" Jaaa, jeg ser ikke ud af meget men jeg tør nu alligevel et par ting eller to " sagde han så lidt med et kort selvsikkert smil. Han vidste dog ikke hvor meget han turde i sidste endnu når det virkelig galt. Men det ville han da ikke snakke højt om.
" Det bliver hyggeligt og sjovt og spændende!" sagde han så med en begejstring i stemmen. Han var sikker på at ligemeget om de fik en drage at se eller rørt eller slet ingen af delene, så skulle det nok blive en god tur. Det kunne umuligt blive andet. Han glædede sig og skuffede det sidste mad indenbors. Dejligt.
" Jeg tror du er bedre til at charmere dig ind på dem hvis det er den slags der skal til for at overtale dem " sagde han så med et kort lidt drillende men smil.
" Jeg kunne aldrig finde på det " sagde han så lidt med en kort rysten på hovedet.
" gennem ild og vand, eller hvad det nu end er man siger " han grinte kort og mente det dog selvfølgelig - han havde ikke tænkt sig at efterlade hende et eller andet sted medmindre det var hvad hun ønskede. Han trak så på skuldrene før han fuldte Azia eksempel og fik smidt skål og div. i skraldespanden.
" Det var helt ekstremt godt.. faktisk, tusind tak.. " sagde han så med et smil om læben. Det var lige hvad de trængte til.
" Så giver jeg når sulten melder sig igen " sagde han så lidt. Det var det mindste han kunne gøre som tak for mad, selskab og venlighed.
" Men.. " sagde han så kort lidt og rodede sig kort lidt i håret før han kort skar en grimasse
" Jeg kan godt lide at sove herude og min hytte er alt alt alt for langt væk " sagde han så lidt med et kort skævt smil. Det ville jo tage en evighed for ham at tage hjem til sin hytte. Det var en heldags rejse at skulle ud på. Han lyttede til hvad hun sagde men rystede så hurtigt på hovedet
" Du vil da ikke dele seng med mig.. Jeg fylder mere end du tror " sagde han så lidt med et et lille grin.
" du skal ikke betale eller noget for et værelse for mig.. slet ikke.. " sagde han så og lavede kort en mild fægtende bevægelse med sine hænder.
" Vi finder ud af det når vi kommer tilbage.. hvis vi kommer tilbage! så tager vi stilling til det.. ikke nu, det er alt for tidligt " sagde han så lidt med et kort nik, men selvfølgelig også med et lille smil. Det var det nemmeste, at vente med det - han kunne ikke lige samle sine tanker omkring sove sted.