Helli 02.12.2015 23:51
Det var ikke fordi at Cecilio havde været ude på at sige ondt om Isari, selvom det nok lød lidt sådan. "Muligvis ikke, men det kommer nok an på hvem man har knyttet sig til. Sådan er vi jo så forskellige," sagde han roligt. Han ville jo nok også have knyttet sig til Isari, hvis det var den gudinde han var opdraget med, men nu var det lige Shara, og hun var da også tæt på hans hjerte, fordi hun havde været der hele hans liv.
Anno 03.12.2015 12:10
Florence vendte sig så hun sad med over kroppen i hans retning. Det var ikke så ofte hun havde tis til at studere andre guder end dem under Isari så det prikkede lidt til hendes nysgerrighed nu hvor hun stod overfor en civil der kunne forklare fra deres synspunkt. "De har altid været tilknyttet Dem Shara? spurgte hun" spurgte hun imens en smil bredte sig på hendes læber. "Er det noget De selv har valgt?" fortsatte hun og lænede sig lidt frem af ren spænding.
Credit: tofuvi.tumblr.com
Helli 03.12.2015 14:38
Det var lidt mærkeligt for Cecilio faktisk at tale om hans tro, fordi der sjældent var folk der interesserede sig for den del af ham. En meget speciel del af ham godt nok. "Det er vel altid noget man selv vælger, men jeg har gået til Shara's tempel siden jeg var helt lille, fordi min familie er meget religiøs. Det var mit eget valg at forsætte med at gøre det," indrømmede han med et smil. Det var i hvert fald en af de mange ting som Cecilio kunne takke sin familie for.
Anno 03.12.2015 15:11
Florende nikkede en lille smugle, jo tro var vel noget man valgte men hun kunne bare ikke forestille sig andet når hun var vokset op med den overbevisning. Hun skimtede han lige op og ned igen da hun ikke havde set synderligt på ham før. "Jeg beklager at jeg bliver nødt til at spørge men hvad er Deres arbejde?" spurgte hun da det reelt forvirrede hende. Normalt kunne man se hvilken profession man havde ud fra folks være måde og iklædning men hun kunne ikke rigtigt placere ham inden for noget bestemt
Helli 03.12.2015 15:15
Cecilio grinte lidt over spørgsmålet. "Jeg rejser rundt i landet og spreder glæde," sagde han først med et kækt smil, fordi det var vel egentlig sandt, måske ikke særlig præcist. "Ej, jeg er gade optræder også kaldet gøgler. Jeg har en trope jeg rejser rundt sammen med. forklarede han endelig. Han var stolt af at være gøgler. Det var et godt erhverv og virkede langt mere ædelt end at være tyv, hvilket jo havde været hans gamle profession. Ikke fordi han helt var sluppet væk fra det endnu.
Anno 03.12.2015 15:22
Florence lagde hovedet på skrå med store øjne. "De.. optræder?" spurgte hun da hun godt havde hørt at man kunne leve af det men hun havde ikke slev oplevet det, kun set billeder i bøger. "Som på teatret?" fortsatte hun forvirret men interesseret samtidig. Hun havde ikke fået svar når hun havde spurgt ind til dem hjemme i kirken. Det ikke var noget hun skulle belemre sit kønne lille hoved med, havde hun fået af vide.
Helli 03.12.2015 18:16
"Det kan man godt sige," det var ikke helt ens, men Cecilio kunne godt se visse ligheder mellem det, og han var da også selv meget imponeret af teatret i byen, men det var som om at der ville være for mange rammer for den fritænkende mand. "Men vi gør det typisk på åbne pladser, og vi laver ikke særlig ofte teater. Men vi danser, synger... laver akrobatik, der er nogle andre i min trope der kan jonglere," sagde han grinende. De fandt altid på noget nyt og det var så dejlig fritænkende.
Anno 03.12.2015 21:28
Florence så mindst lige så betage og forvirret ud som før men nikkede. Den eneste form for dans hun kendte til var almindeligt pardans og det virkede ikke som noget folk ville betale for at se på som underholdning. "Så De synger?" spurgte hun da der var noget hun viste noget om selv, måske ikke lige den samme slags musik men sang var da på en måde et universel sprog.
Helli 03.12.2015 21:38
Cecilio stoppede sig selv fra at grine over det forvirret udtryk i hendes ansigt. Hun kom nok ikke specielt meget ud, hvilket var lidt af en skam, siden alle de sjove ting skete nede i byen jo. "Ja, det gør jeg," bekræftede han med et smil og bed sig i min underlæbe, for ikke at smile for bredt, hvor han kunne mærke metalringen han havde i læben. "Synger du? Det er vel ikke unormalt indenfor Isari at synge?"
Anno 03.12.2015 21:48
Florence rettede lidt på den måde hun sad på og nikkede lettere ivrigt. "ja... eller jo men nok ikke noget der danses til" sagde hun og trak på skuldrene. De sange hun kendte var sange lavet til og af kirken, plus en vuggevise hist og hær som hun havde lært af folk der kom og søgte ly hos dem.
Helli 03.12.2015 21:55
"Nej, jeg har altid fundet de mere religiøse sange en smule.. kedelige," indrømmede Cecilio og kløede sig i nakken. "Men hvis man lige satte tempoet lidt op, så ville de nok være en del bedre," pointerede han, for ingen sange var så dårlige at man ikke kunne gøre så de kunne danses til, og Cecilio var egentlig meget god til at danse til næsten alt, bare ikke når det nærmere var en prædiken fremfor en sang.
Anno 03.12.2015 22:06
Florence åbnede munden men uden at der kom nogen lyd på. Hun rettede sig så væk fra ham så hun sad lige med bænken og lagde den ene hånd i den anden. Hun klappede en langsom to takter imens hun bevægede munden i stilhed. Hun klappede hænderne hurtigere imens hendes mund fulgte med. Florence så triumferende op på ham. "Det skulle der ikke være noget problem i.." lukkede hun ud med et smil da hun faktisk var rimelig stolt over at det bare kunne synges hurtigere for at gøre det mere lystigt.
Helli 03.12.2015 22:11
Cecilio holdt øje med kvinden mens hun prøvede det ad og grinte lidt, for det var utroligt at hun ikke havde overvejet det før. "Hvis du er heldig kan du få det indført. Jeg er sikker på at der vil være flere der vil synes godt om det," sagde han smilende og kom så i tanke om at de ikke engang kendte hinandens navne og det var jo næsten en hel skandale. "Mit navn er forresten Cecilio," sagde han og ventede på at kvinden præsenterede sig.
Anno 03.12.2015 22:24
Florence smilte en anelse men det forsvandt igen "Florence" præsenterede hun sig "og jeg tror ikke det kommer på tale, det er på en måde blasfemi at ændre sangene til noget andet end det de er skrevet til... plus der er ikke nogen chance for at jeg selv ser det" sagde hun med et træk på skulderen da der ikke var noget at gøre det at hun ikke kunne tage på marked på højlys dag.
Helli 03.12.2015 22:36
Cecilio rystede på hovedet. "Man ændrer jo ikke ordene, men det overrasker mig egentlig ikke. Jeg har aldrig lært nogen sange med Shara, men jeg tror selv hvis jeg gjorde og de vidste sig at være langsomme, så ville jeg nok lave dem lidt hurtigere," indrømmede han. Selvom han havde Shara meget kært, så fulgte han ikke altid de regler han burde, men han bad og ofrede til hende når han kunne og det virkede ikke som en ligeså streng tro som f.eks. Isari, fordi de var så få.
Anno 03.12.2015 22:50
"Regler" sagde hun og lagde hovedet på skrå med et lille skævt smil. Det skuffede dog hende nu at vide at der var ting som hans optrædender med hans trope. Det lød spændende, men formegentlig ikke noget dem i klosteret ville blive ovenud henrygte over hvis hun begyndte at lade det komme på tale. "Såååå... i laver jeres egne sange og musik?" spurgte hun.
Helli 03.12.2015 22:54
"Nogen gange, og nogen gange tager vi bare sange vi har hørt rundt omkring," sagde Cecilio og var da glad for at Florence ikke syntes at det var dumt det han lavede. "Nogen gange har vi dog ikke nogen sang, men vi har altid musik, og nogen gange har vi da også improviseret, hvis vi har lyst. Det er det dejlige ved det, vi har uendelig mængder af frihed, og kan gøre hvad vi vil, så lang tid vi tjener penge."
Anno 04.12.2015 13:45
"Det kan jeg næsten forestille mig" sagde hun med et smil. Hun begyndte nogenlunde at forstå at han fik det samme ud af sine optrædener som hun havde det når hunhjalp folk i nød eller underholdte børnene i klosteret. "Jeg er sikker på det er alle pengene værd at se også" sagde hun. Hun kom dog også til at tænke på hvorfor hun egentlig var i haverne: arbejde. Hun burde gå igang med bedene i en nordøstlige del af haverne men ville ikke afbryde samtalen allerede.
Helli 04.12.2015 13:52
"Det må det være, siden folk bare kommer forbi og giver et par krystaller hvis de kan lide det," sagde Cecilio. Han var glad for sit arbejde. På en måde var han glad for at han blev taget med for snart 8 år siden, så han fik chancen for det her. Tilbage nede i Rubinien ville han aldrig have overvejet at blive gøgler, men livet dernede var også en del hårdere end heroppe i det centrale Krystalland.
Anno 04.12.2015 13:58
Florence rejste sig op og rakte hånden ned i sin lomme og fiskede to safire op ad lommen og rakte dem ud til ham. "Jeg behøver ikke se det nu da der tydeligvis ikke er noget musik. Men De må skylde mig det en dag okay?" sagde hun med en skævt smil. "og.. jeg har egentlig noget have arbejde jeg skal have ordnet, vil De have noget imod at holde mig med selvskab?" indskød hun og samlede hænderne bag ryggen.
Trådnomineringer:
Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“Endnu en tråd med Anno, denne gang med Florence og Cecilio, som endte med at crushe en tiny smule på hinanden. Endnu en tråd hvor det hele bare forløb hurtigt og rart, selvom det egentlig ikke skete så meget udover at de snakkede.”
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet