overtog. De ville nok være ligeglade med at de befandt sig der. Men det var også en dyster fremtid at se i møde på andre planer. Lysets lovgivning gjorde det i hvert fald ikke nemmere for dem.

"Vi er taknemmelige for den hjælp vi kan få. Alt efter din styrke, vil du nok også blive sat til praktiske ting i lejren, men det finder vi ud af med tiden - lige nu skal du spise og vide du er velkommen her" svarede Miranda med et smil, og ragte hende en trætallerken der var godt fyldt, mest med kød, men også lidt kogte kartofler og hvad andet grønt eller rodfrugter der var blevet fundet.

Kvart bjergelver

Nika

Nika

Krystalisianer

Neutral God

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 39 år

Højde / 178 cm

Krystal 14.08.2016 23:48
"Det glæder mig meget at høre ... den klan jeg opvoksede i var meget .. krigerisk. Det er nok det, der ind til videre har holdt mig på afstand af andre klaner." Forklarede hun, lidt overrasket over, at hun pludselig øste så meget af sin baggrund ud til Miranda, der trods alt stadig var et nyt bekendtskab. Der var dog noget ved den anden kvinde, som fik Nika til at tro, at hun kunne stole på hende. Hende og hendes klan.

"Jeg vil med glæde hjælpe rundt omkring .. tak." Sagde hun med et lille smil om læberne, idet hun tog imod tallerknen. "Er der nogen særlige i klanen, jeg bør præsentere mig for?" En del af hende længdes egentlig efter bare at sidde i fred og ro og slappe af - kontakt med andre trættede hende hurtigt, især nu, hvor hun havde været alene så længe, men hun ville også gerne lære resten af klanen at kende.

Miranda Silver

Miranda Silver

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 36 år

Højde / 185 cm

Hobbit 25.08.2016 18:51
Miranda nikkede forstående til Nika's ord. "De fleste af dem er stadig krigeriske. Men det har vi ikke interesse for her" forsikrede hun medvarulven om. Den krigeriske tid var forbi, og kun forsvar vil blive brugt nu. Miranda havde ikke til hensigt at opdrætte nogen varulvehær, og den skulle heller ikke betragtes sådan! Undervisning til forsvar var dog en nødvendighed - nu bønderne havde sine problemer med deres nærvær.

Miranda trak lidt på skulderen og tog en bid af kødet, der var blevet læsset op på sin ejen tallerken. Hun holdte sig dog til først at svare efter hun havde tygget af munden "Ikke lige nu. Det kommer løbende" det var ikke så formelt her. Nogen ville nok begynde at snakke til hende, af nysgerrighed og interesse. Det var altid rart med et nyt ansigt. "Vi har jagtgrupper dog - men det kan vi altid introducere dig til senere" Nika virkede nemlig lidt udkørt efter alle de nye indtryk, og der var ingen grund til at dræne hende fuldstændig for energi.

Kvart bjergelver

Nika

Nika

Krystalisianer

Neutral God

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 39 år

Højde / 178 cm

Krystal 05.09.2016 23:50
Jo mere Nika lyttede til Miranda, jo mere brød hun sig om stedet. "Det fleste varulve jeg har mødt har været meget .. krigeriske .. blodtørsige." Forklarede hun med et svagt smil. "Jeg kan slet ikke sætte ord på, hvor meget det glæder mig at finde ligesindede." Hun kunne mærke sine sædvanlige, vagtsomme barrierer langsomt falde væk, som hun efterhånden begyndte at slappe af og tro på, at der var en fremtid for hende her.

Hun smagte på maden på tallerknen, og for en kort stund, holdt hun sig ikke tilbage med bare at spise og lade være med at tale: hun havde været mere sulten, end hun havde haft lyst til at indrømme over for sig selv. "Det vil jeg se frem til .. efter at have hvilet." Sagde hun, da hun havde tygget af munden. 

Miranda Silver

Miranda Silver

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 36 år

Højde / 185 cm

Hobbit 10.09.2016 14:04
Miranda smilede oprigtigt til den anden varulv og nikkede let. "Og det glæder mig, at flere kommer hertil" hun skulle nok falde til rette her inden længe. Det var aldrig nemt at vende sig til en ny klan, selvom det var med ligesindede, men Miranda havde en fornemmelse af at det nok skulle komme okay hurtigt. Dertil var der nogle af varulvene her som var meget glade for at møde nye og havde stor nysgerrighed. Miranda måtte indrømme at det oftes var de unge, men nogle ældre nød også at kunne snakke fredsommeligt sammen.

"Hvile lyder som en god ide - når du er udhvilet skal du være velkommen til at hive fat i mig igen." svarede hun efter selv at havde spist lidt, omend ikke lige så meget. Miranda havde selvfølgelig heller ikke brugt flere dage på vandring. "Men først, skal vi havde vidst dig, til dit telt." De havde et par ekstra til at stå, hvor nogen af dem mest blev brugt til opbevaring. Miranda rejste sig op og børstede lidt græs og jord af tøjet, inden hun begav sig i retning af det mere bolig telt baserede område.

Kvart bjergelver

Nika

Nika

Krystalisianer

Neutral God

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 39 år

Højde / 178 cm

Krystal 04.10.2016 18:45
Nika gjorde klar til at følge efter Miranda, efter hun hurtigt havde slugt det sidste af maden. Det var rart endelig at få fyldt maven, og hun kiggede nysgerrigt mod teltene i området. "Jeg skal nok betale for mit telt, hvis det er ønsket." Sagde hun hastigt. Hun kunne ikke helt lide tanken om, at modtage en masse uden at kunne give igen.

Selvom hendes oppakning ikke var den største, føltes den efterhånden lidt tung på ryggen, og hun glædede sig til at tage støvlerne af og indrette sig i teltet.. hun var godt klar over, at de aldrig ville komme til at leve så komfortabelt her, som mange af landsbyboerne gjorde, men Nika var ikke så kræsen - så længe der var et sted at være i læ og mulighed for at være sig selv.

Miranda Silver

Miranda Silver

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 36 år

Højde / 185 cm

Hobbit 05.10.2016 13:44
Miranda kiggede tilbage over skulderen, for at fange Nikas blik, og smilede roligt til hende. "Det kommer du også til, på et eller andet plan. Skal vi kalde, at du arbejder det af?" svarede hun i en munter tone. Lige nu, kunne det hele godt virke som om at de fodrede enhver som kom forbi, men det handlede mere om, at folk gav tilbage på andre og mere praktiske måder. For eksempel gennem at jage, eller sy tøj. Der var også kommet enkelte healere og urtekyndige til. De havde skam også deres hverdag lagt ud for sig, med indsamling, behandlinger og gode råd.

De nåede frem til et beskedent telt, ikke anderledes end de mange andre der var at se i området. Der var plads til omkring to personer, hvis man levede lidt tæt, og dermed massere af plads til en person uden at man kom til at fryse halen af om natten. De havde altid et par stykker stående, bare i tilfælde af. Om ikke andet skulle de nok kunne finde ud af at få rejst nogle nye. "Værsgo. Miranda lavede en håndbevægelse mod teltet. Det var en simpel måde at leve på, men mange, især nomader, levede på denne måde igennem hele deres liv - det kunne umuligt være helt forfærdeligt.

Kvart bjergelver

Nika

Nika

Krystalisianer

Neutral God

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 39 år

Højde / 178 cm

Krystal 21.10.2016 14:18
Nika besvarede den anden kvindes smil, som denne kiggede over skulderen. Nika holdt sig lige i hælene på hende, men kastede alligevel nysgerrige blikke rundt i området, hvor de opstillede telte gav et indtryk af en kaotisk, men også hyggelig, lejr. "Lad os sige det. Jeg vil gøre mit bedste for at være til nytte.."

Hun bøjede sig ned og kiggede ind i teltet - tydeligt glad for, hvad hun så. Hun var ikke kræsen - mange nætter havde hun overnattet under åben himmel, inden hun selv fik skaffet sig et noget mere primitivt telt, mest af alt bare et overlag, der hastigt kunne sættes op og tages ned igen. Ofte havde hun længdes efter en rigtig seng, men hendes frygt for de problemer, hun ville bringe med sig, hvis hun igen sluttede sig til menneskernes samfund, havde fået hende til at tage sig til takke med skovbryn og vejkanter.
Teltet var en klar forbedring. Hun rettede sig op igen og vendte sig mod Miranda. "Jeg takker igen. Det er et godt telt - selv om jeg naturligvis vil hjælpe til med at få højen indrettet, så vi kan få et mere holdbart bosted inden vinterens komme.." Hendes blik hvilede kort på højen i baggrunden.

Miranda Silver

Miranda Silver

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 36 år

Højde / 185 cm

Hobbit 26.10.2016 17:51
Det var i hvert fald det bedste hun kunne love og Miranda smilede varmt til svar. Nika skulle nok falde til, det virkede allerede til at den anden varulv følte sig tilpas i lejren og kunne se en mulig fremtid her.

"Det er jeg glad for. At sove i det åbne er risikabelt på mange måder" svarede hun smilende og kiggede på Nika som hendes blik hvilede på højen. De skulle nok få hende til at føle sig integreret hurtigt - Nika var en personlighed godt kunne se sig selv blive gode venner med. Miranda havde aldrig rigtig haft venner før hun var kommet til højen. Andet end de få der dengang fulgte hende.
"Men du skal vide dette. Landsbyboerne har opdaget at vi er slået ned og der er allerede nogen som er meget utilfredse. Jeg håber at kunne etablere en fredsaftale med dem - men vær' alligevel på vagt for mennesker der kommer for tæt på. Ikke alle ønsker os det gode." Miranda var alvorlig, med en bekymret mine hvilende i hendes ansigtstræk. Hun skulle vide at der var en risiko for at det kunne ske, men også at klanen ikke ønskede kamp. De var ikke vilde dyr, som oftest var antaget.

Kvart bjergelver

Nika

Nika

Krystalisianer

Neutral God

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 39 år

Højde / 178 cm

Krystal 31.10.2016 19:18
Nika lod teltflappen falde på plads igen og rettede sig op for at se på den anden kvinde. Det var ganske rigtigt, at det ikke var helt ufarligt at sove i det fri - de mange nætter under åben himmel, havde efterhånden lært Nika at sove med det ene øje på klem - og hun tvivlede på, at hun nogensinde kunne stoppe med det igen.

Mirandas ansigtsudtryk var blevet alvorligt, og Nika lyttede til hende. Det var, hvad hun til dels havde regnet med - men også frygtet. Hun kendte alt til menneskeracens frygt for varulvene: hun forstod, at de ikke ønskede varulve i blandt deres egne, men så længe klanen ved Ulvehøj holdt sig for sig selv, burde man vel kunne forhandle fred .. burde man ikke?
"Medaniens menneskebefolkning har et årelangt fjendskab med varulve bag sig .. det er let at finde en befolkningsgruppe, man kan give skylden, for alt ondt, der sker i landet. Jeg håber, at din fredsaftale kommer til at lykkes." Svarede hun. Man kunne godt høre en lille tvivl i hendes stemme, for det ville ikke blive lette forhandlinger - men i hjertet håbede hun virkelig, at det kom til at gå godt.

Miranda Silver

Miranda Silver

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 36 år

Højde / 185 cm

Hobbit 31.10.2016 20:15
Det var et fornuftigt svar der forlod den ældre varulvs læber og selvom der var en smule tvivl at spore i stemmen, kunne Miranda mærke at potentialet til at kunne snakke med Nika om nogen af disse ting, åbne sig op. Ingen af dem her ønskede krig, ej heller at nedslagte landsbyen for at slippe af med hovederne som ikke ville acceptere dem.

"Det håber jeg virkelig også - jeg har intet ønske om at angribe dem.. Så længe jeg er leder, holder vi freden til sidste øjeblik." Hun vidste at der var risiko for at jægerne ville gå efter dem, og det måtte jægerne modtage straffen for. Men at gå efter bønderne, deres børn eller dyr ville hun ikke. Miranda ville holde forsvaret og undgå krigen. "Men hvis vi blot sørger for at vise dem, vi intet ondt vil dem, tror jeg på at der findes en løsning" Hvor lang tid der end gik før den kom. Forhåbentlig snart.

Kvart bjergelver

Nika

Nika

Krystalisianer

Neutral God

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 39 år

Højde / 178 cm

Krystal 15.11.2016 21:44
Det vigtigste for Nika var, at varulveflokken ønskede fred. Hun havde ingen lyst til at blive blandet ind i en lang konflikt, der ikke var hendes - og mange grupper af varulve var krigeriske: ikke kun overfor mennesker men også andre varulveflokke. Miranda var en af de første af hendes egen slags, Nika havde mødt, med fred i sinde.

"Jeg har intet andet ønske, end at holde freden." Sagde hun med et blidt smil. "Hvis vi lover at holde os på god afstand af landsbyen, skulle en fredsaftale være mulig." Det skulle lykkes. Medanien var et stort nok område til, at der var plads til både bønder og ulve.
"Med din tilladelse vil jeg trække mig tilbage og få lidt søvn. Så kan jeg gå til pligterne med en udhvilet krop og et friskt hoved i morgen .. jeg takker dig for at give mig en plads her i det, der er dit hjem." Hun så afventende på den anden kvinde for at finde ud af, om der var mere, hun ønskede at fortælle, inden Nika kunne gå til ro.

Miranda Silver

Miranda Silver

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 36 år

Højde / 185 cm

Hobbit 23.11.2016 17:04

Miranda nikkede for at give hende ret. Alfaen ønskede ikke alt for megen kontakt med landsbyen hvis hun kunne undgå det. Skulle der komme fredelige aftaler på banen så hun intet problem. Salg af skin, eller bytning af skin til andet. Det de ikke brugte. Men derudover, så var det ikke noget hun ønskede. Menneskene var som vendekåber. Så snart de ikke længere drog fordele af samarbejdet, ville de stoppe og vende på en tallerken. Give dem skylden for alt de kunne. Præcis som de allerede var begyndt på, trods Miranda havde lovet at de ikke nærmede sig. ”Det er planen. Forhåbentlig kan vi leve i fordragelighed blandt hinanden, uden alt for meget indblanding fra begge sider” At de kunne passe sig selv var hovedmålet.
Miranda nikkede roligt og smilede til den anden. ”Naturligvis. Jeg håber du får en behagelig nat” Miranda forholdte sig roligt, stadig siddende og lod Nika gå. Der var mange ting for hende at vende sig til, det var der ingen tvivl om. Men Miranda så stor potentiale. En kvinde der ikke var interesseret i kampe, men fred, som oven i købet var vant til at klare sig selv og dermed havde erfaring. Hun var en god tilføjelse til flokken.

Kvart bjergelver

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Aria
Lige nu: 1 | I dag: 2