Taco 03.12.2015 16:25
Makoto hørte et bump i tusmørket og rejste hovedet fra sine hænder. Var det mon Ireth..? Eller måske et skyggemonster. Han var så ked af det at han overvejede kraftigt at blive liggende og lade skyggemonsteret tage ham. Det havde han vel fortjent. Han hviskede stille. "Undskyld Ireth.." for at hun nok skulle finde ham død, men på det punkt var hun nok nærmest ligeglad nu hvor deres venskab ikke havde det så godt. Anno 03.12.2015 16:31
Kench kom ganske rigtigt gående fra mørket og stoppede kort foran Makoto inden hun klappede ham på håret med en uhyggeligt skævt smil. Hun fortsatte ned ad molen og små skygge væsner kom hoppende og flydende hen over jorden, forbi Makoto og lige i fødderne på Kench der åbnede døren til sin hytte og lukkede dem i sammen med hende selv."Well.. Let me just show it to you instead?"
Taco 03.12.2015 16:41
Makoto så op da han blev klappet på hovedet og efterfølgende næsten blev overfaldet af skyggevæsner. Han dukkede med armene over hovedet og tænkte at nu var det hele forbi, men de forsvandt forbi ham og videre efter Ireth. Han rejste sig og fulgte efter. Hans hænder holdte hinanden mens han nervøst og langsomt nærmede sig molen. Han blev stående nedenfor lidt tid inden han tog sig sammen og gik op på molen og hen til døren. "Ireth?" spurgte han med angst i stemmen inden han åbnede døren og så ind. Anno 03.12.2015 16:48
Derinde var der helt tom. Bortset fra Kench der lå henslyngtet over sit sofa. Hun løftede blikket til Makoto i døren og bed sig lidt i underlæben. "Jeg har vel egentligt ikke fortalt dig hvad jeg er.." startede hun og vendte sig så hendes fødder lå hen over ryglænet og hendes hoved omvendt "Halvt dæmon, halv bjergelver" fortalte hun. "Hvilket også er grunden til at jeg bor herude i sumpen, skyggevæsnerne er som føde for min dæmon side, de holder den morale som følger med mit elverblod i skak. Jeg havde forsømt dem i så lang tid at jeg rent faktisk tog hensyn til nogen" sagde hun endvidere og lukkede øjnene som ikke havde nogle pupil eller iris mere men var bare sorte. "Sjovt ikke?" spurgte hun man med det selv samme skæv smil hun havde før."Well.. Let me just show it to you instead?"
Taco 03.12.2015 16:53
Makoto tøvede lidt men gik så indenfor og lukkede døren pænt efter sig. "Jeg har aldrig mødt en Dæmon før... Eller en Bjergelver." forklarede han. "Men jeg kan nu godt li dig alligevel." Han så på hende, forgrædt og ynkelig var han. Han rykkede lidt på skuldrene over om det var sjovt. Han vidste ikke hel om han syntes det var sjovt, men han forholdte sig neutral til det.
Anno 03.12.2015 17:03
Kench gav en latter fra sig inden hun lod armen falde ned på gulvet. "Det gør dig skam ingen nytte" sagde hun eller nærmere mumlede hun. Hun havde svært ved at bevæge sig krop men alligevel fik hun den bokset om på maven. Hun løftede hånden og ud fra en sort damp tog en kopi af hende skikkelse. Hun havde ikke forandret sig som den Kench der lå på gulvet med sort fjer og skæld over huden, hendes hud var ganske normalt og hende brun hår hang ned over hende bare skuldre. "Lad mig omformulere dig... du kan lide Ireth.." sagde hun nede fra gulvet. Skikkelsen der stod op havde tårer ned ad kinderne og armene tæt ind til kroppen. Hun prøvede at råbe noget men der kom ingen lyd fra sig."Well.. Let me just show it to you instead?"
Taco 03.12.2015 17:06
Makoto smilede venligt... "Ja, jeg kan meget godt li Ireth" svarede han og undrede sig over at de talte hende i 3 person, men det generede ham ikke. Der gik noget tid før han fangede at det ikke var dén Ireth han snakkede med, som han kendte. Hun måtte lide af en form for personlighedsspaltning sammen med det der Dæmon halløj. Han forstod det ikke helt. "Altså.. Kunne du ikke slippe hende fri igen..? Det ville være rigtig rart.. Så du sød? :3" Anno 03.12.2015 17:14
Da Kench igen begyndte at grine gjorde illusionen det samme. Latterlig gjorde det Makoto havde bedt om. Kench kom hurtigt på benene og gik igennem Illusionen så den forsvandt for an ham. "Jamen du forsår slet ikke, det er hende der har lukket mig ud. Hun har aldrig haft plads her og skal heller ikke have det.. Men bare roligt Makoto" sagde hun med en blid men lettere klam stemme. "Du kan altid få lov til at se ham hvis du kan betale for det " sagde hun i en mere vred stemme. Inden hun tog en stor indånding og satte sig i sofaen igen. Hun tog en bog op fra gulvet og bladrede op i den. "Så... hvis du har nok kan jeg sagtens lade dig tro hvad du vil om mig " sagde hun i en helt tredje tone art uden at lette blikket fra bogen."Well.. Let me just show it to you instead?"
Taco 03.12.2015 18:41
Makoto forstod intet. Han kunne ikke skildne mellem illusion og virkelighed så han så forvirret rundt da den ene Ireth forsvandt... Men var der ikke to.. Hvad var nu det her for noget? "Betale...?" gentog han og så tilbage på Ireth. "Hvad kan jeg betale med, jeg ejer intet." forklarede han. "Jeg vil bare gerne være gode venner med Ireth igen, jeg er ikke kommet for at købe en illusion." Makoto rynkede brynene. Havde han ejet noget, ville han have solgt til og købe hendes frihed tilbage for som han så det lige nu var hun fanget. Anno 03.12.2015 21:21
Kench bladrede i bogen og læste videre. "hør nu her.. du skred uden så meget som et tak for hvad jeg havde gjordt for dig.. og så forventer du at vi kan blive perlevenner?" sagde hun og det var i den grad ikke et retorisk spørgmål. Hun ville faktisk vide om han var så blank at han troede at en oprigtigt undskyld kunne rette op på alt igen."Well.. Let me just show it to you instead?"
Taco 03.12.2015 22:16
"..Ja... det havde jeg regnet med." forklarede Makoto og forstod ikke hvorfor et undskyld ikke kunne rette op "Hvad vil du have at jeg skal gøre for at gøre det godt igen?" Han undrede sig en del. Han ville gøre alt, men han passede på med hvad han lovede sig selv væk til Det var trodsalt en dæmon han snakkede til, ikke Ireth. Han burde faktisk være vred på hende for at hun havde udnyttet ham den nat der. Anno 04.12.2015 13:38
Kench fnøs lidt og så endelig op fra bogen med et skeptisk og hånligt blik. "Jamen kære Makotot, det er ikke sådan verden fungere.. Hvis mørket Herre stod for døren til hovedstaden og sagde oprigtigt undskyld vil han heller ikke blive lukket ind" sagde hun og vendte tilbage til sin bog. "Men siden du er så blank at du tror det er sådan verden drejer rundt så sæt dig ned skal jeg forklare lidt om hvorfor jeg ikke vil tilgive dig i mindst 400 år" afsluttede hun og lukkede bogen i og lagde den i sit skød."Well.. Let me just show it to you instead?"
Taco 04.12.2015 19:36
Makoto stod lidt og syntes det hele var mærkeligt. Han vidste ikke hvem mørkets herre var, men det lød somom han virkelig havde trådt i spinaten siden han ikke blev lukket ind for en undskyldning. Ireth sagde heller ikke hvad Makoto kunne gøre for at gøre det godt igen. 400 år var lang tid, mere end hans levetid. "Jeg er død til den tid alligevel, så jeg bliver aldrig tilgivet ._." han så ned og vidste ikke om han ville høre historien. Måske skulle han vare opgive. Anno 04.12.2015 19:41
"nej hvor ærgerligt hva" sagde hun hvor hendes stemme næsten dryppede af sarkasme. "Jeg kan gøre det meget kort for dig hvis det han trænge ind.. for det jeg har fortalt dig har åbenbart ikke rigtigt fungeret har det? du er stadig forvirret over at jeg ikke vil tage et undskyld og jeg er stadig bombastisk rasende.. her" sagde hun og holdt sig for maven. Det var sandt nok det hun havde fortalt med at indtagelse af skyggevæsner gemte hendes 'menneskelighed' væk men det betød ikke at det var helt udraderet."Well.. Let me just show it to you instead?"
Taco 04.12.2015 19:44
"Nej jeg forstår det ikke. Det er noget som ikke giver mening. Ireth ville aldrig opfører sig sådan overfor mig." forklarede han og slog så røven stædigt i sædet. "Jeg bliver her til du har det bedre." slog han fast og lagde sig ned med forbenene også. Han havde ikke tænkt sig at gå. Hun ville fortryde det. Anno 04.12.2015 19:51
"Ville Ireth ikke det? du taler om mig som om du har kendt mig i flere år flere generationer.. nej vent det har du ikke.. den eneste som ved nok om mig til at vide hvordan jeg opfører mig omkring for er mig, og mig alene" forsikrede hun ham. "Men siden du mener at du ved hvem jeg er så sig frem, hvor kommer jeg fra? Hvordan er mit familie forhold eller mit livgenerelt. Og hvor mange år har jeg være alene overladt til mig og min forbandelse der får alle der ser mig ansigt for første gang til at vende mig ryggen?" sagde hun imens hun næsten skar tænder imens hun sagde den sidste sætning.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Taco 04.12.2015 19:58
"Det ved jeg ikke, men jeg stoler på Ireth og hun ville ikke gøre sådan der." forklarede han og kløede sig tænkende på hagenl. "Måske ville et kram hjælpe?" foreslog han og så tilbage på hendes sorte øjne. Nej hun var ikke sig selv. "Der er bare et eller andet over dig lige nu som tirrer mine instinkter og vil have mig til at flygte, men man flygter ikke fra sine venner, og jeg vil bevise at jeg ikke er en af dem der vender dig ryggen." Anno 04.12.2015 20:10
Kench lagde krydsede armen og lagde det ene ben over det andet. Hun valgte at ignorere hans flabede kommentar om han uendelige trang til kram. Det morrede hende nu også at han gerne ville flygte, indre tilfredshed måske, men hendes ansigt viste ikke det mindste. "Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare dig det Makoto, min navn er Ireth Kench jeg bor i sumpen fordi det er der der færrest dømmende blikke. Jeg er født som et urent barn af en bjergelver der døde ved fødsel fordi jeg er halvt dæmon. Jeg lod min forsvar nede for dig fordi jeg havde rejst langt og ikke havde været i nærheden af skyggevæsner i lang tid." sagde hun meget monotont, hvis hun skulle forklare sig skulle det være nu i et sidste forsøg på at overbevise ham om at hun stadig var Ireth, men ikke hans ven. "Længe før du var overhovedet født har jeg levet et ensomt liv. Jeg har lært at alle ligemeget hvilken race er egoistiske og er klar til at kun gøre ting for dem selv. Så når jeg finder en person der modstrider alle mine forventninger til verdens befolkning da jeg på som en fisk for madding.. der er ikke mere at gøre Makoto, du viste mig mere end nogen anden har gjordt før at mit syn på folk er sandt" afsluttede hun imens hende øjne blev ganske normale igen, men som så også kun det eneste.
Taco 04.12.2015 20:14
"Jaja det siger du jo, men du kender mig ligeså lidt som jeg kender dig. Jeg vil ikke tale om det." forklarede han en smule træt af situationen, men han havde sat sig i hovedet at blive og vendte nu ryggen til. Det ar også blevet mørkt udenfor. "Godnat." Anno 04.12.2015 20:36
Kench lænede sit hoved imod sin håndflade og gav et irriteret suk fra sig. Hun rejste sig for at gå hen og lukke døren da hun så skyggevæsner der tydeligvis ikke var interesseret i hende mere var begyndt at kravle ind. Væsenerne blev gennet ud igen og døren blev lukket og låst med et bræt for indersiden. "Godnat" svarede hun så inden hun kravlede op af en stige der stod langs væggen. Den første hende op på taget hvor hun satte sig. Det var kun få stedet i mørkets skov hvor man kunne stjerner. I lysningen, i kentaurenes landsby og ved kench's del af sumpen. Hvilket var en af grundende til at hun havde bygget huset lige her.
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0
Lige nu: 0 | I dag: 0